×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/145/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συστέγαση αθλητικών σωματείων και εμπορικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 7 παρ.5 του Ν 2725/1999, θεωρείται ότι υπάρχει απαγορευμένη από το νόμο συστέγαση αθλητικού σωματείου και εμπορικών επιχειρήσεων που ασκούνται στο δώμα και στο ισόγειο του κτιριακού συγκροτήματος των γραφείων του σωματείου αυτού και β) οι χώροι του σωματείου που έχουν εκμισθωθεί για την άσκηση των προαναφερθεισών εμπορικών επιχειρήσεων θεωρούνται αθλητικές εγκαταστάσεις, κατά την έννοια της διατάξεως της παρ.9 του άρθρου 7 του ιδίου πιο πάνω νόμου, και η εκμίσθωσή τους αυτή συνιστά μερική αλλαγή της χρήσης τους, η οποία ρητά απαγορεύεται. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/136/2003

Ειδική αθλητική αναγνώριση Αθλητικού Σωματείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μη αναφορά στο καταστατικό Αθλητικού Σωματείου της διάταξης της παρ.10 του άρθρου 7 του Ν 2725/1999, που ορίζει την τύχη της περιουσίας του μετά την διάλυση και την εκκαθάρισή του, δεν αποτελεί λόγο μη έκδοσης απόφασης παροχής σ’ αυτό ειδικής αθλητικής αναγνώρισης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/56/2015

Επιχορήγηση σε αθλητικά σωματεία:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν         στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ανωτέρω σωματείου από το Δήμο ....., καθόσον, αφενός από το καταστατικό του προκύπτει καταρχήν ότι αποτελεί αθλητικό, κατά την έννοια του νόμου, σωματείο, αφετέρου δε, όπως αποδεικνύεται από τα κρίσιμα για την υπόθεση στοιχεία του φακέλου και, συγκεκριμένα, τόσο από την από 4.4.2014 αίτηση του σωματείου προς το Δήμο για επιχορήγηση όσο και από το 7/14.4.2014 Πρακτικό του Διοικητικού του Συμβουλίου του σωματείου περί αποδοχής της αιτούμενης επιχορήγησης, το συνολικό ποσό αυτής θα διατεθεί αποκλειστικά για την επιτυχή συμμετοχή    των μελών του σωματείου στις ανωτέρω αθλητικές εκδηλώσεις (50 αθλητές στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στην Χαλκίδα και 35 αθλητές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Ισπανία) και όχι για την κάλυψη διοικητικής φύσεως δαπανών λειτουργίας του σωματείου. Μάλιστα, το συνολικό ποσό των εξόδων του σωματείου για τη συμμετοχή στα προαναφερόμενα Πρωταθλήματα, ήταν πολύ μεγαλύτερο από το ανωτέρω αιτηθέν ποσό της επιχορήγησης για την κάλυψη των απολύτως αναγκαίων δαπανών που αφορούσαν στα μετάλλια       και τη διαμονή των αθλητών. Και τούτο διότι, όπως προκύπτει από το από 25.6.2014 έγγραφο της Προέδρου του ανωτέρω σωματείου, χρειάστηκαν επιπλέον δαπάνες άνω των 2.000 ευρώ (για ψυκτικά σπρέι, επικαλαμίδες, φαρμακευτικό υλικό, αφίσες - προσκλήσεις, νερά - αναψυκτικά, έξοδα μετακίνησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κλπ.) οι οποίες όμως καλύφθηκαν από ίδια έσοδα του σωματείου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο τούτο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2014, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε.


ΝΣΚ/123/2003

Δυνατότητα τροποποίησης της επωνυμίας του σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν παρέχεται από το νόμο η δυνατότητα στην εποπτεύουσα αρχή να ζητήσει την μεταβολή της επωνυμίας του σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ», θα μπορούσε, όμως, ενδεχομένως, να ζητηθεί από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, δι’ αγωγής, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 58 ΑΚ, η μεταβολή της επωνυμίας του ως άνω σωματείου σε περίπτωση που εθεωρείτο ότι η επωνυμία αυτή είναι παραπλανητική ή δημιουργεί σύγχυση ως προς την ιδιότητα των μελών του, προϋπόθεση, όμως, της οποίας η συνδρομή δεν προκύπτει από το διδόμενο πραγματικό.


ΝΣΚ/82/2014

Υπαγωγή σωματείου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που επιδιώκει πολιτιστικούς σκοπούς στο άρθρο 51 του ν. 3943/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό, ζητήματα που άπτονται της συνταγματικότητας ή μη της διατάξεως του άρθρου 51 του ν. 3943/2011 και, λόγω της μείζονος σπουδαιότητας των ζητημάτων αυτών, παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/94/2006

Έννοια «υπαιθρίων» χώρων για την εφαρμογή του άρθρου 37 της υπ’ αριθμ. Α1β/8577/1983 Υγειονομικής Διατάξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην έννοια των υπαιθρίων χώρων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 37 της υπ’ αριθμ. Α1β/8577/1983 Υγειονομικής Διατάξεως, περιλαμβάνονται και οι κατά τις διατάξεις του ισχύοντος Γ.Ο.Κ. «ημιϋπαίθριοι» χώροι, και ειδικώς ο ελεύθερος ημιϋπαίθριος χώρος της πιλοτής. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/117/2002

Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Εννοια αυτών κατ άρθρο 12 ΝΔ 1297/72.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι διατάξεις του Ν 2160/93 (ΦΕΚ 118 Α ) περί τουριστικών επιχειρήσεων δεν είναι αναγκαίως προσδιοριστικές για την ερμηνεία της κρισίμου διατάξεως του ΝΔ 1297/72, καθόσον εθεσπίσθησαν για τους σκοπούς της περί τουρισμού νομοθεσίας και επομένως εναπόκειται στη διοίκηση να κρίνει κατά πόσον στη συγκεκριμένη περίπτωση, η δεδομένη τουριστική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της κατά τον άνω αναπτυξιακό νόμο ξενοδοχειακής επιχειρήσεως. Περαιτέρω ως ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την έννοια του άρθρου 12 του ΝΔ 1297/72 και ενόψει του αναπτυξιακού σκοπού στον οποίον απέβλεψε ο νομοθέτης της άνω διατάξεως, νοούνται οι οργανωμένες επιχειρήσεις κεφαλαίου και εργασίας οι σκοπούσες την παροχή καταλύματος στο ευρύ κοινό μετά ή άνευ παροχής προσθέτων υπηρεσιών ανεξαρτήτως της ειδικότερης ονομασίας των (Hotel, motel κλπ). β) Οι λατομικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις στο μέτρο που το αντικείμενο των εργασιών τους δεν αφορά αμέσως και κατά κύριο λόγο στην κατασκευή και εκμετάλλευση ακινήτων, υπό την έννοια της κτισμένης (οικοδομημένης) επιφάνειάς τους, ως προς τα οποία και μόνο (αντικείμενα) ισχύει η εξαίρεση των αντιστοίχων επιχειρήσεων από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Ν 1297/72, υπάγονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του.


ΝΣΚ/226/2011

Δυνατότητα ή μη εγγραφής πτυχιούχων Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολών του Ν 1566/1985 και των ισοτίμων προς αυτές πτυχιούχων σχολών άλλων Υπουργείων του Ν 1346/1983 στη Γ΄ τάξη Επαγγελματικών Λυκείων σε αντίστοιχη ειδικότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αληθής έννοια της διατάξεως του άρθρου 47 παρ.7 περ.3 του Ν 3848/2010 είναι ότι και οι κάτοχοι πτυχίων Τ.Ε.Σ. μπορούν να εγγραφούν στη Γ΄ τάξη Επαγγελματικών Λυκείων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/337/2002

Σωματεία. Εκκλησίες και ευκτήριοι οίκοι. Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συντρέχει η απαλλαγή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 14 Ν 2579/1998 για σωματεία που δικαιοπρακτούν για λογαριασμό των αντίστοιχων εκκλησιών – ευκτηρίων οίκων, γνωστής θρησκείας ή δόγματος, ως στην προκείμενη περίπτωση του σωματείου «Αδελφότητα μαθητών Ιησού Χριστού» εν σχέσει με την «Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής».


Α.1057/2021

Διαδικασία και προϋποθέσεις καταβολής του ποσού της αποζημίωσης των δικαιούχων επιχειρήσεων εκμετάλλευσης εκπτωτικών καταστημάτων (outlet), εμπορικών κέντρων ή εκπτωτικών χωριών, που δεν εισπράττουν βασικό αντάλλαγμα για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021, κατ’ επιταγή του νόμου στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19.


ΝΣΚ/109/2000

Έννοια του όρου "τριακονταετής συνολικώς υπηρεσία" της διατάξεως του άρθρου 85 του ν.2594/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Με τον όρο "τριακονταετής συνολικώς υπηρεσία" της διατάξεως του άρθρου 85 του ν.2594/1998, νοείται αποκλειστικά η διανυθείσα στο διπλωματικό κλάδο του Υπουργείου Εξωτερικών υπηρεσία και δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του ανωτέρω όρου υπηρεσία διανυθείσα σε οιονδήποτε άλλο, πλην του διπλωματικού, κλάδο του Υπουργείου των Εξωτερικών ή σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα με οποιαδήποτε σχέση.