×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Οδηγός παραδειγμάτων προϊόντων

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2859/2000

Οδηγός παραδειγμάτων προϊόντων που υπάγονται σε μειωμένο & υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ δεκατρία και έξι επί τοις εκατό 13% & 06%, αντίστοιχα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ε.2008/2021

Κοινοποίηση και παροχή οδηγιών εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 39 του ν.4753/2020 (ΦΕΚ 227 A’, 18.11.2020), του άρθρου 64 του ν.4758/2020 (ΦΕΚ 242Α’, 04.12.2020) και του άρθρου 75 του ν. 4764 /2020 (ΦΕΚ 256 Α)- αναφορικά με τη παράταση εφαρμογής του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ έξι τοις εκατό (6%) σε συγκεκριμένα αγαθά που συνδέονται με την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID -19, -με τη μείωση συντελεστή ΦΠΑ σε παρασκευάσματα διατροφής της ΔΚ 2106 και της μουστάρδας ΔΚ 2103,- και την υπαγωγή ειδών για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία στον μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α., αντίστοιχα.


Α.2013/2025

Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α. δεκατρία τοις εκατό (13%) στα αγροτικά αγαθά της παρ. 55 του Κεφαλαίου «Α. ΑΓΑΘΑ» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α.»  ΑΔΑ:61Λ146ΜΠ3Ζ-ΞΗ5


Ε.2059/2023

Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 31 του ν.5057/2023 (Α΄164/6.10.2023) και παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την εφαρμογή του άρθρου 31 του ν.5057/2023 (Α΄164/6-10-23) αναφορικά με την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ δεκατρία τοις εκατό (13%) και τέσσερα τοις εκατό (4%) σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες.  ΑΔΑ:6ΗΒΩ46ΜΠ3Ζ-00Β


8018/1/457-α/2012

Είσπραξη και απόδοση πόρων στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού και στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων σε ποσοστό εξήντα οκτώ τοις εκατό (68%) και τριάντα δύο τοις εκατό (32%) αντίστοιχα, από την εκποίηση των πάσης φύσεως πλεοναζόντων και μη αναγκαιούντων ή πεπαλαιωμένων κινητών πραγμάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.


ΠΟΛ 1189/2013

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 74, παράγραφος 14 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/A/27.7.13), για την υπαγωγή της εστίασης στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ.

ΝΣΚ/297/2007

Εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.1 και 2 του Ν 3429/2005 κατά την πρόσληψη προσωπικού στις ανώνυμες εταιρείες με την επωνυμία: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ανώνυμες εταιρείες: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ) προσλαμβάνουν το προσωπικό τους κατά τη προβλεπόμενη διαδικασία στις παρ.1 και 2 του άρθρου 17 του Ν 3429/2005 καθόσον α) υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του Ν 3429/2005 ως θυγατρικές της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου» (ΔΕΠΑ ΑΕ), που υπάγεται στην περίπτωση γ’ της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν 3429/2005 (ήτοι στο κείμενο Β του ίδιου νόμου), β) το μετοχικό τους κεφάλαιο κατέχει σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) η μητρική τους εταιρεία ΔΕΠΑ ΑΕ και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμμετέχει σε ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) μόνο στο μετοχικό κεφάλαιο της μητρικής εταιρείας ΔΕΠΑ ΑΕ.


ΕΑΔΗΣΥ/1575/2023

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται όπως ακυρωθεί η υπ΄αριθμ. 97/2023 απόφαση της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε το, από 31.07.2023, πρακτικό της επιτροπής διενέργειας του υπόψη διαγωνισμού, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο: «Προμήθεια … για τα έτη 2023 & 2024», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 225.000,00 € πλέον Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, ήτοι η μεγαλύτερη ποσοστιαία έκπτωση εκφρασμένη επί τοις εκατό (με αριθμ. πρωτ. …/24.04.2023 διακήρυξη, ΑΔΑΜ …, συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ:…). 


Α.1087/2023

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Τ.3451/41/Β0019/ 30-06-1999 απόφασης Υφυπουργού Οικονομικών «Διενέργεια και Φορολογημένων Πωλήσεων από τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών της εταιρίας ’’Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.’’ - Διαδικασία Πώλησης Αδασμοφορολογήτων και Φορολογημένων Προϊόντων από την εταιρία ’’Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.’’» (Β’ 1470).


ΕΑΔΗΣΥ/388/2022

Με την ανωτέρω Προδικαστική Προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει, όπως ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 206/17.03.2021 Απόφαση της Ο.Ε της αναθέτουσας αρχής - κατ΄ αποδοχή των με αρ. πρωτ. 61808/08.03.2021 και 64718/11.03.2021 Πρακτικών ελέγχου/αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής, των τεχνικών προσφορών και των οικονομικών προσφορών, αντίστοιχα, της Επιτροπής Διενέργειας του υπόψη Διαγωνισμού - η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ … π.δ. 700.600,00€ ΜΕ ΤΟ Φ.Π.Α. 24% (ΣΥΜΦΩΝΙΑ – ΠΛΑΙΣΙΟ)», CPV: … (Μέρη και εξαρτήματα για αυτοκίνητα οχήματα και για τους κινητήρες τους), προϋπολογισμού 565.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά ανά Ομάδα μόνο βάσει τιμής (μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης επί τοις εκατό (%) με δύο δεκαδικά ψηφία το οποίο μπορεί να είναι διαφορετικό για κάθε τμήμα), κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1.3.6. της Διακήρυξης του εν λόγω Διαγωνισμού. (με αριθμό … Διακήρυξη, με αριθμό … Μελέτη, Συστημικός αριθμός Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ: …


ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α356/2022

Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν σε προηγούμενη σκέψη, από το συνδυασμό των προπαρατεθεισών διατάξεων της ΚΥΑ 33700/2890/1950 και της ΥΑ Φ10221/οικ.26816/929/2011, όπως αυτές ερμηνεύθηκαν και με την υπ’ αριθ. 27/2012 Εγκύκλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκύπτει πράγματι, ότι εργαζόμενοι καθαριότητας που απασχολούνται για έξι (6) ώρες ημερησίως επί πέντε (5) ημέρες την εβδομάδα, ήτοι τουλάχιστον τριάντα (30) ώρες εβδομαδιαίως, όπως στην κρινόμενη περίπτωση, νοούνται ως εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης και εξομοιώνονται μισθολογικά και κοινωνικοασφαλιστικά με αυτούς, δικαιούμενοι το πλήρες ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη επί του οποίου υπολογίζονται και οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές, ενώ επίσης, εργαζόμενοι και εργαζόμενες καθαριότητας απασχολούμενοι για έξι (6) ώρες ημερησίως επί πέντε (5) ημέρες την εβδομάδα (πλην των εξαιρέσεων που προβλέπονται στις προπαρατεθείσες διατάξεις βάσει του χώρου απασχόλησης) υπάγονται στο καθεστώς των βαρειών και ανθυγιεινών εργασιών, πλην όμως, η κατά τα ανωτέρω εξομοίωση αποσκοπεί στην εξασφάλιση ότι οι μερικώς απασχολούμενοι κατά τα 3/4 του πλήρους ωραρίου εργαζόμενοι καθαριότητας θα λαμβάνουν, σε κάθε περίπτωση, το διά των εκάστοτε ΕΓΣΣΕ προβλεπόμενο ελάχιστο ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη πλήρους απασχόλησης (ΕφΠειρ 770/2018, σκ. 3), καθόσον η μείωση των ωρών εργασίας κατά το 1/4 για οποιοδήποτε λόγο (πχ ατομική σύμβαση εργασίας) δεν απαλλάσσει τον εργοδότη από την υποχρέωση καταβολής αυτού. Εξασφαλίζεται δηλαδή, ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων καθαριότητας που απασχολούνται με ωράριο εργασίας έξι (6) ωρών ημερησίως και τουλάχιστον πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως, ήτοι, κατά πλάσμα δικαίου, με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, θα πρέπει να υπολογίζονται επί τη βάσει του ελάχιστου νομοθετημένου ημερομισθίου εργατοτεχνίτη, το οποίο δικαιούνται αυτοί να λαμβάνουν, και όχι επί τυχόν μειωμένων καταβαλλόμενων αποδοχών, διότι η καταβολή αυτή δεν είναι νόμιμη στο μέτρο που οι τελευταίες υπολείπονται των κατά τα άνω νόμιμων αποδοχών. Επομένως, η ανωτέρω εξομοίωση δεν καταλαμβάνει και το ποσοστό των εργοδοτικών εισφορών(παρ. 15) που πρέπει να επιβληθεί, αλλά μόνο το ύψος των αποδοχών επί των οποίων πρέπει να επιβληθεί. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα είχε ως αποτέλεσμα, εργοδότης που καταβάλλει μειωμένο ποσό αποδοχών που αντιστοιχεί στην πραγματική απασχόληση καθαριστών παρότι οι εργαζόμενοι της εν λόγω κατηγορίας θεωρούνται κατά πλάσμα δικαίου ως πλήρους απασχόλησης, θα επωφελείτο και από το μειωμένο ποσοστό εργοδοτικής εισφοράς που αντιστοιχεί στους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης, σε σχέση με το προβλεπόμενο για τους απασχολούμενους με μερική απασχόληση. Εν προκειμένω, όπως άλλωστε προκύπτει από το περιεχόμενο της οικονομικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας, αλλά δέχθηκε και η ΑΕΠΠ, αυτή, παρότι επικαλείται τις προπαρατεθείσες διατάξεις, στη συνέχεια, υπολογίζει τις απολαβές των εργαζόμενων με εξάωρη απασχόληση μειωμένες έναντι των απολαβών των εργαζόμενων με πλήρη απασχόληση, ενώ περαιτέρω, τις υπάγει όσον αφορά το αντίστοιχο ποσοστό ασφαλιστικών εισφορών, σε συνολικό ποσοστό 24,69% που βαρύνει συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης. Ενόψει όμως, των όσων εκτέθηκαν ανωτέρω, το ποσοστό των οφειλόμενων εισφορών για τους εργαζόμενους με ωράριο εργασίας έξι (6) ωρών ημερησίως και τουλάχιστον πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως, θα έπρεπε να ανέρχεται σε 25,17% και όχι σε 24,69% που δηλώθηκε, με αποτέλεσμα η προσφορά της εν λόγω εταιρείας να μην είναι νόμιμη ως προς το σκέλος αυτό, όπως βασίμως προβάλλει η αιτούσα με το σχετικό λόγο της αιτήσεως ακυρώσεως. Η αντίθετη δε κρίση της ΑΕΠΠ, παρίσταται εσφαλμένη και για τούτο ακυρωτέα.