Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

οικ.ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/690635/490210/2856/348/2020

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3028/2002/Α.20
ΦΕΚ: 5499/Β/14.12.2020

Χαρακτηρισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 20 του ν. 3028/2002, της συλλογής της Οικίας Ρώμα στη Ζάκυνθο ως συνόλου.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΩΣ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

464450/2024

Εκ νέου χαρακτηρισμός των αντικειμένων που χρονολογούνται μετά το 1830 από τη συλλογή της Οικίας Ρώμα στη Ζάκυνθο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 των παρ. 1δ, 1ε, 6 και 7 και της παρ. 10 του άρθρου 73 του ν. 4858/2021. 


ΝΣΚ/6/2022

Ανανέωση άδειας κατάρτισης ιδιωτικής συλλογής αρχαίων κινητών. Δικαιώματα κατοχής αναγνωρισμένων κατά το προϊσχύον του ν. 3028/2002 νομοθετικό καθεστώς, συλλεκτών αρχαίων κινητών. Ιδιωτικό συμφωνητικό περί διανομής αντικειμένων συλλογής αρχαίων. (...) α) Προϋπόθεση της ανανέωσης της άδειας κατάρτισης συλλογής κατά τη μεταβατική διάταξη του άρθρου 73 παρ. 5 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε με το νόμο 4858/2021, είναι η εμπρόθεσμη υποβολή της σχετικής αίτησης (ομόφωνα). β) Ο αναγνωρισμένος συνσυλλέκτης υπό το καθεστώς του προϊσχύσαντος του ν. 3028/2002 δικαίου, παραμένει συγκάτοχος των αντικειμένων της συλλογής, παρά την αυτοδίκαιη λήξη της ισχύος της άδειάς του λόγω της μη εμπρόθεσμης υποβολής αίτησης για την ανανέωσή της (ομόφωνα). γ) Η δυνατότητα διάσπασης της συλλογής κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των συγκατόχων της, θα κριθεί από την υπηρεσία μετά από εκτίμηση της σημασίας της συλλογής και των συνεπειών της διάσπασής της, σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 10 του άρθρου 31 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε με το νόμο 4858/2021 (ομόφωνα).


ΥΠΠΟΑ/8561/760/21/3/2018

Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/9130/26-2-2003 κοινής υπουργικής απόφασης «Σύσταση Επιτροπής του άρθρου 19 παρ. 6 του ν. 3028/2002» (ΦΕΚ Β΄ 229), όπως ισχύει.


ΥΠΠΟΑ/398365/27039/22041/6424/2018

Καθορισμός αποζημίωσης δικηγόρων του Δημοσίου - Προέδρων Επιτροπών του άρθρου 19 παρ.6 του ν. 3028/2002 του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για το έτος 2018.


ΥΠΠΟΑ/297961/24466/23833/8176/2019

Καθορισμός αποζημίωσης δικηγόρων του Δημοσίου-Προέδρων Επιτροπών του άρθρου 19 παρ. 6 του ν. 3028/2002 του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για το έτος 2019.  


ΝΣΚ/86/2019

Αποζημίωση για στέρηση χρήσης ακινήτου για αρχαιολογικούς λόγους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι δυνατή η καταβολή αποζημίωσης λόγω στέρησης ή περιορισμού χρήσης ακινήτου, όταν η συνολική αποζημίωση που έχει λάβει ή προβλέπεται να λάβει ο φερόμενος ιδιοκτήτης υπερβαίνει την αξία του ακινήτου, αλλά η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη από το νόμο (παρ.7 του άρθρου 19 του ν. 3028/2002) να κηρύξει άμεσα απαλλοτριωτέο το ακίνητο αυτό και β) μέχρι να συντελεστεί η απαλλοτρίωση του ακινήτου αυτού δεν είναι δυνατή -σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ.6 του ν. 3028/2002- η καταβολή περαιτέρω αποζημίωσης λόγω στέρησης ή περιορισμού της χρήσης του, στην περίπτωση κατά την οποία η συνολική αποζημίωση υπερβαίνει την αξία του ακινήτου (ομόφ.).


180599/2025

 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/ 9130/26-2-2003 κοινής υπουργικής απόφασης «Σύσταση Επιτροπής της παρ. 6 του άρθρου 19 του ν. 3028/2002» (Β’ 229).



ΝΣΚ/9/2018

Έννοια αρχαίων κινητών μνημείων - Αρχαιότητες αλλοδαπής – Εισαγωγή και καθεστώς προστασίας - Παράλειψη ή καθυστέρηση δήλωσης εισαγωγής κινητών μνημείων - Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα δηλωθέντα από τον Γ.Χ. κινητά αντικείμενα είναι «αρχαία» κινητά μνημεία, κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 3028/2002, προστατευόμενα ως τέτοια από την ελληνική νομοθεσία. Εφόσον, η οικεία Υπηρεσία εκτιμήσει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, υπήρξε παράλειψη (άρθρο 73 παρ. 3 του ν. 3028/2002) ή υπαίτια καθυστέρηση από τον Γ.Χ. της δήλωσης της εισαγωγής τους (άρθρα 24 παρ. 1 και 33 παρ. 2 του ν. 3028/2002), ανεξάρτητα από το πότε πράγματι μεταφέρθηκαν αυτά στην Ελλάδα, θεωρούνται ως ευρεθέντα στην Ελλάδα, ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και ο Γ.Χ. δεν έχει δικαίωμα σε αναγνώριση κυριότητας ή κατοχής αυτών. Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη της Σύμβασης των Παρισίων, που αφορά τα ληπτέα μέτρα για την απαγόρευση και παρεμπόδιση της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής και μεταβίβασης της κυριότητας των πολιτιστικών αγαθών και κυρώθηκε με το ν. 1103/1980, δηλαδή ότι δεν αποδεικνύεται ότι τα ανωτέρω κινητά αρχαία, έχουν μεταφερθεί και κατέχονται στην Ελλάδα, μετά παράνομη αφαίρεση από νόμιμο ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών στην αλλοδαπή. (πλειοψ.)


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)135/2014

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Νόμιμη η αμοιβή από Δήμο σε ιδιώτη για την επισκευή – συντήρηση νερόμυλου, καθόσον ανεξαρτήτως ότι, ο εν λόγω νερόμυλος δεν αποτελεί νεότερο μνημείο και συνεπώς, δεν προστατεύεται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3028/2002, η τυχόν έλλειψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Εργων, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, διότι δεν αποτελεί δικαιολογητικό για την πιστοποίηση εκτελεσθεισών εργασιών και δεν προκαλεί δημοσιονομικές συνέπειες, με αποτέλεσμα να μην αναιρείται ή να επηρεάζεται η αναληφθείσα υποχρέωση του Δήμου, ο οποίος οφείλει να καταβάλει τη συμφωνηθείσα αμοιβή στον εργολάβο, που έχει αντίστοιχη νόμιμη αξίωση, εφόσον έχει εκτελέσει τη συμφωνηθείσα εργασία.


ΝΣΚ/159/2018

Αρχαιότητες - Δικαίωμα αμφισβήτησης εκτίμησης της αξίας - Έννομο συμφέρον.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ιδιώτης ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση αμοιβής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του Ν. 3658/2008 και της κατ' εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσας αριθ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΔΕΑΜΤΠΠΑ/ ΤΤΠΠΑ/338116/193120/1461/514/2014 Κ.Υ.Α., δεν δικαιούται να αμφισβητήσει την εκτίμηση της αξίας των κινητών αρχαίων μνημείων, στην ανάκτηση των οποίων συνέβαλε, από την Επιτροπή της παραγράφου 11 του άρθρου 73 του Ν. 3028/2002. (ομόφ.)