ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/480/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Απώλεια συνταξιοδοτικού δικαιώματος: Κρίνοντας το Τμήμα ως ανωτέρω ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε το νόμο, καθόσον, όπως έγινε δεκτό, η προβλεπόμενη στον νόμο οριστική, πλήρης και αυτοδίκαιη απώλεια του συνταξιοδοτικού δικαιώματος συνιστά καθ’ εαυτήν κύρωση υπερβολικά επαχθή, η οποία ανατρέπει ήδη σε νομοθετικό επίπεδο τη δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στις απαιτήσεις του γενικού συμφέροντος και της προάσπισης του δικαιώματος προς απόληψη σύνταξης, ενώ υπερακοντίζει καταδήλως τον επιδιωκόμενο από αυτή δημόσιο σκοπό, ερχόμενη ευθέως και αμέσως σε αντίθεση τόσο με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, όσο και με το άρθρο 1 του (πρώτου) Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α.. Επομένως, οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αναιρεσείοντος Δημοσίου περί πλημμελούς ερμηνείας και εφαρμογής της επίμαχης διάταξης, για την οποία ισχυρίζεται ότι τελεί σε δίκαιη ισορροπία μεταξύ του επιδιωκομένου σκοπού και της προβλεπομένης κύρωσης και ότι δεν είναι άνευ ετέρου αντισυνταγματική, αλλά πρέπει να εξετάζονται κατά περίπτωση οι συγκεκριμένες περιστάσεις καταδίκης του υπαλλήλου, είναι νόμω αβάσιμοι και απορριπτέοι...
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/173/2017
Εάν η ποινική καταδίκη για συγκεκριμένα αδικήματα επιφέρει την απώλεια του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και συνεπώς εάν πρώην υπάλληλος της ΔΕΗ μπορεί να συνταξιοδοτηθεί.Τα αδικήματα της παθητικής δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα δεν περιλαμβάνονται στα οριζόμενα στο άρθρο 13 παρ.4 του ν. 4491/1966 αδικήματα, για τα οποία η ποινική καταδίκη επιφέρει την απώλεια του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και συνεπώς η Μ.Β. μπορεί να δικαιωθεί σύνταξης βάσει του Καταστατικού του ΤΑΠ-ΔΕΗ.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/559/2025
Η απόφαση 559/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ολομέλεια) απέρριψε την αίτηση αναίρεσης κατά της απόφασης 1184/2021, η οποία επικύρωσε τη διακοπή της σύνταξης του αναιρεσείοντος. Ο αναιρεσείων, ενήλικο ανίκανο άρρεν τέκνο θανόντος συνταξιούχου, είχε λάβει σύνταξη κατά μεταβίβαση, η οποία αφαιρέθηκε από το Γ.Λ.Κ. το 2015, επειδή τέλεσε γάμο το 2011, γεγονός που συνεπαγόταν την απώλεια του δικαιώματος. Στον αναιρεσείοντα καταλογίστηκαν 56.047,04 ευρώ (συντάξεις και πρόστιμο). Το Δικαστήριο έκρινε ότι η αγαμία είναι αυτονόητη και απαραίτητη προϋπόθεση για τη θεμελίωση και διατήρηση συνταξιοδοτικού δικαιώματος κατά μεταβίβαση, καθώς ο γάμος σημαίνει αυτονόμηση από την πατρική οικογένεια. Η απόφαση κρίνει τη νομοθετική επιλογή συνταγματική και σύμφωνη με το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, απορρίπτοντας όλους τους λόγους αναίρεσης.
IKA/Σ40/34/2012
ΘΕΜΑ: «Συνυπολογισμός πλασματικών χρόνων ανεργίας- ασθένειας, κύησης & λοχείας και αναπηρίας για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ: 4
Φ.80000/21395/1450/2011
ΘΕΜΑ: « Ημερομηνία υποβολής αίτησης αναγνώρισης των χρόνων του αρ. 40 του ν. 3996/2011, για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή/και προσαύξηση του ποσού της σύνταξης »
Φ80020/οικ.63808/Δ16.1530/2019
Γνωστοποίηση των ρυθμίσεων του άρθρου 8 του ν.4578/2018 (Α΄ 200), σχετικά με την έναρξη και λήξη του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο ΕΤΕΑΕΠ.(ΑΔΑ: 6ΦΑΕ465Θ1Ω-3ΤΘ)
ΝΣΚ/351/2000
Κοινωνική ασφάλιση. Δυνατότητα συνυπολογισμού του χρόνου επιδότησης ανεργίας των εργατικών στελεχών για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Μάσβουλας, Νομικός Σύμβουλος Εφ όσον η επιδότηση εχώρησε ως "τακτική επιδότηση ανεργίας", υπό προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου 51 του ν.δ.2698/53, προσμετράται και μετά την 1.6.1998, ως χρόνος ασφαλίσεως στον κλάδο συντάξεως του ΙΚΑ συνυπολογιζόμενος για θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, σύμφωνα με τους τιθεμένους από το εδάφιο β της παρ.2 του άρθρου 40 του ν.2084/92 χρονικούς περιορισμούς. (πλειοψ.)
Α.1192/2024
Διαδικασία αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) και μείωσης προστίμων, προϋποθέσεις υπαγωγής, απώλεια δικαιώματος μείωσης και λοιπά θέματα.
Φ.80020/oικ.19536/563/2011
ΘΕΜΑ:«Aναγνώριση συντάξιμου χρόνου στο Δημόσιο ή σε φορέα κύριας ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε φορείς και τομείς επικουρικής ασφάλισης» (άρθρο 41 παρ. 7 του ν. 3996 /2011 – ΦΕΚ 170 Α΄).
ΕλΣυν.Ολομ/190/2016
Ανάκληση συνταξιοδοτικών πράξεων:η επίμαχη διάταξη του άρθρου 66 παρ. 4, όπως ισχύει, του Συνταξιοδοτικού Κώδικα, εντασσόμενη στο πλαίσιο των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου περί ανακλήσεως των ευμενών πλην παράνομων διοικητικών πράξεων, δεν κρίνεται καταρχήν ως αντίθετη προς το Σύνταγμα και ειδικότερα προς την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου..(..)το εκδόν την πράξη όργανο δύναται να ανακαλεί την παράνομη πράξη κανονισμού συντάξεως εντός πενταετίας από της εκδόσεώς της, ενώ όσον αφορά στο πέραν της πενταετίας χρονικό διάστημα θα πρέπει να σταθμίζονται οι συντρέχουσες κάθε φορά περιστάσεις που στοιχειοθετούν το εύλογο της ανακλήσεως της ευμενούς για τον καλόπιστο διοικούμενο πράξεως, εκτιμωμένου προεχόντως, όσον αφορά μεν στο μέλλον, την αρχή της νομιμότητας και ότι η σύνταξη αποτελεί ισόβια περιοδική χρηματική παροχή, όσον αφορά δε στον χρόνο ενάρξεως των αποτελεσμάτων της ανακλήσεως την ίδια τη φύση της συντάξεως, η οποία αποτελεί, καταρχήν, συνέχεια του μισθού και χορηγείται για την αξιοπρεπή διαβίωση του συνταξιούχου.
ΔΙΠΣΥΝ/Φ1/2/535191/2014
Παράταση συνταξιοδότησης για ένα εξάμηνο στις περιπτώσεις λήξης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και εφόσον εκκρεμεί στις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕ.Π.Α. για υγειονομική κρίση και επέκταση της σε άλλες κατηγορίες. β) Θεώρηση βιβλιαρίου ασθενείας για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. (ΑΔΑ: ΒΙΗΤ4691Ω3-ΦΛΜ)