×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/399/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύννομο ή μη κατάσχεσης κινητού πράγματος (ορειχάλκινου χριστιανικού σταυρού έτους 1878 μ.Χ.), που δεν έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο, κατ’ άρθρο 20 παρ.2 του Ν 3028/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον το άνω αντικείμενο δεν έχει χαρακτηρισθεί ως μνημείο, κατ’ άρθρο 20 παρ.1, 2 και 3 του Ν 3028/2002, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής αυτού και, εντεύθεν, στην προστασία αυτού. Εξ’ ου παρέπεται ότι η εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας γενόμενη κατάσχεση του αντικειμένου τούτου, που φέρεται ότι έγινε για παράβαση των διατάξεων του Ν 3028/2002, δεν είναι σύννομη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

οικ.ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/690635/490210/2856/348/2020

Χαρακτηρισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 20 του ν. 3028/2002, της συλλογής της Οικίας Ρώμα στη Ζάκυνθο ως συνόλου.


ΝΣΚ/363/2007

Τριμελείς επιτροπές άρθρου 73 παρ.11 του Ν 3028/2002. Διατύπωση διαφορετικών απόψεων από τα μέλη τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Εάν οι τριμελείς επιτροπές του άρθρου 73 παρ.11 του Ν 3028/2002 καθορίσουν με απόλυτη πλειοψηφία τη χρηματική αξία του κινητού μνημείου, η Διοίκηση/ ΥΠ.ΠΟ. οφείλει να θεωρήσει ως δεδομένη την αξία αυτή. (ομοφ.) β) Στην περίπτωση που στις παραπάνω επιτροπές διατυπωθούν τρεις γνώμες, η Διοίκηση/ ΥΠ.ΠΟ. οφείλει να αναπέμψει την υπόθεση στην αρμόδια επιτροπή, προκειμένου, μετά από ψηφοφορία, να αποκλεισθεί η μία των τριών γνωμών και ο υποστηρίξας την αποκλεισθείσα γνώμη να προσχωρήσει σε μία των δύο άλλων γνωμών. Αν και μετά την ψηφοφορία αυτή δεν καταστεί δυνατόν να σχηματισθεί απόλυτη πλειοψηφία, η Διοίκηση/ ΥΠ.ΠΟ. οφείλει να συγκροτήσει νομίμως νέα αντίστοιχη επιτροπή. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/1549/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα που την απέκλεισε από τον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου κατασκευής ενός έργου. Το έργο αφορά την εκτέλεση αναστηλωτικών εργασιών σε αρχαίο ακίνητο μνημείο που προστατεύεται από το Ν. 3028/2002, με εκτιμώμενη αξία 725.806,45 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόφαση αποκλεισμού της είναι παράνομη, καθώς πληροί το κριτήριο της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, έχοντας εκτελέσει παρόμοια έργα σε μνημεία έως το 1830.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)135/2014

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Νόμιμη η αμοιβή από Δήμο σε ιδιώτη για την επισκευή – συντήρηση νερόμυλου, καθόσον ανεξαρτήτως ότι, ο εν λόγω νερόμυλος δεν αποτελεί νεότερο μνημείο και συνεπώς, δεν προστατεύεται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3028/2002, η τυχόν έλλειψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Εργων, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, διότι δεν αποτελεί δικαιολογητικό για την πιστοποίηση εκτελεσθεισών εργασιών και δεν προκαλεί δημοσιονομικές συνέπειες, με αποτέλεσμα να μην αναιρείται ή να επηρεάζεται η αναληφθείσα υποχρέωση του Δήμου, ο οποίος οφείλει να καταβάλει τη συμφωνηθείσα αμοιβή στον εργολάβο, που έχει αντίστοιχη νόμιμη αξίωση, εφόσον έχει εκτελέσει τη συμφωνηθείσα εργασία.


ΝΣΚ/9/2018

Έννοια αρχαίων κινητών μνημείων - Αρχαιότητες αλλοδαπής – Εισαγωγή και καθεστώς προστασίας - Παράλειψη ή καθυστέρηση δήλωσης εισαγωγής κινητών μνημείων - Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα δηλωθέντα από τον Γ.Χ. κινητά αντικείμενα είναι «αρχαία» κινητά μνημεία, κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 3028/2002, προστατευόμενα ως τέτοια από την ελληνική νομοθεσία. Εφόσον, η οικεία Υπηρεσία εκτιμήσει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, υπήρξε παράλειψη (άρθρο 73 παρ. 3 του ν. 3028/2002) ή υπαίτια καθυστέρηση από τον Γ.Χ. της δήλωσης της εισαγωγής τους (άρθρα 24 παρ. 1 και 33 παρ. 2 του ν. 3028/2002), ανεξάρτητα από το πότε πράγματι μεταφέρθηκαν αυτά στην Ελλάδα, θεωρούνται ως ευρεθέντα στην Ελλάδα, ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και ο Γ.Χ. δεν έχει δικαίωμα σε αναγνώριση κυριότητας ή κατοχής αυτών. Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη της Σύμβασης των Παρισίων, που αφορά τα ληπτέα μέτρα για την απαγόρευση και παρεμπόδιση της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής και μεταβίβασης της κυριότητας των πολιτιστικών αγαθών και κυρώθηκε με το ν. 1103/1980, δηλαδή ότι δεν αποδεικνύεται ότι τα ανωτέρω κινητά αρχαία, έχουν μεταφερθεί και κατέχονται στην Ελλάδα, μετά παράνομη αφαίρεση από νόμιμο ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών στην αλλοδαπή. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/343/2007

Απόκτηση, από το Ελληνικό Δημόσιο, της κυριότητας ακινήτου που βρίσκεται μέσα σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο. Διατυπώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το νόμο (Ν 3028/2002, άρθρο πρώτο Ν 2882/2001) δεν παρέχεται στο Ελληνικό Δημόσιο δυνατότητα απόκτησης της κυριότητας ακινήτου που βρίσκεται μέσα σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, μέσω της διαδικασίας του αναγκαστικού πλειστηριασμού του ακινήτου τούτου. Την κυριότητα του ακινήτου τούτου μπορεί να αποκτήσει το Δημόσιο μόνο κατά τους διαγραφόμενους στο άρθρο 18 του Ν 3028/2002 τρόπους.


ΣΤΕ/2418/2017

Εργασίες εκβραχισμού....Επειδή, με άλλο λόγο προβάλλεται ότι η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε χωρίς να ληφθούν μέτρα προστασίας για το εξωκλήσι του «...», το οποίο αποτελεί αυτοτελώς προστατευτέο μνημείο δυνάμει του ν. 3028/2002, εφόσον αναφέρεται στις ιστορικές πηγές της ... και στους καταλόγους των εξοχικών ναΐσκων από το έτος 1500 και εντεύθεν. Ανεξαρτήτως του ότι στα έγγραφα 1420/3.7.2002 της 2ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και 833/28.6.2002 της 1ης Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων αναφέρεται ότι η περιοχή κατασκευής του έργου δεν βρίσκεται κοντά σε ζώνη προστασίας μνημείου αρμοδιότητας των Εφορειών αυτών, στο ... έγγραφο της παραπάνω 2ης Ε.Β.Α. και στη μ.π.ε. βεβαιώνεται ότι το εκκλησάκι που βρίσκεται στην επίδικη περιοχή δεν επηρεάζεται από την κατασκευή του έργου. Πέραν τούτων, ωστόσο, στην α.ε.π.ο. διαλαμβάνεται ειδικός όρος με τον οποίο απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση, αλλοίωση ή πρόκληση ζημίας στο ναΐσκο και επιτάσσεται η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την προστασία του κτίσματος και του περιβάλλοντος χώρου του [περ. ε.2) 8]. Συνεπώς, και αυτός ο λόγος ακυρώσεως είναι απορριπτέος.


ΝΣΚ/86/2019

Αποζημίωση για στέρηση χρήσης ακινήτου για αρχαιολογικούς λόγους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι δυνατή η καταβολή αποζημίωσης λόγω στέρησης ή περιορισμού χρήσης ακινήτου, όταν η συνολική αποζημίωση που έχει λάβει ή προβλέπεται να λάβει ο φερόμενος ιδιοκτήτης υπερβαίνει την αξία του ακινήτου, αλλά η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη από το νόμο (παρ.7 του άρθρου 19 του ν. 3028/2002) να κηρύξει άμεσα απαλλοτριωτέο το ακίνητο αυτό και β) μέχρι να συντελεστεί η απαλλοτρίωση του ακινήτου αυτού δεν είναι δυνατή -σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ.6 του ν. 3028/2002- η καταβολή περαιτέρω αποζημίωσης λόγω στέρησης ή περιορισμού της χρήσης του, στην περίπτωση κατά την οποία η συνολική αποζημίωση υπερβαίνει την αξία του ακινήτου (ομόφ.).


ΝΣΚ/307/2005

Χορήγηση ή μη από το ΥΠ.ΠΟ. αμοιβής σε πληροφοριοδότες της Αστυνομίας για υπόδειξη παραβάσεων των διατάξεων περί δηλώσεως κατοχής αρχαίων μετά την ισχύ του Ν 3028/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο νέος Αρχαιολογικός Νόμος δεν ήθελε τη χορήγηση αμοιβής σε υποδείκτες (πληροφοριοδότες) παραβάσεων της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επομένως, οι προγενέστερες διατάξεις του άρθρου 10 κλπ του ΚΝ 5351/1932 έχουν καταργηθεί σιωπηρά από τον πρόσφατο Αρχαιολογικό Νόμο.


ΝΣΚ/420/2004

Αμοιβή για ανεύρεση κινητών αρχαίων μνημείων. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες δεν δικαιούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού οιαδήποτε, κατά τον αρχαιολογικό νόμο (Ν 3028/2002), αμοιβή, για τα κινητά αρχαία μνημεία που αποκαλύφθηκαν κατά την, υπ’ αυτών εκτέλεση, κατά το Ν 6133/1934, εργασιών εκσκαφής για ανεύρεση κρυμμένου δημόσιου θησαυρού, τον Αύγουστο 2003, στην αγροτική τοποθεσία Άνω Λουτράκι Αριδαίας Πέλλας.