ΝΣΚ/76/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διατήρηση ή μη από τον Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ του δικαιώματος να ασκεί παράλληλα αρμοδιότητες, τις οποίες έχει μεταβιβάσει με απόφασή του σε έτερο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Στην διάταξη του εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955, δεν προβλέπεται ότι ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες, που αναθέτει σύμφωνα με το εδάφιο αυτό. Επομένως ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες που μεταβιβάζει, σύμφωνα με το εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955. 2) Οι αρμοδιότητες που ασκούνται από τον Διοικητή του Ιδρύματος σύμφωνα με τις ως άνω παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953 ασκούνται και κατά μερική τροποποίηση κειμένων διατάξεων νόμων ή κανονισμών, οι οποίες τυχόν προβλέπουν την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών από άλλο όργανο πλην του Διοικητή, των διατάξεων αυτών παραμενουσών σε ισχύ κατά τα λοιπά, αν δηλ. προβλέπουν και έτερα θέματα προς ρύθμιση, η διάταξη δηλ. της παρ.3 του άρθρου 4 δεν ρυθμίζει θέματα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/447/2013
Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από τον Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στους τρεις Υποδιοικητές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με απόφαση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μεταβιβάζονται σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις («κατανέμονται», ως και του αριθμού αυτών, μείζονος του ενός) στους τρεις Υποδιοικητές «αρμοδιότητες που ασκούνται από αυτούς» και ότι με την ίδια απόφαση «καθορίζεται» και η αναπλήρωση του Διοικητή από τους Υποδιοικητές. Πρόκειται, δηλαδή, περί δύο ρυθμίσεων, σχετικών μεν, πλην διακριτών- αυτοτελών, η μεν πρώτη αφορώσα κατανομή (μεταβίβαση) αρμοδιοτήτων και άσκηση αυτών ανεξαρτήτως αναπλήρωσης, η δε δευτέρα αναπλήρωση του Διοικητή σε περίπτωση συνδρομής σχετικού λόγου αναπλήρωσης. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/345/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Λόγοι καταγγελίας διοικητικής συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία – Διερεύνηση ενδεχομένης τελέσεως ποινικού αδικήματος από την ανάδοχο ανώνυμο εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Συντρέχουν λόγοι καταγγελίας της συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία. 2) Ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να απευθύνει στον Εισαγγελέα αίτηση ποινικής διώξεως. 3) Οι υπάλληλοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλουν να προβούν σε ανακοίνωση κατ’ άρθρο 37 Κ.Ποιν.Δ.
ΝΣΚ/162/2012
Αποσπασμένος στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ υπάλληλος του ΟΑΕΕ ΤΕΒΕ – Διερεύνηση πειθαρχικών παραπτωμάτων του από το Υπηρεσιακό Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Καταγγελία ή μη της σύμβασης εργασίας – Αρμοδιότητα των ανωτέρω φορέων κατά την πειθαρχική διοικητική διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Την απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 4 του Π.Δ. 760/1976, πρέπει να επιδώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον εκδόσαντα το παραπεμπτήριο και στον υπάλληλο. β) Την πράξη καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στην ως άνω απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πρέπει να εκδώσει ο Διοικητής του Ο.Α.Ε.Ε., ο οποίος είχε προβεί στην πρόσληψη του ως άνω υπαλλήλου.
ΝΣΚ/100/2014
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ που ασκεί εκπαιδευτικό έργο – Εφαρμογή ή όχι των διατάξεων του άρθρου 5 παρ.4 του Ν. 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ, όπως και ο Ο.Α.Ε.Δ., που υπάγεται στο Ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ (Ν. 3163/1955, όπως ισχύει) και ασκεί εκπαιδευτικό έργο, θεωρείται εκπαιδευτικό προσωπικό, με τη στενή έννοια του Δημοσίου, και έχουν εφαρμογή στην περίπτωση αυτή οι διατάξεις του άρθρου 5 παρ.4 του ν. 3075/2002 και του άρθρου 11 του ίδιου νόμου και δεν απαιτείται για την συνταξιοδότησή τους νέα νομοθετική ρύθμιση. Τα Μνημόνια που επακολούθησαν και εγκρίθηκαν από την Ελλάδα για την εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 δεν αναιρούν ούτε τροποποιούν τα προεκτεθέντα.
ΝΣΚ/416/2011
Πρόταση σχεδίου αναδιοργάνωσης Α.Ε. κατ’ άρθρα 107 επ. του Ν 3588/2007 – Διαγραφή ή μη οφειλομένων εισφορών της προς το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις του άρθρου 102 του Ν 3588/2007 εφαρμόζονται κατ’ αναλογία προς επίρρωση της ισχύος και των διατάξεων του άρθρου 109 παρ. 1 περ. γ΄ του νόμου αυτού και στις περιπτώσεις υποβολής προτάσεων σχεδίων αναδιοργάνωσης πτωχευμένων επιχειρήσεων. Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των προτάσεων αυτών είναι ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ο οποίος έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας, αλλά έχει τη διακριτική ευχέρεια, όταν κρίνει τούτο σκόπιμο, να παραπέμψει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος το θέμα αυτό προς λήψη απόφασης ή να ζητήσει τη γνώμη επ’ αυτού. Επιτρέπεται η διαγραφή οφειλομένων εισφορών προς το ΙΚΑ ΕΤΑΜ, υπό την προϋπόθεση ότι το υποβληθέν σχέδιο αναδιοργάνωσης θα επικυρωθεί δικαστικώς με τελεσίδικη απόφαση. Μέχρι τότε επιτρέπεται αναστολή είσπραξης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ των οφειλομένων εισφορών.
ΙΚΑ/Ε40/877/2014
Τροποποίηση οδηγιών σχετικά με την ασφάλιση δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων , οι οποίοι παράλληλα απασχολούνται σε εργασία υπακτέα στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3863/2010.(ΑΔΑ:7Τ8Ξ4691ΩΓ-ΟΒΜ)
ΙΚΑ/A26/426/2/2014
ΘΕΜΑ : « Σχετικά με την ασφάλιση δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων , οι οποίοι παράλληλα απασχολούνται σε εργασία υπακτέα στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3863/2010.
Eγκ. 64/2014
ΝΣΚ/181/2010
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Αρμόδια όργανα για τον καταλογισμό των υπολόγων και των μετ’ αυτών συνυπευθύνων για τη δημιουργία ελλείμματος στη διαχείριση υλικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εντεταλμένα όργανα για τον καταλογισμό των υπολόγων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για δημιουργία ελλείμματος στη διαχείριση υλικών είναι, εκτός από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές και το Ελεγκτικό Συνέδριο, και ο Διοικητής του Ιδρύματος (κύριος διατάκτης) και τα πρόσωπα στα οποία έχει μεταβιβάσει, κατά την προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία, την αρμοδιότητα να αναλαμβάνουν υποχρεώσεις για λογαριασμό του Ιδρύματος σε βάρος πιστώσεων που έχει θέσει στη διάθεσή τους (δευτερεύοντες διατάκτες).
ΝΣΚ/39/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Χρόνος ασφάλισης – Παράλληλη ασφάλιση – Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι σύννομος ο διανυθείς χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 11-10-1989 έως 30-6-2010 της «παλαιάς» ασφαλισμένης Μ.Ι., που απασχολήθηκε σε διάφορους εργοδότες ως λογίστρια με σχέση εξαρτημένης εργασίας και υπήχθη στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενώ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα δραστηριοποιήθηκε ως ελεύθερη επαγγελματίας λογίστρια και παράλληλα υπήχθη στην ασφάλιση του Οργανισμού Απασχόλησης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) και περαιτέρω δεν είναι νόμιμες οι υπ’ αριθ. ΕΣ/1998/11/30-3-2011 και Μ/123/11-3-2011 εκδοθείσες αποφάσεις του Διευθυντή του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αθηνών, με τις οποίες ακυρώθηκε ο χρόνος ασφάλισης της Μ.Ι. στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το ως άνω χρονικό διάστημα της παράλληλης ασφάλισης, επειδή από το σύνολο των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας και όπως παγίως γίνεται δεκτό από τη νομολογία συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις της παράλληλης ασφάλισης.
Φ.10021/34047/1007/2013
Διάρθρωση, αρμοδιότητες, στελέχωση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) και άλλα οργανωτικά θέματα Κ.Ε.Α.Ο. και ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(Τροποποιείται μεν την Αριθμ. Φ.10021/4717/315/2014, ΦΕΚ-819/Β/2.3.2014)