Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/55/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007
Προϋποθέσεις καταλογισμού σε βάρος υπαλλήλου ΙΔΑΧ, που απολύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, του συνόλου των αποδοχών που έλαβε κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής άδειας, λόγω αθέτησης της υποχρέωσης του άρθρου 58 παρ.7 του Ν. 3528/2007 – Ζητήματα παραγραφής της αξίωσης του Δημοσίου για επιστροφή των αποδοχών. Αθέτηση της υποχρέωσης των υπαλλήλων να υπηρετήσουν στο Δημόσιο, μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής τους άδειας, για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας, που ενεργοποιεί την υποχρέωση να επιστρέψουν τις αποδοχές που έλαβαν κατά το χρόνο της άδειας, συνιστά και η περίπτωση απόλυσης υπαλλήλου ΙΔΑΧ λόγω υπαίτιας υπηρεσιακής ανεπάρκειας. Η εκκρεμοδικία λόγω αίτησης ακύρωσης κατά της απόφασης απόλυσης, δεν αναστέλλει τον καταλογισμό των αποδοχών που ελήφθησαν παρανόμως κατ’ άρθρο 58 παρ.7 Ν. 3528/2007. Η αξίωση του Δημοσίου να καταλογίσει τις ως άνω αποδοχές έχει ήδη γεννηθεί με την απόλυση της υπαλλήλου, παραγράφεται μετά την πάροδο εικοσαετίας και η παραγραφή διακόπτεται με την έκδοση και επίδοση της καταλογιστικής απόφασης. (ομοφ.)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/55/2018

Εκπαιδευτική άδεια υπαλλήλου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) - Νομιμότητα χορήγησης και παράτασης αυτής. α) Δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νεότερος Υπαλ. Κώδικας (ν.3528/2007, άρθρο 58 παρ.1) για την παράταση εκπαιδευτικής άδειας, η οποία είχε χορηγηθεί υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Υ.Κ. (ν.2683/1999 άρθρο 58). β) Είναι νόμιμη η χορήγηση στη Μ.Σ. ετήσιας εκπαιδευτικής άδειας για μετεκπαίδευση, καθώς και η πρώτη ετήσια παράταση της άδειας αυτής, ενώ η απόφαση χορήγησης δεύτερης ετήσιας παράτασης είναι μη νόμιμη, διότι εκδόθηκε καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου χρονικού διαστήματος των δύο ετών κατ’ άρθρο 58 παρ. 4 ν.3528/2007. Εν τούτοις, η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να την ανακαλέσει και συνακόλουθα δεν συντρέχει νόμιμος λόγος για την επιστροφή, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων, των αποδοχών που καταβλήθηκαν στην υπάλληλο για το χρονικό διάστημα της παράτασης αυτής. γ) Η αναφορά σε «τίτλο σπουδών», που κατατίθεται εντός ορισμένης προθεσμίας των παραγράφων 2 και 3 της ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1379/οικ.4727/ 19.2.2008 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, αφορά στις υπηρεσιακές άδειες που χορηγούνται για τη μεταπτυχιακή εκπαίδευση, η οποία οδηγεί στη λήψη διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού τίτλου και όχι για τη μετεκπαίδευση του υπαλλήλου για την οποία χορηγείται σχετικό πιστοποιητικό. Εναπόκειται στην ουσιαστική κρίση της Υπηρεσίας να κρίνει αν τα ρητά αναφερόμενα και προσκομισθέντα έγγραφα, σε συνδυασμό με το μη προσκομισθέν κείμενο με κατάλογο 450 αντικειμένων, που αποτελεί το αποτέλεσμα της εργασίας της (το οποίο θα πρέπει να θέσει στη διάθεση της υπηρεσίας), αποτελούν το πιστοποιητικό που αποδεικνύει την ολοκλήρωση της μετεκπαίδευσής της (ομόφ.).


ΕΣ/Τ1/156/2007

Καταβολή αυξημένων αποδοχών στο διπλάσιο, σε διοικητική υπάλληλο , λόγω χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας στο εξωτερικό δεν είναι νόμιμη χωρίς να έχει συμπληρωθεί τριετής πραγματική υπηρεσία ως υπάλληλος αορίστου χρόνου (αρ. 58 παρ.1 του ν.2683/1999).Τυχόν προϋπηρεσία του υπαλλήλου σε υπηρεσία του Δημοσίου, με καθεστώς διάφορο του προβλεπομένου στις διατάξεις του π.δ.410/1988, όπως η πρόσληψη του με σύμβαση έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.679/1977, δε δύναται να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για την χορήγηση της εν λόγω εκπαιδευτικής άδειας (πρβλ. ΝΣΚ 70/2004).


ΝΣΚ/127/2024

Ερωτάται εάν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κρίνοντας επί αιτήσεως της υπαλλήλου Α.Π., πρώην δικαστικού λειτουργού, προς βαθμολογική εξέλιξή της, κατά την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει αναφορικά με τα προσόντα της, σύμφωνα με το άρθρο 98 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικού Κώδικα) και του άρθρου 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, δύναται να διαμορφώσει την κρίση του λαμβάνοντας υπόψη και την οριστική παύση που είχε επιβληθεί στην υπάλληλο λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, καθώς και τις ποινές της προσωρινής παύσεως που της είχαν επιβληθεί διαρκούσης της δικαστικής προϋπηρεσίας της. (...) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, στο πλαίσιο της εξέτασης αίτησης υπαλλήλου - πρώην δικαστικού λειτουργού - περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στο δημόσιο τομέα για τη βαθμολογική ένταξη αυτού, δύναται να διαμορφώσει την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει, κατά το άρθρο 98 παρ. 1 του ν. 3528/2007 και το άρθρο 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κρίσιμα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου και του προσωπικού Μητρώου του υπαλλήλου, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η επιβολή σε εκείνον των πειθαρχικών ποινών της προσωρινής, καθώς και της οριστικής παύσης, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, κατά το χρονικό διάστημα της δικαστικής προϋπηρεσίας του (ομόφωνα).


ΕΣ/Τμ.1/(ΚΠΕ)/231/2014

Μη νόμιμη η καταβολή προσαύξησης  αποδοχών για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2013 σε μόνιμη υπάλληλο Νοσοκομείου, λόγω εκπαιδευτικής άδειας για την παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών στο εξωτερικό, καθόσον μη νομίμως της χορηγήθηκε εκπαιδευτική άδεια από 1.9.2012 έως 28.2.1014, λόγω της επιβληθείσας, με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012, αναστολής των αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης από 14.3.2012 έως 31.12.2012. Επιπροσθέτως, η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου για χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας, εκδόθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου (άρθρο 20  παρ.1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας).


ΝΣΚ/259/2014

Υπoλογισμός του προστίμου, που προβλέπεται ως πειθαρχική ποινή στην περ.β’ της παρ.1 του άρθρου 109 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), επί των μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου.


Ελ.Συν.Κλ.1/55/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Υπαλλήλων:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω χορηγηθείσας εκπαιδευτικής άδειας για το εξωτερικό, από Νοσοκομείο σε ιατρό, καθόσον η χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας εκδόθηκε από αναρμόδιο όργανο, από τον Διοικητή αντί από το Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου (άρθρο 7 παρ. 6 του ν. 3329/2005, ΦΕΚ Α' 81/2005).


ΝΣΚ/155/2017

Δυνατότητα παροχής αυξημένων αποδοχών της παρ. 5 του άρθρου 58 του ΥΚ σε πυροσβεστική υπάλληλο, στην οποία έχει χορηγηθεί η εκπαιδευτική άδεια. (Κατάσταση : Αποδεκτή)Η παροχή των αυξημένων αποδοχών της διάταξης της παρ.5 του άρθρου 58 του ν. 3528/2007 (Α' 26), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη με αριθμό 11 της υποπαρ. Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, σε πυροσβεστική υπάλληλο, στην οποία έχει χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια του άρθρου 104Α του π.δ. 210/1992 (Α' 99), όπως ισχύει, τυγχάνει νόμιμη, προκειμένου να εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο εξωτερικό (πλειοψ.). Παραπέμπεται λόγω ιδιαίτερης βαρύτητας των ερωτημάτων με μισθολογικό περιεχόμενο και αντίθετης ερμηνείας από το ΓΛΚ στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.


ΝΣΚ/89/2017

Δυνατότητα παροχής αυξημένων αποδοχών, κατά την παρ. 5 του άρθρου 58 του ΥΚ σε υπάλληλο του Πυροσβεστικού Σώματος, στην οποία έχει χορηγηθεί η εκπαιδευτική άδεια.  Η παροχή των αυξημένων αποδοχών της διάταξης της παρ.5 του άρθρου 58 του ν. 3528/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη με αριθμό 11 της υποπαρ. Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, σε υπάλληλο του Πυροσβεστικού Σώματος, στην οποία έχει χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια του άρθρου 104Α του π.δ. 210/1992, όπως ισχύει, τυγχάνει νόμιμη, προκειμένου να εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο εξωτερικό (πλειοψ.). Παραπέμπεται, λόγω σπουδαιότητας των ερωτημάτων με μισθολογικό περιεχόμενο και αντίθετης ερμηνείας από το ΓΛΚ, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/124/2012

Μη νόμιμη η καταβολή προσαύξησης αποδοχών λόγω άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης σε υπάλληλο Νοσοκομείου, καθόσον η από 15.6.2012 απόφαση του αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου με την οποία χορηγήθηκε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης, αφενός μεν, εκδόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο η χορήγηση αδειών είχε ανασταλεί με τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 9 του ν. 4057/2012 (ΦΕΚ Α΄ 54/2012), και λόγω του χρόνου εκδόσεώς της, δεν εμπίπτει στη μεταβατική αυτή διάταξη και αφετέρου  η άνω απόφαση εκδόθηκε από αναρμόδιο όργανο, ήτοι από τον αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου, αντί του αρμόδιου Διοικητικού Συμβουλίου (άρθρο 7 παρ. 6 περ. 14 του ν. 3329/2005, ΦΕΚ Α΄ 81/2005).

ΕΣ/ΤΜ.1/50/2011

Καταβολή προσαύξησης αποδοχών λόγω άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, μη νομίμως χορηγήθηκε στις ανωτέρω υπαλλήλους άδεια μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, τούτο δε διότι: 1) Ως προς την …, το αντικείμενο της διδακτορικής της διατριβής (κοινωνιολογία της μετανάστευσης) δεν είναι συναφές με τα καθήκοντα του κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού στον οποίο υπηρετεί, ούτε με τα καθήκοντα της θέσης της ως υπαλλήλου του Εργαστηρίου Ειδικής Κτιριολογίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ... Εξάλλου, το γεγονός ότι στην παραπάνω Σχολή φοιτούν και αλλοδαποί σπουδαστές δεν αρκεί, από μόνο του, να καταστήσει συναφή την εν λόγω μεταπτυχιακή εκπαίδευση με το αντικείμενο και τα εν γένει υπηρεσιακά καθήκοντα της ανωτέρω υπαλλήλου, όπως αβάσιμα προβάλλεται στο 624/21.9.2010 έγγραφο του Προέδρου της ανωτέρω Σχολής. 2) Ως προς την …, το αντικείμενο των μεταπτυχιακών της σπουδών (διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας) δεν είναι συναφές με τα καθήκοντα του κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού στον οποίο υπηρετεί, ούτε με τα καθήκοντα της θέσης της ως υπαλλήλου της Γραμματείας της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, που συνίστανται στη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου (βλ. άρθρα 3 παρ. 3 και 13 παρ. 2 του π.δ.46/1998 «Οργανισμός Διοικητικών Υπηρεσιών του … Πολυτεχνείου», ΦΕΚ Α΄ 51). Αβασίμως δε προβάλλεται, με το 28905/1.10.2010 έγγραφο του Προέδρου της ανωτέρω Σχολής, ότι λόγω της καθημερινής επαφής της με πολυάριθμους φοιτητές και διδάσκοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό απαιτείται η εξειδίκευσή της στο αντικείμενο της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, καθόσον τα γραμματειακά καθήκοντα της ανωτέρω υπαλλήλου ουδόλως σχετίζονται με το γνωστικό αυτό αντικείμενο. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες, οι οποίες ερείδονται σε μη νόμιμες αποφάσεις χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δεν είναι νόμιμες και συνεπώς τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.