×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/96/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομική μορφή του Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής (ΣΕΕΣ) και της Ειδικής Επιστημονικής Γραμματείας. Διαδικασία διορισμού προσωπικού σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3438/2006. Αρμόδιο όργανο. Δαπάνες μισθοδοσίας και πειθαρχικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής (ΣΕΕΣ) και η Ειδική Επιστημονική Γραμματεία του αποτελούν γνωμοδοτικό συλλογικό όργανο και υπηρεσία, αντίστοιχα, του Υπουργείου Ανάπτυξης. β) Ο Υπουργός Ανάπτυξης νομιμοποιείται για την τήρηση των διαδικασιών εξαίρεσης από την αναστολή διορισμών και προσλήψεων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Π.Υ.Σ. 33/2006, καθώς και για την έκδοση της προκήρυξης προς πλήρωση των θέσεων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν 3438/2006 και το διορισμό στις θέσεις αυτές. γ) Οι δαπάνες μισθοδοσίας του ανωτέρω προσωπικού αποτελούν δαπάνες λειτουργίας της Ειδικής Επιστημονικής Γραμματείας και βαρύνουν τον ειδικό λογαριασμό πετρελαιοειδών του Ν 3054/2002. δ) Το πειθαρχικό καθεστώς των υπαλλήλων που καταλαμβάνουν τις ανωτέρω θέσεις της Ειδικής Επιστημονικής Γραμματείας, ρυθμίζεται από τον Υ.Κ. (Ν 3528/2007) και το ΠΔ 410/1988.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ.3511/314/104121/Ε3 /2023

Κατανομή στις θέσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ε.Ε.Π. της επιστημονικής ευθύνης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Φ.351.1/362/140924/Ε3/2023- ΦΕΚ: 7109/Β/2023 Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.351.1/314/ 104121/Ε3/20.09.2023 απόφασης «Κατανομή στις θέσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ε.Ε.Π. της επιστημονικής ευθύνης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.» (Β’ 5667).


Φ.351.1/362/140924/Ε3/2023

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.351.1/314/104121/Ε3/20.09.2023 απόφασης «Κατανομή στις θέσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και των Συμβούλων Εκπαίδευσης Ε.Ε.Π. της επιστημονικής ευθύνης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.» (Β’ 5667).


ΔΕΔ/Θεσ/177/2025

Η απόφαση (Αριθμός 177/2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ενδικοφανή προσφυγή εταιρείας κατά της σιωπηρής απόρριψης δήλωσης επιφύλαξης από τη Δ.Ο.Υ. Σερρών. Η επιφύλαξη αφορούσε τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος 2022, σχετικά με τις δαπάνες επιστημονικής έρευνας (άρθρο 22Α του Ν. 4172/2013). Η εταιρεία υποστήριξε ότι οι αρχικά δηλωθείσες δαπάνες έπρεπε να θεωρούνται αυτοδίκαια εγκεκριμένες, καθώς η σχετική βεβαίωση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) εκδόθηκε μετά την πάροδο της προβλεπόμενης εξάμηνης προθεσμίας. Η ΔΕΔ ακυρώνει την προσβαλλόμενη σιωπηρή άρνηση της Δ.Ο.Υ. για λόγους τυπικής πλημμέλειας, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή παρέλειψε ουσιωδώς να αντικρούσει ρητά τον ισχυρισμό της επιφύλαξης.


ΝΣΚ/88/2010

Χορήγηση ή μη, στους αποσπασμένους στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σε θέση Επιθεωρητή-Ελεγκτή ή σε θέσεις της Γραμματείας, μόνιμους υπαλλήλους των Περιφερειών, της μηνιαίας ειδικής παροχής που προβλέπεται στο άρθρο 36 του Ν 3731/2008.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αποσπασμένοι στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), μόνιμοι υπάλληλοι των Περιφερειών: α) σε θέση Επιθεωρητή - Ελεγκτή και Βοηθού Επιθεωρητή - Ελεγκτή δεν δικαιούνται την μηνιαία ειδική παροχή, που προβλέπεται στο άρθρο 36 του Ν 3731/2008 και στην υπ’ αριθμ. 2/49772/0022/20-8-2009 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (πλειοψ.) και β) σε θέσεις της Γραμματείας ομοίως δεν δικαιούνται την ως άνω μηνιαία ειδική παροχή (ομοφ.).


2/60180/0026/2014

Παροχή απόψεων σχετικα με την την εκκαθάριση δαπάνης που αφορά, ελέγχους της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3460/2006 που διενεργήθηκαν κατά το έτος 2013

Ν.4351/2015,ΦΕΚ-164/Α/4.12.2015 άρθρο 48: Άρθρο 48 Εκκαθάριση δαπανών ελέγχων1.Δαπάνες για ελέγχους του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των Περιφερειών, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3460/2006 (Α΄ 105),όπως ισχύει, οι οποίες προέκυψαν κατά το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου − Δεκεμβρίου 2011, εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των Περιφερειών Ε.Φ. 29−110 στον ΚΑΕ 0567 έτους 2016, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.2.Δαπάνες για ελέγχους των Περιφερειών, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3460/2006, όπως ισχύει, οι οποίες προέκυψαν κατά τα έτη 2013 και 2014 εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των Περιφερειών Ε.Φ. 29−110 στον ΚΑΕ 0567 έτους 2016, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.


ΝΣΚ/284/2017

Υπηρεσιακό καθεστώς απασχόλησης των συμβασιούχων με σχέση stage, έργου και εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) που απασχολούνται μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων ή δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης απόφασης. Υπαγωγή ή μη αυτών στις διατάξεις του π.δ. 410/1988, που ρυθμίζουν τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων που κατέχουν οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).Συμβασιούχοι stage και έργου που απασχολούνται μετά τη λήξη της σύμβασής τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων, τελούν, για το διάστημα ισχύος του ασφαλιστικού μέτρου, υπό το εργασιακό καθεστώς της προηγούμενης σύμβασης αυτών (stage ή έργου) και δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ. 410/1988 περί υπαλλήλων εργασίας ΙΔΑΧ οργανικών θέσεων, εκτός αν η απόφαση ρητά επιβάλλει στο Δημόσιο την εξακολούθηση της αποδοχής των υπηρεσιών τους δυνάμει σύμβασης εξαρτημένης εργασίας (πλειοψ.). Το υπηρεσιακό συμβούλιο, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ που κατέχουν οργανικές θέσεις του π.δ. 410/1988 είναι αρμόδιο να εκφέρει σύμφωνη γνώμη προς το αρμόδιο όργανο για την έκδοση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ' αμοιβή, κατόπιν αιτή που υποβλήθηκε από συμβασιούχο με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ, ο οποίος απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του, δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Η παραβατική συμπεριφορά συμβασιούχου stage που απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης διέπεται από το πειθαρχικό δίκαιο του π.δ. 410/1988, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά και συμπληρωματικά του πειθαρχικού δικαίου του ν. 3528/2007 (πλειοψ.).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/10/2016

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος, καθόσον η  5287/27.5.2014 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία συγκροτήθηκε η εν λόγω Επιστημονική Επιτροπή δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, είναι ανυπόστατη και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Το Κλιμάκιο, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρισμούς που προβάλλονται με το 152803/Κ1/29.9.2015 έγγραφο του Διευθυντή Διά Βίου Μάθησης της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και, ειδικότερα, το γεγονός ότι οι αποφάσεις ορισμού των μελών των Επιτροπών των Διευθύνσεων Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων και Πιστοποίησης της Γνώσης Ξένων Γλωσσών του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 8 παρ.1 περ. ιβ΄ του ν.3469/2006, σε συνδυασμό με την ανάγκη διασφάλισης του κύρους και της αξιοπιστίας των σχετικών ενεργειών της εν λόγω Επιστημονικής Επιτροπής, καθώς και το γεγονός ότι ήδη σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 25 του ν.4351/2015 (Α΄164/4.12.2015) οι αποφάσεις ορισμού των μελών της Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής των εξετάσεων πιστοποίησης της ελληνικής γλώσσας, στοιχείων της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού που απευθύνονται σε υπηκόους τρίτων χωρών δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά από συγγνωστή πλάνη δεν δημοσίευσαν την απόφαση συγκρότησης της εν λόγω Επιστημονικής Επιτροπής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


ΕΣ/ΚΠΕ/Τμ.4/25/2017

Καταβολή μισθοδοσίας σε«συμβασιούχους έργου», που προσλήφθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 για την καθαριότητα του κτιριακού χώρου και του εξωτερικού προαύλιου χώρου.(...) Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες προεχόντως διότι οι επίμαχες συμβάσεις, αν και χαρακτηρίζονται από το Νοσοκομείο ... «ως συμβάσεις μίσθωσης έργου», κατ’ επίκληση του άρθρου 97 του ν. 4368/2016, στην πραγματικότητα δεν συνιστούν τέτοιες συμβάσεις, αλλά αντίθετα συνιστούν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, οι οποίες καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Νοσοκομείου ... στον τομέα της καθαριότητας. Με τη σύναψη δε των συμβάσεων αυτών από το εν λόγω Νοσοκομείο καταστρατηγούνται οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, που απαγορεύουν την πρόσληψη προσωπικού μέσω συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ή μέσω συμβάσεων έργου προς κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, χωρίς να καταλαμβάνονται οργανικές θέσεις και χωρίς την τήρηση της διαδικασίας διαγωνισμού ή επιλογής με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και έλεγχο ανεξάρτητης αρχής.


Ελ.Συν.Κλ.Τμ.1/68/2017

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη, ότι: α) το ένταλμα της πρώτης μισθοδοσίας (μηνός Ιουλίου 2016) του εν λόγω υπαλλήλου, ως εργαζόμενου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, είχε ελεχθεί από την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, αφού είχε κριθεί ότι η σχετική δαπάνη ήταν νόμιμη, το εν λόγω ένταλμα είχε θεωρηθεί, β) η πράξη αυτή θεώρησης δεν έχει αναθεωρηθεί από το όργανο που την εξέδωσε, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 48 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και γ) δεν μεσολάβησε κάποια απόφαση αρμοδίου οργάνου, που να ανακαλεί τη πράξη κατάταξης του φερόμενου ως δικαιούχου, κρίνει ότι ο προληπτικός έλεγχος νομιμότητας της δαπάνης για την καταβολή αναδρομικών αποδοχών λόγω αλλαγής μισθολογικού κλιμακίου κατόπιν αναγνώρισης προϋπηρεσίας στον ανωτέρω υπάλληλο δεν μπορεί, με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, να ανατρέξει σε παρεμπίπτοντα έλεγχο προηγούμενων πράξεων, δημιουργικών δαπανών (κατάταξή του σε προσωποπαγή θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου), οι οποίες (δαπάνες) κρίθηκαν νόμιμες και το σχετικό χρηματικό ένταλμα θεωρητέο, απορριπτομένου του σχετικού λόγου διαφωνίας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/164/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ:..Με τα δεδομένα αυτά, η διαδικασία πρόσληψης των φερομένων ως δικαιούχων δημοτικών υπαλλήλων ολοκληρώθηκε, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρο 20 του ν. 4305/2014, στις 21.1.2018 (για τις δύο πρώτες υπαλλήλους) και 23.1.2018 (για την τρίτη), δηλαδή μετά την εκπνοή της εξάμηνης αποκλειστικής προθεσμίας από την έκδοση της ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./109/20015/1.8.2017 απόφασης της Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της Π.Υ.Σ. 33/2006 και, ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες καταβολής της πρώτης μισθοδοσίας αυτών παρίστανται μη νόμιμες, κατά το βάσιμο λόγο διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου. Ωστόσο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες (παρέλευση μεγάλου διαστήματος εν αναμονή της άσκησης ελέγχου νομιμότητας της 219/13.9.2017 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Περιφέρειας .., ενασχόληση του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου με την αντιμετώπιση των επειγόντων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των έκτακτων καιρικών φαινομένων στις 12 – 13.1.2018 και οδήγησαν στην κήρυξη της Τοπικής Κοινότητας … σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης με την 46/15.1.2018 απόφαση του Περιφερειάρχη ..), τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της ανωτέρω κρίσιμης διάταξης, αλλά συγγνωστώς υπέλαβαν ότι νομίμως ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης των προαναφερόμενων υπαλλήλων μετά την εκπνοή της προς τούτο προθεσμίας. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, αυτά, ωστόσο, θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.