Π.Δ. της 12/26 Ιουλ. 1933
Τύπος: Προεδρικά Διατάγματα
ΦΕΚ: 225/Α/26.07.1933
Περί της πειθαρχικής διώξεως και της τηρητέας διαδικασίας ενώπιον των κατά τα άρθρ. 327 και 328 Νόμ. 5343 πειθαρχικών συμβουλίων Παν/μίου Αθηνών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.861/1979
Περί Πειθαρχικών Συμβουλίων Εμπορικού Ναυτικού και της ενώπιον αυτών Διαδικασίας.
ΣΕΕΔΔ/Φ.ΠΕΙΘ/88/2016
Καταχώριση δεδομένων προόδου υποθέσεων ενώπιον των Πειθαρχικών Συμβουλίων.(ΑΔΑ:7Τ6ΒΩ-Α9Ω)
ΝΣΚ/250/2007
Διερεύνηση: α) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και β) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των υφιστάμενων υπηρεσιακών συμβουλίων επί των αιρετών μελών του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δύναται ως μονομελές πειθαρχικό όργανο να καλεί σε απολογία τον πειθαρχικώς διωκόμενο εκπαιδευτικό, ενώ, στις περιπτώσεις που η πειθαρχική υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων, ο ως άνω Περιφερειακός Διευθυντής παραπέμπει την υπόθεση στα εν λόγω συμβούλια. β) Κανένα από τα υφιστάμενα υπηρεσιακά συμβούλια δεν έχει αρμοδιότητα για την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων που αφορούν σε τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη των ανώτερων περιφερειακών συμβουλίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, συνεπώς, προκειμένου να υπάρξει νόμιμη εκδίκαση των εκκρεμών ή των μελλοντικών πειθαρχικών υποθέσεων των πιο πάνω προσώπων, είναι απαραίτητη η πλήρωση του υφιστάμενου νομοθετικού κενού, δια ρητής νομοθετικής ή κανονιστικής προβλέψεως της αρμοδιότητας του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (ή τυχόν άλλου οργάνου) προς εκδίκαση των εν λόγω υποθέσεων.
ΝΣΚ/146/2010
ΔΕΗ. Ελεγκτική και πειθαρχική αρμοδιότητα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) Α.Ε. υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 3613/2007, με τις οποίες παρέχεται στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης αρμοδιότητα ελέγχου, ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.), πειθαρχικής δίωξης ή ένστασης κατά οποιασδήποτε απόφασης πειθαρχικών οργάνων, καθώς και προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια κατά όλων των τελεσίδικων αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων και μονομελών ή πειθαρχικών οργάνων.
ΝΣΚ/306/2000
Ελληνική Αστυνομία. Αξιωματικοί. Αρμοδιότητα των Πειθαρχικών Συμβουλίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Ροδοκάλη, Πάρεδρος Αρμόδιο για την εκδίκαση σε δεύτερο βαθμό της εν λόγω πειθαρχικής υποθέσεως είναι το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αξιωματικών, εφ όσον ο αναφερόμενος αστυνομικός κατέχει βαθμό της αρμοδιότητάς του, κατά την εκδίκαση της υποθέσεώς του από αυτό.
ΝΣΚ/125/2017
Κατάσχεση απαιτήσεων εις χείρας τρίτου εκ μέρους του Δημοσίου – Θετική δήλωση του τρίτου - Γνωστοποίηση της σύναψης σύμβασης σύστασης ενεχύρου επί των απαιτήσεων από μισθώματα, η οποία προϋπήρχε της υποβολής της θετικής δήλωσης του τρίτου.Αρμοδιότητα ασκήσεως πειθαρχικής διώξεως και επιβολής πειθαρχικών ποινών, για τους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 256 παρ.1 και 2°, 257 παρ. 1 και 2° και 258 του ν. 3852/2010 στις αιρετές περιφέρειες και τους δήμους, για πειθαρχικά παραπτώματα τα οποία τους αποδίδονται ότι διέπραξαν κατά το χρόνο της υπηρεσίας τους στις καταργημένες κρατικές περιφέρειες και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις
ΝΣΚ/368/2003
Αρμοδιότητα οργάνων προς άσκηση πειθαρχικής δικαιοδοσίας στα νοσοκομεία της παρ.10 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001. Ένδικα μέσα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα νοσοκομεία του άρθρου 13 παρ.10 του Ν 2889/2001: α) μόνο ο Διοικητής αυτών έχει αρμοδιότητα επιβολής των ποινών που προβλέπονται από τη διάταξη της παραγράφου 1α του άρθρου 12 του νόμου τούτου και β) τα Διοικητικά Συμβούλια των νοσοκομείων αυτών είναι αρμόδια να επιβάλλουν όλες τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των παραγράφων 1β και 2 εδ.1ο του ιδίου νόμου ποινές, ενώ, κατά των αποφάσεων των ως άνω πειθαρχικών οργάνων, επιτρέπεται, αφενός, στην περίπτωση (α), άσκηση ένστασης ενώπιον των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων αυτών και, αφετέρου, κατά των αποφάσεων των τελευταίων επιτρέπεται μόνο η άσκηση έφεσης ενώπιον του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου και μόνο στις περιπτώσεις που ρητά ορίζονται στις διατάξεις της παρ. 2 εδ.2ο και 3ο του άρθρου 12 του Ν 2889/2001.
ΝΣΚ/117/2017
Αρμοδιότητα ασκήσεως πειθαρχικής διώξεως και επιβολής πειθαρχικών ποινών, για τους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 256 παρ.1 και 2°, 257 παρ. 1 και 2° και 258 του ν. 3852/2010 στις αιρετές περιφέρειες και τους δήμους, για πειθαρχικά παραπτώματα τα οποία τους αποδίδονται ότι διέπραξαν κατά το χρόνο της υπηρεσίας τους στις καταργημένες κρατικές περιφέρειες και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις(...)Συνέπειες της απόφασης της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, με την οποία ακυρώθηκε, ως αναιτιολόγητη, απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία διαπιστώθηκε, στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας, ότι τεκμαίρεται η νομιμότητα απόφασης δημοτικού συμβουλίου δήμου, λόγω άπρακτης παρόδου της αποκλειστικής προθεσμίας του ελέγχου.
ΝΣΚ/26/2020
Αναστολή εκτέλεσης επιβληθείσας πειθαρχικής ποινής οριστικής παύσης σε υπάλληλο ΙΔΑΧ Δήμου με απόφαση των πειθαρχικών συμβουλίων του ν. 4057/2012 και θέση του σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας. Υποχρεωτική η καταγγελία της σύμβασης εργασίας του ανωτέρω υπαλλήλου και του υπαλλήλου που υπηρετεί στο Δημόσιο και ν.π.δ.δ. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου από την αμετάκλητη επιβολή σε αυτούς της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης.(...)A) Προκειμένου να ανασταλεί η εκτέλεση επιβληθείσας με πειθαρχική απόφαση σε υπάλληλο Δήμου, συνδεόμενο με αυτόν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης, απαιτείται, η ευδοκίμηση αιτήματός του ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου για χορήγηση αναστολής εκτελέσεως της απόφασης. Το γεγονός δε, της χορήγησης υπό του Δικαστηρίου αναστολής εκτελέσεως της πειθαρχικής απόφασης, με την οποία επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης στον ανωτέρω υπάλληλο, δεν εμποδίζει την υπό του αρμοδίου οργάνου έκδοση διοικητικής πράξης περί αυτοδίκαιης θέσης του σε κατάσταση αργίας. Β) Από την αμετάκλητη επιβολή στον υπάλληλο που υπηρετεί στο Δημόσιο και ν.π.δ.δ. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καθώς και στον ανωτέρω υπάλληλο Δήμου της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης, καθίσταται υποχρεωτική για το αρμόδιο όργανο η καταγγελία της σύμβασης εργασίας τους. Στην περίπτωση αυτή, δεν υπάρχει δυνατότητα τήρησης της προβλεπόμενης από τις παρ. 2 του άρθρου 53 του π.δ. 410/1988 και παρ. 3 του άρθρου 202 του ν. 3584/2007 διαδικασίας της προηγούμενης σύμφωνης αιτιολογημένης γνωμοδότησης του οικείου πειθαρχικού συμβουλίου. Η λύση της σύμβασης εργασίας τους επέρχεται από την ανακοίνωση της απόφασης καταγγελίας σε αυτούς, μεταξύ δε του αμετακλήτου της ποινής της οριστικής παύσης και της ανακοίνωσης της απόφασης καταγγελίας, η αυτοδίκαιη αργία τους συνεχίζεται (ομόφωνα).
ΝΣΚ/237/2012
Κατάργηση ή μη των πειθαρχικών συμβουλίων του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν καταργούνται τα ειδικά πειθαρχικά συμβούλια που προβλέπονται από τον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών, κατά την έννοια του άρθρου 146Β του Ν. 4057/2012, ερμηνευομένης σε συνδυασμό με το άρθρο 8 του ιδίου νόμου, αφού σκοπός του νόμου αυτού ήταν η αναμόρφωση του πειθαρχικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (βλ. και την από 5-2-2012 εισηγητική έκθεση) και όχι η κατάργηση ειδικών πειθαρχικών διατάξεων, που ρυθμίζουν τα της πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων και λειτουργών του Κράτους ενταγμένων στο Υπουργείο Εξωτερικών και για τους οποίους ίσχυε ανέκαθεν ειδικό πειθαρχικό καθεστώς, ως και ειδικά πειθαρχικά αδικήματα, και δη πέραν εκείνων που ίσχυαν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. (ομοφ.)
