×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/190/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σεισμόπληκτοι. Προϋποθέσεις και τρόπος αποκατάστασης των ζημιών σε κοινόκτητα και φέροντα στοιχεία πολυόροφων οικοδομών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος α) Σε περίπτωση πολυόροφων οικοδομών, οι οποίες έπαθαν ζημιές από το σεισμό που έπληξε στις 7.9.99 περιοχές του Ν.Αττικής, η αποκατάσταση του φέροντος οργανισμού και των κοινόκτητων στοιχείων της οικοδομής, θα γίνει με ενιαία εργολαβία και μέριμνα του ειδικού διαχειριστή ή της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Υ.Α.Σ.). Αν, οι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι αυτοτελών διαμερισμάτων, αρνούνται την είσοδο για τη διαπίστωση και αποκατάσταση των ζημιών, στα παραπάνω στοιχεία της οικοδομής, πρέπει να ζητηθεί άδεια από το Μον/λές Πρωτ/κείο. β) Σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη στα οποία προκλήθηκαν ζημιές, συνεπεία των οποίων κατέστησαν προσωρινά μη χρησιμοποιήσιμα, (μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών) η Υ.Α.Σ. πρέπει να κοινοποιήσει το σχετικό πρωτόκολλο με τις επιβαλλόμενες εργασίες στον ιδιοκτήτη ή (και) στον εκμεταλλευόμενο την επιχείρηση και στις αρμόδιες για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας Υπηρεσίες, οι οποίες οφείλουν να την ανακαλέσουν, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. γ) Σε περίπτωση πρόκλησης εκτεταμένων ζημιών σε κτιριακές εγκαταστάσεις από σεισμό, η αρμόδια Υπηρεσία (Υ.Α.Σ.) προβαίνει αυτεπάγγελτα στην κατεδάφισή τους, προς αποτροπή προκλήσεως κοινού κινδύνου και χωρίς να κοινοποιήσει το σχετικό πρωτόκολλο στους άγνωστης διαμονής ή κατοικίας, ιδιοκτήτες των πληγέντων ακινήτων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/311/2000

Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα και προϋποθέσεις χορηγήσεως Κρατικής αρωγής για την ανακατασκευή σεισμοπλήκτων οικοδομών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να χορηγήσει την προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία Κρατική αρωγή για την ανακατασκευή οικοδομής που πλήγηκε από το σεισμό που έλαβε χώρα στις 8-2-99 και προκάλεσε σοβαρές ζημιές σε περιοχές της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας, εφόσον η αρμόδια επιτροπή επικινδύνως ετοιμόρροπων κατασκευών, πριν το σεισμό, αλλά και η υπό της νομοθεσίας περί αρωγής των σεισμοπλήκτων τριμελής επιτροπή, έκριναν, ότι η οικοδομή, παρά τις επισημαινόμενες φθορές της, οι οποίες κατέστησαν πιο σοβαρές, από τον προαναφερθέντα σεισμό, δεν κατέστη επικινδύνως ετοιμόρροπη, αλλά δεν κρίνεται εφικτή και σκόπιμη η χορήγηση Κρατικής αρωγής, για την αποκατάσταση των ζημιών της, επειδή έχει κατασκευασθεί από ευτελή υλικά, των οποίων η επισκευή είναι τεχνικά δυσχερής και η απαιτούμενη δαπάνη υπερβολικά υψηλή, ενώ το Ν.Σ.Κ. δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ορθότητα της κρίσης -επί τεχνικών θεμάτων- των αρμοδίων επιτροπών και υπηρεσιών.


ΝΣΚ/411/2001

Σεισμόπληκτοι. Αποκατάσταση ζημιών πολυκατοικίας. Εργασίες επισκευαστικές. Δαπάνες. Συμμετοχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Χ. Παπαδόπουλος, Νομικός Σύμβουλος. α) Για τις εργασίες επισκευής και ανακατασκευής πολυόροφης οικοδομής, της οποίας το ένα τμήμα κρίθηκε επισκευάσιμο και το άλλο ανακατασκευάσιμο θα εκλεγεί ένας ειδικός διαχειριστής και θα εκδοθεί ενιαία οικοδομική άδεια. β) Οι δαπάνες αποκατάστασης από σεισμό, της οικοδομής αυτής και ειδικότερα οι δαπάνες ανακατασκευής του φέροντα σκελετού και των κοινόκτητων και κοινόχρηστων χώρων του τμήματος 2, που κρίθηκε ανακατασκευάσιμο, καθώς και οι δαπάνες ανακατασκευής και επισκευής των κοινόκτητων και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων του τμήματος 1 (ανελκυστήρας κλπ) θα βαρύνουν το σύνολο των συνιδιοκτητών κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας εκάστου επί των κοινόκτητων και κοινόχρηστων χώρων και του οικοπέδου της οικοδομής, όπως το ποσοστό αυτό καθορίζεται στη συστατική πράξη ή τον κανονισμό της ανωτέρω οικοδομής.


ΝΣΚ/363/2010

Μίσθωση για στέγαση Δημοσίου – Αποκατάσταση ζημιών σε κτίριο μετά από βομβιστική ενέργεια στις 13-12-2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δ/νση Οικονομικού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, νομίμως προχώρησε, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ.3 του Ν. 2093/1992, στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την βομβιστική επίθεση που σημειώθηκε στις 13-12-2008 στο κτίριο της οδού Πατησίων 147, το οποίο έχει μισθωθεί από το Δημόσιο για την στέγαση της Υπηρεσίας Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων για το Περιβάλλον της Γενικής Δ/νσης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ. Τούτο διότι η ως άνω διάταξη, παρότι αναφέρεται σε αποκατάσταση ζημιών ιδιωτών (κυρίων ή μισθωτών) εφαρμόζεται και στη περίπτωση που οι ζημιές προκλήθηκαν σε ακίνητο που έχει μισθώσει το Δημόσιο για τις ανάγκες Υπηρεσίας του, καθόσον ο νομοθέτης, (ο οποίος με τη διάταξη αυτή ρύθμισε τη συνήθως εμφανιζόμενη ανάγκη αποκατάστασης ζημιών από τρομοκρατικές πράξεις σε ακίνητα ιδιωτών), δεν μπορεί να άφησε ηθελημένα εκτός ρύθμισης τη περίπτωση πρόκλησης τέτοιων ζημιών σε ακίνητα μισθωμένα από το Δημόσιο, όπου λόγοι δημοσίου συμφέροντος, αναγόμενοι στην εύρυθμη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, επιβάλλον την άμεση αποκατάσταση των ζημιών του ακινήτου στο οποίο στεγάζεται η δημόσια υπηρεσία. Με την αποκατάσταση δε αυτή, το Ελληνικό Δημόσιο αποζημίωσε, στα πλαίσια της αντικειμενικής ευθύνης, που θεσπίζει η ανωτέρω διάταξη του Ν.2093/1992 την ιδιοκτήτρια του ακινήτου για τις ζημιές που υπέστη από την τρομοκρατική ενέργεια της 13-12-2008.


ΝΣΚ/246/2000

Σεισμόπληκτοι. Προϋποθέσεις καταβολής στεγαστικής συνδρομής σε ιδιοκτήτες ακινήτων που πλήγηκαν από το σεισμό που συνέβη σε περιοχές του Ν.Αττικής, στις 7-9-99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ιδιοκτήτες κτιρίων τα οποία κατέρρευσαν ή κρίθηκαν κατεδαφιστέα ως επικινδύνως ετοιμόρροπα, λόγω ζημιών, από το σεισμό που έπληξε στις 7-9-99, περιοχές του Ν.Αττικής, που είχαν κατασκευασθεί με δάνειο, το οποίο τους είχε χορηγηθεί από Τράπεζα και για την εξασφάλισή του, το είχαν ασφαλίσει για ζημιές που ήθελαν προκληθεί από σεισμό, η δε ασφαλιστική εταιρία κατέβαλλε το συμφωνηθέν ασφάλισμα στη δανείστρια Τράπεζα, χωρίς όμως να καλύψει ολόκληρο το ποσό του δανείου, υποχρεούνται στην καταβολή του μη καλυφθέντος ποσού στην Τράπεζα και δικαιούνται στεγαστικής συνδρομής, μόνο στην περίπτωση που το καταβληθέν ασφάλισμα, ήταν μικρότερο από το προκύπτον, κατ εφαρμογή της υπ αριθμ. Οικ/5140/Τ.Π.32/15-10-99 κοινής αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και των Υφυπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ και το ύψος του ανέρχεται στη διαφορά, μεταξύ του καταβληθέντος ασφαλίσματος και αυτού της προβλεπόμενης στεγαστικής συνδρομής.


Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε/12346πε/Α325/2019

Συμπλήρωση της Υ.Α.Σ. 6425/Α32/ 25.9.2009 (Β' 2080) κοινής υπουργικής απόφασης με θέμα «Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2009 σε περιοχές της Π.Ε. Ευβοίας».


ΔΑΕΦΚ/3665/Α331/2015

Έγκριση χορήγησης Δωρεάν Κρατικής Αρωγής σε σεισμόπληκτους για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που προκάλεσε ο σεισμός της 8ης Ιουνίου 2008 σε περιοχές του Νομού Αχαΐας και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Υ.Α.Σ. 5134/Α331/12.8.2009 (Φ.Ε.Κ. 1770/Β/25.8.2009) υπουργικής απόφασης.


ΝΣΚ/92/2001

Σεισμόπληκτοι. Περί χορηγήσεως Κρατικής αρωγής σε επαγγελματίες των οποίων οι κτιριακές εγκαταστάσεις υπέστησαν ζημιές από σεισμό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ιδιοκτήτες γεωργικών επιχειρήσεων ιχθυοκαλλιέργειας των οποίων οι κατασκευασμένες από οπλισμένο σκυρόδεμα, δεξαμενές αναπαραγωγής και εκτροφής ιχθύων, υπέστησαν ζημιές από το σεισμό που έπληξε στις 13-5-95 περιοχές των Νομών Γρεβενών και Κοζάνης, δικαιούνται της προβλεπόμενης αρωγής όπως αναφέρεται στην παρ.V του κεφαλαίου Γ της οικ./1313/ΤΣΕΠ.32/21-6-95 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, όπως το εδάφιο 2α τροποποιήθηκε με την οικ./2721/18-9-95 κοινή απόφαση των αυτών Υπουργών και Υφυπουργού.


ΝΣΚ/164/2014

Υπεύθυνος για την χρηματική αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί από πυρκαγιά του κτιρίου που στεγάζεται το Τμήμα Συντάξεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Γλυφάδας – Ευθύνη αστική – Έννοια τυχαίου γεγονότος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από πυρκαγιά που οφείλεται σε εμπρηστική ενέργεια αγνώστου-ων δράστη-ών από πρόθεση, καθόσον αποτελεί τυχαίο γεγονός υπό την έννοια της αστικής ευθύνης, κατ’ εφαρμογή και του συμβατικού όρου 7 του από 19-3-2003 ισχύοντος ιδιωτικού συμφωνητικού μεταξύ του Ιδρύματος και των εκεί αναφερομένων εκμισθωτών, και ως εκ τούτου, υπό τα σημερινά δεδομένα, οι ιδιοκτήτες-εκμισθωτές αυτού φέρουν την ευθύνη χρηματικής αποκατάστασης των ζημιών, σε περίπτωση μη ανεύρεσης των πραγματικών δραστών. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1039/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία ενέκρινε την ανάθεση του έργου «Αποκατάσταση ζημιών λόγω σεισμού της 21ης Ιουλίου 2017 στο λιμένα Κω – Β’ Φάση» στην εταιρία {…}. Ισχυρίζεται ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της συνδιαγωνιζόμενης εταιρίας δεν συμμορφώνονται με τους όρους της διακήρυξης, ιδιαίτερα ως προς την ονομαστικότητα των μετοχών, την έλλειψη καταδίκης για σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα, την έλλειψη ποινικού μητρώου του Διευθύνοντος Συμβούλου, την μη αναστολή των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την έλλειψη κατάλληλων πιστοποιητικών για μη υπαγωγή σε διαδικασίες εξυγίανσης ή εκκαθάρισης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργο αποκατάστασης ζημιών από σεισμό, με προϋπολογισμένη αξία 20.161.290,32 ευρώ.


628/Α/325/2014

Οριοθέτηση των Περιφερειακών Ενοτήτων Κεφαλληνίας και Ιθάκης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από το σεισμό της 26ης Ιανουαρίου 2014.