ΝΣΚ/500/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γνώμη Συμβουλευτικής Επιτροπής του άρθρου 3 της κ.υ.α. 3329/15-2-1989 επί αδειοδότησης κινητών μονάδων παραγωγής ANFO.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί αδειοδότησης κινητών μονάδων παραγωγής ANFO δεν απαιτείται γνώμη της Συμβουλευτικής Επιτροπής του άρθρου 3 της κ.υ.α. 3329/15-2-1989, η οποία απαιτείται όταν πρόκειται για μεγάλα δημόσια έργα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/353/2006
Αρμοδιότητα σε θέματα αδειοδότησης κινητών μονάδων παραγωγής ANFO.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδια υπηρεσία σε θέματα αδειοδότησης κινητών μονάδων παραγωγής ANFO είναι η Γενική Δ/νση Φυσικού Πλούτου του Υπουργείου Ανάπτυξης.
ΥΑ 166640/2013
Πρόσθετες υποχρεώσεις περιβαλλοντικής αδειοδότησης μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας με χρήση βιοαερίου που προέρχεται από αναερόβια επεξεργασία βιομάζας.
ΑΕΠΠ/468/2019
Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που εγκρίνει τα πρακτικά αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το τμήμα παροχής υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών παρασκευής γευμάτων και διανομής σε πολλαπλά Κ.Υ.Τ. με εκτιμώμενη αξία σύμβασης άνω των 40 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η προσφορά της αντιπάλου δεν πληροί κριτήρια καταλληλότητας, περιέχει ανακριβή δηλώσεις και ελλείψεις στις πιστοποιήσεις αδειοδότησης των μονάδων παραγωγής.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/163/2025
Η Πράξη 163/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης σχετικά με τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης του έργου «Αναβάθμιση, Εκσυγχρονισμός, Λειτουργία και Συντήρηση για 15 έτη Υφιστάμενης Μονάδας Αφαλάτωσης Παραγωγής Πόσιμου Νερού...». Η αναβολή διατάχθηκε διότι ο φάκελος κρίνεται ελλιπής και απαιτείται η υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσης. Ζητούνται αναλυτικές διευκρινίσεις σχετικά με το αντικείμενο της σύμβασης (αν είναι προμήθεια, υπηρεσία ή μεικτή), την τεκμηρίωση των προϋπολογισθέντων τιμών και της διάρκειας των 15 ετών, την αιτιολόγηση της ζητούμενης στελέχωσης δεκαπέντε (15) ατόμων, και την οριοθέτηση της ρήτρας αναπροσαρμογής τιμής. Ο Δήμος Ύδρας πρέπει να συμπληρώσει τον φάκελο εντός δεκαπέντε (15) ημερών.
ΝΣΚ/341/2012
Απαγόρευση ή μη λειτουργίας και εκμετάλλευσης από αστυνομικό σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, κατ’ άρθρο 5 του π.δ. 538/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, δεν έχει αρμοδιότητα ούτε δυνατότητα, με βάση το διδόμενο ιστορικό, να εκτιμήσει αν ο αστυνομικός που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται με χρήση φωτοβολταϊκού συστήματος ισχύος πάνω από 10 KWp εγκατεστημένο σε οικόπεδο ή αγροτεμάχιο, ανεξάρτητα αν χαρακτηρίζεται επιτηδευματίας, εμπίπτει ή όχι, στην απαγόρευση του πρώτου εδαφίου του άρθρου 5 του π.δ. 538/1989, ανήκει δε στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας η κρίση αν η συγκεκριμένη εξωυπηρεσιακή αρμοδιότητα συνιστά «κατ’ επάγγελμα» άσκηση εμπορίας απαγορευόμενη από την πιο πάνω διάταξη, με κριτήρια ιδίως το μέγεθος της επιχείρησης, τη δομή και την οργάνωσή της, το βαθμό και την έκταση της τυχόν δικής του προσωπικής συμμετοχής σ’ αυτήν, αν εκτίθεται σε επιχειρηματικούς κινδύνους κ.λπ. Στην περίπτωση δε που η Υπηρεσία κρίνει ότι δεν συντρέχει η «κατ’ επάγγελμα» άσκηση εμπορίας και πάλι θα πρέπει να εκτιμήσει, ενόψει όλων των συνθηκών άσκησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, αν αυτή συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, αν παραβλάπτεται η ομαλή εκτέλεση της Υπηρεσίας του και αν δίδεται αφορμή για δυσμενή σχόλια εις βάρος του ιδίου ή της Ελληνικής Αστυνομίας και γενικώς αν συντρέχουν οποιοιδήποτε λόγοι δημοσίου συμφέροντος. 2) Για την άσκηση της συναφούς δραστηριότητας, απαιτείται η προηγούμενη απόφαση του Αρχηγού της Αστυνομίας που προβλέπεται από το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 5 του π.δ. 538/1989. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/192/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου του … Α.Ε. (….Α.Ε.) για το αντικείμενο με τίτλο «Υπηρεσίες αρχικοποίησης συνδέσμων οπτικών ινών, παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης για τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη και συντήρησης για ίσο χρονικό διάστημα των συνδέσμων οπτικών ινών», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 26.000.000,00 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και δικαιώματος προαίρεσης (32.240.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)(....)Εξάλλου...δεν απαιτείται εν προκειμένω προηγούμενη γνώμη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. δεδομένου ότι πρόκειται περί συγχρηματοδοτούμενης σύμβασης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
ΝΣΚ/197/2005
Περιφέρεια Αττικής. Προϊστάμενοι. Διαδικασία τοποθέτησης, κατ' άρθρο 65 παρ.2 Υπαλληλικού Κώδικα, σε οργανικές μονάδες αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας Αττικής, που έχουν επιλεγεί ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων της, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3260/2004, και για όσους εξ αυτών πρόκειται να τοποθετηθούν σε οργανικές μονάδες, εντός του νομού Αττικής, που έχουν, όμως, έδρα διάφορη εκείνη της Περιφέρειας, δεν απαιτείται προηγούμενη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, δοθέντος ότι πρόκειται για τοποθετήσεις εντός της «ίδιας αρχής», κατά την έννοια της παρ.2 του άρθρου 65 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/301/2003
Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Βεβαίωση της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου που συνάπτουν οι καθαρίστριες των δημοσίων σχολείων με το Δημόσιο, κατ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.5 του άρθρου 113 του Ν 1892/1990, της παρ.15 του άρθρου 5 του Ν 1894/1990 και της 2/9437/0022/7-3-2002 κ.υ.α., υπάγονται και στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997 και απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του νομικού συμβούλου με την οποία θα βεβαιώνεται ότι οι συμβάσεις αυτές είναι γνήσιες συμβάσεις έργου και δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/131/2016
Εφαρμοστέες διατάξεις για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων Επιχειρηματικού Πάρκου - Αρμόδια υπηρεσία για τη διαβίβαση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο Περιφερειακό Συμβούλιο - Φορείς με γνωμοδοτική αρμοδιότητα – Εφαρμοστέο δίκαιο σε περίπτωση μεταβολής της εκτάσεως σε ποσοστό μικρότερο του 15%. Η έγκριση περιβαλλοντικών όρων Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Π) διενεργείται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 47 του Ν 3982/2011. Η Δ/νση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, κατ' άρθρο 47 του Ν 3982/2011, διαβιβάζει τον φάκελο με την αίτηση εγκρίσεως ανάπτυξης Ε.Π και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στο αρμόδιο Περιφερειακό Συμβούλιο. Αναφορικά με τη ΜΠΕ του Επιχειρηματικού Σχεδίου, πρέπει να γνωμοδοτούν οι φορείς που αναφέρονται στις διατάξεις των άρθρων 2 (παρ. 4 και 5) και 3 (παρ. 3) του Ν 4014/2011 και της υπ' αριθμ. ΚΥΑ 1649/45/14.1.2014. Επί μεταβολής της εκτάσεως του Ε.Π σε ποσοστό μικρότερο του 15%, απαιτείται η υποβολή φακέλου «τροποποίησης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων ΑΕΠΟ» και η τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. ΥΑ 167563/ΕΥΠΕ/15.4.2013 (πλειοψ).
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/265/2015
Προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην ανωτέρω σκέψη ΙΙ, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι εκτός από τα άρβυλα για τους εργαζόμενους στον καθαρισμό οχημάτων και κάδων απορριμμάτων καθώς και στην ύπαιθρο, η Κ.Υ.Α. 53361/2.10.2006 δεν προβλέπει τη χορήγηση των λοιπών ειδών ατομικής προστασίας (μπουφάν, τζάκετ και παντελονιών) που αποτέλεσαν το αντικείμενο της προμήθειας στην οποία αφορά, όπως βασίμως προβάλλει η αναπληρώτρια Επίτροπος. Άλλωστε, τα προμηθευθέντα αυτά είδη δεν αποτελούν προσαρμογή των προβλεπόμενων στην Κ.Υ.Α. ειδών, όπως ισχυρίζεται ο Δήμος, αλλά διαφορετικά τοιούτα. Πλην, όμως, συνεκτιμώντας την προεκτεθείσα από 27.1.2015 γνώμη του τεχνικού ασφαλείας, αρμοδίου, κατ’ άρθρα 14 και 15 του ν. 3850/2010, συμβούλου του Δήμου για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων, αλλά διότι συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην προμήθεια των συγκεκριμένων ειδών, ως αναγκαίων για την αποτελεσματικότερη προστασία της υγείας των εργαζομένων μέσων ατομικής προστασίας. Ως εκ τούτου, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δύναται να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης του διατάκτη.(συγγνωστή πλάνη)