ΝΣΚ/135/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων οι οποίες επείγουν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο άσκησης της Ελληνικής Προεδρίας με διαδικασίες διαπραγμάτευσης ή με συνοπτικές διαδικασίες, βάσει του άρθρου 5 παρ.2 του Ν. 4148/2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι συγχρηματοδοτούμενες δράσεις του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, οι οποίες επείγουν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο άσκησης της Ελληνικής Προεδρίας, εμπίπτουν ευθέως στο άρθρο 5 παρ.2 του Ν. 4148/2013 για σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων με διαδικασίες διαπραγμάτευσης ή με συνοπτικές διαδικασίες, ήτοι εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του Υπουργείου τούτου. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/67/2014
1) Δυνατότητα ή μη σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με φυσικά ή νομικά πρόσωπα που πρόκειται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, σε Αρχές της Εξωτερικής Υπηρεσίας, για την κάλυψη αναγκών στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου Ε.Ε. (α’ εξάμηνο 2014). 2) Αρμοδιότητα των Αρχών διατύπωσης του σχετικού αιτήματος ή πρόσκλησης προς τους ενδιαφερόμενους εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς και της σύναψης σχετικών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Λόγω του αντικειμένου των προτεινομένων συμβάσεων που συνδέεται άμεσα με την ανάληψη της Ελληνικής Προεδρίας εφαρμογή έχει ο ν. 4148/2013. Είναι κατ' αρχήν δυνατή η σύναψη συμβάσεων για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών τρίτων, με βάση το άρθρο 5 παρ.2 του νόμου αυτού σε συνδυασμό με τις διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, εφόσον εξετασθεί και διαπιστωθεί η ανάγκη συνάψεώς τους με βάση τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας, εξ αιτίας της οποίας και ανακύπτουν μέχρι 31-7-2014, οι ανάγκες εξειδικευμένων υπηρεσιών, χωρίς να μπορούν να ληφθούν υπ’ όψιν ή να συνεκτιμηθούν οι πάγιες ανάγκες της Μόνιμης Αντιπροσωπείας για την εκπροσώπηση της Ελλάδος στους Διεθνείς Οργανισμούς και αιτιολογημένα δεν μπορεί να αναληφθούν οι εργασίες αυτές από το υπάρχον προσωπικό. Εξυπακούεται ότι το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών είναι υποστηρικτικές εργασίες, χωρίς να είναι δυνατή η εκπροσώπηση ή συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις στους διάφορους Οργανισμούς. 2) Η εισήγηση πρότασης συνάψεως των σχετικών συμβάσεων, η ανάγκη συνάψεώς τους, ο αριθμός τους και το αντικείμενό τους πραγματοποιείται από το Γραφείο της Ελληνικής Προεδρίας, με βάση και τα αιτήματα της οικείας Αρχής προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, αφού σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν.4148/2013, ως ισχύει, το Γραφείο της Ελληνικής Προεδρίας υπάγεται στον Υφυπουργό Εξωτερικών, και αναφέρεται στον Υπουργό Εξωτερικών. Η σχετική απόφαση για την σύναψή τους ανήκει στην αρμοδιότητα του Υφυπουργού Εξωτερικών, ο οποίος για την υπογραφή της σύμβασης μπορεί να ορίσει εκπρόσωπό του, πριν την κατάρτισή της. Θα πρέπει επίσης να ορισθεί ότι οι συμβάσεις που θα συναφθούν θα διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, οι δε διαφορές θα επιλύονται από τα ελληνικά δικαστήρια (Αθηνών), επίσημη γλώσσα θα είναι η ελληνική. (ομοφ.) Περαιτέρω, το Α΄Τμήμα γνωμοδότησε και κατά πλειοψηφία, ότι η συνολική δαπάνη των εν λόγω συμβάσεων θα καθορίσει και την τηρητέα διαδικασία, δηλ. την απ' ευθείας ανάθεση, πρόχειρο ή τακτικό διαγωνισμό.
ΝΣΚ/38/2003
Χαρακτηρισμός συμβάσεων έργου ως γνησίων ή μη κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανάθεση έργου σε πρόσωπο το οποίο διαθέτει τα, για τους παρακάτω σκοπούς, αυξημένα και ειδικά προσόντα και γνώσεις, για το χρονικό διάστημα από το Φεβρουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2003 με αντικείμενο τη σύνταξη α) απολογιστικής έκθεσης με τα συμπεράσματα της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα Στατιστικής και β) των συμπερασμάτων του Συνεδρίου των επικεφαλής των στατιστικών φορέων των Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς υποστήριξη της Γ.Γ της ΕΣΥΕ στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης έργου χωρίς να υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας. (ομοφ.)
ΔΕΚ/C-138/2008
«Διαδικασίες συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων – Διαδικασίες που κινήθηκαν μετά την έναρξη ισχύος της οδηγίας 2004/18/ΕΚ και πριν από την παρέλευση της προθεσμίας μεταφοράς της – Διαδικασίες με διαπραγμάτευση κατόπιν δημοσιεύσεως προκηρύξεως διαγωνισμού – Υποχρέωση αποδοχής ενός κατώτατου αριθμού κατάλληλων υποψηφίων – Υποχρέωση εξασφαλίσεως πραγματικού ανταγωνισμoύ" Επιτρεπτή η συνέχιση της διαδικασίας διαπραγμάτευσης με αριθμό κατάλληλων υποψηφίων μικρότερο από τον καθοριζόμενο
Π1/3187/2009
«Εφαρμογή της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών στις διαδικασίες των δημόσιων διαγωνισμών για τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών» Επισυνάπτονται οι αριθμ.117/09 και 253/2008 Γνωμ.ΝΣΚ
ΔΕK-C-454/2006
Προσέγγιση των νομοθεσιών – Διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών – Οδηγία 92/50 – Σύναψη συμβάσεως – Έννοια – Τροποποιήσεις διατάξεων δημοσίας συμβάσεως κατά τη διάρκεια της ισχύος της.Σχετ.ΕλΣυν.289/2008 Kλ.Z
C-299/2008
«Παράβαση κράτους μέλους – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων – Εθνική ρύθμιση προβλέπουσα ενιαία διαδικασία για τη σύναψη της συμβάσεως εκπονήσεως σχεδίου όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών της αναθέτουσας αρχής και για τη σύναψη της επακόλουθης συμβάσεως υλοποιήσεως – Συμβατό με την εν λόγω οδηγία» η σύναψη μιας σύμβασης υλοποίησης με έναν από τους αναδόχους των αρχικών συμβάσεων εκπόνησης σχεδίου κατόπιν κλειστού διαγωνισμού παραβιάζει τις διατάξεις της οδηγίας 2004/18.Αρχή ίσης μεταχείρισης -αρχή διαφάνειας.
ΝΣΚ/495/2002
Σύμβαση έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/97.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου με δέκα ειδικούς επιστήμονες, για χρονικό διάστημα εννέα (9) μηνών, οι οποίοι, ενόψει της επικείμενης ανάληψης της Προεδρίας της ΕΕ από τη χώρα μας, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2003, θα έχουν ως έργο την προετοιμασία και επεξεργασία των κειμένων που θα αποτελέσουν βάση συζήτησης στις συνεδριάσεις των ομάδων εργασίας, που λειτουργούν στα πλαίσια της ΕΕ και άπτονται του τομέα της δικαιοσύνης καθώς επίσης και την προετοιμασία, σύνταξη και υποστήριξη των Εισηγήσεων του Υπ. Δικαιοσύνης στα Συμβούλια Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας, αποτελεί γνήσια σύμβαση έργου, χωρίς να υποκρύπτεται, σ αυτήν, εξαρτημένη εργασία.
2/53741/0026/2010
«Αποστολή της αριθμ.236/2010 γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ.» Σύμφωνα με την ανωτέρω γνωμοδότηση O νόμος 3316/05 ρυθμίζει πλήρως το αντικείμενο της ανάθεσης και εκτέλεσης των συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, ορίζοντας τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης στα άρθρα 5 έως 9, ενώ στο άρθρο 10 περιέχει τις επιτρεπόμενες παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις από τον κανόνα της ανάθεσης των συμβάσεων με ανοιχτές και κλειστές διαδικασίες. Συγκεκριμένα στο άρθρο 10 ρυθμίζονται οι περιπτώσεις που επιτρέπεται η ανάθεση με διαπραγμάτευση, είτε με προηγούμενη δημοσίευση πρόσκλησης (παρ.1), είτε χωρίς προηγούμενη δημοσίευση πρόσκλησης (παρ.2). Σύμφωνα με την νομολογία του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), οι διατάξεις περί ανάθεσης των συμβάσεων με διαπραγμάτευση αποτελούν εξαιρετικό δίκαιο και πρέπει ως εκ τούτου να ερμηνεύονται στενά (βλέπετε ΕΣ/1/Οδ/Πρ., Γν.Ν.Σ.Κ. 470/07 και εκεί αναφερόμενες ενδεικτικά, αποφάσεις ΔΕΚ επί των υποθέσεων C-24/91, Επιτροπή κατά Ισπανίας C-318/94 Επιτροπή κατά Γερμανίας κ.ο.κ.).
ΥΠΕΣ/38152/2009
Εφαρμογή της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών στις διαδικασίες των διαγωνισμών για τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών των φορέων του πεδίου εφαρμογής του Ενιαίου Κανονισμού Προμηθειών Ο.Τ.Α. (Απόφαση Υπ. Εσωτερικών αρ.11389/8-3-1993).( ΕΠΙΣΥΝΆΠΤΕΤΑΙ Η ΑΡΙΘΜ.231/2009 Γνωμ.του ΝΣΚ)
ΥΠΕΣ/17283/2010
Σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων μελετών πολεοδομικού σχεδιασμού και κτηματογράφησης του Ν.716/77.