×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/75/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κατά νόμου σκοπός Σχολής Επιμόρφωσης Υπαλλήλων Υπουργείου Οικονομικών (ΣΕΥΥΟ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στους σκοπούς της ΣΕΥΥΟ περιλαμβάνεται η εκπαίδευση στην αλλοδαπή υπαλλήλων άλλων χωρών, η εκπόνηση μελετών και η διενέργεια επιστημονικών ερευνών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ7/13/2006

Για τις περιπτώσεις όμως των δημοτικών εκείνων επιχειρήσεων στους σκοπούς των οποίαν περιλαμβάνεται και η πραγματοποίηση εσόδων, τότε μόνο η αύξηση του κεφαλαίου τους με καταβολή του αντίστοιχου ποσού από το Δήμο δεν είναι επιτρεπτή όταν ο προέχων ή ο μοναδικά ενεργός σκοπός τους είναι η πραγματοποίηση εσόδων.


ΕΣ/Τ7/13/2006

Για τις περιπτώσεις όμως των δημοτικών επιχειρήσεων στους σκοπούς των οποίον περιλαμβάνεται και η πραγματοποίηση εσόδων, η αύξηση του κεφαλαίου τους δεν είναι επιτρεπτή, όταν ο προέχων ή ο μοναδικά ενεργός σκοπός τους είναι η πραγματοποίηση εσόδων.Επιπροσθέτως, η χρηματοδότηση αυτή συνιστά και ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση και παραβιάζει το άρθρο 87 παρ. 1 της Συνθήκης της Ε. Κ.


ΝΣΚ/218/2019

Εάν είναι δυνατή, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4521/2018, η αναγνώριση προσφερθείσας εργασίας ως προϋπηρεσία μέλους ΔΕΠ της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, σε ερευνητικά κέντρα πανεπιστημίων χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε άμισθη θέση με την ιδιότητα του προσωπικού (staff).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προσφερθείσα, από μέλος ΔΕΠ της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, εργασία στα ερευνητικά ινστιτούτα χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ιδιότητα του άμισθου προσωπικού (staff), δεν υπάγεται στην έννοια της σύμβασης έργου και δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4521/2018, σε κάθε δε περίπτωση αρμόδιο όργανο να κρίνει επ’ αυτού είναι η Επιτροπή Ερευνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, η κρίση της οποίας είναι ουσιαστική και δεν υπόκειται σε έλεγχο από οποιοδήποτε άλλο όργανο (ομόφ.).


ΝΣΚ/132/2015

Δικαίωμα προσαύξησης των αποδοχών Καθηγήτριας της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής της αδείας στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Καθηγήτρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Φ.Ζ., η οποία κατά τη διάρκεια της επιστημονικής της αδείας στην αλλοδαπή συνεργάζεται χωρίς αμοιβή με αλλοδαπό πανεπιστήμιο, δικαιούται αποδοχές προσαυξημένες κατά 80%, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι για τη συνεργασία της αυτή θα λάβει υποτροφία από το Ίδρυμα Fullbright. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.4/94/2008

Εκπαίδευση υπαλλήλων(...) στο πλαίσιο της υποχρέωσης της Διοίκησης να μεριμνά για την επιμόρφωση των υπαλλήλων, δεν αποκλείεται η ανάθεση της εκτέλεσης του έργου αυτού και σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς, τούτο, όμως, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι οι σχετικές ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν από τα αντίστοιχα προγράμματα του Ινστιτούτου ή του αρμόδιου Υπουργείου είτε εξ αιτίας του γεγονότος ότι τέτοιο πρόγραμμα δεν υφίσταται είτε λόγω του τυχόν επείγοντος χαρακτήρα της επιμόρφωσης, προκειμένου με αυτή, στη συνέχεια, να εξυπηρετηθούν πιεστικές υπηρεσιακές ανάγκες (βλ. την 176/2006 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.).(...)Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η ανάληψη της επιμόρφωσης των υπαλλήλων από ιδιωτικό οργανισμό επιτρέπεται μόνον όταν οι σχετικές υπηρεσιακές ανάγκες δεν είναι δυνατόν, για λόγους αντικειμενικούς (έλλειψη προγραμμάτων με το ζητούμενο αντικείμενο ή επείγων χαρακτήρας της επιμόρφωσης), να καλυφθούν στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είτε του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.), είτε του οικείου δημόσιου φορέα (εν προκειμένω του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Η συνδρομή τέτοιων εξαιρετικών περιστάσεων, αν και συντρέχει στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθ' όσον η εφαρμογή του π.δ/τος 118/2007, για το καθεστώς του οποίου ενημερώθηκαν οι υπάλληλοι του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. στο σεμινάριο της ιδιωτικής σχολής, ξεκινούσε από την 1.1.2008 (άρθρο 42 αυτού), δεν ασκεί, όμως, επιρροή εν προκειμένω, διότι, όπως προκύπτει από το Φ075/478/14.5.2008 έγγραφο του Τμήματος Επιμόρφωσης του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., κατά το χρονικό διάστημα από 5.12.2007 έως 7.12.2007 διενεργήθηκε από το ΙΝ.ΕΠ. σεμινάριο με το ίδιο ακριβώς θέμα, το οποίο και θα έπρεπε να παρακολουθήσουν οι εν λόγω υπάλληλοι.


ΝΣΚ/81/2007

Σύμβαση μίσθωσης έργου επιστημόνων – μελετητών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παροχή υπηρεσιών σαράντα ενός (41) επιστημόνων – μελετητών, για την υποστήριξη του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) κατά την υλοποίηση επιστημονικών μελετών και ερευνών στα πλαίσια Επιχειρησιακών Προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων κυρίως από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), είναι δυνατόν να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτησή τους από τον εργοδότη, ενώ οι συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα, αφού άλλωστε ούτε από το νόμο επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας.


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/138/2017

Καταβολή αμοιβής ποσού  για υπηρεσίες που παρασχέθηκαν σε εκτέλεση συναφθείσας προγραμματικής σύμβασης με σκοπό την επιμόρφωση υπαλλήλων του Δήμου.(...)Με τα δεδομένα αυτά, από το προπαρατεθέν περιεχόμενο της ελεγχόμενης σύμβασης προκύπτει ότι αυτή δεν φέρει τα χαρακτηριστικά της προγραμματικής συμφωνίας του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, αλλά συνιστά κατ’ ουσία απευθείας ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών από το Δήμο ... στο Κέντρο Ερευνών Πανεπιστημίου Πειραιώς. Και τούτο διότι τα συμβαλλόμενα μέρη δεν συμπράττουν ισόρροπα, εκκινώντας από κοινή αφετηρία, με σκοπό την εκτέλεση κοινά εξυπηρετούμενου δημόσιου σκοπού, αλλά επιδιώκουν την ικανοποίηση όλως διακριτών και αντιθέτων συμφερόντων, καθόσον ο Δήμος ..., λειτουργώντας ως Αναθέτουσα Αρχή η οποία ασκεί εποπτεία κατά την εκτέλεση των υπηρεσιών, αποσκοπεί στην επιμόρφωση των υπαλλήλων του, το δε Κέντρο Ερευνών Πανεπιστημίου Πειραιώς επέχει θέση κοινού αντισυμβαλλομένου, που ελέγχεται ως προς την προσήκουσα εκπλήρωση της σύμβασης και αποβλέπει στη λήψη του καθορισμένου συμβατικού ανταλλάγματος (πρβλ. Ε.Σ. Πράξ. Κ.Π.Ε.Δ στο VII Τμ. 12/2016).(...)Σημειώνεται δε ότι η ως άνω απευθείας ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης αντιβαίνει στο άρθρο 118 του ν. 4412/2016, αφού η δαπάνη της υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή, βάσει του άρθρου αυτού, η απευθείας ανάθεση από τους δήμους των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται, από τον έχοντα το σχετικό βάρος απόδειξης Δήμο, ότι συντρέχουν, οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της ανάθεσης με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.(...)Τέλος, βάσιμος καθίσταται και ο τρίτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται η συνδρομή υπηρεσιακών αναγκών επιμόρφωσης των υπαλλήλων του ανωτέρω Δήμου, που για λόγους αντικειμενικούς δεν μπορούσαν να καλυφθούν στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είτε του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, είτε του οικείου δημόσιου φορέα (βλ. Πρ. VII Τμ. 256/2010).


ΝΣΚ/176/2019

Εφαρμογή του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 σε σύμβαση ανάθεσης έργου μεταξύ υπαλλήλου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Επιτροπής Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου ROCK HORIZON 2020 – Έννοια «ιδιωτικού» έργου κατά το άρθρο 31 παρ.1 του ν. 3528/2007 (Υ.Κ.). (...) Για τη σύναψη σύμβασης έργου μεταξύ υπαλλήλου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Επιτροπής Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου ROCK HORIZON 2020, απαιτείται η τήρηση της οριζόμενης, στο άρθρο 31 του Υ.Κ., διαδικασίας.


ΕλΣυν/Τμ.7/256/2010

Εκπαίδευση υπαλλήλων (...) Από τις ίδιες δε διατάξεις, ερμηνευόμενες σε συνδυασμό και με τα αναφερόμενα στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, καθώς και με την αρχή της αποτελεσματικότητας της διοίκησης, που επιβάλλει την ευελιξία προσαρμογής της στις εκάστοτε ανάγκες, δεν αποκλείουν την ανάθεση προγράμματος επιμόρφωσης σε ιδιωτικό φορέα, εφόσον οι απαιτήσεις της υπηρεσίας δεν μπορούν να καλυφθούν από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια του ως άνω Ινστιτούτου, όπως αυτά προγραμματίζονται και ανακοινώνονται, είτε εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν υφίσταται κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα είτε λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της επιμόρφωσης, προκειμένου αυτή στη συνέχεια να καλύψει πιεστικές υπηρεσιακές ανάγκες (βλ. Πράξεις IV Τμ. Ελ.Συν. 94/2008, 176/2006, 48/2006).(....)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το άνω χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται η συνδρομή υπηρεσιακών αναγκών επιμόρφωσης των υπαλλήλων του άνω Δήμου, που για λόγους αντικειμενικούς δεν μπορούσαν να καλυφθούν στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είτε του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, είτε του οικείου δημόσιου φορέα. Εξάλλου, η δαπάνη αυτή επιμόρφωσης υπαλλήλων δεν μπορεί να κριθεί ως προς την «λειτουργικότητά» της, αφού προβλέπεται από διάταξη νόμου, όπου τίθενται και οι προϋποθέσεις για τη νομιμότητά της. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/88/2007

Παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών υπηρεσιών ψυχοθεραπευτών στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο - Συμβάσεις έργου - Χορήγηση βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παροχή επιστημονικών υπηρεσιών ομαδικής και ατομικής ψυχοθεραπείας από τέσσερις ψυχοθεραπευτές σε ασθενείς του Τμήματος Διαταραχών Προσωπικότητας της Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου, εμπίπτει στους κύριους σκοπούς του Αιγινητείου Νοσοκομείου και ειδικότερα της Ψυχιατρικής κλινικής, αποβλέπει στην κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών της υπηρεσίας, λαμβανομένου μάλιστα υπ’ όψιν ότι διαρκώς θα απαιτείται η παροχή ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών στους εκάστοτε ασθενείς της κλινικής και ανάγεται στον κύκλο των συνήθων καθηκόντων των υπαλλήλων της κλινικής, όπως αυτοί προβλέπονται από τον Οργανισμό του Νοσοκομείου. Δεν προκύπτει ότι το αντικείμενο των αιτουμένων να εγκριθούν συμβάσεων έργου αφορά αντικείμενο νέο και εξειδικευμένο, το οποίο να μην καλύπτεται από τον Οργανισμό του Αιγινητείου Νοσοκομείου, ώστε να μπορεί να γίνει λόγος για κάλυψη εκτάκτων αναγκών έως την τροποποίηση αυτού με την πρόβλεψη νέων εξειδικευμένων οργανικών θέσεων. Δεν επιτρέπεται η σύναψη συμβάσεων έργου με αυτό το αντικείμενο.