ΝΣΚ/7/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. επί ερωτημάτων του Α.Σ.Ε.Π. Ασυμβίβαστο μέλους του Α.Σ.Ε.Π. με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου.α) Το Ν.Σ.Κ. έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής «Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού» (Α.Σ.Ε.Π) (ομοφ). β) Η ιδιότητα του μέλους του Α.Σ.Ε.Π. δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου. Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. διατηρείται μεν η ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, αναστέλλεται όμως η άσκηση των σχετικών καθηκόντων (ομοφ).
Συμπληρωθηκε με την υπ’ αριθ. ΝΣΚ/57/2018 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/57/2018
Συμπληρωματική προς την υπ’ αριθ. 7/2017 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., για τον τρόπο υλοποίησης της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου που είναι ταυτόχρονα και μέλος του Α.Σ.Ε.Π.Κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους του Α.Σ.Ε.Π. και αναστολής άσκησης των καθηκόντων του ως δημοτικού συμβούλου, η θέση αυτή δεν μένει κενή και δεν συντρέχει λόγος αναπλήρωσης κατά τις διατάξεις των άρθρων 38 και 55 του ν. 3852/2010 (Α' 87), οπότε το δημοτικό συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα, χωρίς την παρουσία του δημοτικού συμβούλου, εφόσον υπάρχει απαρτία, μέχρι τη λήξη της θητείας του ως μέλους του Α.Σ.Ε.Π., χωρίς να τίθεται θέμα αδικαιολόγητης απουσίας από τα καθήκοντά του, κατά την έννοια του άρθρου 68 του ίδιου νόμου, που θα μπορούσε να επιφέρει τις προβλεπόμενες στο άρθρο αυτό δυσμενείς συνέπειες σε βάρος του. Για την διαπίστωση της αναστολής των καθηκόντων του δημοτικού συμβούλου πρέπει να εκδοθεί σχετική πράξη του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως ασκούντος τον έλεγχο νομιμότητας και την εν γένει κρατική εποπτεία στους ΟΤΑ, με την οποία θα διαπιστώνεται η υπαγωγή του στο καθεστώς της αναστολής και θα προσδιορίζονται η έναρξη και η λήξη της (πλειοψ.) (Βλ. υπ’ αριθ. ΝΣΚ/7/2017)
ΝΣΚ/76/2015
Αρμοδιότητα ή μη καθοδήγησης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας με γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων τα οποία απασχολούν το ΝΠΔΔ «Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας».
ΝΣΚ/76/2007
Κώλυμα διορισμού σε θέση προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου ή μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ Α.Ε., προσώπου το οποίο είχε προηγουμένως την ιδιότητα μέλους της ΡΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προηγούμενη ιδιότητα και μόνο του μέλους της ΡΑΕ δεν κωλύει το διορισμό σε θέση προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου ή μέλους του ΔΕΣΦΑ Α.Ε.
ΝΣΚ/254/2004
Δικηγόροι. Άσκηση από δικηγόρο, για λογαριασμό του εντολέα του, ένδικων μέσων που στρέφονται κατά του Δήμου, στο Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ανήκει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι ασυμβίβαστη η ιδιότητα του δικηγόρου με αυτή του μέλους του Δημοτικού Συμβούλου. Οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα που προβλέπουν τη λήψη πειθαρχικών μέτρων κατά αιρετών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να ερμηνεύονται στενά. Από τις διατάξεις αυτές δεν προκύπτει ότι η άσκηση ένδικων μέσων, αυτή καθ’ εαυτή, από δικηγόρο, για λογαριασμό του εντολέα του, που στρέφονται κατά του Δήμου στο Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ανήκει ο εν λόγω δικηγόρος, συνιστά περίπτωση για τη λήψη πειθαρχικών μέτρων εναντίον του, εκτός αν συνδέεται με συμπεριφορά ή ενέργειες που συνεπάγονται τη λήψη τέτοιων μέτρων σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές.
ΝΣΚ/287/2012
Αντικατάσταση μελών Δ.Σ. Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος απωλέσουν, λόγω συνταξιοδοτήσεώς τους, κατά την διάρκεια της θητείας τους, την ιδιότητα του μέλους διδακτικού προσωπικού ΔΕΠ ή του μέλους του κυρίου προσωπικού του Ν.Σ.Κ., βάσει της οποίας ορίστηκαν, πρέπει να χωρήσει αντικατάστασή τους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/229/2009
Ο.Τ.Α. – Αιρετά όργανα – Αυτοδίκαιη έκπτωση κατ’ άρθρο 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, για την αυτοδίκαιη έκπτωση δημοτικού συμβούλου, ο οποίος, υπό την ιδιότητα μέλους ομόρρυθμης εταιρείας, συνήψε, εντός του αυτού έτους, διαδοχικές συμβάσεις προμήθειας, με το Δήμο στον οποίο είχε εκλεγεί, συνολικού ύψους 6.891 ευρώ, για μία, όμως, εξ’ αυτών (ποσού 3.495 ευρώ) εχώρησε, από κοινού, λύση και, εκατέρωθεν, επιστροφή των παροχών.
ΝΣΚ/432/2005
Δυνατότητα πολλαπλούς απασχόλησης μέλους του επιστημονικού προσωπικού του Ε.Σ.Ρ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος υποβληθέντος από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) που αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, διότι από το Ν.Σ.Κ. διεξάγεται μόνο η δικαστική εκπροσώπηση του Ε.Σ.Ρ., όχι όμως και το υπόλοιπο φάσμα της νομικής του υπηρεσίας, στο οποίο εντάσσεται και η παροχή γνωμοδοτήσεων.
ΝΣΚ/357/2010
Κατάταξη μέλους του ειδικού επιστημονικού προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» σε μισθολογικό κλιμάκιο – Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 15 παρ.2γ του Ν 3205/2003 – Αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παραπέμπεται στην Τακτική Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. το ζήτημα εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει επί νομικού ερωτήματος, που υποβάλλεται από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη». (πλειοψ.)
ΝΣΚ/281/2012
Εφαρμογή από τη Διοίκηση, της διάταξης του άρθρου 57 παρ.6 του Ν. 3421/2005, στις περιπτώσεις που καταγράφονται στο ερώτημα, το οποίο υπογράφεται από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από της ενάρξεως ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 περίπτ.γ’ του Ν. 3086/2002, με την οποία ορίζεται ότι το Ν.Σ.Κ. γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Διοικήσεως που υπογράφονται από τον Υπουργό, Αναπληρωτή Υπουργό, Υφυπουργό και Γενικό Γραμματέα Υπουργείου, εφόσον ο τελευταίος είναι ειδικά εξουσιοδοτημένος και μόνο για θέματα της αρμοδιότητάς του, καταργήθηκε η διάταξη του κεφαλαίου Γ΄, αριθ.18, του Παραρτήματος Α΄ της υπ’ αριθμ. Φ.010/163897/Σ.1258/12-3-2002 αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που είχε εκδοθεί υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. (Π.Δ. 282/1996) και με την οποία η αρμοδιότητα υποβολής ερωτημάτων προς το Ν.Σ.Κ. είχε μεταβιβαστεί στους Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΓΕΑ. Κατόπιν αυτού το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.429.1/4/240702/Σ.171/26-1-2012 ερώτημα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που υπογράφεται από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, δεν υποβάλλεται νομίμως και, ως εκ τούτου, το Νομικό Συμβούλιο του κράτους δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επ’ αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/95/2024
Εάν ο ορισμός επίκουρου καθηγητή, πλήρους απασχόλησης, του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, ως άμισθου ειδικού συμβούλου στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), προς παροχή συμβουλευτικού έργου και εξειδικευμένης γνώμης στα αναφερόμενα στην πράξη ορισμού θέματα του Οργανισμού, αποτελεί ανάληψη ασυμβίβαστων καθηκόντων με την ιδιότητα του μέλους ΔΕΠ και, σε καταφατική απάντηση, σε ποιες ενέργειες οφείλει να προβεί ο Πρύτανης του ΑΠΘ.(....)O ορισμός επίκουρου καθηγητή, πλήρους απασχόλησης, του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, ως άμισθου ειδικού συμβούλου στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), προς παροχή συμβουλευτικού έργου και εξειδικευμένης γνώμης στα αναφερόμενα στην πράξη ορισμού θέματα του Οργανισμού, δεν αποτελεί ανάληψη ασυμβίβαστων καθηκόντων με την ιδιότητα του μέλους ΔΕΠ και, κατόπιν τούτου, παρέλκει η απάντηση επί του δευτέρου ερωτήματος.