×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/81/2018

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Βεβαίωση, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.), η οποία προέρχεται από δάνειο ύψους 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο ΕΦΚΑ υποχρεούται άμεσα να προβεί στην υπό ευρεία έννοια βεβαίωση της ανεξόφλητης προς τον ΕΦΚΑ οφειλής του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., η οποία προέρχεται από δάνειο των 10.000.000,00 ευρώ, πλέον τόκων. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ20155/25187/Δ16.624/2018

Έγκριση του Κανονισμού Είσπραξης Εσόδων του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.). 


40860/3387/2018

Ανάθεση στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) της είσπραξης των απαιτήσεων του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π).


Ν.Δ.1344/1973

Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως : α) του Α.Ν. 248/67 “περί συστάσεως Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.) ως και άλλων τινών διατάξεων” β) του Ν.Δ. 285/69 “περί τροποποιήσεως του Α.Ν. 248/67”.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/272/2022

Η Πράξη 272/2022 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης για το έργο «Παρεμβάσεις Ανάπλασης για την Αναζωογόνηση και Βιοκλιματική Αναβάθμιση Κοινόχρηστων Χώρων της Συνοικίας των Προσφυγικών στη ΔΚ Ταύρου» του Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου. Ο προϋπολογισμός δαπάνης ήταν 3.915.643,05 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση προέρχεται από επενδυτικό δάνειο 15ετούς διάρκειας από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (50% από ΕΤΕ και 50% από ΤΠΔ). Η αναθέτουσα Αρχή αιτιολόγησε νομίμως την επιλογή της να μην υποδιαιρέσει τη σύμβαση σε τμήματα. Κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής. Υποβλήθηκαν τρεις προσφορές και προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας με την χαμηλότερη προσφορά 4.696.127,95 ευρώ (με ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.


ΝΣΚ/260/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών, υπολογισμός τόκων και δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής προερχομένης από αχρεωστήτως καταβληθείσα επιδότηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδία υπηρεσία του Εθνικού Οργανισμού Καπνού (ΕΟΚ) οφείλει να προχωρήσει στην άμεση ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων κατά την διαγραφόμενη στο Ν.2520/97 διαδικασία υπολογίζοντας και τους τόκους που προβλέπονται στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 28 Ν.2520/97, όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 Ν.2732/99. Εάν η υπόχρεη για επιστροφή της αχρεωστήτως καταβληθείσης επιδοτήσεως εταιρία δεν καταβάλλει οικειοθελώς το οφειλόμενο ποσόν με τις προσαυξήσεις των οφειλομένων τόκων για οποιονδήποτε λόγο και δεν υφίσταται απαίτησή της προς συμψηφισμό, τότε η αρμοδία υπηρεσία, οφείλει να προχωρήσει πάραυτα στην κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών και εάν η οφειλή δεν εξοφληθεί πλήρως δια της καταπτώσεως αυτής, τότε θα πρέπει να εκδοθεί η οικεία πράξη ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων η οποία και θα αποσταλεί στη ΔΟΥ για βεβαίωση του χρέους. Περαιτέρω, οιαδήποτε ρύθμιση καταβολής της οφειλής σε δόσεις βεβαιωθέντων και ληξιπροθέσμων χρεών, δύναται να λάβει χώρα μόνο κατά τη διαγραφόμενη στο Ν.2648/98 διαδικασία, δια της υποβολής αιτήσεως ενώπιον του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/9/2025

Η Απόφαση 9/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά αίτηση ομόρρυθμης εταιρείας για αναστολή εκτέλεσης ατομικής ειδοποίησης καταβολής και συναφών πράξεων διοικητικής εκτέλεσης της Δ.Ο.Υ. Τρίπολης. Η υποκείμενη οφειλή, ύψους άνω των 521.000 ευρώ (πλέον τόκων), προέρχεται από καταλογισμό αχρεωστήτως καταβληθείσας δημόσιας οικονομικής ενίσχυσης (εθνικών και ενωσιακών πόρων) του 2011, λόγω παραβίασης των όρων υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου. Το Τμήμα έκρινε ότι αυτή η διαφορά, ως θέμα ανάκτησης χρηματοδότησης σε βάρος υπόχρεου δημόσιας λογοδοσίας, υπάγεται στην αποκλειστική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Οργανικό Νόμο (ν. 4820/2021), η εκδίκαση τέτοιων διαφορών εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δέκατου Τμήματος. Ως εκ τούτου, το Πρώτο Τμήμα κηρύχθηκε ομοφώνως αναρμόδιο και παρέπεμψε την αίτηση αναστολής, μαζί με την εκκρεμούσα ανακοπή, στο αρμόδιο Δέκατο Τμήμα.


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1446/2024

Με την ένδικη ανακοπή και το από 5.3.2024 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 2914/12.4.2019 έκθεσης της δικαστικής επιμελήτριας του Πρωτοδικείου Βόλου Όλγας Αν. Μιχαλοπούλου περί αναγκαστικής κατάσχεσης περιουσίας, με την οποία, σε εκτέλεση της 61386/31.10.2018 έγγραφης παραγγελίας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΙΓ΄ Αθηνών, επιβλήθηκε αναγκαστική κατάσχεση σε ακίνητη περιουσία του ανακόπτοντος, κείμενη στην κτηματική περιφέρεια Σκιάθου της Δημοτικής Ενότητας Σκιάθου της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για την ικανοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του τελευταίου προς το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 1.277.744,53 ευρώ (κεφάλαιο ποσού 1.174.829,47 ευρώ, πλέον συνεισπραττόμενων προσαυξήσεων/τόκων ποσού 102.915,06 ευρώ), προερχόμενων από τον επιβληθέντα εις βάρος του καταλογισμό ως δημοσίου υπολόγου, δυνάμει της ΕΜΠ 80/20.9.2017 απόφασης της Οικονομικής Επιθεωρήτριας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, λόγω ελλείμματος που ανέκυψε στη χρηματική διαχείριση της πρώην Δ.Ο.Υ. Σκιάθου από τη μη βεβαίωση φόρων δηλώσεων κεφαλαίου, συνολικού ύψους 1.175.326,19 ευρώ (κεφάλαιο ποσού 587.538,26 ευρώ, πλέον προσαυξήσεων ύψους 587.777,93 ευρώ). 


ΝΣΚ/438/2003

Ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Νομίμως προέβη στη βεβαίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ 356/1974 (ΦΕΚ Α’ 90) «Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων», ποσού 41.085.840, 06 Ευρώ, πλέον τόκων, σε βάρος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α.Ε.» που είχε χορηγηθεί σ’ αυτήν, ως ενίσχυση κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, η οποία κηρύχθηκε ως ασυμβίβαστη προς την κοινή αγορά, για το ποσό αυτό, με την 4831/11-12-2002 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 87 (πρώην 92) της Συνθήκης Ε.Κ. Β) Νομίμως μπορεί να επιδιώξει την αναγκαστική είσπραξη του βεβαιωθέντος ποσού, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ιδίου Ν.Δ., εάν η άνω οφειλέτρια εταιρεία δεν συμμορφωθεί οικειοθελώς προς την υποχρέωσή της να καταβάλει το ποσό αυτό. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/357/2013

Δημόσια κτήματα – Ανάκληση παραχώρησης δημοσίου κτήματος – Αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος τιμήματος μετά των τόκων – Εκ νέου εκποίηση – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4377/1929 – Δυνατότητα συμψηφισμού της απαίτησης καταβολής του τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Οι αιτούντες - παραχωρησιούχοι θα αποκτήσουν αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος, λόγω εκποίησης του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος, τιμήματος, μετά των τόκων, όχι από την ακύρωση της απόφασης εκποίησης, αλλά από τη μεταγραφή της διοικητικής πράξης, με την οποία διαπιστώνεται η επελθούσα ακύρωση, συνεπεία της οποίας, η κυριότητα του εν λόγω κτήματος επανέρχεται στο Δημόσιο. (ομοφ.) 2. Α. Η ενδεχόμενη εκ νέου εκποίηση του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος μπορεί, κατ’ αρχήν, να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4377 της 13/16 Αυγ. 1929, αφού θα πρόκειται για παραχώρηση δημοσίου κτήματος, προς το σκοπό επέκτασης, με επιτρεπόμενες χρήσεις γης, ήδη υπάρχουσας επιχείρησης ενοικιαζόμενων δωματίων, με δυναμικότητα άνω των 15 δωματίων, εφόσον αυτή υπάγεται στη ρύθμιση του άρθρου 21 παρ. 6 του ν. 2741/1999, περί υποχρεωτικής κατάταξης των επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων σε λειτουργική μορφή και τάξη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Η κρίση, όμως, περί του εάν η σχεδιαζόμενη επέκταση είναι «αξία λόγου», σύμφωνα με το γράμμα της διάταξης του α’ εδαφίου του άρθρου 13 του ν. 4377 της 13/16 Αυγ. 1929, ανάγεται στην ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης, η οποία απαιτείται, πάντως, να είναι αιτιολογημένη. (πλειοψ.) Β. Είναι δυνατός ο συμψηφισμός της απαίτησης καταβολής του τιμήματος, που θα προκύψει από την ενδεχόμενη εκ νέου εκποίηση του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος, με την αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος τιμήματος της ακυρωθείσας εκποίησης και εφόσον υποβληθεί αίτηση συμψηφισμού από τον οφειλέτη του Δημοσίου είτε και αυτεπαγγέλτως, η αρμόδια για την ταμειακή βεβαίωση Δ.Ο.Υ. έχει υποχρέωση, σε συνεργασία, ενδεχομένως, με την υπηρεσία που διενήργησε τη βεβαίωση με ευρεία έννοια, να διαπιστώσει τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ και να προβεί στον συμψηφισμό. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/389/2022

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Με την από 15.1.2015 έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 4687/139915/6.11.2014 πράξης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος συνεταιρισμού το ποσό των 187.527,51 ευρώ, που φέρεται ότι εισέπραξε αχρεωστήτως ως οικονομική ενίσχυση για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου «Εκσυγχρονισμός ελαιοτριβείου», το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΕΓΤΠΕ) στο πλαίσιο των Κανονισμών 866/1990 και 951/1997, του Β΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ). Περαιτέρω, με την από 3.6.2015 έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 5158/150752/28.11.2014 πράξης του ίδιου ως άνω Γενικού Γραμματέα, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος συνεταιρισμού το ποσό των 67.695,22 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στους τόκους του προαναφερθέντος, καταλογισθέντος με την 4687/139915/6.11.2014, ποσού.(....)Τέλος, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι είναι καταχρηστική η επιβολή τόκων σε βάρος του εκκαλούντος, δεδομένου ότι το κονδύλιο των τόκων αποτελεί αυτόθροη συνέπεια του καταλογισμού συγκεκριμένου ποσού, καθόσον προβλέπεται ρητά (βλ. άρθρα 5 και 6 της ΚΥΑ 2007892/461/27.5.1998) η υποχρέωση επιστροφής του καταλογισθέντος ποσού ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής του στον δικαιούχο. Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι το έντοκο της οφειλής προβλέπεται στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, αποτελεί δε αναγκαίο παρακολούθημα του ανακτώμενου ποσού, επιβάλλεται κατά δεσμία αρμοδιότητα (πρβλ. ΕλΣυν Ι Τμ. 1857/2017).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι κρινόμενες εφέσεις πρέπει να γίνουν εν μέρει δεκτές και να μειωθεί ο καταλογισμός του εκκαλούντος στα 2/6 του καταλογισθέντος σε βάρος του ποσού με την  4687/139915/6.11.2014 πράξη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ήτοι στο ποσό των 62.509,16 ευρώ, πλέον των αναλογούντων στο ποσό αυτό τόκων.Συνεκδικάζει τις από 15.1.2015 (ΑΒΔ 82/16.1.2015) και από 3.6.2015 (ΑΒΔ 1174/5.6.2015) εφέσεις του Αγροτικού Συνεταιρισμού με την επωνυμία «…».Δέχεται εν μέρει τις εφέσεις αυτές.Μεταρρυθμίζει τις 4687/139915/6.11.2014 και 5158/150752/28.11.2014 πράξεις καταλογισμού του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.