ΝΣΚ/51/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χορήγηση ή μη επικυρωμένου αντιγράφου του γραπτού δοκιμίου προαγωγικών εξετάσεων σε κηδεμόνα μαθήτριας Β/θμιας Εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το δικαίωμα γνώσης των ενδιαφερομένων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή των κηδεμόνων αυτών για τα γραπτά δοκίμια των εξετάσεων ικανοποιείται πλήρως με την ένδειξη τούτων χωρίς την χορήγηση αντιγράφων τούτων. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/275/2012
Πρόσβαση ή μη, εξεταζομένης για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας στο επίπεδο Β΄ στην Γερμανική γλώσσα, στα γραπτά δοκίμιά της με την χορήγηση φωτοαντιγράφων αυτών και, σε καταφατική περίπτωση, καταβολή ή μη παραβόλου αντιστοίχου με το παράβολο για την επίδειξη γραπτών δοκιμίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Κ.Δ., η οποία συμμετείχε στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στην εξεταστική περίοδο Μαΐου 2010, έχει δικαίωμα προσβάσεως στα γραπτά δοκίμιά της (δια των εκπροσώπων της εφόσον είναι ανήλικη), το οποίο περιλαμβάνει και τη χορήγηση σε αυτήν των αιτηθέντων αντιγράφων τους, επιβαρυνόμενης του κόστους αναπαραγωγής τους, όχι όμως και παραβόλου αντιστοίχου με των Πανελλαδικών Εξετάσεων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/265/2010
Χορήγηση αντιγράφων γραπτών δοκιμίων σε υποψηφίους στις κατατακτήριες εξετάσεις Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υποψήφιοι οι οποίοι συμμετείχαν στις κατατακτήριες εξετάσεις Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. ακαδημαϊκού έτους 2009-2010 έχουν δικαίωμα προσβάσεως στα γραπτά δοκίμιά τους, το οποίο περιλαμβάνει και τη χορήγηση σε αυτούς των αιτηθέντων αντιγράφων τους, επιβαρυνομένων του κόστους αναπαραγωγής τους, έχουν δε προς τούτο προφανές εύλογο ενδιαφέρον, το οποίο αρκεί για την ικανοποίηση του σχετικού αιτήματός τους, μη απαιτουμένης της επικλήσεως και αποδείξεως ειδικού εννόμου συμφέροντος, δεδομένου ότι τα γραπτά δοκίμιά τους βαθμολογήθηκαν και ελήφθησαν υπόψη για την έκδοση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων, τουτέστιν ελήφθησαν υπόψη για τον σχηματισμό κρίσεως διοικητικών οργάνων και περαιτέρω καθορισμό της διοικητικής πράξης κατατάξεως.
ΕΣ/ΤΜ.6/6062/2015
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών..ζητείται η ανάκληση της 172/2015 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Συγκεκριμένα, προβάλλεται ότι το αντικείμενο των συμβάσεων για τη μεταφορά μαθητών δεν εξαντλείται με τη λήξη των μαθημάτων αλλά, ειδικότερα για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εξακολουθεί να υφίσταται έως το τέλος των προαγωγικών ή πανελληνίων εξετάσεων, σχεδόν δηλαδή έως το τέλος Ιουνίου του αντίστοιχου έτους, ενώ σε κάθε περίπτωση εάν γίνει δεκτό ότι το αντικείμενο της σύμβασης εξαντλείται με τη λήξη των μαθημάτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως δέχθηκε η προσβαλλόμενη Πράξη, τότε, καθίσταται αδύνατη η τυχόν ενεργοποίηση από την αναθέτουσα αρχή του δικαιώματος προαίρεσης για την τρίμηνη παράταση της σύμβασης, έτσι ώστε να καλυφθεί η ανάγκη μεταφοράς των μαθητών για το πρώτο τρίμηνο του επόμενου σχολικού έτους, σε περίπτωση μη έγκαιρης ολοκλήρωσης του επόμενου διαγωνισμού. Και ο ισχυρισμός αυτός της αιτούσας Περιφέρειας πρέπει να γίνει δεκτός ως βάσιμος, καθόσον, ανεξαρτήτως του ότι το διδακτικό έτος, κατά τη διάρκεια του οποίου εκτελείται, κατά την κρίση του Κλιμακίου, η σύμβαση μεταφοράς μαθητών περιλαμβάνει, εκτός από τη διδασκαλία, και τις κάθε είδους εξετάσεις, οι οποίες για το τρέχον σχολικό έτος είχαν απώτατο χρονικό σημείο λήξης την 23.6.2015 (βλ. την 65319/Δ2/27.4.2015 εγκύκλιο του Αν. Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων), η τυπική ισχύς των ελεγχόμενων σχεδίων σύμβασης εκτείνεται έως το τέλος του σχολικού έτους, το οποίο λήγει στις 31.8.2015. Συνεπώς, κατά το χρόνο υποβολής των σχεδίων σύμβασης ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας, αφενός μεν δεν είχε λήξει το διδακτικό έτος, αφετέρου οι συμβάσεις διατηρούσαν όχι μόνο την τυπική τους ισχύ αλλά και το ουσιαστικό αντικείμενό τους, το οποίο συνίσταται εν προκειμένω στη δυνατότητα ενεργοποίησης του δικαιώματος προαίρεσης. Η συρρίκνωση δε του συμβατικού αντικειμένου σε αυτό δεν δύναται ν’ αποτελέσει δικαιολογητικό λόγο για την εξαίρεση της σύμβασης που το προβλέπει από τον έλεγχο του Δικαστηρίου τούτου, καθόσον το δικαίωμα προαίρεσης εντάσσεται στο προκηρυχθέν αντικείμενο και το διαμορφώνει (βλ. απόφ. VI Tμ. 2089/2011). Συνεπώς, η ελεγκτική αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξακολουθεί να υφίσταται και στην περίπτωση αυτή, καθόσον θεμελιώνεται στη συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της υπό ανάθεση υπηρεσίας, συνυπολογιζομένου και του δικαιώματος προαίρεσης, το οποίο κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται αναπόσπαστο τμήμα του συμβατικού αντικειμένου, μόνο δε το γεγονός ότι η ενεργοποίησή του τελεί υπό αίρεση δεν αρκεί για να καταστήσει τη σύμβαση κενή περιεχομένου. Η αντίθετη παραδοχή θα είχε άλλωστε ως αποτέλεσμα στη συγκεκριμένη ιδίως περίπτωση, κατά την οποία το Κλιμάκιο δεν επέτρεψε την υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων, την απαγόρευση άσκησης από την αναθέτουσα αρχή νομίμου δικαιώματός της, το οποίο αποσκοπεί στη θεραπεία δημοσίου συμφέροντος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και κατά παραδοχή των προβαλλόμενων λόγων ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και εφόσον δεν διαπιστώθηκαν άλλες πλημμέλειες κατά τον διενεργηθέντα από το Κλιμάκιο έλεγχο, να γίνει περαιτέρω δεκτό ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων.Ανακαλεί την 172/2015 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.