ΝΣΚ/68/2022
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται: α) ποιος φορέας, ο e-Ε.Φ.Κ.Α. ή ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., έχει την αρμοδιότητα να τηρεί τα αρχεία με συνταγές που συνοδεύουν λογαριασμούς φαρμακείων για τους οποίους έχει καταβληθεί στους συμβεβλημένους φαρμακοποιούς η αιτούμενη δαπάνη - επομένως δεν μπορούν να θεωρηθούν ληξιπρόθεσμη υποχρέωση - αλλά εκκρεμεί είτε η εκκαθάριση είτε η διενέργεια κατασταλτικού ελέγχου αυτών και β) ποιος εκ των δύο ανωτέρω φορέων επιβαρύνεται με τη δαπάνη αποθήκευσης αυτών των αρχείων.(...)Συνεισηγήτρια: Γ. Καπόρη - Πάρεδρος ΝΣΚ. α) Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι ο αρμόδιος φορέας, για τη τήρηση, αποθήκευση και φύλαξη των λογαριασμών φαρμακείων των οποίων δεν έχει γίνει εκκαθάριση, αλλά είχε καταβληθεί στους συμβεβλημένους φαρμακοποιούς το συνολικό ποσό της δαπάνης που είχαν αιτηθεί, καθώς και για την ανάληψη και καταβολή της δαπάνης τήρησης, αποθήκευσης και φύλαξης των εν λόγω λογαριασμών, οι οποίοι έχουν αποθηκευτεί στο ακίνητο της οδού Παπαδοπούλου 1, στους Αμπελοκήπους Θεσσαλονίκης και β) ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. βαρύνεται με την δαπάνη αποθήκευσης αυτών των αρχείων (ομόφωνα).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/296/2016
Υπόχρεος φορέας για την τήρηση αρχειακού υλικού του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και την καταβολή των μισθωμάτων σε νέα μισθωμένα κτίρια, μετά την ένταξη των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του ως άνω φορέα στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..(...)Μετά την ένταξη στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δια των οργάνων του (και μόνο αυτός): 1) Είναι αρμόδιος α) για την τήρηση, αποθήκευση και φύλαξη των λογαριασμών φαρμακείων, των οποίων δεν είχε γίνει εκκαθάριση μέχρι της εντάξεως των υπηρεσιών του κλάδου υγείας παροχών εις είδος του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., αλλά είχε καταβληθεί στους συμβεβλημένους με το Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. φαρμακοποιούς το συνολικό ποσό της δαπάνης που είχαν αυτοί αιτηθεί και β) για την ανάληψη και καταβολή της δαπάνης τήρησης, αποθήκευσης και φύλαξης αυτών των λογαριασμών. 2) Υποχρεούται να καταβάλει και τα μισθώματα των χρησιμοποιούμενων μισθίων ακινήτων για την τήρηση, αποθήκευση και φύλαξη των ως άνω λογαριασμών.
Β2β/οικ. 30866/2022
Εκκαθάριση ιδιωτικών και στρατιωτικών φαρμακείων για λογαριασμούς εκτελεσμένων συνταγών φαρμάκων δικαιούχων περίθαλψης Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Γ.Π.οικ.22570/2023
Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Β2β/οικ. 30866/2022 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας «Εκκαθάριση ιδιωτικών και στρατιωτικών φαρμακείων για λογαριασμούς εκτελεσμένων συνταγών φαρμάκων δικαιούχων περίθαλψης Ε.Ο.Π.Υ.Υ.» (Β’ 2792).
ΕΦΚΑ/853592/2017
«Υπενθύμιση οδηγιών σχετικά με την εκκαθάριση αρχείων».(ΑΔΑ:7Τ61465ΧΠΙ-ΦΓΗ)
ΙΚΑ/Ε99/3/2016
«Υπενθύμιση οδηγιών σχετικά με την εκκαθάριση αρχείων» (ΑΔΑ:729Ε4691ΩΓ-Ξ48) (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Αριθ. 35)(ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)
ΝΣΚ/116/2018
Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας, μεταξύ ΟΓΑ, ΕΟΠΥΥ και ΕΦΚΑ, για τη χορήγηση βεβαίωσης απόδοσης φόρου στην Κλινική "Ψ..Κ..Τ..Ι..Χ..".(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικός διάδοχος του Κλάδου Υγείας του ΟΓΑ, υπεισήλθε από τις 2-9-2011 στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις του ΟΓΑ, που απορρέουν από συμβάσεις που αυτός είχε συνάψει με την Κλινική "Ψ..Κ..Τ..Ι..Χ.." και ήταν ισχυρές κατά την ως άνω ημερομηνία, υπό την ιδιότητά του δε αυτή εισέπραξε το χρεωστικό υπόλοιπο των 235.698,74 ευρώ από την Κλινική και επομένως είναι αρμόδιος να χορηγήσει βεβαίωση περί του παρακρατηθέντος φόρου στην αιτούσα Κλινική. (ομόφ.)
ΝΣΚ/68/2023
Ερωτάται εάν ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορεί να προβεί σε εκτέλεση των με αριθμούς 673/2016, 2392/2017, 1820/2017, 620/2018, 1802/2018 και 1803/2018 αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες ακυρώθηκαν οι πράξεις αυτοδίκαιης απόλυσης δεκαεπτά συνολικά μόνιμων ιατρών, που δεν είχαν υποβάλει, κατά τη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 4238/2014, εμπρόθεσμη αίτηση – υπεύθυνη δήλωση αποδοχής θέσης στην, αντίστοιχη της Υ.Π.Ε. που υπηρετούσαν, Δ.Υ.Πε. και εάν ο Οργανισμός οφείλει με βάση την με αριθμό 2392/2017 απόφαση να καταβάλει στους ιατρούς Ζ.Κ. και Δ.Μ., οι οποίοι έχουν υποβάλει σχετικές αιτήσεις, αναδρομικές αποδοχές και σε καταφατική περίπτωση, για ποιο χρονικό διάστημα.(....)Μετά την ακύρωση με τις με αριθμούς 673/2016, 2392/2017, 1820/2017, 620/2018, 1802/2018 και 1803/2018 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, των πράξεων αυτοδίκαιης απόλυσης των αναφερομένων στο ερώτημα ιατρών, δεν αναβίωσε η υπαλληλική σχέση τους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε ο τελευταίος έχει υποχρέωση να εκδώσει πράξεις επαναπρόσληψής τους με αναδρομική ισχύ, επειδή καταργήθηκαν απευθείας από τη διάταξη του άρθρου 16 παρ. 1 του ν. 4238/2014 οι οργανικές θέσεις τις οποίες κατείχαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.. Επομένως δεν μπορεί εξ αντικειμένου ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να προβεί σε εκτέλεση των ανωτέρω δικαστικών αποφάσεων. Συνακόλουθα, δεδομένου ότι ο μισθός αποτελεί παρακολούθημα της υπαλληλικής ιδιότητας, ο Οργανισμός δεν οφείλει να καταβάλει αναδρομικές αποδοχές στους ιατρούς που έχουν υποβάλει σχετική αίτηση (ομόφωνα).
ΝΣΚ/48/2023
Σε περίπτωση εκποίησης από τον e-ΕΦΚΑ του ιδανικού του μεριδίου επί ακινήτου, του οποίου η εξουσία διαχείρισης και εκμετάλλευσης αυτού είχαν περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο και ήδη στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ.) α. ποιο είναι το εμπράγματο δικαίωμα που μεταβιβάζει ο Φορέας, β. εάν, για τη εκποίηση του ανωτέρω ιδανικού μεριδίου, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της διαχειρίστριας και γ. ποιος θα εισπράξει το τίμημα της πώλησης του ακινήτου. Ο e-ΕΦΚΑ ως κύριος ή η ΕΤΑΔ, ως έχουσα τη διαχείριση και εκμετάλλευση του ακινήτου, για λογαριασμό του Δημοσίου.(...)Ο e-ΕΦΚΑ, ως έχων το δικαίωμα της πλήρους κυριότητας επί του ποσοστού 1/3 εξ αδιαιρέτου επί του ακινήτου, δύναται να μεταβιβάσει αυτό ελεύθερα, χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της διαχειρίστριας, εισπράττοντας ταυτόχρονα το τίμημα της πώλησης, αφού οι ανωτέρω εξουσίες της ΕΤ.Α.Δ. γεννούν ενοχικές αξιώσεις, οι οποίες όχι μόνο δεν αποστερούν τον κύριο από την άμεση εξουσία πάνω στο πράγμα και πρωτίστως την εξουσία διάθεσης αυτού, αλλά και παύουν με την εκποίηση του πράγματος (ομόφωνα).
ΝΣΚ/226/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Σύσταση νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Αρμοδιότητα διοικητικού οργάνου για τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές στους οδοντιάτρους προς απόκτηση ειδικότητας Ορθοδοντικής – Ανάκληση ή μη αναρμοδίως εκδοθείσας άδειας – Δέσμευση ή μη από τις εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ήταν καθ’ ύλην αναρμόδιο όργανο να χορηγήσει άδεια εκπαιδευτική με αποδοχές για την απόκτηση της ειδικότητας της Ορθοδοντικής στους οδοντιάτρους που υπηρετούσαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκε στον τότε Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και σήμερα μετά τη σύσταση του νέου φορέα Ν.Π.Δ.Δ. Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκει στους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι οποίοι εποπτεύουν από κοινού τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και εκδίδουν προς τούτο Κοινή Υπουργική Απόφαση, όταν προηγείται σχετική Εισήγηση της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από απόφαση-γνώμη αναγνωρισμένων Πανεπιστημιακών Κέντρων ή Ιδρυμάτων. β) Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να ανακαλέσει την διοικητική πράξη του Διοικητή ΙΚΑ ΕΤΑΜ, περί χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας τριών (3) ετών με αποδοχές στην απασχολούμενη τότε στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ, οδοντίατρο Β.Κ., για ειδίκευση στην Ορθοδοντική, δοθέντος ότι δεν έχει παρέλθει ο εύλογος χρόνος από την έκδοσή της. γ) Η Έκθεση υπ’ αριθμ. 333/Α/2011 του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ως προς τις λύσεις που δίδονται απ’ αυτό επί των νομικών ζητημάτων που επεξεργάσθηκε δεν δεσμεύει το ΙΚΑ ΕΤΑΜ ούτε τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., γιατί το Σώμα αυτό δεν γνωμοδοτικό όργανο, αλλά το πόρισμα του για την τήρηση της νομιμότητας πρέπει να ληφθεί σοβαρώς υπόψη με τα προσήκοντα προς τούτο μέτρα.
ΑΕΠΠ/286/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε: 1) την ακύρωση του Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης με ημερομηνία 13-12-2018, 2) την απόρριψη της προσφοράς άλλου διαγωνιζόμενου, 3) την αποδοχή της δικής του προσφοράς και συμμετοχή στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, 4) την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την 'Παροχή Υπηρεσιών Αποθήκευσης & Διαχείρισης Αρχείων του ΝΠΔΔ' με εκτιμώμενη αξία 570.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλέστηκε ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς υπέβαλε ολόκληρο το Υπόδειγμα Οικονομικής Προσφοράς, αν και με διαφορετική μορφή (εν μέρει επεξεργάσιμο αρχείο excel), και ότι η Αναθέτουσα Αρχή έπρεπε να ζητήσει διευκρινίσεις πριν την απόρριψη σύμφωνα με τον Ν.4412/2016.