×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/74/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 118/2007
Είναι νόμιμη η συγκρότηση των πρωτοβαθμίων επιτροπών παραλαβής υλικών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με Πρόεδρο έχοντα βαθμό Δ΄ κατά το άρθρο 28 του Ν. 4024/2011, έχοντα συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 14 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΠΕ ή βαθμό Γ΄ με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 16 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΤΕ. Σε περίπτωση που ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας είναι άνω των 14 ετών για κατηγορία ΠΕ και μέχρι 21 έτη ή άνω των 16 ετών για κατηγορία και μέχρι 23 έτη για κατηγορία ΤΕ, τότε ο Πρόεδρος των επιτροπών αυτών μπορεί να κατέχει και τον Γ΄ βαθμό. (ομοφ.)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/4/2020

Εάν οι διατάξεις των άρθρων 70 και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζονται ανάλογα και σε περιπτώσεις αιτημάτων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, των κλάδων ΠΕ και ΤΕ Πτυχιούχων Διοικητικών και ΠΕ και ΤΕ Επικοινωνιών και Πληροφορικής, για ένταξή τους σε ανώτερη κατηγορία του ίδιου κλάδου, δηλαδή από την κατηγορία ΤΕ στην κατηγορία ΠΕ του ίδιου κλάδου και χρονικό σημείο ένταξής τους στην ανώτερη κατηγορία.(...)Οι διατάξεις των άρθρων 70 και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζονται ανάλογα και στους υπαλλήλους των ανωτέρω κλάδων του Υπουργείου Εξωτερικών. Για να προσμετρηθεί στο βαθμό της ανώτερης κατηγορίας που μετατάσσεται ο υπάλληλος, ως πλεονάζων, ο χρόνος που ο υπάλληλος αυτός έχει διανύσει στον ίδιο βαθμό της κατώτερης κατηγορίας, πρέπει ο εν λόγω χρόνος να έχει διανυθεί με το τυπικό προσόν που απαιτείται για τη μετάταξή του στην ανώτερη κατηγορία του ίδιου κλάδου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/406/2002

Λιμενική Νομοθεσία. Προαγωγές Αξ/κών ΛΣ. Προϋποθέσεις προαγωγής Πλοιάρχου ΛΣ μετά την συμπλήρωση 34 ετών πραγματικής υπηρεσίας, εκτός οργανικών θέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση αναφέρεται σε συγκεκριμένη περίπτωση Πλοιάρχου ΛΣ ο οποίος συμπληρώνει στο ΛΣ, τον Ιούλιο του 2002, πραγματική υπηρεσία 34 ετών και από τις 24-9-2001 έχει συμπληρώσει 22 έτη συνολικής υπηρεσίας Αξ/κού ΛΣ. Η εκτός οργανικών θέσεων προαγωγή του συγκεκριμένου Αξ/κού στον επόμενο βαθμό, κατ εφαρμογήν της διατάξεως του άρθρου 28 παρ.6 α του Ν 2935/2001, τελεί υπό την προϋπόθεση της συνδρομής του στοιχείου της συνολικής υπηρεσίας των 22 ετών ως Αξ/κού ΛΣ, μη απαιτουμένης και της επί εν έτος πραγματικής του υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.


ΝΣΚ/202/2003

Μετάταξη στην κατηγορία ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών μόνιμου υπαλλήλου κατηγορίας ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών (Ειδικότητας Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ).(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών (Ειδικότητας Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ), κάτοχος τίτλου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αποκτήθηκε σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γερμανία) και πιστοποιεί σπουδές ελάχιστης διάρκειας τριών ετών, στον οποίο με απόφαση του Συμβουλίου Αναγνώρισης Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να ασκεί το επάγγελμα του Διπλωματούχου Μηχανικού ΑΕΙ στην Ελλάδα και να φέρει τον αντίστοιχο επαγγελματικό (και ακαδημαϊκό) τίτλο σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 165/2000, δεν μπορεί να μεταταγεί στην κατηγορία ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών που οι Κώδικες περί Δημοσίων Υπαλλήλων (Ν 2683/1999) και περί προσόντων διορισμού στον δημόσιο τομέα (ΠΔ 50/2001) επιφυλάσσουν μόνο στους πτυχιούχους ΑΕΙ και ισότιμων προς αυτά σχολών της αλλοδαπής.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/151/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Υπό τα δεδομένα αυτά ορθώς κατ’ αποτέλεσμα έκρινε η Επίτροπος ότι η ανωτέρω υπάλληλος μη νομίμως κατατάχθηκε στο 5ο ΜΚ της εκπαιδευτικής κατηγορίας ΠΕ, συνυπολογιζόμενου για την κατάταξη αυτή και του συνόλου του παρασχεθέντος σε θέση κατηγορίας ΤΕ χρόνου υπηρεσίας, αν και με διαφορετική αιτιολογία, δοθέντος ότι η διάταξη της παραγράφου 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 παρίσταται μη εφαρμοστέα, μετά την μετάταξή της από κατώτερη σε ανώτερη (εκπαιδευτική) κατηγορία, συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, δοθέντος ότι έρχεται σε αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 4 του Συντάγματος. Κατόπιν τούτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη. Ειδικότερα, ως εκ της μη εφαρμογής της διάταξης της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, μη νόμιμη είναι η προσμέτρηση της διαδραμείσας στην κατηγορία ΤΕ προϋπηρεσίας της φερόμενης ως δικαιούχου του εντάλματος υπαλλήλου, ως προϋπηρεσίας στην κατηγορία ΠΕ και η συνεπεία αυτής κατάταξή της στο 5ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.328 ευρώ, ενώ, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο ΙΙ.Β. νομική σκέψη της παρούσας, αυτή έπρεπε, κατ’ ορθήν ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγεί στο 4ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.269 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο, 5ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 1.257 ευρώ. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος αυτής με το οποίο εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών υπερβαίνουσας τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (4ο ΠΕ - 5ο ΤΕ).Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/342/2008

Αποσπάσεις των Συμβούλων και Ακολούθων Επικοινωνίας, των υπαλλήλων των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ και των υπαλλήλων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η παρ.7 του άρθρου 14 του Ν 3166/2003 αφορά μόνο τις αποσπάσεις των Συμβούλων και Ακολούθων Επικοινωνίας και όχι των υπαλλήλων των ΓΓΕ-ΓΓΕ των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ και των υπαλλήλων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, για τις αποσπάσεις των οποίων θα εφαρμοσθεί ευθέως οι διατάξεις του άρθρου 68 του Υπαλληλικού Κώδικα. β) Το ανώτατο χρονικό διάστημα που μπορούν να υπηρετούν συνεχόμενα ως αποσπασμένοι στο ίδιο ή σε διαφορετικά Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Ακολούθων Επικοινωνίας, κλάδων των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και υπάλληλοι με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου είναι οι μεν Σύμβουλοι και Ακόλουθοι Επικοινωνίας δύο έτη, ενώ υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και υπάλληλοι με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατ’ αρχήν δύο έτη, το οποίο με αίτηση του υπαλλήλου μπορεί να παραταθεί σε τρία έτη. γ) Σε περίπτωση διακοπής της απόσπασης υπαλλήλων των κλάδων των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και υπαλλήλων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προ της συμπληρώσεως της διετίας ή της τριετίας κατά το άρθρο 68 παρ.4 του Υπαλληλικού Κώδικα, δύναται ν’ ακολουθήσει άμεσα νέα απόσπαση μέχρι να συμπληρωθεί εν αποσπάσει η ως άνω διετία ή τριετία. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/307/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου..Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η κατάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από το 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ στο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, κατ' εφαρμογή της διάταξης της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που αντιστρατεύεται τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος). Και τούτο διότι η εν λόγω προϋπηρεσία διανύθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο η ως άνω υπάλληλος εκτελούσε καθήκοντα υπαλλήλου της  κατηγορίας ΤΕ και, συνεπώς, δεν μπορούσε να ληφθεί υπόψη για την εντός της ανώτερης κατηγορίας ΠΕ κατάταξή της σε Μ.Κ., δεδομένου ότι δεν συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αντίστοιχου προς τα καθήκοντα υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ, η οποία και μόνον λαμβάνεται υπόψη για την εντός της κατηγορίας αυτής μισθολογική της κατάταξη και εξέλιξη. Είναι δε αδιάφορο το γεγονός ότι στις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ ταυτίζεται ο χρόνος που απαιτείται για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια (ανά διετία), εφόσον οι υπάλληλοι των κατηγοριών αυτών ασκούν άλλης φύσεως καθήκοντα, ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, λαμβάνοντας, για τον λόγο αυτό, διαφορετική αμοιβή. Ενόψει των ανωτέρω, ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες. Επειδή, ωστόσο, η μετάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από την κατηγορία ΤΕ στην κατηγορία ΠΕ δεν δύνανται να έχει, συνεπεία της εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4354/2015, την μισθολογική της υποβάθμιση, θα πρέπει, κατά διορθωτική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο 2.Β. νομική σκέψη της παρούσας, να καταταγεί στο 14ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.859,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 1.807,00 ευρώ. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος αυτής με το οποίο εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (14ο ΠΕ - 15ο ΤΕ).


ΝΣΚ/313/2004

Αντιστοιχίες κάθε κατηγορίας (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) προς τους βαθμούς διορισμού των μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων των Πολιτικών Γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την έναρξη ισχύος του Ν 2683/1999 (ΦΕΚ Α’ 19), ο διορισμός των μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων των Πολιτικών Γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών επιτρέπεται: α) ως προς τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ: στους ενιαίους βαθμούς Δ’ έως και Α’ και β) ως προς δε την κατηγορία ΥΕ: στους ενιαίους βαθμούς Δ’ έως και Β’.


ΝΣΚ/348/2001

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετάταξη υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συνιστά αίτηση διορισμού στον δημόσιο τομέα. Υπάλληλος που διορίστηκε στην ΤΕ κατηγορία είναι δυνατόν να ζητήσει την μετάταξή του στην ΠΕ και πριν την πάροδο οκταετίας, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεως για συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν κατέχει το τυπικό προσόν (πτυχίο ΑΕΙ) για διορισμό σε ανώτερη κατηγορία.


ΝΣΚ/194/2011

Υπάλληλοι διπλωματικοί – Δυνατότητα παραμονής στην υπηρεσία μετά τον χρόνο συμπλήρωσης της πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας των τριανταπέντε ετών και του εξηκοστού έτους – Εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.19 του Ν 3863/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ι. Αν δεν ασκηθεί σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου εντός της τασσομένης από τον νόμο προθεσμίας που είναι για την πρώτη εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.19 του Ν 3863/2010, η 31.12.2010, η εν λόγω αίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή ως εμπρόθεσμη για παραμονή στην υπηρεσία μετά τον χρόνο συμπλήρωσης της πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας των τριανταπέντε ετών και του εξηκοστού έτους. ΙΙ. Δεν είναι δυνατή περαιτέρω παραμονή στην υπηρεσία όταν ο χρόνος συμπλήρωσης της πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας των τριανταπέντε ετών και του εξηκοστού έτους τοποθετείται πριν την έναρξη εφαρμογής του Ν 3863/2010. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/9/2019

Αναδρομικές αποδοχές:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μετά τη μετάταξή τους στην κατηγορία ΤΕ, οι ως άνω υπάλληλοι δεν μπορούσαν να συνυπολογίσουν το χρόνο υπηρεσίας που διένυσαν στην κατηγορία ΔΕ, για τη μισθολογική κατάταξή τους στα μισθολογικά κλιμάκια της ΤΕ κατηγορίας, διότι αν και κατείχαν τον τίτλο σπουδών κατ’ επίκληση του οποίου μετατάχθηκαν στην ανώτερη κατηγορία, δεν διένυσαν υπηρεσία σε θέση τυπικών προσόντων ΤΕ κατηγορίας, αλλά σε θέσεις ΔΕ κατηγορίας, και άσκησαν αντίστοιχα προς αυτή τη θέση καθήκοντα και αρμοδιότητες. Επομένως, έπρεπε να καταταχθούν στο μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας ο βασικός μισθός του οποίου είτε ισούται προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβαναν είτε είναι ο αμέσως ανώτερος (προς αποτροπή της μισθολογικής τους υποβάθμισης), δηλαδή στο 1ο ΜΚ ΤΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.037 ευρώ και όχι στα μισθολογικά κλιμάκια της ΤΕ κατηγορίας στα οποία κατατάχθηκαν (4ο και 5ο ΜΚ ΤΕ). Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών μεγαλύτερης από τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (3ο ΜΚ ΔΕ – 1ο ΜΚ ΤΕ), για έκαστο των δικαιούχων