×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/65/2021

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4728/2020

Τρόπος χορήγησης της εφάπαξ ενίσχυσης του άρθρου 1 του ν. 4728/2020 στις περιπτώσεις : α) ιδιοκτήτη κατοικίας ή επαγγελματικής στέγης που χρησιμοποιεί τμήμα της για επαγγελματική δραστηριότητα και παραχωρεί ή εκμισθώνει το υπόλοιπο τμήμα της σε άλλον ή άλλους για επαγγελματική δραστηριότητα, β) επιχειρήσεων που συστεγάζονται σε ιδιοκτησία άλλου που παραχωρεί ή εκμισθώνει σε περισσότερες της μίας επιχειρήσεις τμήματα της ιδιοκτησίας του για επαγγελματική δραστηριότητα.(...)α) Στην περίπτωση ιδιοκτήτη κατοικίας ή επαγγελματικής στέγης που χρησιμοποιεί τμήμα της για επαγγελματική δραστηριότητα και παραχωρεί ή εκμισθώνει το υπόλοιπο τμήμα της σε άλλον ή άλλους για επαγγελματική δραστηριότητα, η εφάπαξ ενίσχυση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 4728/2020 θα χορηγηθεί ανάλογα με το ποσοστό χρήσης του ακινήτου, β) στην περίπτωση ιδιοκτήτη ακινήτου που παραχωρεί ή εκμισθώνει σε περισσότερες της μίας επιχειρήσεις τμήματα της ιδιοκτησίας του για επαγγελματική δραστηριότητα, η εφάπαξ ενίσχυση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 4728/2020 θα χορηγηθεί ανάλογα με το ποσοστό χρήσης του ακινήτου (ομόφωνα).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

130181/6353/2018

Προσθήκη της άδειας διαμονής αόριστης διάρκειας ή δεκαετούς διάρκειας, της άδειας διαμονής για επενδυτική δραστηριότητα καθώς και της άδειας διαμονής ιδιοκτήτη ακινήτου ή μόνιμης άδειας διαμονής επενδυτή, στους τίτλους οριστικής διαμονής που γίνονται αποδεκτοί για την πολιτογράφηση αλλοδαπών.


ΝΣΚ/42/2000

Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα και προϋποθέσεις υποκατάστασης, του ιδιοκτήτη ακινήτου, το οποίο χρησιμοποιόταν ως επαγγελματική στέγη και πλήγηκε από το σεισμό της 7-9-1999, από το μισθωτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος α) Είναι δυνατή η υποκατάσταση του ιδιοκτήτη ενός ακινήτου, το οποίο χρησιμοποιόταν ως επαγγελματική στέγη και έπαθε ζημιές από το σεισμό που έπληξε το Ν.Αττικής στις 7-9-99, για την υποβολή αίτησης, μετά των αναγκαίων, προς χορήγηση της Κρατικής αρωγής, στοιχείων, από το μισθωτή, αν παρέλθουν άπρακτες σαράντα πέντε (45) ημέρες, από τη δημοσίευση της υπ αριθμ.οικ/5140/Τ.Π.32/15-10-99 κοινής αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικ/κών και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., η οποία έλαβε χώρα στο υπ αριθμ.1990/19-10-99, τεύχος Β της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. 1) Η εξόφληση του δανείου βαρύνει τον ιδιοκτήτη του κτιρίου. 2) Είναι δυνατή η εγγραφή υποθήκης υπέρ της δανείστριας Τράπεζας, έστω και χωρίς τη συναίνεση του αμελήσαντος ιδιοκτήτη. 3) Τα απαιτούμενα, για τη χορήγηση του δανείου και της δωρεάν Κρατικής αρωγής, στοιχεία είναι τα ίδια, ανεξάρτητα, από την υποβολή της αίτησης από τον ιδιοκτήτη ή το μισθωτή. (πλειοψ.) β) Αν, μετά την πάροδο της παραπάνω προθεσμίας, ο μισθωτής υπέβαλε αίτηση, για τη χορήγηση του δανείου και της δωρεάν Κρατικής αρωγής και στη συνέχεια, υποβάλλει αίτηση ο ιδιοκτήτης του χρησιμοποιούμενου ως επαγγελματική στέγη ακινήτου, η δεύτερη αίτηση δεν καθιστά ανενεργό την πρώτη. (ομοφ.)


Ε.2212/2020

Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 3 μέρους Α΄ του ν. 4728/2020 περί αναστολής μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε πληγείσες περιοχές λόγω της πορείας του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», των άρθρων 2 και 5 μέρους Α΄ περί αφορολογήτου και ακατάσχετου των πάσης φύσεως ενισχύσεων που καταβάλλονται στα πληγέντα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή πληγείσες νομικές οντότητες. ΑΔΑ:ΨΧ0Ξ46ΜΠ3Ζ-ΨΒΚ


ΝΣΚ/218/2016

Ζητήματα σχετικά με τη σύμβαση μίσθωσης προς στέγαση Υπηρεσίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομιμότητα σύμβασης μίσθωσης ακινήτου, εκ μέρους του ιδιώτη ιδιοκτήτη αυτού προς τρίτο, παρότι το ΙΚΑ -ΕΤΑΜ χρησιμοποιεί το ακίνητο αυθαίρετα, προς στέγαση υπηρεσίας του, μετά τη λήξη της σχετικής μίσθωσης. Δικαιούχος της αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης. Δυνατότητα υπομίσθωσης του ακινήτου, εκ μέρους του τρίτου μισθωτή, προς το ΙΚΑ -ΕΤΑΜ.


ΔΙΕΣ/Φ19/6/113435/2016

«Ρύθμιση τρεχουσών και καθυστερούμενων εισφορών ασφαλισμένων που έχουν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα σε οριοθετημένες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και επλήγησαν από την πυρκαγιά της 17ης με 20ης Ιουλίου 2015.» (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1) (ΑΔΑ:7ΡΓΡ4691Ω3-ΥΡΗ)


Δ.15/Δ΄/63100/1742/2018

Ρύθμιση τρεχουσών και καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών προς τον Ε.Φ.Κ.Α. και το Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. επιχειρήσεων, εργοδοτών ή ασφαλισμένων που έχουν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα στο Νομό Ζακύνθου.


ΝΣΚ/482/2007

Διδακτική προϋπηρεσία - επαγγελματική εμπειρία και επαγγελματική ή επιστημονική δραστηριότητα κατά την έννοια των διατάξεων των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 14 του Ν 2638/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διδακτική προϋπηρεσία σε ιδρύματα τριτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας κ.λπ. εκπαίδευσης, εμπίπτει τόσο στην έννοια της επαγγελματικής εμπειρίας της διάταξης του άρθρου 14 παρ.4, ενότητα Β, περ.(β) 3 του Ν 2638/1998, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ.1 του Ν 3450/2006, όσο και στην έννοια του όρου επαγγελματική δραστηριότητα της παρ.5 του ίδιου άρθρου και νόμου, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του ζητήματος αν αυτή (η διδακτική προϋπηρεσία) εμπίπτει και στην έννοια της επιστημονικής δραστηριότητας της τελευταίας διάταξης.


ΝΣΚ/120/2024

Λαμβάνοντας υπόψη α) την παράγραφο 7 του άρθρου 19 του ν. 4858/2021, «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» (Α΄ 220), β) την παράγραφο 4 της με αριθ. ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/9130 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 229/Β/26-2-2003) «Σύσταση επιτροπής του αρ. 19 παρ. 6 του Ν. 3028/2002» και γ) την με αριθ. 86/2019 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., ερωτάται: α) Σε περίπτωση, που επιλεγεί η απευθείας αγορά ακινήτου, βαρυνόμενου με περιορισμούς επιβαλλόμενους για λόγους προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, πότε σταματά η υποχρέωση της Διοίκησης να καταβάλει αποζημίωση περιορισμού/στέρησης της κατά προορισμό χρήσης του ακινήτου στον ιδιοκτήτη, όταν η καταβληθείσα ή αναμενόμενη να καταβληθεί αποζημίωση δεν υπερβαίνει την αξία (αγοραία ή αντικειμενική) του ακινήτου, η οποία αποτελεί και το τίμημα της αγοράς β) Είναι κατά νόμο δυνατή η καταβολή στον ιδιοκτήτη, μετά την ολοκλήρωση της απευθείας αγοράς, αποζημίωσης λόγω περιορισμού/στέρησης της κατά προορισμό χρήσης του ακινήτου του για χρονικό διάστημα προγενέστερο της υπογραφής του αγοραπωλητηρίου συμβολαίου, όταν η αποζημίωση που έχει λάβει για τη στέρηση χρήσης δεν έχει υπερβεί την αξία (αντικειμενική ή αγοραία αξία) του ακινήτου, η οποία αποτελεί και το τίμημα της αγοράς γ) Κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 19 παρ. 7 του ν. 4858/2021, το ποσό της αποζημίωσης χρήσης που έχει καταβληθεί στον ιδιοκτήτη του απευθείας εξαγοραζόμενου ακινήτου για το χρονικό διάστημα που στερείτο την κατά προορισμό χρήση του συνυπολογίζεται στο ποσό της αξίας του ακινήτου που αποτελεί το τίμημα της αγοράς, όπως υποστηρίζεται από τον αρμόδιο για την καταβολή Οργανισμό, ή η έννοια της διατάξεως είναι, ότι το καταβληθέν ή αναμενόμενο να καταβληθεί ποσό της αποζημίωσης περιορισμού/στέρησης χρήσης δεν μπορεί να υπερβαίνει την αξία του ακινήτου, αφού τότε επιβάλλεται η απαλλοτρίωσή του Επιπροσθέτως, για την διαπίστωση της μη υπέρβασης της αξίας του ακινήτου, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη, λαμβάνεται υπόψη αθροιστικά η αποζημίωση χρήσης, που έχει λάβει ο διοικούμενος μαζί με την αξία εξαγοράς του ακινήτου (...) α) Κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 19 του ν. 4858/2021, θεσμοθετείται υποχρέωση της Διοίκησης να απαλλοτριώσει ή να προβεί σε απευθείας εξαγορά ακινήτου, βαρυνόμενου με περιορισμούς επιβαλλόμενους για λόγους προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην περίπτωση κατά την οποία η αποζημίωση για τον περιορισμό ή τη στέρηση της χρήσης του ακινήτου, που έχει καταβληθεί ή προβλέπεται ότι θα καταβληθεί, προσεγγίζει την αξία του ακινήτου, δεν τίθεται όμως, με τη διάταξη αυτή, περιορισμός στο δικαίωμα του ιδιοκτήτη για το σεβασμό της περιουσίας του. Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που έχει επιλεγεί η απευθείας εξαγορά του ακινήτου, όπως στην περίπτωση του ερωτήματος, η Διοίκηση υποχρεούται, κατ’ άρθρο 19 του ν. 4858/2021, στην καταβολή αποζημίωσης λόγω στέρησης ή περιορισμού της κατά προορισμό χρήσης του ακινήτου για το χρονικό διάστημα μέχρι την υπογραφή του αγοραπωλητηρίου συμβολαίου, ανεξαρτήτως αν η αποζημίωση που έχει καταβληθεί για τη στέρηση χρήσης έχει υπερβεί την αξία (αντικειμενική ή αγοραία αξία) του ακινήτου, η οποία αποτελεί και το τίμημα της αγοράς (κατά πλειοψηφία). β) Είναι δυνατή, κατ’ άρθρο 19 του ν. 4858/2021, η καταβολή στον ιδιοκτήτη, μετά την ολοκλήρωση της απευθείας αγοράς, αποζημίωσης λόγω περιορισμού/στέρησης της κατά προορισμό χρήσης του ακινήτου του, για χρονικό διάστημα προγενέστερο της υπογραφής του αγοραπωλητηρίου συμβολαίου, ανεξαρτήτως αν η αποζημίωση που έχει λάβει για τη στέρηση χρήσης έχει υπερβεί την αξία (αντικειμενική ή αγοραία αξία) του ακινήτου, η οποία αποτελεί και το τίμημα της αγοράς (κατά πλειοψηφία). γ) Κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 19 παρ. 7 του ν. 4858/2021, το συνολικό ποσό της αποζημίωσης περιορισμού/στέρησης χρήσης που έχει καταβληθεί στον ιδιοκτήτη ακινήτου βαρυνόμενου με περιορισμούς επιβαλλόμενους για λόγους προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν αθροίζεται/συνυπολογίζεται για τον καθορισμό του καταβλητέου ως τιμήματος της εξαγοράς ποσού (ομόφωνα). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθμ. 84/2024 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος του ΝΣΚ.



ΝΣΚ/339/2002

Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Χημικών (ΤΕΑΧ). Μειοδοτικός διαγωνισμός. Αγορά ακινήτου από ΝΠΔΔ. Εφαρμογή διαδικασιών του ΠΔ 715/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Νομιμοποιείται κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν 2217/1994 όπως συμπληρώθηκε με την παρ.4 του άρθρου 10 του Ν 2335/1995 και εκείνο του άρθρου 2 της από 20-5-1999 σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ του ΤΕΑΧ και της ΚΕΔ, η ΚΕΔ να υπογράψει αντί του Ταμείου το συμβόλαιο αγοράς ακινήτου με τον μειοδότη – πωλητή αυτού. 2) Δεν νομιμοποιείται το Ταμείο σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ΠΔ 471/1975, να εκδώσει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής (ΧΕΠ) με φερόμενο ως δικαιούχο την Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου (ΚΕΔ). 3) Δεν νομιμοποιείται το Ταμείο να υπογράψει το αγοραπωλητήριο συμβόλαιο με τον νέο ιδιοκτήτη του ακινήτου αντί του αρχικού ιδιοκτήτη και μειοδότη – πωλητή. 4) Δεν παρέχεται νόμιμη ευχέρεια στον Υπουργό να τροποποιήσει την αρχική εγκριτική απόφαση και να αντικαταστήσει το όνομα του αρχικού ιδιοκτήτη και πωλητή με εκείνο του νέου ιδιοκτήτη. Η προωθούμενη τροποποιητική απόφαση είναι προδήλως νομικά πλημμελής καθ όσον με αυτήν επιχειρείται μία διαδικασία που ευθέως νοθεύει τον ανταγωνισμό. 5) Εφόσον τελικά δεν καταστεί δυνατή η μεταβίβαση της κυριότητας του ακινήτου από τον μειοδότη – πωλητή, συντρέχουν οι λόγοι παράβασης των σχετικών όρων της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, αλλά και των σχετικών διατάξεων του Νόμου, με συνέπεια τη δυνατότητα επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων.


Δ.15/Δ’/οικ.9254/233/2019

Ρύθμιση τρεχουσών και καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ επιχειρήσεων, εργοδοτών ή ασφαλισμένων που έχουν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα στην Π.Ε. Ρεθύμνου και Π.Ε. Χανίων της Περιφέρειας Κρήτης.