×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΠΔ 102/2004

Τύπος: Προεδρικά Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 102/2004
ΦΕΚ: 70/Α/03.03.2003

Δικαιολογητικά αναγνώρισης δικαιώματος σύνταξης από το Δημόσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ.80000/21395/1450/2011

ΘΕΜΑ: « Ημερομηνία υποβολής αίτησης αναγνώρισης των χρόνων του αρ. 40 του ν. 3996/2011, για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή/και προσαύξηση του ποσού της σύνταξης »

2/19939/0022/2006

Δικαιολογητικά αναγνώρισης δαπάνης μετακίνησης


Φ.80000/οικ.31360 /1036/2012

ΘΕΜΑ : «Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν.2676/1999 για τη χορήγηση σύνταξης στους επιζώντες συζύγους που λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο»

ΝΣΚ/276/2014

Σχολάζουσα κληρονομία και έρευνα της Διοίκησης περί αυτής – Προϋποθέσεις αναγνώρισης κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου.

Ν.1518/1985

Καταβολή της σύνταξης των δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. καθώς και της χορηγίας των δημάρχων και προέδρων κοινοτήτων από το δημόσιο ταμείο και άλλες διατάζεις.


ΝΣΚ/105/2017

Αναγνώριση κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου. Εφαρμογή ή μη του Ν. 4182/2013 σε εκκρεμείς υποθέσεις. Σε εκκρεμείς, κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4182/2013, υποθέσεις αναγνώρισης του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου, για τις οποίες έχουν κατατεθεί αιτήσεις με το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 1869 ΑΚ και οι οποίες δεν έχουν εκδικαστεί μέχρι σήμερα ή επί των οποίων εκδόθηκε μη οριστική απόφαση του δικαστηρίου της κληρονομίας, που διατάσσει δημοσίευση πρόσκλησης σύμφωνα με το άρθρο 1869 ΑΚ, επιβάλλεται να εφαρμοστεί η δικαστική απόφαση και ο καθοριζόμενος με αυτή τρόπος δημοσίευσης πρόσκλησης. Στις περιπτώσεις για τις οποίες δόθηκαν εντολές από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για την υποβολή αίτησης αναγνώρισης του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου, βάσει του προγενέστερου νομοθετικού καθεστώτος, αλλά πριν κατατεθούν οι σχετικές αιτήσεις στο δικαστήριο, ετέθη σε ισχύ ο νόμος 4182/2013, η αρμόδια διεύθυνση, εφόσον ενημερωθεί ότι δεν εκκρεμεί σχετική αίτηση, δύναται να ενεργοποιήσει άμεσα την προβλεπόμενη από το άρθρο 61 παρ. 5 του ν. 4182/2013 διαδικασία (ομοφ.).


Φ.80000/Δ17/οικ.42679/976/2018

Γνωστοποίηση των διατάξεων του άρθρου 1 του ν.4554/2018 (Α' 130) περί έναρξης και λήξης του δικαιώματος λήξης σύνταξης από τον ΕΦΚΑ.(ΑΔΑ: Ω9ΟΟ465ΧΠΙ-0ΡΨ)


651/2025

Απόφαση άσκησης από το Ελληνικό Δημόσιο του δικαιώματος Προαίρεσης Αγοράς των τίτλων ΑΕΠ του Ε. Δ. οι οποίοι εκδόθηκαν στις 9-3-2012.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1701/2022

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ:Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η αναίρεση της 1223/2017 απόφασης του II Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση απορρίφθηκε έφεση της ήδη αναιρεσείουσας κατά (α) του ... εγγράφου-πράξης της Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), με το οποίο  απορρίφθηκε η από 9.5.2014 αίτησή της για την απονομή σε αυτήν σύνταξης ως άγαμη ενήλικη θυγατέρα της αποβιωσάσης στις 20.7.2011 …, πολιτικής συνταξιούχου (τέως δασκάλας)(...)Σε κάθε πάντως δε περίπτωση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 80 παρ. 1 και 73 παρ. 2 του Συντάγματος, οι συνταξιοδοτικές διατάξεις πρέπει να ερμηνεύονται στενά και δεν επιτρέπεται με διασταλτική ερμηνεία ή ανάλογη ή επεκτατική εφαρμογή τους να διευρύνεται ο κύκλος των δικαιουμένων σύνταξης προσώπων ή να καθίστανται ευνοϊκότερες οι προϋποθέσεις αναγνώρισης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, κατά μείζονα δε λόγο όταν αυτές αφορούν τους κατά μεταβίβαση δικαιούχους. Απορρίπτει την υπό κρίση αίτηση αναίρεσης.


ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/480/2016

Απώλεια συνταξιοδοτικού δικαιώματος: Κρίνοντας το Τμήμα ως ανωτέρω ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε το νόμο, καθόσον, όπως έγινε δεκτό, η προβλεπόμενη στον νόμο οριστική, πλήρης και αυτοδίκαιη απώλεια του συνταξιοδοτικού δικαιώματος συνιστά καθ’ εαυτήν κύρωση υπερβολικά επαχθή, η οποία ανατρέπει ήδη σε νομοθετικό επίπεδο τη δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στις απαιτήσεις του γενικού συμφέροντος και της προάσπισης του δικαιώματος προς απόληψη σύνταξης, ενώ υπερακοντίζει καταδήλως τον επιδιωκόμενο από αυτή δημόσιο σκοπό, ερχόμενη ευθέως και αμέσως σε αντίθεση τόσο με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, όσο και με το άρθρο 1 του (πρώτου) Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α.. Επομένως, οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αναιρεσείοντος Δημοσίου περί πλημμελούς ερμηνείας και εφαρμογής της επίμαχης διάταξης, για την οποία ισχυρίζεται ότι τελεί σε δίκαιη ισορροπία μεταξύ του επιδιωκομένου σκοπού και της προβλεπομένης κύρωσης και ότι δεν είναι άνευ ετέρου αντισυνταγματική, αλλά πρέπει να εξετάζονται κατά περίπτωση οι συγκεκριμένες περιστάσεις καταδίκης του υπαλλήλου, είναι νόμω αβάσιμοι και απορριπτέοι...