ΝΣΚ/78/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απάλειψη ή μη όρου από την απόφαση υπαγωγής, που προβλέπει τις μετά την επένδυση μόνιμες θέσεις εργασίας, για επιχείρηση που υλοποιεί επένδυση της υποπερίπτ. (xix) της περίπτ. (α) της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με το Ν 2601/1998 και την ΚΥΑ 13552/ΔΒΕ1471/18-7-2002, η κάλυψη και διατήρηση των προτεινόμενων με την αίτηση υπαγωγής θέσεων εργασίας αποτελεί υποχρέωση των υπαγόμενων στην ενίσχυση επιχορήγησης του Ν 2601/98 επενδύσεων της υποπερίπτ. (xix) της περίπτ. (α) της παρ.1 του άρθρου 3 του προαναφερόμενου νόμου. Ως εκ τούτου νομίμως έχει τεθεί στην οικεία απόφαση υπαγωγής όρος σχετικά με τις μετά την επένδυση μόνιμες θέσεις εργασίας της επιχείρησης και δεν μπορεί να απαλειφθεί ο όρος αυτός.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/441/2004
Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης σε επένδυση που υπήχθη στις διατάξεις του Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση απορρόφησης ανώνυμης εταιρίας από άλλη ανώνυμη εταιρία που έχει υπαχθεί σε επένδυση κατά τις διατάξεις του Ν 2601/1998 (ΦΕΚ Α’ 81), ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολούνταν στην απορροφηθείσα εταιρία και προήλθαν απ’ αυτή δεν συνυπολογίζονται στον αριθμό των νέων θέσεων εργασίας που η απορροφήσασα εταιρία οφείλει να δημιουργήσει, ως προϋπόθεση της πιστοποίησης της έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης με βάση σχετικό όρο της απόφασης υπαγωγής, δηλαδή η απορροφήσασα εταιρία οφείλει να δημιουργήσει τις νέες αυτές θέσεις εργασίας επί πλέον του αθροίσματος του αριθμού των υφισταμένων θέσεων εργασίας σ’ αυτήν κατά το χρόνο της υπαγωγής και του αριθμού των υφισταμένων θέσεων εργασίας στην απορροφηθείσα εταιρία κατά το χρόνο της συγχώνευσης.
ΝΣΚ/33/2021
Εάν η Διοίκηση δύναται να εξετάσει τη διενεργηθείσα, κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας, αναφορά αποτελεσμάτων έρευνας του ΣΔΟΕ, που διαπιστώνει παραβάσεις επενδυτικού σχεδίου υπαγόμενου στις διατάξεις του ν. 2601/1998, η οποία κοινοποιήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία πριν την έναρξη της ισχύος της διάταξης του άρθρου 40 παρ. 1 περίπτ. ι΄ του ν. 4712/2020 και εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις να προχωρήσει στις περαιτέρω ενέργειες της αρμοδιότητάς της.(....)Κατά τη διάταξη του άρθρου 40 παρ. 1 περίπτ. ι΄ του ν. 4712/2020, εφόσον η διαπίστωση παραβάσεων των διατάξεων του επενδυτικού νόμου 2601/1998 έλαβε χώρα μετά την πάροδο δεκαετίας από το έτος δημοσίευσης της απόφασης ολοκλήρωσης της έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επιχείρησης, η επέλευση των προβλεπόμενων για τις εν λόγω παραβάσεις νομίμων συνεπειών δεν είναι επιτρεπτή (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/169/2008
Εφαρμογή διατάξεων για την επιβολή κύρωσης σε επιχείρηση λόγω παράβασης υποχρεώσεων από την υπαγωγή επένδυσής της στο Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με το άρθρο 12 παρ.3 του Ν 3299/2004 καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 11 του Ν 2601/1998 και με την παρ.5 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου θεσμοθετείται αναδρομικά η δυνατότητα της Διοίκησης να επιβάλει σε βάρος επιχείρησης που παραβίασε τις υποχρεώσεις της από την απόφαση υπαγωγής επένδυσής της στο Ν 2601/1998 ολική ή μερική επιστροφή της επιχορήγησης, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αναλογικότητας που προβλέπονται στην παρ.3 του άρθρου 10 του Ν 3299/2004, αφού λάβει υπόψη τις ειδικές περιστάσεις της εξεταζόμενης υπόθεσης.
Ν 1476/1984
Διορισμός σε μόνιμες θέσεις του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α. και άλλες διατάξεις
Ν.1583/1985
Συνταξιοδοτικά θέματα του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των άλλων Ν.Π.Δ.Δ., που διορίζεται σε μόνιμες θέσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1473/1984 και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/252/2006
Δυνατότητα ανάκλησης της υπ’ αριθ. 1967/214/30-1-2004 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης, με την οποία είχε ανακληθεί απόφαση του ιδίου που αφορούσε υπαγωγή ειδικής επένδυσης ανωνύμου εταιρείας στον αναπτυξιακό νόμο 2601/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παύση της παραγωγικής λειτουργίας της επενδύσεως, που έτυχε ως ενίσχυση επιχορήγηση από το Δημόσιο για την κάλυψη τμήματος της ενισχυόμενης δαπάνης της επένδυσης και η μη τήρηση των όρων της απόφασης υπαγωγής του επενδυτικού φορέα στο άρθρο 3 του Ν 2601/98 οφειλόμενη στο γεγονός, ότι ο τελευταίος (επενδυτικός φορέας) κηρύχθηκε σε κατάσταση πτωχεύσεως, επιφέρει την εκ του νόμου αυτοδίκαιη ανάκληση της υπουργικής απόφασης υπαγωγής του στο Ν 2601/98. Συνεπώς η εκδοθείσα απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης που είχε διαπιστώσει τα ανωτέρω δεν ανακαλείται έστω κι αν η πτώχευση του επενδυτικού φορέα ανακλήθηκε αυτοδίκαια από τη δημοσίευση της απόφασης του αρμοδίου Εφετείου που επικύρωσε τη συμφωνία ρύθμισης και περιορισμού των χρεών του μεταξύ αυτού και των πιστωτών του.
ΝΣΚ/106/2014
Απόφαση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων του ν. 2601/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επενδυτικά σχέδια που είχαν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 2601/1998 και για τα οποία είχε συμπληρωθεί η αρχική ή κατά παράταση προθεσμία ολοκλήρωσής των, η προθεσμία αυτή παρατάθηκε μέχρι την 31-12-2013, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 18 παρ.5 του ν. 4013/2011 και 241 παρ.5 του ν. 4072/2012, και είναι δυνατή η έκδοση απόφασης ολοκλήρωσης των επενδυτικών αυτών σχεδίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 2 και 5 του άρθρου 9 του ν. 2601/1998 και εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι περιπτώσεις μη τήρησης των υποχρεώσεων του άρθρου 11 του ιδίου νόμου, καθώς και η πιστοποίηση της τήρησης μακροχρονίων δεσμεύσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ίδιες ανωτέρω διατάξεις του ν. 2601/1998. (ομοφ.)
Ν.3219/2004
Τροποποίηση του Ν. 2601/1998 (ΦΕΚ 81 Α΄) «Ενισχύσεις Ιδιωτικών Επενδύσεων για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας» και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/395/2001
Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων. Υπαγωγή στους αναπτυξιακούς νόμους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ), κατ άρθρο 35 παρ.14 του Ν 2810/2000, υπάγονται στις ρυθμίσεις των αναπτυξιακών νόμων (Ν 2601/1998), παρά την με το άρθρο 3 παρ.5 του Ν 2601/1998 εξαίρεση από την εφαρμογή αυτών, μεταξύ άλλων, και των επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργούν υπό μορφή κοινοπραξίας, δεδομένου ότι η αναφορά του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 2601/1998 γίνεται σε κοινοπραξίες υπό την έννοια παροδικών και προσκαίρων ενώσεων, που δεν έχουν νομική προσωπικότητα, ενώ οι ΚΑΣΟ αποτελούν δευτεροβάθμιες ΑΣΟ, προβλεπόμενες με ειδική νομική διάταξη, συνιστώμενες νομίμως και κεκτημένες νομική προσωπικότητα. Η διάταξη του άρθρου 35 παρ.14 του Ν 2810/2000, άλλωστε, επικρατεί της του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 2601/1998, ως νεώτερη και σαφώς ειδικότερη. Υπό τα εκτιθέμενα στο ερώτημα και προκύπτοντα από τον οικείο φάκελο πραγματικά δεδομένα, η συγκεκριμένη ΚΑΣΟ με την επωνυμία ΑΛΜΜΕ μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις των αναπτυξιακών νόμων. (ομοφ.)
ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/12843/2009
Εξαίρεση του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) από την εφαρμογή της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών (υποχρεωτικής ή κατόπιν συναίνεσης του πολίτη), για τα δικαιολογητικά των προκηρύξεων πρόσληψης ή διορισμού σε θέσεις εργασίας του ν. 2643/1998.