ΝΣΚ/55/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απώλεια προθεσμίας εγγραφής σε Τμήμα Α.Ε.Ι. λόγω μη έγκυρης γνωστοποίησης των αποτελεσμάτων επιτυχίας στους επιτυχόντες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εισαγωγή ειδικής κατηγορίας αθλητών στο ΤΕΦΑΑ σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν 2725/99. Η κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθείσα Φ252.25/Β6/200/6-4-2000 δεν καθορίζει τον τρόπο γνωστοποίησης-κοινοποίησης των αποτελεσμάτων των εισακτέων της ειδικής αυτής κατηγορίας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Υποχρέωση της Διοίκησης για κοινοποίηση ατομικών διοικητικών πράξεων με πρόσφορο τρόπο σε αυτούς που αφορά. Δεν αποτελούν νόμιμους και πρόσφορους τρόπους γνωστοποίησης η καταχώριση των αποτελεσμάτων σε ιστοσελίδα του διαδικτύου και η τηλεφωνική επικοινωνία με την υπηρεσία με πρωτοβουλία των επιτυχόντων, διότι αφενός δεν προβλέπονται από ειδική διάταξη νόμου, αφετέρου δεν εξασφαλίζουν την έγκαιρη και πλήρη πληροφόρηση των υποψηφίων, λαμβανομένης υπόψη και της ιδιαίτερα μικρής προθεσμίας (9 ημερών) για εγγραφή στο Τμήμα ΑΕΙ που εισάγονται. Απώλεια σχετικής προθεσμίας εγγραφής εξαιτίας μη έγκαιρης πληροφόρησης των αποτελεσμάτων δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του υποψηφίου και δεν ενεργεί εις βάρος του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/321/2003
Πανεπιστήμιο. Γνώση αποτελεσμάτων εισαγωγής στα ΑΕΙ. Προθεσμία εγγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιτυχών σε ΑΕΙ χάνει το δικαίωμα εγγραφής του εφόσον δεν υπέβαλε σχετική αίτηση στο ΑΕΙ, εντός της νομίμου προθεσμίας. Η γνώση της επιτυχίας γίνεται με ευθύνη του επιτυχόντος από την ανάρτηση σχετικών πινάκων στο κατά τόπο Λύκειο. Εάν υπάρχουν εξαιρετικοί λόγοι παρατείνεται η προθεσμία κατά 30 ημέρες.
ΝΣΚ/120/2011
ΑΕΙ – Φοιτητική Μέριμνα – Πάσχοντες από σοβαρή ασθένεια – Εκπρόθεσμη αίτηση εγγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι επιτυχόντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις προστατευτικές αυτές διατάξεις πρέπει να καταθέτουν στην οικεία Γραμματεία αίτηση εγγραφής με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, στην οριζόμενη από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προθεσμία. Η προθεσμία αυτή, υπό τη συνδρομή των προϋποθέσεων της παρ.3 του ίδιου άρθρου, και συγκεκριμένα εφόσον συντρέχουν λόγοι εξαιρετικής ανάγκης, στους οποίους μπορεί να υπαχθεί, εκτός από την ενδεικτική απαρίθμηση που γίνεται από το νόμο (παρατεταμένη θεομηνία, σοβαρή ασθένεια, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό κ.λπ.), και κάθε άλλη περίπτωση, η οποία ατομικά εξεταζόμενη, κατά την ουσιαστική κρίση του αποφασίζοντος οργάνου, καθιστά αδύνατη την προσέλευση του σπουδαστή για να εγγραφεί στην οριζόμενη προθεσμία, παρατείνεται από τη λήξη της για χρονικό διάστημα 30 ημερών. Η νέα αυτή προθεσμία, χαρακτηρίζεται ρητά από τον ίδιο το νόμο, ως αποκλειστική και η πάροδος αυτής επιφέρει την απώλεια του δικαιώματος εγγραφής του σπουδαστή, όχι μόνο για το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος αλλά και για τα επόμενα έτη. Χάνει, δηλαδή, οριστικά ο σπουδαστής το δικαίωμά του να εγγραφεί, μετά την άπρακτη πάροδο της νέας αυτής τριακονθήμερης αποκλειστικής προθεσμίας. Το αίτημα της Α.Π. για εγγραφή, που υποβλήθηκε μετά την πάροδο της ορισθείσας προθεσμίας, πλην εντός της εξηκονθήμερης ανατρεπτικής προθεσμίας από τη λήξη της πρώτης, επικαλούμενη λόγους υγείας στο πρόσωπό της, είναι νομικά βάσιμο. Η διάγνωση της ουσιαστικής βασιμότητας του αιτήματος από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, αποτελεί ζήτημα που ανάγεται στην αρμοδιότητα της Διοίκησης.
ΕΣ/Τ1/174/2007
Τα μέλη Δ.Ε.Π. των ΑΕΙ, όταν μετακινούνται για τη συμμετοχή τους σε συνέδρια στο εσωτερικό ή το εξωτερικό δικαιούνται, κατ΄ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, έξοδα μετακίνησης, δαπάνες διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης, ενώ δεν δικαιούνται έξοδα εγγραφής και εν γένει συμμετοχής στα συνέδρια αυτά.
Φ253.2/ 98470/Α5/2020
Α.Καθορισμός προγράμματος επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2020: 1. μαθημάτων Γενικών Λυκείων, 2. ειδικών και μουσικών μαθημάτων των υποψηφίων για εισαγωγή στα οικεία τμήματα Β. Ορισμός προθεσμίας υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ. ΑΔΑ:6ΥΗΦ46ΜΤΛΗ-ΤΒΛ
ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.2/1506/2013
ΘΕΜΑ: «Απλούστευση και Προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας α) Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών (Κατηγορίας ΙΙΙ Υγειονομικής Διάταξης) και β) Καταστήματος Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού ενδιαφέροντος -Σύστημα Γνωστοποίησης»
ΝΣΚ/510/2008
Χορήγηση πτυχίου μελετητή σε μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ. Εφαρμογή αποφάσεων του Σ.τ.Ε. σε άλλες όμοιες περιπτώσεις που δεν καταλαμβάνονται από το δεδικασμένο της απόφασης.Οι υπ’ αριθ. 515/2008 και 516/2008 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις οποίες ακυρώθηκε η άρνηση της Διοίκησης να εγγράψει ή να ανανεώσει την εγγραφή στο Μητρώο Μελετητών μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΑΕΙ), δεν αποτελούν δεδικασμένο για άλλες παρόμοιες περιπτώσεις και γι’ αυτό δεν υποχρεώνουν κατ’ αρχήν τη Διοίκηση να αποδέχεται παρόμοια αιτήματα (εγγραφής και αναθεώρησης εγγραφής) άλλων προσώπων που τελούν υπό το αυτό καθεστώς απασχόλησης, οφείλει όμως η Διοίκηση να προβεί στην ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων επί τη βάσει των αρχών του κράτους δικαίου, της νομιμότητας της δράσης της Διοίκησης και της χρηστής διοίκησης, προς αποφυγή άσκοπων δικαστικών αγώνων.
ΝΣΚ/173/2015
Δυνατότητα ή μη πρόσληψης των επιλαχόντων υποψηφίων κατηγορίας λοιπών πτυχιούχων ΑΕΙ με α/α 1-69 του τελικού πίνακα επιλαχόντων Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έτους 2014. Η πρόσληψη των επιλαχόντων υποψηφίων κατηγορίας λοιπών πτυχιούχων ΑΕΙ του τελικού πίνακα επιλαχόντων Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έτους 2014 είναι δυνατή, κατά τη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του ν. 4256/2014 και υπό τις προϋποθέσεις που τάσσονται με αυτή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/182/2015
Δυνατότητα πρόσληψης των επιλαχόντων υποψηφίων κατηγορίας λοιπών πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ με α/α 1-83 του τελικού πίνακα επιλαχόντων δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. έτους 2014.Η πρόσληψη των επιλαχόντων υποψηφίων κατηγορίας λοιπών πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ του τελικού πίνακα επιλαχόντων δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. είναι δυνατή, κατά τη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν. 4256/2014 και υπό τις προϋποθέσεις που τάσσονται με αυτή. (ομοφ.)
ΣτΕ/1218/2006
Η γνωστοποίηση εγγράφου με fax αποτελεί νόμιμο τρόπο γνωστοποίησης, εφόσον έχουν όμως τηρηθεί οι τύποι που τάσσονται με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 2672/1998 (σχετικές οι αποφάσεις της ΕπΑναστ. ΣτΕ 608/06, 509/2004, 727/2003 κ.ο.κ.). Τηλεομοιοτυπία εγγράφου η οποία έφερε τα στοιχεία: ημερομηνία αποστολής, αριθμό κλήσης της υπηρεσίας που το έστειλε, αριθμό σελίδων, έναρξη και λήξη αποστολής και αριθμούς κλήσης στους οποίους έγινε επιτυχημένη αποστολή δεν είναι νόμιμη, επειδή λείπουν α) η ταυτότητα του αποσταλέντος εγγράφου και β) το έγγραφο που πρέπει να συνοδεύει κατά το άρθρο 14 παρ. 11 του ν. 2672/1998 την τηλεομοιοτυπία (ΕΑ 383/2006), συγκεκριμένα δε δεν προκύπτει ο αριθμός πρωτοκόλλου του αποσταλέντος εγγράφου.Το νόμιμο ή μη της γνωστοποίησης έχει συνέπειες μόνο στην έναρξη της προθεσμίας άσκησης ενστάσεως ή προσφυγής και όχι στην εγκυρότητα του εγγράφου καθεαυτού.
ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.2/1506/2014
«Απλούστευση και Προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας α) Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών (Κατηγορίας ΙΙΙ Υγειονομικής Διάταξης) και β) Καταστήματος Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού ενδιαφέροντος -Σύστημα Γνωστοποίησης»ΑΔΑ: ΒΙΨ9Χ-ΦΝΜ