×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Π.Δ.20/2015

Τύπος: Προεδρικά Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 20/2015
ΦΕΚ: 16/Α/22.01.2015

Αλλαγή χρήσεων καταστημάτων του κτιριακού συγκροτήματος του Αρσακείου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π.Δ.93/2017

Αλλαγή χρήσεων καταστημάτων του συγκροτήματος του Αρσακείου Μεγάρου


ΝΣΚ/145/2004

Συστέγαση αθλητικών σωματείων και εμπορικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 7 παρ.5 του Ν 2725/1999, θεωρείται ότι υπάρχει απαγορευμένη από το νόμο συστέγαση αθλητικού σωματείου και εμπορικών επιχειρήσεων που ασκούνται στο δώμα και στο ισόγειο του κτιριακού συγκροτήματος των γραφείων του σωματείου αυτού και β) οι χώροι του σωματείου που έχουν εκμισθωθεί για την άσκηση των προαναφερθεισών εμπορικών επιχειρήσεων θεωρούνται αθλητικές εγκαταστάσεις, κατά την έννοια της διατάξεως της παρ.9 του άρθρου 7 του ιδίου πιο πάνω νόμου, και η εκμίσθωσή τους αυτή συνιστά μερική αλλαγή της χρήσης τους, η οποία ρητά απαγορεύεται. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/107/2010

ΤΑΧΔΙΚ. Επιστροφή εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΧΔΙΚ δεν δύναται να αποφασίσει την επιστροφή εγγυητικής τραπεζικής επιστολής καλής εκτέλεσης των εργασιών αποπεράτωσης κτιριακού συγκροτήματος, πριν την πραγματοποίηση της οριστικής παραλαβής του.


ΝΣΚ/441/2007

Επενδύσεις μετατροπής συγκροτήματος παραδοσιακών κτιρίων σε ενιαία ξενοδοχειακή μονάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Η νομική έκφραση «μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες» της περίπτωσης τ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 3, σε συνδυασμό και με τη διάταξη της παραγράφου 19 του άρθρου 6 του αναπτυξιακού νόμου 2601/1998, δεν καταλαμβάνει και επενδυτικά σχέδια που αφορούν την ανακατασκευή κατεδαφισθέντων ήδη, κατά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής, κτισμάτων και ως εκ τούτου η εφαρμογή των διατάξεων αυτών, προϋποθέτει την ύπαρξη μορφής ή άλλως κτιριακής υπόστασης χαρακτηρισμένου ως διατηρητέου ή παραδοσιακού οικοδομήματος. 2. Για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, η «αποκατάσταση» παραδοσιακού κτιρίου ή συγκροτήματος παραδοσιακών κτιρίων ως συνόλου δεν αφορά την ανακατασκευή ολοκλήρου του κτιρίου ή του συνόλου των κτιρίων του συγκροτήματος που κατεδαφίστηκε κατά τη φάση των κατασκευαστικών εργασιών στο πλαίσιο εφαρμογής επενδυτικού σχεδίου, ούτε την ανακατασκευή του μεγαλύτερου μέρους αυτών (κτιρίου ή κτιριακού συγκροτήματος), μπορεί όμως να αφορά την ανακατασκευή κατεδαφισθέντος μέρους του κτιρίου ή μέρους (κατεδαφισθέντων κτιρίων) του κτιριακού συγκροτήματος ενιαίας επένδυσης, με την προϋπόθεση ότι η κατεδάφιση επιβάλλεται από τους κανόνες της επιστήμης και της τέχνης για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, δεν αλλοιώνει την ταυτότητα, τη μορφή και τη φυσιογνωμία του όλου κτιρίου ή συγκροτήματος και εν γένει δεν αναιρεί τις έννοιες της «επισκευής», «αποκατάστασης» και «μετατροπής» του κτιρίου ή του συγκροτήματος ως συνόλου αντιστοίχως, θέματα τα οποία κρίνονται από τα αρμόδια διοικητικά όργανα σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση.


8231/2012

Σχετικά με έκδοση οικοδομικών αδειών για την αλλαγή χρήσης καταστημάτων


ΝΣΚ/134/2000

Βιομηχανία. Δυνατότητα αλλαγής της χρήσης υφισταμένου βιομηχανικού συγκροτήματος σε Υπεραγορά - Εμπορικό Κέντρο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι δυνατή η αλλαγή χρήσεως βιομηχανικού συγκροτήματος κατασκευής αυτοκινήτων σε Υπεραγορά - Εμπορικό Κέντρο κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 5 παρ.2 του π.δ/τος της 24.5.1985, για λόγους ανωτέρας βίας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/29/2025

Η Πράξη 29/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου του Δήμου Ελευσίνας «Αποκατάσταση κτιριακού συγκροτήματος ΙΡΙΣ». Το συμβατικό τίμημα της συμπληρωματικής σύμβασης είναι 159.565,87 ευρώ, με τη συνολική σωρευτική υπέρβαση (μαζί με την 1η ΣΣ) να ανέρχεται σε 36,49% της αρχικής σύμβασης, ποσοστό που τηρεί το νόμιμο όριο του 50%. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι οι συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτήθηκαν λόγω έντονης φθοράς, ρηγματώσεων και διάβρωσης στα δομικά στοιχεία των Κτιρίων 1 & 2, πληρούν τις προϋποθέσεις του ν.4412/2016. Για τεχνικούς λόγους δεν επιτρέπεται η αλλαγή αναδόχου. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης, υπό τον όρο της παράτασης της διάρκειας της αρχικής σύμβασης.


ΝΣΚ/119/2020

α) Εάν η διάταξη του άρθρου 53 παρ.1 του ν. 4447/2016 έχει εφαρμογή στη μίσθωση ακινήτου- κτιριακού συγκροτήματος, που βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, β) δυνατότητα ή μη παράτασης της ανωτέρω μίσθωσης με βάση τη διάταξη του άρθρου 41 του ν. 4605/2019, και γ) δυνατότητα ή μη ανανέωσης της λήξασας σύμβασης μίσθωσης του εν λόγω κτιριακού συγκροτήματος με βάση τη διάταξη του άρθρου 24 παρ.10 του ν. 4182/2013.(...)α) Η διάταξη του άρθρου 53 παρ. 1 του ν. 4447/2016 δεν τυγχάνει εφαρμογής στη μίσθωση ακινήτου- κτιριακού συγκροτήματος του νπδδ «Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων», που βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, και συνεπώς η μίσθωση αυτή δεν έχει παραταθεί αυτοδικαίως μέχρι 31.12.2021, εκ του γεγονότος ότι στο κτιριακό αυτό συγκρότημα λειτουργεί κινηματογράφος (κατά πλειοψηφία). β) Η διάταξη του άρθρου 41 του ν. 4605/2019, που προβλέπει δυνατότητα παράτασης των εμπορικών μισθώσεων ακινήτων, μεταξύ άλλων και νπδδ, δεν εφαρμόζεται στην ως άνω μίσθωση, διότι στο μισθωθέν κτιριακό συγκρότημα του προαναφερόμενου νομικού προσώπου λειτουργεί, και μάλιστα κατά τρόπο οργανικά και λειτουργικά ενιαίο, κινηματογράφος που έχει χαρακτηρισθεί ως διατηρητέο ιστορικό μνημείο και διατηρητέος κατά χρήση (ομόφωνα). γ) Δυνατότητα αναμίσθωσης της παραπάνω μίσθωσης, που έληξε κατά παράταση στις 12.02.2016, δεν υφίσταται σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 10 του ν. 4182/2013, καθόσον από τη λήξη της έχει παρέλθει διάστημα πλέον των τεσσάρων ετών, χρόνος ο οποίος, ενόψει και του ιστορικού της εξέλιξής της, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως εύλογος (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/344/2007

Διοικητικές κυρώσεις επί παραβάσεων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιπών εμπορικών χρήσεων σε σχέση με αθωωτικές ποινικές αποφάσεις για τα σχετικά ποινικά αδικήματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής δύναται να μην επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις ή να ανακαλεί μη εκτελεσθείσες αποφάσεις του περί επιβολής διοικητικών κυρώσεων επί παραβάσεων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιπών εμπορικών χρήσεων των Ολυμπιακών συγκροτημάτων, εφ’ όσον ο καταστηματάρχης με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου κρίνεται αθώος για τα ποινικά αδικήματα, τα στοιχεία της αντικειμενικής υποστάσεως των οποίων ταυτίζονται με τα αντίστοιχα των διοικητικών παραβάσεων και η απόφαση του ποινικού δικαστηρίου έκρινε ουσιαστικώς περί της μη συνδρομής των στοιχείων αυτών.


ΝΣΚ/365/2007

Απόδοση ή μη από το ΤΑΧΔΙΚ χρηματικού ποσού που προέκυψε από την ολική κατάπτωση εγγυητικής επιστολής της Τράπεζας Κύπρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η απόδοση από το ΤΑΧΔΙΚ στους οικοπεδούχους πωλητές του ποσού των 522.934,86 ευρώ, που προέκυψε από την ολική κατάπτωση της 64409/15.6.1998 εγγυητικής επιστολής της Τράπεζας Κύπρου, αφορώσα την εμπρόθεσμη αποπεράτωση και τέλεια παράδοση του κτιριακού συγκροτήματος των Διοικητικών Δικαστηρίων Αθηνών, η οποία δόθηκε σε εκτέλεση του 8404/1998 αγοραπωλητηρίου συμβολαίου της Συμβολαιογράφου Αθηνών Α.Χ.