×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/67/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

1) Δυνατότητα ή μη σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με φυσικά ή νομικά πρόσωπα που πρόκειται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, σε Αρχές της Εξωτερικής Υπηρεσίας, για την κάλυψη αναγκών στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου Ε.Ε. (α’ εξάμηνο 2014). 2) Αρμοδιότητα των Αρχών διατύπωσης του σχετικού αιτήματος ή πρόσκλησης προς τους ενδιαφερόμενους εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς και της σύναψης σχετικών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Λόγω του αντικειμένου των προτεινομένων συμβάσεων που συνδέεται άμεσα με την ανάληψη της Ελληνικής Προεδρίας εφαρμογή έχει ο ν. 4148/2013. Είναι κατ' αρχήν δυνατή η σύναψη συμβάσεων για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών τρίτων, με βάση το άρθρο 5 παρ.2 του νόμου αυτού σε συνδυασμό με τις διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, εφόσον εξετασθεί και διαπιστωθεί η ανάγκη συνάψεώς τους με βάση τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας, εξ αιτίας της οποίας και ανακύπτουν μέχρι 31-7-2014, οι ανάγκες εξειδικευμένων υπηρεσιών, χωρίς να μπορούν να ληφθούν υπ’ όψιν ή να συνεκτιμηθούν οι πάγιες ανάγκες της Μόνιμης Αντιπροσωπείας για την εκπροσώπηση της Ελλάδος στους Διεθνείς Οργανισμούς και αιτιολογημένα δεν μπορεί να αναληφθούν οι εργασίες αυτές από το υπάρχον προσωπικό. Εξυπακούεται ότι το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών είναι υποστηρικτικές εργασίες, χωρίς να είναι δυνατή η εκπροσώπηση ή συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις στους διάφορους Οργανισμούς. 2) Η εισήγηση πρότασης συνάψεως των σχετικών συμβάσεων, η ανάγκη συνάψεώς τους, ο αριθμός τους και το αντικείμενό τους πραγματοποιείται από το Γραφείο της Ελληνικής Προεδρίας, με βάση και τα αιτήματα της οικείας Αρχής προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, αφού σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν.4148/2013, ως ισχύει, το Γραφείο της Ελληνικής Προεδρίας υπάγεται στον Υφυπουργό Εξωτερικών, και αναφέρεται στον Υπουργό Εξωτερικών. Η σχετική απόφαση για την σύναψή τους ανήκει στην αρμοδιότητα του Υφυπουργού Εξωτερικών, ο οποίος για την υπογραφή της σύμβασης μπορεί να ορίσει εκπρόσωπό του, πριν την κατάρτισή της. Θα πρέπει επίσης να ορισθεί ότι οι συμβάσεις που θα συναφθούν θα διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, οι δε διαφορές θα επιλύονται από τα ελληνικά δικαστήρια (Αθηνών), επίσημη γλώσσα θα είναι η ελληνική. (ομοφ.) Περαιτέρω, το Α΄Τμήμα γνωμοδότησε και κατά πλειοψηφία, ότι η συνολική δαπάνη των εν λόγω συμβάσεων θα καθορίσει και την τηρητέα διαδικασία, δηλ. την απ' ευθείας ανάθεση, πρόχειρο ή τακτικό διαγωνισμό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/135/2014

Σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων οι οποίες επείγουν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο άσκησης της Ελληνικής Προεδρίας με διαδικασίες διαπραγμάτευσης ή με συνοπτικές διαδικασίες, βάσει του άρθρου 5 παρ.2 του Ν. 4148/2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συγχρηματοδοτούμενες δράσεις του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, οι οποίες επείγουν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο άσκησης της Ελληνικής Προεδρίας, εμπίπτουν ευθέως στο άρθρο 5 παρ.2 του Ν. 4148/2013 για σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων με διαδικασίες διαπραγμάτευσης ή με συνοπτικές διαδικασίες, ήτοι εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του Υπουργείου τούτου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/38/2003

Χαρακτηρισμός συμβάσεων έργου ως γνησίων ή μη κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ανάθεση έργου σε πρόσωπο το οποίο διαθέτει τα, για τους παρακάτω σκοπούς, αυξημένα και ειδικά προσόντα και γνώσεις, για το χρονικό διάστημα από το Φεβρουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2003 με αντικείμενο τη σύνταξη α) απολογιστικής έκθεσης με τα συμπεράσματα της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα Στατιστικής και β) των συμπερασμάτων του Συνεδρίου των επικεφαλής των στατιστικών φορέων των Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς υποστήριξη της Γ.Γ της ΕΣΥΕ στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης έργου χωρίς να υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας. (ομοφ.)


10683/2016

Εξαίρεση συμβάσεων τον Υπουργείου Εξωτερικών που χαρακτηρίζονται ως απόρρητες ή η σύναψη και εκτέλεσή τους πρέπει να συνοδεύονται από ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας, από το διαδικτυακό τόπο του ΚΗΜΔΗΣ.


ΕλΣυν.Τμ.4/58/2015

ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ.Προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού:.Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 161/2014 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών.Ήδη, με την υπό κρίση αίτηση ανάκλησης, η αιτούσα εταιρεία προβάλλει ότι η διαγωνιστική διαδικασία στην οποία συμμετείχε έλαβε χώρα δυνάμει της από 14.1.2014 πρόσκλησης ενδιαφέροντος, δηλαδή μετά την ανάληψη της Ελληνικής Προεδρίας (από 1.1.2014), και συνεπώς συντρέχουν έκτακτες και κατεπείγουσες ανάγκες. Ο ανωτέρω ισχυρισμός είναι αβάσιμος δεδομένου ότι δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση η έλλειψη έγκαιρου προγραμματισμού από μέρους της αναθέτουσας αρχής, αφού, σύμφωνα και με τις ορθές αιτιολογίες της προσβαλλόμενης πράξης στις οποίες και παραπέμπουμε προς αποφυγή επαναλήψεων, η επικείμενη ανάληψη της Προεδρίας ήταν ήδη γνωστή, ενώ λαμβάνοντας υπόψη ότι το έγγραφο της εισήγησης του επικεφαλής του Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας προς το Διπλωματικό Γραφείο του Υφυπουργού Εξωτερικών για τη διενέργεια του πρώτου από τους προαναφερθέντες πρόχειρους διαγωνισμούς σύμφωνα με ήδη συνταχθείσες τεχνικές προδιαγραφές έφερε ημερομηνία 19/9/2013, προκύπτει ότι υπήρχε επαρκής χρόνος ώστε η αναθέτουσα αρχή να ενεργήσει αμελλητί για την οργάνωση τακτικού διαγωνισμού, ενόψει του συνολικού ύψους των αναγκών της σε ομοειδή αγαθά.(..)το Τμήμα κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα δέχθηκε το Κλιμάκιο με την 161/2014 πράξη του, στις ορθές σκέψεις και λεπτομερείς αιτιολογίες της οποίας, εμμένοντας, αναφέρεται εκ νέου, προς αποφυγή περιττών επαναλήψεων.Κατ΄ακολουθία των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση για ανάκληση της 161/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα πρέπει να απορριφθεί κατά τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό


ΝΣΚ/495/2002

Σύμβαση έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/97.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου με δέκα ειδικούς επιστήμονες, για χρονικό διάστημα εννέα (9) μηνών, οι οποίοι, ενόψει της επικείμενης ανάληψης της Προεδρίας της ΕΕ από τη χώρα μας, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2003, θα έχουν ως έργο την προετοιμασία και επεξεργασία των κειμένων που θα αποτελέσουν βάση συζήτησης στις συνεδριάσεις των ομάδων εργασίας, που λειτουργούν στα πλαίσια της ΕΕ και άπτονται του τομέα της δικαιοσύνης καθώς επίσης και την προετοιμασία, σύνταξη και υποστήριξη των Εισηγήσεων του Υπ. Δικαιοσύνης στα Συμβούλια Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας, αποτελεί γνήσια σύμβαση έργου, χωρίς να υποκρύπτεται, σ αυτήν, εξαρτημένη εργασία.


ΝΣΚ/223/2015

Εξομοίωση των αποδοχών των υπηρετούντων στην Προεδρία της Δημοκρατίας υπαλλήλων με τις αποδοχές των υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εξομοίωση των αποδοχών του προσωπικού της Προεδρίας της Δημοκρατίας με τις αποδοχές των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 9 του ν. 4111/2013, καταλαμβάνει μόνο τους υπαλλήλους της Προεδρίας που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις και όχι τους υπηρετούντες κατόπιν αποσπάσεως, διαθέσεως ή αναθέσεως καθηκόντων. Επίσης, οι διατάξεις αυτές δεν εφαρμόζονται στο πάσης φύσεως προσωπικό της Προεδρίας που προσελήφθη μετά την 1-1-2013. (πλειοψ.) Τελικά δεν θα παραπεμφθεί στην Ολομέλεια, διότι το ερώτημα είναι άνευ αντικειμένου.


ΝΣΚ/221/2009

Δυνατότητα σύγκλησης του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπ. Εξωτερικών, για την εκδίκαση ενστάσεων, αποσπασμένων υπαλλήλων, κατά πειθαρχικών ποινών, χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων των συγκεκριμένων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι νόμιμη η σύγκληση του Πειθαρχικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Εξωτερικών, για τις περιπτώσεις εκδίκασης ενστάσεων υπαλλήλων άλλων Υπουργείων ή ν.π.δ.δ., αποσπασμένων σε αρχές της εξωτερικής υπηρεσίας, κατά πειθαρχικών ποινών, οι οποίες τους επιβλήθηκαν από τον Προϊστάμενο της οικείας Διπλωματικής ή Προξενικής αρχής, χωρίς να έχει εγκαίρως ζητηθεί εγγράφως από το Υπουργείο ή ν.π.δ.δ., στο οποίο υπάγεται οργανικά ο εγκαλούμενος υπάλληλος, ο ορισμός, ως μέλους, ενός εκπροσώπου του αντίστοιχου κλάδου, που θα υποδεικνύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης ή ένωσης.


ΝΣΚ/429/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας προς προαγωγήν υπαλλήλου της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο χρόνο προς προαγωγή στον επόμενο βαθμό του επιστημονικού προσωπικού της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας και της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εντάχθηκε στη νέα Ειδική Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών θα πρέπει να συνυπολογισθεί και ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε συνολικώς στον τελευταίο ή στους τελευταίους βαθμούς των παλαιών ΕΝΥ και ΕΝΥΕΚ που ελήφθησαν υπόψη για την ένταξή τους στην ΕΝΥ.


ΝΣΚ/156/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Διαγωνισμός προσλήψεως. Ματαίωση ή αναβολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Φ. Γεωργακόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Εάν δεν τηρηθεί η προθεσμία που προβλέπεται από το νόμο για τη δημοσίευση περιλήψεως διενέργειας διαγωνισμού για την πρόσληψη υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών ο διαγωνισμός θα πρέπει να ματαιωθεί ή να αναβληθεί.


ΝΣΚ/89/2024

Ερωτάται, με ποιο τρόπο πρέπει να συγκροτηθεί το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 19 παρ. 3 εδ. β΄ του ν. 4009/2011, σε περίπτωση κατά την οποία : α) ο αριθμός των μελών του Μητρώου των εσωτερικών εκλεκτόρων με ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο υπολείπεται των επτά, β) είναι ίσος προς αυτόν τον αριθμό, γ) κείται μεταξύ των επτά και δεκατεσσάρων μελών. (...) Εφόσον διαπιστωθεί κατόπιν αιτιολογημένης κρίσης ότι: α) Ο αριθμός των εσωτερικών μελών με ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο είναι μικρότερος των επτά, τότε θα πρέπει ο αριθμός των τακτικών εσωτερικών μελών να συμπληρωθεί από το Μητρώο των εξωτερικών μελών με επιστημονικό έργο, πρώτα του ίδιου γνωστικού αντικειμένου και μόνο αν δεν υπάρχει αυτό ή έχει εξαντληθεί, τότε η συμπλήρωση θα προχωρήσει με μέλη του συναφούς γνωστικού αντικειμένου β) ο αριθμός των εσωτερικών μελών με ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο είναι ίσος με επτά, τότε θα πρέπει, καθ’ όμοιο τρόπο, να οριστούν πρώτα τα τακτικά εσωτερικά μέλη με επιστημονικό έργο στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και να ακολουθήσουν τα μέλη του συναφούς γνωστικού αντικειμένου. Ακολούθως, θα λάβει χώρα ο ορισμός των επτά αναπληρωματικών εσωτερικών μελών αναγκαστικά από το Μητρώο των εξωτερικών μελών. Πρώτα από τους έχοντες επιστημονικό έργο στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και στη συνέχεια, αν χρειάζεται, ο αριθμός των αναπληρωματικών μελών θα συμπληρωθεί από μέλη συναφούς γνωστικού αντικειμένου, γ) ο αριθμός των εσωτερικών μελών του ίδιου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου είναι μεγαλύτερος από επτά αλλά μικρότερος από δεκατέσσερα (14), τότε θα πρέπει να οριστούν πρώτα τα τακτικά εσωτερικά μέλη με επιστημονικό έργο στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και μετά, αν δεν υπάρχει ή έχει εξαντληθεί αυτή η κατηγορία, να ακολουθήσει η επόμενη του συναφούς γνωστικού αντικειμένου μέχρι συμπληρώσεως των επτά τακτικών μελών. Ακολούθως, να οριστούν τα αναπληρωματικά μέλη πρώτα του ιδίου γνωστικού αντικειμένου (αν υπάρχει) και μετά του συναφούς, μέχρι να εξαντληθεί η «δεξαμενή» των εσωτερικών μελών. Τα υπόλοιπα δε μέλη και μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των επτά αναπληρωματικών μελών, θα οριστούν από την «δεξαμενή» των εξωτερικών μελών, πρώτα από τα μέλη με επιστημονικό έργο στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και μετά, κατά περίπτωση, από τα μέλη με συναφές γνωστικό αντικείμενο.