ΝΣΚ/92/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Σεισμόπληκτοι. Περί χορηγήσεως Κρατικής αρωγής σε επαγγελματίες των οποίων οι κτιριακές εγκαταστάσεις υπέστησαν ζημιές από σεισμό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ιδιοκτήτες γεωργικών επιχειρήσεων ιχθυοκαλλιέργειας των οποίων οι κατασκευασμένες από οπλισμένο σκυρόδεμα, δεξαμενές αναπαραγωγής και εκτροφής ιχθύων, υπέστησαν ζημιές από το σεισμό που έπληξε στις 13-5-95 περιοχές των Νομών Γρεβενών και Κοζάνης, δικαιούνται της προβλεπόμενης αρωγής όπως αναφέρεται στην παρ.V του κεφαλαίου Γ της οικ./1313/ΤΣΕΠ.32/21-6-95 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, όπως το εδάφιο 2α τροποποιήθηκε με την οικ./2721/18-9-95 κοινή απόφαση των αυτών Υπουργών και Υφυπουργού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/134/2005
Χορήγηση στεγαστικής συνδρομής σε συνιδιοκτήτη σεισμόπληκτου κτίσματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συνιδιοκτήτης σεισμοπλήκτου κτίσματος, που δεν έλαβε την προβλεπόμενη στο άρθρο 12 του Ν 2323/1995 αρωγής, δικαιούται της αναλογούσας κρατικής δωρεάν αρωγής για τις ζημιές που υπέστη το κτίσμα του που βρίσκεται στην πληγείσα από σεισμό περιοχή του Νομού Κοζάνης. Για τον προσδιορισμό του ύψους και του είδους της αρωγής αυτής θα εφαρμοσθούν οι διατάξεις της υπ’ αριθμ. οικ/1313/ΤΣΕΠ 32/21-6-1995 κ.α. των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. οικ/2721/18-9-1995 κ.α. των αυτών Υπουργών και Υφυπουργού.
ΝΣΚ/311/2000
Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα και προϋποθέσεις χορηγήσεως Κρατικής αρωγής για την ανακατασκευή σεισμοπλήκτων οικοδομών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να χορηγήσει την προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία Κρατική αρωγή για την ανακατασκευή οικοδομής που πλήγηκε από το σεισμό που έλαβε χώρα στις 8-2-99 και προκάλεσε σοβαρές ζημιές σε περιοχές της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας, εφόσον η αρμόδια επιτροπή επικινδύνως ετοιμόρροπων κατασκευών, πριν το σεισμό, αλλά και η υπό της νομοθεσίας περί αρωγής των σεισμοπλήκτων τριμελής επιτροπή, έκριναν, ότι η οικοδομή, παρά τις επισημαινόμενες φθορές της, οι οποίες κατέστησαν πιο σοβαρές, από τον προαναφερθέντα σεισμό, δεν κατέστη επικινδύνως ετοιμόρροπη, αλλά δεν κρίνεται εφικτή και σκόπιμη η χορήγηση Κρατικής αρωγής, για την αποκατάσταση των ζημιών της, επειδή έχει κατασκευασθεί από ευτελή υλικά, των οποίων η επισκευή είναι τεχνικά δυσχερής και η απαιτούμενη δαπάνη υπερβολικά υψηλή, ενώ το Ν.Σ.Κ. δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ορθότητα της κρίσης -επί τεχνικών θεμάτων- των αρμοδίων επιτροπών και υπηρεσιών.
ΝΣΚ/435/2000
Σεισμόπληκτοι. Υποχρέωση χορήγησης της προβλεπόμενης Κρατικής αρωγής σε συνιδιοκτήτες πολυκατοικίας, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς από το σεισμό που έγινε στις 7-9-2000 στην Αττική.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Δικαιούνται της χορήγησης του δανείου και της δωρεάν Κρατικής αρωγής, οι συνιδιοκτήτες πολυκατοικίας, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς από το σεισμό που έγινε στις 7-9-2000 στην Αττική, εφόσον την ανακατασκευή της αποφάσισε και ζητεί η οριζόμενη ειδικά από τον Κανονισμό της πολυκατοικίας πλειοψηφία των συνιδιοκτητών, παρά την αντίθεση κάποιου από τους συνιδιοκτήτες.
2/32906/0026/2012
Καθορισμός διαδικασίας και δικαιολογητικών για την καταβολή αποζημιώσεων σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις, τα ακίνητα των οποίων υπέστησαν ζημιές κατά τα επεισόδια της 12ης Φεβρουαρίου 2012
ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/5226/Α36/2020
Παράταση επιδότησης ενοικίου/συγκατοίκησης για την κάλυψη δαπανών προσωρινής στέγασης πληγέντων, των οποίων οι κατοικίες υπέστησαν ζημιές από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
ΝΣΚ/42/2000
Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα και προϋποθέσεις υποκατάστασης, του ιδιοκτήτη ακινήτου, το οποίο χρησιμοποιόταν ως επαγγελματική στέγη και πλήγηκε από το σεισμό της 7-9-1999, από το μισθωτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος α) Είναι δυνατή η υποκατάσταση του ιδιοκτήτη ενός ακινήτου, το οποίο χρησιμοποιόταν ως επαγγελματική στέγη και έπαθε ζημιές από το σεισμό που έπληξε το Ν.Αττικής στις 7-9-99, για την υποβολή αίτησης, μετά των αναγκαίων, προς χορήγηση της Κρατικής αρωγής, στοιχείων, από το μισθωτή, αν παρέλθουν άπρακτες σαράντα πέντε (45) ημέρες, από τη δημοσίευση της υπ αριθμ.οικ/5140/Τ.Π.32/15-10-99 κοινής αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικ/κών και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., η οποία έλαβε χώρα στο υπ αριθμ.1990/19-10-99, τεύχος Β της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. 1) Η εξόφληση του δανείου βαρύνει τον ιδιοκτήτη του κτιρίου. 2) Είναι δυνατή η εγγραφή υποθήκης υπέρ της δανείστριας Τράπεζας, έστω και χωρίς τη συναίνεση του αμελήσαντος ιδιοκτήτη. 3) Τα απαιτούμενα, για τη χορήγηση του δανείου και της δωρεάν Κρατικής αρωγής, στοιχεία είναι τα ίδια, ανεξάρτητα, από την υποβολή της αίτησης από τον ιδιοκτήτη ή το μισθωτή. (πλειοψ.) β) Αν, μετά την πάροδο της παραπάνω προθεσμίας, ο μισθωτής υπέβαλε αίτηση, για τη χορήγηση του δανείου και της δωρεάν Κρατικής αρωγής και στη συνέχεια, υποβάλλει αίτηση ο ιδιοκτήτης του χρησιμοποιούμενου ως επαγγελματική στέγη ακινήτου, η δεύτερη αίτηση δεν καθιστά ανενεργό την πρώτη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/190/2000
Σεισμόπληκτοι. Προϋποθέσεις και τρόπος αποκατάστασης των ζημιών σε κοινόκτητα και φέροντα στοιχεία πολυόροφων οικοδομών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος α) Σε περίπτωση πολυόροφων οικοδομών, οι οποίες έπαθαν ζημιές από το σεισμό που έπληξε στις 7.9.99 περιοχές του Ν.Αττικής, η αποκατάσταση του φέροντος οργανισμού και των κοινόκτητων στοιχείων της οικοδομής, θα γίνει με ενιαία εργολαβία και μέριμνα του ειδικού διαχειριστή ή της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Υ.Α.Σ.). Αν, οι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι αυτοτελών διαμερισμάτων, αρνούνται την είσοδο για τη διαπίστωση και αποκατάσταση των ζημιών, στα παραπάνω στοιχεία της οικοδομής, πρέπει να ζητηθεί άδεια από το Μον/λές Πρωτ/κείο. β) Σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη στα οποία προκλήθηκαν ζημιές, συνεπεία των οποίων κατέστησαν προσωρινά μη χρησιμοποιήσιμα, (μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών) η Υ.Α.Σ. πρέπει να κοινοποιήσει το σχετικό πρωτόκολλο με τις επιβαλλόμενες εργασίες στον ιδιοκτήτη ή (και) στον εκμεταλλευόμενο την επιχείρηση και στις αρμόδιες για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας Υπηρεσίες, οι οποίες οφείλουν να την ανακαλέσουν, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. γ) Σε περίπτωση πρόκλησης εκτεταμένων ζημιών σε κτιριακές εγκαταστάσεις από σεισμό, η αρμόδια Υπηρεσία (Υ.Α.Σ.) προβαίνει αυτεπάγγελτα στην κατεδάφισή τους, προς αποτροπή προκλήσεως κοινού κινδύνου και χωρίς να κοινοποιήσει το σχετικό πρωτόκολλο στους άγνωστης διαμονής ή κατοικίας, ιδιοκτήτες των πληγέντων ακινήτων.
ΝΣΚ/246/2000
Σεισμόπληκτοι. Προϋποθέσεις καταβολής στεγαστικής συνδρομής σε ιδιοκτήτες ακινήτων που πλήγηκαν από το σεισμό που συνέβη σε περιοχές του Ν.Αττικής, στις 7-9-99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ιδιοκτήτες κτιρίων τα οποία κατέρρευσαν ή κρίθηκαν κατεδαφιστέα ως επικινδύνως ετοιμόρροπα, λόγω ζημιών, από το σεισμό που έπληξε στις 7-9-99, περιοχές του Ν.Αττικής, που είχαν κατασκευασθεί με δάνειο, το οποίο τους είχε χορηγηθεί από Τράπεζα και για την εξασφάλισή του, το είχαν ασφαλίσει για ζημιές που ήθελαν προκληθεί από σεισμό, η δε ασφαλιστική εταιρία κατέβαλλε το συμφωνηθέν ασφάλισμα στη δανείστρια Τράπεζα, χωρίς όμως να καλύψει ολόκληρο το ποσό του δανείου, υποχρεούνται στην καταβολή του μη καλυφθέντος ποσού στην Τράπεζα και δικαιούνται στεγαστικής συνδρομής, μόνο στην περίπτωση που το καταβληθέν ασφάλισμα, ήταν μικρότερο από το προκύπτον, κατ εφαρμογή της υπ αριθμ. Οικ/5140/Τ.Π.32/15-10-99 κοινής αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ και το ύψος του ανέρχεται στη διαφορά, μεταξύ του καταβληθέντος ασφαλίσματος και αυτού της προβλεπόμενης στεγαστικής συνδρομής.
ΝΣΚ/307/2002
Διατηρητέα κτίρια. Ανακατασκευή λόγω ζημιών τους από σεισμό. Εφαρμογή της υπ αριθμ. οικ/153/Α325/9-1-2002 κ.υ.α. των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ιδιοκτήτες των διατηρητέων κτιρίων που ανακατασκευάζουν αυτά, λόγω ζημιών που προκλήθηκαν από το σεισμό της 7.9.1999, δικαιούνται να υπαχθούν στις ευεργετικές διατάξεις της υπ αριθμ. οικ/153/Α325/9-1-2002 κ.υ.α. των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 27Β/16.1.2002), εφόσον κατά την δημοσίευση της ανωτέρω αποφάσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δεν είχαν εκταμιεύσει ολόκληρο το ποσό του δανείου και της δωρεάν Κρατικής Αρωγής, που τους είχε εγκριθεί από το αρμόδιο ΤΑΣ και μόνο για το μη εκταμιευθέν ποσό.
ΑΕΠΠ/291/2021
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση της απόφασης 167/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος της σύμβασης «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΒΛΑΒΩΝ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ» ο οικονομικός φορέας «...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επισκευή βλαβών σε σχολικά κτίρια που υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό της 22-11-2019 στην περιοχή της Χώρας ..., με προϋπολογισμένη αξία 193.548,38 ευρώ (συμπληρωματικό ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται στην αναντιστοιχία μεταξύ του εγγεγραμμένου οικονομικού φορέα στο σύστημα ΕΣΗΔΗΣ και του προσφέροντος στον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη ότι η προσφορά του αναδόχου ήταν άκυρη λόγω έλλειψης σύνδεσης μεταξύ της πιστοποιημένης ταυτότητας και της εταιρίας που υποβίβασε την προσφορά.