ΝΣΚ/88/2020
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Παραπομπή στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές των υποψηφίων για διορισμό σε θέσεις δημοτικών υπαλλήλων ατόμων με αναπηρία.(...)α) Οι αρμόδιοι για το διορισμό φορείς οφείλουν να παραπέμψουν τα υποψήφια για διορισμό άτομα με αναπηρία στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 3584/2007, που προστέθηκε με το άρθρο 48 παρ. 4 του ν. 4674/2020 (ομόφωνα). β) Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες πιστοποιείται από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές ότι υποψήφιο για διορισμό άτομο με αναπηρία δεν διαθέτει το προσόν της υγείας και της φυσικής καταλληλότητας που επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων της αντίστοιχης θέσης, ο διορισμός δεν είναι δυνατός και το αρμόδιο διοικητικό όργανο οφείλει να εκδώσει σχετική αιτιολογημένη πράξη (ομόφωνα). γ) Το ΑΣΕΠ δεν είναι αρμόδιο από το άρθρο 14 παρ. 6γ του ν. 2190/1994 να πιστοποιεί την ύπαρξη ή μη του προσόντος της υγείας και της φυσικής καταλληλότητας υποψηφίου για διορισμό ατόμου με αναπηρία, με βάση τη διαπίστωση του ποσοστού αναπηρίας του από τις υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ (ομόφωνα).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΠΣΥΝ/Φ1/4/554479/2016
Παράταση συνταξιοδοτικών παροχών με αιτία την αναπηρία για έξι (6) μήνες μετά τη λήξη τους, εφόσον εκκρεμεί στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. ιατρική κρίση, χωρίς υπαιτιότητα των ασφαλισμένων.(ΑΔΑ:7ΥΠΔ4691Ω3-7ΟΦ )
ΔΙΠΣΥΝ/Φ1/10/1230020/2016
Παράταση συνταξιοδοτικών παροχών με αιτία την αναπηρία για έξι (6) μήνες μετά τη λήξη τους, εφόσον εκκρεμεί στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. ιατρική κρίση, χωρίς υπαιτιότητα των ασφαλισμένων.(ΑΔΑ:ΨΦΣΕ4691Ω3-Ι8Λ) (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 22)
ΝΣΚ/439/2011
Άδειες δικηγόρων Ο.Τ.Α. με σχέση έμμισθης εντολής – Αρμοδιότητα Υγειονομικών Επιτροπών – Υπέρβαση ανωτάτου ορίου αναρρωτικών αδειών – Προϋποθέσεις – Δικαίωμα ή μη λήψεως αδείας ανατροφής τέκνου.1) Αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές για τη γνωμάτευση περί χορηγήσεως ή μη αναρρωτικών αδειών στους δικηγόρους των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού με σχέση έμμισθης εντολής είναι οι Υγειονομικές Επιτροπές του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ. (ομοφ.) 2) Η αδικαιολόγητη υπέρβαση του ανωτάτου ορίου της αναρρωτικής αδείας δικηγόρων των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού με σχέση έμμισθης εντολής, οι οποίες χορηγήθηκαν σε αυτούς χωρίς γνωμάτευση της Υγειονομικής Επιτροπής δικαιολογεί την ανάλογη περικοπή της πάγιας αντιμισθίας τους. (ομοφ.) 3) Οι δικηγόροι των Ο.Τ.Α. πρώτου και δευτέρου βαθμού με σχέση έμμισθης εντολής δικαιούνται την εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/146/2006
Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε. – Ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές – Ανικανότητα προς εργασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιο όργανο για την κρίση περί προσωρινής ή οριστικής ανικανότητας προς εργασία των ιπταμένων συνοδών και ιπταμένων φροντιστών της εταιρείας «Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.» είναι οι Υγειονομικές Επιτροπές του ΙΚΑ.
ΙΚΑ/Π51/6/2014
Διευκρινίσεις επί ερωτημάτων σχετικά με τη συμμετοχή των ιατρών του Ειδικού Σώματος στις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕ.Π.Α. (ΑΔΑ: ΒΙΕΡ4691ΩΓ-ΓΔΩ)
Ν.4795/2021
Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση.
N.4873/2021
Προστασία του εθελοντισμού, ενίσχυση της δράσης της Κοινωνίας των Πολιτών, φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση της κοινωφελούς δράσης των Ο.Κοι.Π. και λοιπές διατάξεις.
ΝΣΚ/184/2013
Αναδρομική θέση δημοσίου υπαλλήλου σε διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας. Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό και αποφαίνεται ότι ήταν υποχρεωτική η θέση σε διαθεσιμότητα, λόγω ασθενείας του υπαλλήλου, σε επίκαιρο χρόνο και αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία και περαιτέρω ότι αυτή (διαθεσιμότητα), μπορεί νομίμως να γίνει αναδρομικά από του χρόνου λήξεως της αναρρωτικής του άδειας, αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία, ενώ, παρέλκει η παραπομπή του στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των άρθρων 165 ή 167 Υ.Κ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/485/2003
Αναρρωτικές άδειες δημοσίων υπαλλήλων, μη εγκριθείσες από την αρμοδία υγειονομική επιτροπή. Συνέπειες. Υπολογισμός ή μη του χρόνου αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος των αναρρωτικών αδειών των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες δεν εγκρίθηκαν από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές είναι χρόνος αυθαίρετης αποχής από τα καθήκοντά τους και ως τέτοιος δεν λαμβάνεται υπόψη α) στην βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή τους και β) δεν θεωρείται ως συντάξιμος, πλην όμως, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.
ΝΣΚ/116/2015
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Κοινοποίηση ή μη των ονομάτων των ιατρών που συμμετέχουν στις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕΠΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Είναι επιτρεπτή η χορήγηση των ονοματεπωνύμων των ιατρών-μελών της επιτροπής ΚΕΠΑ Ν. Φιλαδελφείας, η οποία συνεδρίασε στις 16-10-2014 και εξέτασε για χορήγηση σύνταξης αναπηρίας την 96χρονη Φ.Κ., αποτελούντων απλά δεδομένα, έστω και χωρίς τη συγκατάθεση των υποκειμένων τους, καθόσον συντρέχει η εξαίρεση που θεσπίζει η διάταξη του άρθρου 5 παρ.2 περ.β΄ και ε΄ του Ν. 2472/1997. 2) Αιτήματα πληροφορήσεως των ονομάτων των ιατρών, που έχουν την ιδιότητα των μελών σε Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕΠΑ και των συντακτών των γνωματεύσεων ποσοστών αναπηρίας, από τους ενδιαφερόμενους αιτούντες συντάξεις αναπηρίας αντίστοιχα, εφόσον, είναι δεόντως αιτιολογημένα και υπάγονται στις εξαιρέσεις του Ν. 2472/1997 και ειδικότερα του άρθρου 5 παρ.2 περ.α΄ –ε΄ του εν λόγω νόμου, πρέπει να γίνονται δεκτά από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος. (ομόφ.) Σχετική η υπ' αριθ. 123/2020 γνωμοδότηση ΣΤ΄ Τμήματος ΝΣΚ.