ΠΟΛ 1256/2013
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1084/2013
Βεβαίωση οφειλής για χρέη προς το Δημόσιο. ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΟΛ. 1275/2013-ΦΕΚ Β 3398/31.12.2013
ΠΟΛ/1124/2011
Βεβαίωση οφειλής για χρέη στο Δημόσιο.ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛ 1084/2013-ΦΕΚ 1087/30.4.2013
ΝΣΚ/81/2018
Βεβαίωση, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.), η οποία προέρχεται από δάνειο ύψους 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο ΕΦΚΑ υποχρεούται άμεσα να προβεί στην υπό ευρεία έννοια βεβαίωση της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., η οποία προέρχεται από δάνειο των 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/308/2016
Κληρονομητό οφειλών προς ΟΤΑ από πρόστιμα Κ.Ο.Κ. – Νομοθετικό πλαίσιο επιβολής και είσπραξης των προστίμων που προβλέπονται για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο θάνατος φυσικού προσώπου-παραβάτη του Κ.Ο.Κ., μετά την έκδοση σχετικής πράξεως βεβαιώσεως παραβάσεως στο όνομά του αλλά πριν την επίδοσή της σ’ αυτόν, δεν επιδρά επί του κύρους της πράξεως, ώστε επιτρεπτά η εν λόγω πράξη επιδίδεται στους κληρονόμους του παραβάτη. Σε περίπτωση θανάτου φυσικού προσώπου-παραβάτη του Κ.Ο.Κ. μετά την έκδοση και επίδοση σ’ αυτόν σχετικής πράξεως βεβαιώσεως παραβάσεως, αλλά πριν τη διενέργεια της ταμειακής βεβαιώσεως της οφειλής από το πρόστιμο του Κ.Ο.Κ., η ταμειακή βεβαίωση της οφειλής διενεργείται επ’ ονόματι των κληρονόμων του θανόντος, μετά τον επιμερισμό της κατά τα προβλεπόμενα στο κληρονομικό δίκαιο. Ο θάνατος φυσικού προσώπου-παραβάτη του Κ.Ο.Κ., μετά τη διενέργεια από το δικαιούχο Δήμο της ταμειακής βεβαιώσεως της οφειλής στο όνομά του, δεν θίγει το κύρος της βεβαιώσεως και, επομένως, δεν απαιτείται νέα ταμειακή βεβαίωση στο όνομα των κληρονόμων του, προκειμένου να διενεργηθεί σε βάρος τους διοικητική εκτέλεση. Εφόσον κάποιο πρόσωπο αποβιώσει μετά την έκδοση αποφάσεως ποινικού δικαστηρίου, με την οποία του επιβλήθηκε χρηματική ποινή, λόγω διαπράξεως παραβάσεως, η οποία χαρακτηρίζεται από τον Κ.Ο.Κ. ως ποινικό αδίκημα, η ποινή αυτή διαγράφεται.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/139/2019
Υπογραφή σύμβασης απευθείας ανάθεσης:..Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι ο ανάδοχος δεν προσκόμισε σύμφωνα με τα άρθρα 73 και 80 του ν. 4412/2016 αποδεικτικό ενημερότητας για χρέη προς το Δημόσιο με αιτία χορήγησης «για κάθε νόμιμη χρήση», το οποίο εκδίδεται για συμμετοχή σε διαγωνισμό του Δημοσίου, ενώ το προσκομισθέν 527/13.8.2018 αποδεικτικό ενημερότητας του αναδόχου για χρέη προς το Δημόσιο της Δ.Ο.Υ. ..., το οποίο εκδόθηκε για άλλη αιτία, ήτοι αποκλειστικά για την είσπραξη χρημάτων από την Περιφέρεια ... για συγκεκριμένο τιμολόγιο, δεν δύναται να καλύψει την εν λόγω πλημμέλεια. Το ίδιο εξάλλου ισχύει και για το προσκομισθέν 726/1.10.2018 αποδεικτικό ενημερότητας του αναδόχου για χρέη προς το Δημόσιο της ίδιας ως άνω Δ.Ο.Υ., ισχύος ενός (1) μηνός, το οποίο, ανεξαρτήτως του ότι δεν καλύπτει τον κρίσιμο χρόνο πριν την υπογραφή της σύμβασης (30.8.2018), έχει εκδοθεί αποκλειστικά για την είσπραξη χρημάτων από το Δήμο ... του τιμ. 118/27.8.18, ποσού 4.340 ευρώ.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/608/2012
Ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων, με βάση το άρθρο 22 του ν.4002/2011. Η Ανώνυμη Εταιρεία σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 2190/1920 είναι μόνη υπεύθυνη για τα εταιρικά χρέη. Η βεβαίωση του προς ανάκτηση ποσού της κρατικής ενίσχυσης, που κρίθηκε παράνομη από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γίνεται σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 22 του ν. 4002/2011 μόνο στο όνομα του νομικού προσώπου της Α.Ε. (ομοφ.)
1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/1999
Αποδεικτικό ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο. ΠΟΛ 1223/1999
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/101/2019
Εκπόνηση μελέτης:..Με τα δεδομένα αυτά γίνεται δεκτό ότι: α) Από τα προσκομιζόμενα στοιχεία, ήτοι το πινάκιο αμοιβής σύμφωνα με τον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετητών, προκύπτει η τεκμηρίωση του προϋπολογισμού της δαπάνης της συγκεκριμένης μελέτης στο ως άνω ποσό. β) Δεν επισυνάπτεται απόφαση ορισμού επιβλέποντα μηχανικού για την επίμαχη μελέτη. Ωστόσο, λαμβανομένου υπόψη ότι κατόπιν του 245/12.2.2018 αιτήματος της ... προς το Δήμο ..., λόγω της μεγάλης έλλειψης τεχνικού επιστημονικού προσωπικού και αποχώρησης του Τεχνικού Διευθυντή αυτής (από 22.10.2018 έγγραφο επανυποβολής), διατέθηκε σ’ αυτή, με την 85/27.2.2018 απόφαση του Δημάρχου ..., ο υπογράφων εν προκειμένω την από 5.7.2018 βεβαίωση παραλαβής μηχανικός του Δήμου ... με αρμοδιότητες την εποπτεία σύνταξης μελετών, όταν υφίσταται ανάγκη, συγγνωστώς τα αρμόδια όργανα της ... ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων. γ) Η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η ανάδοχος δεν προσκόμισε πριν την υπογραφή της σύμβασης αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για συμμετοχή σε διαγωνισμό του Δημοσίου, σύμφωνα με τα άρθρα 73 και 80 του ν. 4412/2016, ενώ η προσκομισθείσα με το έγγραφο επανυποβολής από 14.6.2018 βεβαίωση οφειλής προς το Δημόσιο του άρθρου 12 παρ. 6 του ν. 4174/2013, η οποία χορηγήθηκε σ’ αυτή για «είσπραξη χρημάτων» για συγκεκριμένο τίτλο πληρωμής, δεν δύναται να καλύψει την πλημμέλεια αυτή. Το ίδιο δε ισχύει και για το 2559/31.8.2018 αποδεικτικό ενημερότητας της αναδόχου για χρέη προς το Δημόσιο, καθόσον αφενός έχει εκδοθεί για άλλη αιτία «είσπραξη χρημάτων από φορείς του δημοσίου τομέα», αφετέρου δεν πιστοποιεί την μη ύπαρξη του προαναφερθέντος κωλύματος κατά τον κρίσιμο χρόνο πριν την υπογραφή της σύμβασης (26.6.2018). δ) Σύμφωνα με το άρθρο 302 παρ. 1 εδ. β΄ του ν. 4412/2016 δεν απαιτείται εγγύηση καλής εκτέλεσης για τις συμβάσεις αξίας ίσης ή κατώτερης από το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). ε) Η ενδεχόμενη έλλειψη πίστωσης, πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως αορίστως προβαλλόμενη. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/284/2004
Επιτρεπτό κατασχέσεως του 1/4 των μισθών των αστυνομικών υπαλλήλων για χρέη αυτών προς τους Δήμους και Κοινότητες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπόκειται κατ’ άρθρο 31 του ΚΕΔΕ σε κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ως τρίτου, το 1/4 των αποδοχών των αστυνομικών υπαλλήλων για χρέη αυτών προς τους Δήμους και τις Κοινότητες.
1050861/Ε1-11/0016/2010
Συμπλήρωση της 1109793/6134/-11/0016/24.11.1999 απόφασής μας περί Αποδεικτικού ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο.