ΝΣΚ/80/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/442/2010
Αναγνώριση ή μη του χρόνου που διανύθηκε με συμβάσεις έργου, για τη βαθμολογική κατάταξη υπαλλήλων, σύμφωνα με το Ν 3801/2009 και προσμέτρηση του ιδίου χρόνου για τη συμπλήρωση 35 ετών συνολικής δημόσιας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση υπαλλήλου, ο οποίος είχε απασχοληθεί, με συμβάσεις μίσθωσης έργου μέχρι την κατάταξή του σε οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με το άρθρο 11 του Π. Δ/τος 164/2004, λογίζεται, για όλες τις συνέπειες, ότι έχει διανυθεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου μόνο το χρονικό διάστημα των είκοσι τεσσάρων (24) ή δεκαοκτώ (18) μηνών αντίστοιχα, που αποτέλεσε και το χρόνο βάσεως για την κατάταξή του. Το διάστημα αυτό αναγνωρίζεται για τη βαθμολογική ένταξη του υπαλλήλου. Το πέραν του ως άνω 24μηνου ή 18μηνου διάστημα απασχόλησης στο Δημόσιο με συμβάσεις μίσθωσης έργου, δεν δύναται να θεωρηθεί πραγματική δημόσια υπηρεσία για τη συμπλήρωση της τριακονταπενταετίας, κατά την έννοια των άρθρων 155 του Ν 3528/2007 και 49 του Π. Δ/τος 410/1988, καθόσον η σχέση σύμβασης έργου, του άρθρου 681 επ. Α.Κ. δεν αποτελεί «σχέση εργασίας».
ΝΣΚ/308/2008
Άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου.Η άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου πέραν του μηνός ανά ημερολογιακό έτος δεν υπολογίζεται για τη βαθμολογική και τη μισθολογική του εξέλιξη.
ΝΣΚ/20/2025
Στη περίπτωση υπαλλήλου που είχε καταταγεί, κατά τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ινστιτούτο του ν.π.δ.δ.. Ε.Α.Α. και στον οποίο είχε αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία χρόνος που αντιστοιχούσε σε συμβάσεις, επιγραφόμενες, ως μίσθωσης έργου (προγενέστερες και μεταγενέστερες του χρόνου έναρξης ισχύος ως άνω π.δ.), εάν ο σχετικός χρόνος θα ληφθεί υπόψη για την μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή του στα μισθολογικά κλιμάκια της νέας του προσωπαγούς θέσης ως Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί του τεθέντος ερωτήματος, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Α’ Τμήμα) γνωμοδότησε ομόφωνα ως εξής: Κάθε χρονικό διάστημα που έχει αναγνωρισθεί από την Διοίκηση ως χρόνος προϋπηρεσίας για την ένταξη και κατάταξη του υπαλλήλου του ερωτήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Ινστιτούτο Αστρονομίας Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του ν.π.δ.δ. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη του υπαλλήλου στα κλιμάκια της νέας του προσωποπαγούς θέσης Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/146/2018
Aναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας απασχολούμενου με συμβάσεις μίσθωσης έργου.Με τα δεδομένα αυτά, μη νομίμως προσμετρήθηκε, για την επανακατάταξη του φερομένου ως δικαιούχου σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, το χρονικό διάστημα που απασχολήθηκε με συμβάσεις μίσθωσης έργου στο Κ.Ε.Π. 002 της τέως Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ..., συνολικής διάρκειας δύο (2) ετών έξι (6) μηνών και εννέα (9) ημερών. Και τούτο, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, υπό την ισχύ των ν. 4354/2015 και 4369/2016, δεν είναι δυνατή η προσμέτρηση, για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, του χρόνου προγενέστερης απασχόλησής τους σε Κ.Ε.Π., δυνάμει συμβάσεων μίσθωσης έργου, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4305/2014... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/276/2010
Ιατροί Ε.Σ.Υ. – Δικαίωμα επισχέσεως εργασίας – Λήψη ή μη μισθού και εφημεριών – Συνυπολογισμός ή μη του χρόνου επισχέσεως για την βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη.α) Οι ιατροί του Ε.Σ.Υ. δεν δικαιούνται, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να προβαίνουν σε επίσχεση εργασίας, λόγω οφειλομένων αμοιβών από δεδουλευμένες εφημερίες. β) Οι ανωτέρω ιατροί δεν δικαιούνται μισθού και λοιπών αποδοχών κατά το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο προβαίνουν σε επίσχεση της μελλοντικής τους εργασίας. γ) Ο ως άνω χρόνος δεν υπολογίζεται για την καταβολή σ’ αυτούς επιδόματος χρόνου υπηρεσίας και δεν λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη, καθώς και για τη μισθολογική εξέλιξη όσων εξ αυτών υπηρετούν σε Κέντρα Υγείας.
ΔΟΛΚΕΠ/11663/2008
Εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων.(Αναγνώριση συμβάσεων έργου στα ΚΕΠ για μισθολογική εξέλιξη)
ΝΣΚ/327/2005
Αναγνώριση από μόνιμο υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, προϋπηρεσίας που προσέφερε στο Ε.Μ.Π. με συμβάσεις μίσθωσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις από 29-10-2002 και από 20-10-2004 βεβαιώσεις του ΝΠΔΔ στο οποίο παρείχε υπηρεσία με συμβάσεις μίσθωσης έργου ο ως άνω υπάλληλος και οι οποίες αποτελούν υπηρεσιακά έγγραφα κατά την έννοια της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, συνάγεται ότι συντρέχουν σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις που απαιτεί η προπαρατεθείσα διάταξη της περ. ι) της παρ.1 του παραπάνω άρθρου, για να ληφθεί υπόψη η εν λόγω υπηρεσία, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μονίμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003 για το χρονικό διάστημα από 1-1-1995 μέχρι 31-12-1999. Κατά συνέπεια με βάση τα παραπάνω αναφερόμενα υπηρεσιακά έγγραφα, η ερωτώσα υπηρεσία μπορεί να αναγνωρίσει τον αντίστοιχο χρόνο παροχής υπηρεσίας με συμβάσεις μίσθωσης έργου, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μόνιμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003.
ΝΣΚ/44/2021
Προσμέτρηση ή μη χρονικού διαστήματος, κατά το οποίο δημόσιος υπάλληλος είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία, στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη, κατόπιν μεταγενέστερης απαλλαγής του από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Δυνατότητα επιστροφής παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας και προσδιορισμός αυτών.(...)Μετά την απαλλαγή δημοσίου υπαλλήλου από κάθε πειθαρχική του ευθύνη, με νεώτερη, ληφθείσα μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, η Διοίκηση οφείλει να προσμετρήσει το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο αυτός είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη και να του επιστρέψει ατόκως τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, χωρίς την παρεμβολή υπηρεσιακού/πειθαρχικού συμβουλίου. Στις αποδοχές αυτές δεν δύναται να περιλαμβάνονται αποδοχές που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων του υπαλλήλου (ομόφωνα). Οι ως άνω επιστρεπτέες στον υπάλληλο αποδοχές αφορούν όλο το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε αργία και όχι την τελευταία μόνο διετία αυτού (κατά πλειοψηφία).
Π.Δ. 118/2002
Βαθμολογική και μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη των μελών του Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/5/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή διαφοράς αποδοχών, σε τρεις υπαλλήλους Δήμου με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, για το χρονικό διάστημα από 27.7.2012 έως 31.12.2013 και από 1.1.2014 έως 31.8.2014, μετά την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους σε Δημοτική Επιχείρηση Δήμου από 28.12.1999 έως την ένταξή τους, σύμφωνα τις διατάξεις των νόμων 3491/2006 και 3613/2007, σε Ν.Π.Δ.Δ του Δήμου (ΚΑΠΗ) και την από 1.11.2011 επανακατάταξή τους σε βαθμούς και μισθολογικά κλιμάκια, διότι μη νομίμως ελήφθη υπόψη για την από 1.11.2011 βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των φερομένων ως δικαιούχων η συνολική προϋπηρεσία τους στη δημοτική επιχείρηση από 28.12.1999 έως 5.3.2009, καθόσον η προϋπηρεσία τους αυτή δεν είχε αναγνωριστεί για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη πριν από την ισχύ του ν. 4024/2011, προκειμένου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του νόμου αυτού, να ληφθεί υπόψη για τη βαθμολογική και μισθολογική τους κατάταξη. Περαιτέρω, ούτε αφενός με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3491/2006 και του π.δ/τος 164/2011, βάσει των οποίων οι εργαζόμενοι αυτοί εντάχθηκαν στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου του δήμου, η προϋπηρεσία αυτή αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, οι δε διατάξεις του άρθρου 1 ν. 3320/2005, αφορούν στην, κατόπιν σχετικής κρίσης των οικείων οργάνων ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, κατάταξη του προσωπικού των φορέων του στενού δημοσίου τομέα (Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ) σε οργανικές θέσεις των φορέων αυτών ούτε αφετέρου με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011.