×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/58/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ζητήματα παραγραφής πειθαρχικών παραπτωμάτων απογεγραμμένων ναυτικών, μελών πληρώματος εμπορικού πλοίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Έχουν παραγραφεί τα πειθαρχικά παραπτώματα, για τα οποία η πειθαρχική δίωξη έγινε κατά τις διατάξεις του άρθρου 249 παρ. 1 περ. β' του Κ.Δ.Ν.Δ. (Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου), ενώ, αντιθέτως, δεν έχει παραγραφεί το πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο η παραπομπή στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Ε.Ν. έγινε κατά τις διατάξεις του άρθρου 249 παρ. 1 περ. δ' του ίδιου Κώδικα. Δεν είναι εφικτή η περαιτέρω πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω ναυτικών, για τα αποδοθέντα σε αυτούς πειθαρχικά παραπτώματα, ωστόσο η οικεία Λιμενική Αρχή οφείλει να προβεί στην περαιτέρω πειθαρχική τους δίωξη, σύμφωνα με τα άρθρα 250 παρ. 1 περ. γ' και 255 περ. γ' του Κ.Δ.Ν.Δ., σε περίπτωση εκδόσεως αμετακλήτου καταδικαστικής αποφάσεως σε βάρος τους, από το ποινικό δικαστήριο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/384/2005

Παραγραφή πειθαρχικών παραπτωμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 208 του ΠΔ 611/1977, οι οποίες ίσχυαν κατά το χρόνο τελέσεως των πειθαρχικών παραπτωμάτων και συνεπώς διέπουν την παραγραφή αυτών, τα πειθαρχικά παραπτώματα παραγράφονται μετά δύο ή πέντε (για τα παραπτώματα που επισύρουν την ποινή της οριστικής παύσεως) έτη από την τέλεσή τους και σε περίπτωση διακοπής της παραγραφής με απευθυνόμενες κατά του υπαλλήλου πράξεις προς δίωξη του παραπτώματος, μετά τρία ή επτά έτη, αντίστοιχα. Κατά συνέπεια, τα πειθαρχικά παραπτώματα της προκειμένης περίπτωσης έχουν παραγραφεί, αφού από την τέλεσή τους (έτος 1993 και 25-4-1994) έχει παρέλθει όχι μόνο διετία και πενταετία χωρίς να μεσολαβήσει διακοπή της παραγραφής, αλλά και χρόνος μεγαλύτερος της επταετίας.


ΝΣΚ/47/2017

Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.


ΝΣΚ/115/2005

Δεύτερη πειθαρχική δίωξη κατά ιατρού Ε.Σ.Υ. μετά την έκδοση αποφάσεως από αναρμόδιο πειθαρχικό όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιτρέπεται η εκ νέου πειθαρχική δίωξη ιατρού Ε.Σ.Υ. στην περίπτωση, κατά την οποία το Δ.Σ. του αρμοδίου Πε.Σ.Υ.Π. δεν παρέπεμψε, όπως είχε υποχρέωση, την πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο, δηλαδή στο Κ.Π.Σ. ιατρών Ε.Σ.Υ., το οποίο έχει επομένως αρμοδιότητα να επιληφθεί της υποθέσεως, παρά το ότι για το ίδιο πειθαρχικό αδίκημα έχει ήδη εκδοθεί οριστική απόφαση από το ανωτέρω Δ.Σ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/433/2008

Ναυτικοί. Περιπτώσεις θέσεως στο αρχείο πειθαρχικών δικογραφιών χωρίς απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την έκδοση αμετακλήτων αθωωτικών ποινικών δικαστικών αποφάσεων, στις περιπτώσεις του άρθρου 249 παρ.1 περ.γ,δ και ε και του άρθρου 250 παρ.1 περ. γ,δ,ε και στ του ΝΔ 187/1973 (ΚΔΝΔ), η σχηματισθείσα πειθαρχική δικογραφία τίθεται στο αρχείο άνευ ανάγκης εκδόσεως αποφάσεως του Αρχηγού ΛΣ κατ άρθρο 263 παρ.2 του ΚΔΝΔ, εκτός αν η πειθαρχική δίωξη έχει τυχόν ασκηθεί μετά και παρά την έκδοση της αμετακλήτου αθωωτικής ποινικής αποφάσεως.


ΝΣΚ/38/2019

Πειθαρχική δικαιοδοσία και πειθαρχικά όργανα των ιατρών ΕΣΥ του ΕΚΑΒ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ είναι πειθαρχικός προϊστάμενος των ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΚΑΒ, αρμόδιος να καλέσει αυτούς σε απολογία και να επιβάλλει τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου μέχρι το ήμισυ των αποδοχών ενός μηνός. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΑΒ, ως συλλογικό πειθαρχικό όργανο με αρμοδιότητα πρωτοβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου, είναι αρμόδιο για τους ιατρούς ΕΣΥ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΚΑΒ, και δύναται να επιβάλλει τις ποινές που προβλέπονται υπό τα στοιχεία α’ έως και γ’ στην παρ. 1 του άρθρου 39 του ν.2519/1997 και σε δεύτερο βαθμό να κρίνει τις ενστάσεις κατά πειθαρχικών αποφάσεων του Προέδρου του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ. Το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο Ιατρών ΕΣΥ, είναι αρμόδιο να κρίνει σε πρώτο βαθμό τα πειθαρχικά παραπτώματα, τα οποία μπορούν να επισύρουν μέχρι και την ποινή της αφαίρεσης της άδειας άσκησης επαγγέλματος και σε δεύτερο βαθμό τις εφέσεις κατά των πειθαρχικών αποφάσεων του πρωτοβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, οι οποίες επιβάλλουν από την ποινή προστίμου ισόποσου με τις αποδοχές τεσσάρων μηνών έως και την ποινή της διακοπής του δικαιώματος για την υποβολή υποψηφιότητας κατάληψης θέσης ανώτερου βαθμού (ομόφ.).


ΝΣΚ/38/2014

Ελεγκτής Νομιμότητας – Πειθαρχική διαδικασία αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. – Κλήση σε απολογία αιρετού – Δυνατότητα μη παραπομπής στο πειθαρχικό συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 233 και 234 του ν. 3852/2010, μετά την κλήση σε απολογία του αιρετού, να μην εκδώσει παραπεμπτήριο έγγραφο προς το πειθαρχικό συμβούλιο, εφόσον διαπιστώσει ότι δεν στοιχειοθετείται κάποιο από τα προβλεπόμενα στην παρ.2 περ.α’ και β’ του άρθρου 233 του ν. 3852/2010 πειθαρχικά αδικήματα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/76/2001

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Πειθαρχική δίωξη. Παραγραφή πειθαρχικού παραπτώματος. Σχέση με ποινική δίκη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος Δεν υφίσταται υποχρέωση της αρμόδιας υπηρεσίας να αναμείνει την έκδοση τελεσίδικης ή αμετάκλητης ποινικής αποφάσεως αλλά υποχρεούται να ασκήσει πειθαρχική δίωξη, η παράλειψη της οποίας συνεπάγεται ευθύνη του αρμόδιου για τη δίωξη οργάνου. Στο πλαίσιο της ασκηθεισομένης πειθαρχικής διώξεως μπορεί να κριθεί αν η υπάλληλος θα τεθεί σε αργία, λαμβανομένων υπόψη και των εκδοθεισών αποφάσεων ποινικών δικαστηρίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα. Όταν το πειθαρχικό παράπτωμα είναι ταυτόχρονα και ποινικό αδίκημα δεν παραγράφεται πριν την παραγραφή του τελευταίου, λόγω διακοπής της παραγραφής κατά το χρόνο διενέργειας πράξεων της ποινικής διαδικασίας, το δε πειθαρχικό συμβούλιο δεσμεύεται στην κρίση του μόνο ως προς την ύπαρξη ή ανυπαρξία πραγματικών περιστατικών που έγιναν δεκτά από το ποινικό δικαστήριο.


ΝΣΚ/139/2014

Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου Υπουργείου Τουρισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, παραπομπή στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης από υπάλληλο ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκτιμάται ως μονομερή καταγγελία, που επέφερε τη λύση της σύμβασης εργασίας της, έστω και αν ασκήθηκε εμπρόθεσμα σε βάρος της πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.


ΝΣΚ/173/2000

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Πειθαρχικά παραπτώματα. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Δελλαπόρτας, Νομικός Σύμβουλος Παραγράφεται το πειθαρχικό παράπτωμα, εάν από την έκδοση της πρωτοβάθμιας καταγνωστικής απόφασης μέχρι την έκδοση της απόφασης του πειθαρχικού οργάνου που επιλαμβάνεται σε δεύτερο βαθμό, ύστερα από έφεση, παρήλθε χρόνος μεγαλύτερος από τον οριζόμενο με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Π.Δ/τος 760/1976 (άρθρο 208 ΠΔ 611/1977).


ΝΣΚ/131/2020

Ακολουθητέα πορεία και νόμιμες ενέργειες από πλευράς του Πανεπιστημίου Πειραιώς α) προς διερεύνηση τυχόν ευθυνών μέλους ΔΕΠ, για προσφορά σεμιναρίων έναντι διδάκτρων, εκτός του Πανεπιστημίου και β) προς προστασία της φήμης του Πανεπιστημίου.(...)Τα αρμόδια προς πειθαρχική δίωξη όργανα οφείλουν να προβούν άμεσα σε διερεύνηση πιθανών πειθαρχικών παραπτωμάτων. Προς τούτο, εφόσον η πρυτανική αρχή έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος, πρέπει να διαταχθεί η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης. Αναλόγως δε του πορίσματος και της βαρύτητας του πειθαρχικού παραπτώματος που τυχόν διαπιστωθεί, είναι δυνατή, είτε η επιβολή πειθαρχικής ποινής από τον Πρύτανη ή τον Πρόεδρο, είτε η παραπομπή του πειθαρχικά ελεγχόμενου στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο. Ειδικότερα στην περίπτωση που, από τα στοιχεία προκύπτει παραβίαση του ασυμβιβάστου, η παραπομπή είναι υποχρεωτική κατ’ άρθρο 24 παρ.3 του ν. 4009/2011. Τέλος, αναλόγως των στοιχείων και ευρημάτων θα πρέπει να εκτιμηθεί, αν θα ασκηθούν εκ μέρους του Πανεπιστημίου τα, εκ των άρθρων 57 και 59 Α.Κ., δικαιώματα για άρση της προσβολής της φήμης του και για αποζημίωση.