×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/62/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υποχρέωση ή μη συμμόρφωσης του Δημοσίου σε εκδοθείσα επί αναγνωριστικής αγωγής τελεσίδικη ή αμετάκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου – Καταβολή ή μη των οφειλόμενων ποσών στους ενάγοντες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί του υποβαλλομένου ερωτήματος διαμορφώθηκαν τρεις απόψεις. Λόγω των διαφορετικών απόψεων που γίνονται δεκτές και των ευρύτερων προβληματισμών, που γεννώνται κατά την αντιμετώπιση των επίμαχων ζητημάτων, το εν λόγω ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκαν οι γνωμοδοτήσεις με αριθ. 81/2014 Α΄ Τακτικής Ολομέλειας και 157/2014 Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/81/2014

Υποχρέωση ή μη συμμόρφωσης του Δημοσίου σε εκδοθείσα επί αναγνωριστικής αγωγής τελεσίδικη ή αμετάκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου – Καταβολή ή μη των οφειλόμενων ποσών στους ενάγοντες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο υποχρεούται, συμμορφούμενο σε εκδοθείσα επί αναγνωριστικής αγωγής τελεσίδικη ή αμετάκλητη αναγνωριστική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου, να καταβάλει τα ποσά που αναγνωρίζονται ως οφειλόμενα στους δικαιούχους, χωρίς η απόφαση αυτή να έχει τραπεί προηγουμένως σε καταψηφιστική, κατά τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 199 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, όπως ισχύει. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ' αριθ. 62/2014 Γνωμ. Α΄ Τμήματος ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 157/2014 Γνωμ. Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/111/2018

Εφαρμογή ή μη της υπ’ αριθ. 173/2006 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, σύμφωνα με την οποία η υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης φόρου εισοδήματος ισοδυναμεί με τη μη υποβολή δήλωσης, με αποτέλεσμα το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή φόρου να παραγράφεται μετά την πάροδο δεκαπέντε ετών, ενόψει των αποφάσεων 1738/2017, 2934 και 2935/2017 του Συμβουλίου της Επικρατείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εξαιρετική 15ετής προθεσμία παραγραφής για τον καταλογισμό φόρου τυγχάνει εφαρμογής μόνο στην περίπτωση της μη υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, ενώ επί εκπροθέσμου υποβολής των δηλώσεων αυτών ισχύει ο κανόνας της 5ετούς παραγραφής, με την παρέκτασή της κατά τρία (3) έτη, στην περίπτωση που η εκπρόθεσμη δήλωση υποβληθεί κατά το τελευταίο έτος της προθεσμίας αυτής. (ομόφ.) Παραπέμπεται στην Ολομέλεια ΝΣΚ, λόγω της αντίθετης επί του ζητήματος γνωμοδότησης του ΝΣΚ με αριθμό 173/2006. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 147/2018 γνωμοδότηση της Α΄Ολομέλειας Διακοπών ΝΣΚ.


E.2160/2020

«Γνωστοποίηση αποσπασμάτων της ετήσιας έκθεσης 2019 του Ειδικού Νομικού Γραφείου Δημοσίων Εσόδων (ΕΝΓΔΕ) του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) – γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ και νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και Αρείου Πάγου (ΑΠ), επί θεμάτων αρμοδιότητας της ΑΑΔΕ» ΑΔΑ:ΩΣ2Ρ46ΜΠ3Ζ-ΡΟΕ


ΝΣΚ/148/2018

Δικαστικός ή εξώδικος συμβιβασμός του ΕΦΚΑ άνω των 40.000 ευρώ. Αρμόδιο όργανο για τον συμβιβασμό. Αρμοδιότητα Τριμελούς Επιτροπής ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην Τριμελή Επιτροπή που λειτουργεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου του ΕΦΚΑ κατά τις διατάξεις του ΝΣΚ εισάγονται υποθέσεις δικαστικού ή εξώδικου συμβιβασμού των οποίων το αντικείμενο δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ. Οι υπόλοιπες υποθέσεις δικαστικού ή εξώδικου συμβιβασμού, με αντικείμενο άνω των 40.000 ευρώ, όπως η διδόμενη στο ιστορικό υπόθεση, δηλαδή οι κατά τεκμήριο σοβαρότερες λόγω ποσού, επιφυλάχτηκαν υπέρ της αρμοδιότητας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ. (πλειοψ.) Ωστόσο, λόγω της κρισιμότητας της υπόθεσης και των σοβαρών ζητημάτων που εγείρονται από αυτήν, τα οποία αφορούν την οργάνωση και την λειτουργία του ΝΣΚ και ειδικότερα του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΕΦΚΑ, το ερώτημα παραπέμπεται προς επίλυση στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 154/2018 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/27/2012

Ενέργειες της Διοίκησης μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης επί αναγνωριστικής αγωγής κυριότητας κατά του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία αναγνωρίζει τους ενάγοντες συγκύριους κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 ενός ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό, η αμετάκλητη αναγνωριστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζονται οι ενάγοντες συγκύριοι κατά ποσοστά εξ αδιαιρέτου επί του 1/2 του κοινού ακινήτου, ενόψει της φύσεώς της, είναι δεσμευτική για το εναγόμενο Δημόσιο μόνο ως προς την αναγνώριση των ποσοστών συγκυριότητας των εναγόντων και ως εκ τούτου το αίτημα αυτών για απόδοση των ποσοστών τους δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, διότι προϋποθέτει καταψηφιστική απόφαση, με την καταβολή του αναλογούντος δικαστικού ενσήμου, επιπροσθέτως δε και λύση της μεταξύ τους κοινωνίας του δικαιώματος κυριότητας επί του κοινού ακινήτου, με διανομή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/187/2018

Ασφάλιση ανηλίκου τέκνου στη μερίδα του δικαστικώς αναγνωρισθέντος ως πατέρα του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν μπορεί το ανήλικο τέκνο, λόγω μη ύπαρξης ασφαλιστικού φορέα της μητέρας του, να υπαχθεί στον φορέα ασφάλισης του ασφαλισμένου πατέρα του, λόγω μη συμβίωσης με αυτόν. (πλειοψ.) Κατά την πλειοψηφήσασα γνώμη του Τμήματος, λόγω σπουδαιότητας του ζητήματος, το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 19/2019 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/105/2016

Αν οι διατάξεις για τη κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο από πολύτεκνους μπορούν να εφαρμοστούν και στην περίπτωση ιατρού κλάδου του Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο τομέα ιατρού του Ε.Σ.Υ., λόγω της πολυτεκνικής ιδιότητας αυτού (πλειοψ.). Λόγω της μείζονος σπουδαιότητας του νομικού ζητήματος που προέκυψε, το Τμήμα αποφάσισε ομόφωνα την παραπομπή του ερωτήματος στη Τακτική Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Εκδόθηκαν οι γνωμοδοτήσεις με αριθ. 94/2017 Β΄ Τακτικής Ολομέλειας και 102/2020 Πλήρους Ολομέλειας του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/264/2016

Ζητήματα συμψηφισμού οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου με το μέρισμα που δικαιούται το Ελληνικό Δημόσιο από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ερώτημα παραπέμπεται, στο σύνολό του, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, λόγω ισοψηφίας των γνωμών σε τρία από τα τέσσερα σκέλη του ερωτήματος, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.3 του ν. 3086/2002 και λόγω μείζονος σπουδαιότητας. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 338/2016 Γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/131/2019

Προσδιορισμός του χρόνου έναρξης υπερωριακής εργασίας και κατ’ επέκταση της αμοιβής των ναυτικών, σε εφαρμογή των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο προβλεπόμενος στην παράγραφο 4 του άρθρου 6 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού, που κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 2242.5-1.6/6695/2018/25-01-2018 υ.α., όπως συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 2242.5-1.6/26670/2018/12-04-2018 υ.α. χρόνος διακοπής του συνεχούς οκταώρου εργασίας, δεν θεωρείται ως χρόνος εργασίας και δεν συνυπολογίζεται στο οκτάωρο (πλειοψ.). Λόγω μείζονος σπουδαιότητας, το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 203/2019 γνωμοδότηση της Β΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/186/2017

Τρόπος αποδείξεως πληρεξουσιότητας δικηγόρων, που φέρονται ότι εκπροσωπούν υπηκόους τρίτων χωρών στις συναλλαγές τους με τη διοίκηση, όταν δεν υπάρχει ειδική νομοθετική ρύθμιση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αστυνομικές αρχές, όταν συναλλάσσονται με δικηγόρους οι οποίοι εκπροσωπούν υπηκόους τρίτων χωρών, κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για τη μετανάστευση και δεν υφίσταται σχετική νομοθετική ρύθμιση, οφείλουν να ζητούν έγγραφη απόδειξη της πληρεξουσιότητας των εντολέων τους, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 8 παρ. 2, 9 παρ. 2 και 33 παρ. 5 του ν. 4251/2014 (πλειοψ.). Παραπομπή στην Ολομέλεια, λόγω σπουδαιότητας (άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3086/2002). Εκδόθηκαν οι γνωμοδοτήσεις με αριθ. 249/2017 Β΄ Τακτικής Ολομέλειας και 21/2018 Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.