ΝΣΚ/70/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απαιτούμενη συνολική στρατιωτική υπηρεσία για την, ανεξαρτήτως κενών θέσεων, προαγωγή Ανθυπασπιστών των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εξερχόμενοι από παραγωγικές σχολές υπαξιωματικών με τον βαθμό του λοχία και των αντιστοίχων προάγονται ανεξαρτήτως υπάρξεως κενών θέσεων, εάν βεβαίως κριθούν στον βαθμό του Ανθυπασπιστή ως προακτέοι, στον επόμενο βαθμό με τη συμπλήρωση οκτώ χρόνων στον κατεχόμενο βαθμό, ή 21 χρόνων συνολικής στρατιωτικής υπηρεσίας από την κατάταξή τους στις παραγωγικές σχολές (εφόσον έχουν υπηρεσία 4 ετών ως Ανθυπασπιστές), όπως ρητώς ορίζεται στην παρ.2β του άρθρου 12 του ΝΔ 445/1974. Ο προαναφερόμενος ως απαιτούμενος χρόνος συνολικής στρατιωτικής υπηρεσίας για την συγκεκριμένη προαγωγή μειώνεται, κατά τα ρητώς οριζόμενα στην παρ.3 του ίδιου άρθρου, μόνον για τους υπαξιωματικούς, οι οποίοι εξήλθαν από παραγωγική σχολή με βαθμό ανώτερο του λοχία, κελευστή ή σμηνία, δηλαδή πριν την βαθμολογική εξομοίωση των εξερχομένων από τις παραγωγικές σχολές, και εξακολουθούν να υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/79/2010
Περιπτώσεις και προϋποθέσεις προαγωγής ανθυπασπιστών και υπαξιωματικών του Λιμενικού Σώματος, ανεξαρτήτως της υπάρξεως κενών οργανικών θέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανθυπασπιστές και υπαξιωματικοί ου Λιμενικού Σώματος του άρθρου 59 παρ. 2 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), που κυρώθηκε με το Ν 3079/2002 και του άρθρου 2 παρ.15 του Ν 3569/2007. Περιπτώσεις και προϋποθέσεις προαγωγής τους ανεξαρτήτως της υπάρξεως κενών οργανικών θέσεων. Έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ. 4 του Κ.Π.Λ.Σ. υπαιτιότητας των κρινομένων για προαγωγή ανωτέρω βαθμοφόρων.
ΝΣΚ/183/2010
Λιμενικό Σώμα – Αξιωματικοί – Προαγωγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αξιωματικοί Λ.Σ. του άρθρου 22 παρ.1-2 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), που κυρώθηκε με το Ν 3079/2002. Περιπτώσεις και προϋποθέσεις προαγωγής τους ανεξαρτήτως της υπάρξεως κενών οργανικών θέσεων. Έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Κ.Π.Λ.Σ. υπαιτιότητας των κρινομένων για προαγωγή.
ΝΣΚ/15/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Εθελόντριες – Επετηρίδα – Αναδρομική προαγωγή – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου να συμμορφωθεί η Διοίκηση με την υπ’ αριθμ. 1321/2013 ανέκκλητη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, πρέπει να προχωρήσει στην αναδρομική προαγωγή των αναφερομένων στην απόφαση Εθελοντριών του ν. 705/1977, στον βαθμό του Ανθυποσμηναγού αναδρομικά, χωρίς να εφαρμόσει την κριθείσα ως αντισυνταγματική διάταξη της παρ.10 του άρθρου 7 του ν.δ. 445/1974. Συνακόλουθα, και δεδομένου ότι, η αρχαιότητα σε κάθε βαθμό καθορίζεται από τον χρόνο κτήσεως του βαθμού, η εφαρμογή της δικαστικής απόφασης ανατρέπει την αρχαιότητα εντός της αυτής ανεξάρτητης επετηρίδας. Δεν ανατρέπεται όμως η αρχαιότητα σε σχέση με τους προερχόμενους από τις Παραγωγικές Σχολές. Τέλος, το δεδικασμένο που απορρέει από την ως άνω απόφαση δεν επεκτείνεται και σε τρίτα πρόσωπα, καθόσον δεν πληρούνται οι προς τούτο αναγκαίες προϋποθέσεις, ήτοι ταυτότητα προσώπων και ταυτότητα διαφοράς. (ομοφ.)
ΝΣΚ/406/2002
Λιμενική Νομοθεσία. Προαγωγές Αξ/κών ΛΣ. Προϋποθέσεις προαγωγής Πλοιάρχου ΛΣ μετά την συμπλήρωση 34 ετών πραγματικής υπηρεσίας, εκτός οργανικών θέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αναφέρεται σε συγκεκριμένη περίπτωση Πλοιάρχου ΛΣ ο οποίος συμπληρώνει στο ΛΣ, τον Ιούλιο του 2002, πραγματική υπηρεσία 34 ετών και από τις 24-9-2001 έχει συμπληρώσει 22 έτη συνολικής υπηρεσίας Αξ/κού ΛΣ. Η εκτός οργανικών θέσεων προαγωγή του συγκεκριμένου Αξ/κού στον επόμενο βαθμό, κατ εφαρμογήν της διατάξεως του άρθρου 28 παρ.6 α του Ν 2935/2001, τελεί υπό την προϋπόθεση της συνδρομής του στοιχείου της συνολικής υπηρεσίας των 22 ετών ως Αξ/κού ΛΣ, μη απαιτουμένης και της επί εν έτος πραγματικής του υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.
Π15-51738/2020
Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση πέντε (5) κενών οργανικών θέσεων στον εισαγωγικό βαθμό του Εισηγητή του Κλάδου Επιστημονικού Προσωπικού της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
ΝΣΚ/351/2005
Ανθυπασπιστές – Αρχικελευστές Λ.Σ. Μισθολογική προαγωγή. Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3016/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τη μισθολογική προαγωγή των προερχομένων από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ Ανθ/στών Λ.Σ. εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.4 Ν 3016/2002 και όχι εκείνη του άρθρου 37 παρ.1α του ίδιου νόμου, που αφορά τους προερχόμενους από μη παραγωγικές Σχολές Ανθ/στές των Ενόπλων Δυνάμεων. 2) Για τη μισθολογική προαγωγή των Αρχικελευστών Λ.Σ., που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.1β του Ν 3016/2002 και όχι αυτή της παρ.1α του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/296/2017
Ανθυπασπιστές και υπαξιωματικοί – Προσμέτρηση, ως χρόνου παραμονής στο βαθμό, του συνολικού χρόνου νοσηλείας ή αναρρωτικής άδειας, λόγω τραυματισμού σε επιχείρηση ή διατεταγμένη υπηρεσία σε ειρήνη ή πόλεμο. Νομίμως προσμετράται, κατ' εφαρμογή του άρθρου 13 του ν.δ. 445/1974, στους ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς, ως χρόνος παραμονής στο βαθμό, ο συνολικός χρόνος νοσηλείας ή αναρρωτικής άδειας, λόγω ανυπαίτιου τραυματισμού σε επιχείρηση ή διατεταγμένη υπηρεσία σε ειρήνη ή πόλεμο, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος στο οποίο διετέλεσε το στέλεχος στις πιο πάνω καταστάσεις, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη και να εφαρμόζονται οι περιοριστικές διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του ίδιου άρθρου (ομόφ.).
ΝΣΚ/469/2002
Πυροσβεστικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή πυρονόμου του ΠΣ, ο οποίος κατατάχθηκε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, κατείχε και υπέβαλε πτυχίο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, που προέρχονται από μόνιμους Υπαξιωματικούς προάγονται μισθολογικά στο βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) και είκοσι επτά (27) ετών πραγματικής συνολικής υπηρεσίας αντίστοιχα. Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στην Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό και το Πυροσβεστικό Σώμα, ή την τέως Ελληνική Χωροφυλακή και την τέως Αστυνομία Πόλεων από την ημερομηνία κατάταξής τους, καθώς και ο χρόνος φοίτησης στα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία μετά τη λήψη διπλώματος Γ’ τάξης Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον η φοίτηση ή το πτυχίο αποτελεί τυπικό προσόν κατάταξής τους. Στην προκειμένη περίπτωση που η κατάταξη του ενδιαφερομένου και άλλων υποψηφίων (εν συνόλω 6) στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, έγινε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου και όχι του πτυχίου τους, δεν δύναται, για την μισθολογική τους προαγωγή, να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος φοίτησής τους στα ΑΕΙ. (πλειοψ.)
ΠΔ 3/2013
Τροποποίηση διατάξεων των π.δ. 15/1986 «Αξιολόγηση προσόντων και ατομικά βιβλιάρια του αστυνομικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας» (Α΄ 8), π.δ. 4/1995 «Εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων με το σύστημα των γενικών εξετάσεων» (Α΄ 1) και π.δ. 82/2006 «Προϋποθέσεις, δικαιολογητικά, εξεταζόμενα μαθήματα και διαδικασία προαγωγικών εξετάσεων για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων Αρχιφυλάκων γενικών καθηκόντων» (Α΄ 86).
ΝΣΚ/205/2002
Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Διδακτικό προσωπικό επί θητεία. Παραίτηση-αποχώρηση. Εφαρμογή προβλεπομένων διαδικασιών για την ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι θέσεις επί θητεία του διδακτικού προσωπικού της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων δεν είναι προσωποπαγείς. Ο χαρακτήρας, όμως, των θέσεων αυτών ως μη προσωποπαγών, δεν αναιρεί την υποχρέωση της Διοικήσεως, σε περίπτωση παραιτήσεώς τους πριν από τη λήξη της θητείας τους, αν τηρήσει τις διαδικασίες που προβλέπει η ΠΥΣ 55/1998, όπως ισχύει, περί αναστολής των διορισμών, προκειμένου να προσληφθούν άλλοι διδάσκοντες για νέα πλήρη τριετή θητεία. Κατ εξαίρεση, δεν απαιτείται η τήρηση των ανωτέρω διαδικασιών, εφόσον η πρόσληψη πρόκειται να γίνει για το υπόλοιπο της θητείας των παραιτηθέντων και υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν ειδικοί και εξαιρετικοί λόγοι, οι οποίοι πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται στην πράξη διορισμού. Τέτοιοι λόγοι είναι η ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων, προκειμένου να λειτουργεί εύρυθμα η υπηρεσία, καθώς και η αδυναμία ή αβεβαιότητα για την εξεύρεση πιστώσεων για νέα ολόκληρη τριετία.