ΝΣΚ/75/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη εξαγοράς ακινήτων κυριότητας του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) με βάση τις διατάξεις του ν. 5024/2023. (...) Τα ακίνητα κυριότητας της αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας «Ταμείο Εθνικού Στόλου» (ΤΕΣ) δεν καταλαμβάνονται από το ρυθμιστικό πεδίο του ν. 5024/2023, επειδή δεν υπάγονται στη διαχειριστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ομόφωνα).
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
134454/2025
Έννοια όρου «ακίνητο» και προσδιορισμός αξίας εξαγοράς σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 5024/2023 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΔΑ: 9ΥΗΑΗ-ΦΥΚ
ΝΣΚ/85/2010
Τοποθέτηση διαθεσίμων του Ταμείου Εθνικού Στόλου σε μετοχές ανωνύμων εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το Ταμείο Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) δύναται να διατηρεί στην περιουσία του και να διαχειρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις που το διέπουν, μετοχές ανωνύμων εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αξιών προερχομένων από δωρεές ή κληροδοσίες, τηρουμένων, πάντως, των τυχόν όρων που υπάρχουν στις δωρεές, κληρονομίες ή κληροδοσίες και δεν υποχρεούται να ρευστοποιεί αυτές. (ομοφ.) β) Το ΤΕΣ δεν δύναται να τοποθετεί μέρος των διαθεσίμων του εφαρμόζοντας τη νομοθεσία περί Δημοσίων Οργανισμών και Ασφαλιστικών Ταμείων. (ομοφ.) Δύναται, όμως, το ΤΕΣ, ως αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία, εφ’ όσον τούτο κρίνεται συμφέρον από τη διοικούσα επιτροπή, να τοποθετεί κατά συνετή και επιμελή διαχείριση τα διαθέσιμά του σε μετοχές ή τίτλους εκδόσεως τραπεζών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/288/2017
Ταμείο Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) - Απαλλαγή από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Το Ταμείο Εθνικού Στόλου απαλλάσσεται από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ.1 περ. β΄ του ν. 4223/2013, για τα δικαιώματα επί των ακινήτων ιδιοκτησίας του, που ιδιοχρησιμοποιούνται ή παραχωρούνται δωρεάν στο Δημόσιο, θεωρουμένου του Ταμείου ως νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, που εντάσσεται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (πλειοψ.).
ΝΣΚ/222/2006
Δυνατότητα εκμισθώσεως εκ μέρους του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) καταστήματος για συναφή επιχείρηση προς άλλο μισθωτή του ιδίου Ταμείου στο αυτό κτίριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ταμείο Εθνικού Στόλου δεν κωλύεται εκ του νόμου να εκμισθώσει κατάστημα ιδιοκτησίας του στον πλειοδότη σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει ως αναψυκτήριο – snack bar, εκ του γεγονότος ότι με παλαιότερο μισθωτήριο συμβόλαιο έχει εκμισθώσει άλλο κατάστημά του στο ίδιο κτίριο ως παραδοσιακό καφενείο, δεδομένου ότι η εκμίσθωση αυτή δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 575 Α.Κ. και του άρθρου 1 του Ν 146/1914 περί αθεμίτου ανταγωνισμού, εφόσον ο ανωτέρω πλειοδότης αναδείχθηκε με σχετικό διαγωνισμό σύμφωνα με το νόμο και συνεπώς δεν υπήρχε πρόθεση ανταγωνισμού εκ μέρους του Ταμείου αλλά ούτε και σχετικός δεσμευτικός όρος στο παλαιό μισθωτήριο συμβόλαιο.
ΝΣΚ/126/2010
Παραγραφή ή μη αξιώσεων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Η αξίωση του ΤΕΣ από αποζημίωση ως κυρίου κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου 1,38% κτήματος στην θέση «Μεγάλη Λειχοτινιά», που βρίσκεται στην περιοχή Αγίων Πάντων Παρνασσίδας, εκτάσεως 4.000 στρεμμάτων περίπου λόγω της απαλλοτρίωσης 3.000 περίπου στρεμμάτων του κτήματος αυτού προς αποκατάσταση μικρών ακτημόνων κτηνοτρόφων, που έλαβε χώρα με την υπ’ αριθμ. Ε 46276/26-11-1954 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας έχει υποπέσει σε παραγραφή και σε κάθε περίπτωση οι αναφερόμενοι στο ιστορικό της παρούσας λόγοι δεν συνηγορούν στην τυχόν δικαστική διεκδίκηση αυτής. Β) Η αξίωση του ΤΕΣ από αποζημίωση ως κυρίου του προπεριγραφόμενου κτήματος αλλά και κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου 3,7% κτήματος 4.000 στρεμμάτων περίπου στη θέση «Μικρή Λειχοτινιά» της ίδιας περιοχής λόγω της απαλλοτρίωσης μέρους των εναπομεινάντων 1.000 στρεμμάτων των παραπάνω κτημάτων για την κατασκευή της Εθνικής Οδού Ναυπάκτου – Ιτέας – Αντιρρίου, που έλαβε χώρα με την υπ’ αριθμ. Δ 5364/5251/17-7-1973 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δημοσίων Έργων δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή καθ’ όσον αφορά στην διεκδίκηση της αποζημίωσης, που αναλογεί σε αυτό από το ποσό που παρακατατέθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και δεν έχει εισπραχθεί από τρίτο και ενδείκνυται η δικαστική αναγνώριση αυτού ως δικαιούχο, με τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται στο ιστορικό της παρούσας και κυρίως εφ’ όσον μετά από εκτίμηση του ύψους της αποζημίωσης, που δικαιούνται, τούτο κρίνεται συμφέρον.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1113/2023
Προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την ανανέωση στόλου αστικών λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης(....)Εξάλλου, η διακήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί κανονιστική πράξη ... και ως εκ τούτου η θέσπιση τέτοιων όρων, υπό το πρίσμα του εθνικού δικαίου, δεν είναι δυνατή, καθόσον ακόμα κι αν παρεχόταν, στον εθνικό νομοθέτη, δυνάμει ενωσιακής προέλευσης διάταξης, σχετική εξουσιοδότηση, η ενάσκηση της εμπορικής πολιτικής του κράτους μέλους δεν δύναται να διαφοροποιείται, κατά τα προεκτεθέντα, από όσα αποδέχεται η ΕΕ διά των οργάνων της στο πεδίο αυτό. Αβασίμως επομένως υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες ότι καταλείπεται στην ευρεία διακριτική ευχέρεια κάθε αναθέτουσας αρχής να επιλέξει τη διεύρυνση ή μη του κύκλου των δικαιουμένων συμμετοχής οικονομικών φορέων από τρίτες χώρες, στο πλαίσιο της κατάρτισης του κανονιστικού πλαισίου του εκάστοτε διαγωνισμού, με τα έγγραφα της διαδικασίας ανάθεσης.(....)Ωστόσο, όπως όλως αναλυτικά και λεπτομερώς εκτέθηκε ανωτέρω στη σκ. 14, ουδόλως απαγορεύεται στις αναθέτουσες αρχές, και συγκεκριμένα στο δεύτερο κατά σειρά προσφεύγον, να αντλήσουν όφελος από την οικονομικότερη ή βέλτιστη, σε σχέση με των άλλων διαγωνιζομένων, προσφορά η οποία υποβάλλεται από οικονομικό φορέα τρίτης χώρας που δεν έχει υπογράψει και κυρώσει την ΣΔΣ και δεν έχει συνάψει διμερή ή πολυμερή συμφωνία με την ΕΕ , όπως είναι η πρώτη κατά σειρά προσφεύγουσα, ο οποίος πληροί τα κριτήρια επιλογής και καταλληλότητας και η προσφορά του δεν πάσχει, εν γένει, εξ οιοδήποτε άλλου λόγου.Ανακαλεί την 214/2023 Πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.