Π.Δ. 81/2020
Τύπος: Προεδρικά Διατάγματα
ΦΕΚ: 182/Α/22.10.2020
Τροποποίηση του π.δ. 387/1991 «Περί Καθορισμού και Αναγνωρίσεως Πτυχίων Ειδικεύσεως - Εξειδικεύσεως των Μαχίμων, Μηχανικών και Οικονομικών Αξιωματικών του Π.Ν.» (Α΄ 140).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ. 387/1991
“Περί Καθορισμού και Αναγνωρίσεως Πτυχίων Ειδικεύσεως-Εξειδικεύσεως των Μαχίμων, Μηχανικών και Οικονομικών Αξιωματικών του Π.Ν.”.
Π.Δ. 114/2001
Περί καθορισμού εξεταστέων μαθημάτων και ύλης για τις εξετάσεις προς απόκτηση Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν. και για τον χαρακτηρισμό ως Δοκίμων Οικονομικών.
Β.Δ. της 6 Οκτ./29 Νοεμ. 1954
Περί καθορισμού προγραμμάτων εξεταστέας ύλης κατά τας εξετάσεις προς απόκτησιν αποδεικτικών Πλοιάρχων, Μηχανικών, Οικονομικών, Φροντιστών, Ναυκλήρων, Κυβερνητών, Μηχανοδηγών, Θαλαμηπόλων και Μαγείρων.
Π.Δ. 97/2021
Αναδιοργάνωση οικονομικών υπηρεσιών της Προεδρίας της Δημοκρατίας με τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 351/1991 (Α’ 121).
Π.Δ.21/2025
Τροποποίηση του β.δ. της 6ης Οκτωβρίου 1954 «Περί καθορισμού προγραμμάτων εξεταστέας ύλης κατά τας εξετάσεις προς απόκτησιν αποδεικτικών Πλοιάρχων, Μηχανικών, Οικονομικών, Φροντιστών, Ναυκλήρων, Κυβερνητών, Μηχανοδηγών, Θαλαμηπόλων και Μαγείρων» (Α’ 290)
ΕΣ/Τ1/59/2007
Καταβολή, αμοιβής στον ιατροδικαστή για πραγματογνωμοσύνες που διενήργησε κατά τα έτη 2002, 2003 και 2004. Μέρος της κατά τα ανωτέρω εντελλόμενης δαπάνης δεν είναι νόμιμο γιατί κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 6 της 35163/1274/30.4.1985 κοινής απόφασης των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών η προς πληρωμή αμοιβή υπερβαίνει τις καθοριζόμενες με το π.δ. 157/1991 αμοιβές των γιατρών του Δημοσίου.
ΝΣΚ/166/2010
Πρόσληψη αστυνομικών ειδικών καθηκόντων, πτυχιούχων Οικονομικών Τμημάτων και Πληροφορικής – Προσόντα – Προσδιορισμός αποδεκτών μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών – Απόδειξη γνώσης ξένων γλωσσών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α. Για την πρόσληψη αξιωματικού ειδικών καθηκόντων κατηγορίας Οικονομικών και με δεδομένο ότι τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής δεν χορηγούν μεταπτυχιακό τίτλο αντίστοιχο των ειδικοτήτων Φοροτεχνικών Εφαρμογών, Τραπεζικών Εφαρμογών και Οικονομικών Υγείας, δεν δύναται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 περιπτ. Δ στοιχ. 7 του Π.Δ. 373/2002, να γίνουν αποδεκτοί μεταπτυχιακοί τίτλοι: i) «Λογιστική και Χρηματοοικονομική» με κατεύθυνση τη Λογιστική για την ειδικότητα «Χρηματοοικονομικής», διότι στον τίτλο προσδιορίζεται ως ειδικότερη κατεύθυνση του τίτλου διάφορη και όχι αντίστοιχη (ομώνυμη) της απαιτούμενης ειδικότητας. ii) «Λογιστική και Χρηματοοικονομική» με κατεύθυνση τη Λογιστική, «Φορολογίας και Ελεγκτικής» για την ειδικότητα «Φοροτεχνικών Εφαρμογών», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. iii) «Τραπεζική», «Χρηματοοικονομική και Τραπεζική Διοικητική», «Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής για στελέχη», «Master of Science in International Finance Banking and Investment» και «Master of Science in Business Economics, Finance and Banking» για την ειδικότητα «Τραπεζικών Εφαρμογών», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. iv) «Διοίκηση Υγείας», «Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας και «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» για την ειδικότητα «Οικονομικοί Υγείας», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. β. Για την πρόσληψη αξιωματικού ειδικών καθηκόντων κατηγορίας Πληροφορικής ειδικότητας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών – Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και με δεδομένο ότι τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής δεν χορηγούν μεταπτυχιακό τίτλο αντίστοιχο των ως άνω ειδικοτήτων, δεν δύναται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 περίπτ. δ στοιχ. 7 του Π.Δ. 373/2002, να γίνουν αποδεκτοί (ομοφ.).
ΕλΣυν/Τμ.7/369/2010
Με τη διάταξη αυτή εισήχθησαν τρεις παρεκκλίσεις από το ισχύον γενικό νομικό πλαίσιο περί ανάθεσης μελετών: 1) H δυνατότητα απευθείας ανάθεσης της εκπόνησης μελέτης, 2) η επιλογή μελετητή χωρίς δεσμεύσεις από τις τάξεις των πτυχίων και 3) η αποδέσμευση από την εφαρμογή του κώδικα αμοιβών μηχανικών (π.δ/γμα 696/1974), δεδομένου ότι η προεκτιμηθείσα είναι και η οριστική αμοιβή του μελετητή, η οποία δεν εξαρτάται από τις ποσότητες εργασιών που προκύπτουν από τον προϋπολογισμό του έργου. Σκοπός της ως άνω διάταξης είναι η διευκόλυνση των περιοριστικά αναφερόμενων σε αυτή φορέων, μεταξύ των οποίων και οι δήμοι, στην ανάθεση και εκπόνηση μελετών με πολύ μικρό οικονομικό αντικείμενο, λαμβανομένης υπόψη της ιδιαίτερης φύσης των μελετών των εν λόγω φορέων και της αδυναμίας των τεχνικών τους υπηρεσιών να εφαρμόσουν τις πολύπλοκες και χρονοβόρες γενικές διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν τις σχετικές διαδικασίες. Περαιτέρω, στις περιπτώσεις ενιαίας μελέτης ενός έργου που συντίθεται από πλείονες αυτοτελείς μελέτες, οι οποίες ανήκουν σε περισσότερες της μιας κατηγορίες μελετών, ο υπολογισμός του ποσοστού του 30% της προεκτιμώμενης αμοιβής θα πρέπει να γίνεται επί των ορίων κάθε επιμέρους κατηγορίας μελέτης και όχι αθροιστικά επί του συνόλου της αμοιβής της σύνθετης μελέτης, καθώς η τελευταία λύση θα καταστρατηγούσε την εκ του π.δ. 798/1978 διαφοροποίηση των ορίων αμοιβής κατά τάξη πτυχίου σε κάθε προβλεπόμενη κατηγορία μελέτης.
ΕΣ/Τ7/168/2009
Η θεσπιζόμενη με την ειδική διάταξη του άρθρου 269 παρ. 1 του π.δ/τος 410/1995 ρύθμιση (βλ. και ομοίου περιεχομένου διάταξη του άρθρου 209 παρ.3 του ν.3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», ΦΕΚ Α΄ 114) εισάγει μόνιμη και διαχρονική παρέκκλιση από τις ισχύουσες αλλά και τις μελλοντικές διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν γενικά τις διαδικασίες ανάθεσης μελετών, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Ο αναθέτων φορέας έχει συγκεκριμένη ιδιότητα, πρόκειται δηλαδή περί δήμου ή κάποιου άλλου από τα περιοριστικά αναφερόμενα στη διάταξη αυτή νομικά πρόσωπα και 2) η προεκτιμώμενη και τελική αμοιβή του μελετητή δεν υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο χρηματικό όριο. Με τη διάταξη αυτή εισάγονται παρεκκλίσεις από το ισχύον κατά τον κρίσιμο χρόνο ανάθεσης της μελέτης γενικό νομικό πλαίσιο περί ανάθεσης μελετών (ν.716/21977), όπως η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης της εκπόνησης μελέτης, η επιλογή μελετητή χωρίς δεσμεύσεις από τις τάξεις των πτυχίων και η αποδέσμευση από την εφαρμογή του κώδικα αμοιβών μηχανικών (π.δ.696/1974), δεδομένου ότι η προεκτιμηθείσα είναι και η οριστική αμοιβή του μελετητή, η οποία δεν εξαρτάται από τις ποσότητες εργασιών που προκύπτουν από τον προϋπολογισμό του έργου. Σκοπός της ως άνω διάταξης είναι η διευκόλυνση των περιοριστικά αναφερόμενων σε αυτή φορέων, μεταξύ των οποίων και οι δήμοι, στην ανάθεση και εκπόνηση μελετών με πολύ μικρό οικονομικό αντικείμενο, λαμβανομένης υπόψη της ιδιαίτερης φύσης των μελετών των εν λόγω φορέων και της αδυναμίας των τεχνικών τους υπηρεσιών να εφαρμόσουν τις πολύπλοκες και χρονοβόρες γενικές διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν τις σχετικές διαδικασίες (βλ. Πράξεις VII Τμήματος Ελ.Συν. 134, 273/2007, καθώς και 1620/2007 Σ.τ.Ε.).
ΕΣ/Τ7/185/2009
Μελέτες.Απευθείας ανάθεση.Από το συνδυασμό των ως άνω διατάξεων ( άρθρο 209 παρ. 3 του ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ ΦΕΚ Α΄, 114) )προκύπτουν τα ακόλουθα: Η θεσπιζόμενη με την ως άνω ειδική διάταξη ρύθμιση του άρθρου 209 παρ. 3 του Δ.Κ.Κ. εισάγει μόνιμη και διαχρονική παρέκκλιση από τις ισχύουσες αλλά και τις μελλοντικές διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν γενικά τις διαδικασίες ανάθεσης μελετών, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Ο αναθέτων φορέας έχει συγκεκριμένη ιδιότητα, πρόκειται δηλαδή περί δήμου ή κάποιου άλλου από τα περιοριστικά αναφερόμενα στη διάταξη αυτή νομικά πρόσωπα και 2) η προεκτιμώμενη και τελική αμοιβή του μελετητή δεν υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο χρηματικό όριο (βλ. Πράξη VII Τμήματος 134/2007, όπου κρίθηκε ότι η προηγούμενη ομοίου περιεχομένου διάταξη του άρθρου 269 του 410/1995 δεν καταργήθηκε μετά την ισχύ του ν. 3316/2005 και εισήγαγε επίσης παρέκκλιση από τις διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας για τις αναθέσεις μελετών). Με τη διάταξη αυτή εισήχθησαν τρεις παρεκκλίσεις από το ισχύον γενικό νομικό πλαίσιο περί ανάθεσης μελετών: 1) H δυνατότητα απευθείας ανάθεσης της εκπόνησης μελέτης, 2) η επιλογή μελετητή χωρίς δεσμεύσεις από τις τάξεις των πτυχίων και 3) η αποδέσμευση από την εφαρμογή του κώδικα αμοιβών μηχανικών (π.δ/γμα 696/1974), δεδομένου ότι η προεκτιμηθείσα είναι και η οριστική αμοιβή του μελετητή, η οποία δεν εξαρτάται από τις ποσότητες εργασιών που προκύπτουν από τον προϋπολογισμό του έργου.