Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/825/2010

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με την αίτηση αυτή ζητείται να διαταχθούν ασφαλιστικά μέτρα σχετικά με το διαγωνισμό που προκηρύχθηκε με την Δ09/2007 διακήρυξη του καθ’ ου Νοσοκομείου.(....)Υπό τις συνθήκες αυτές, η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπ’όψιν την περιορισμένη χρονική διάρκεια της ανάθεσης των υπηρεσιών καθαριότητας με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να εξασφαλισθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας μέχρι τη διενέργεια ανοιχτού διαγωνισμού, καθώς και ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την προκήρυξη του διαγωνισμού αυτού, κρίνει ότι, ανεξαρτήτως της βλάβης που επικαλείται ο αιτών, συντρέχει, εν προκειμένω, επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, συνιστάμενος στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας κατά τη λειτουργία του Νοσοκομείου, για τον οποίο πρέπει η κρινόμενη αίτηση να απορριφθεί.Απορρίπτει την υπό κρίση αίτηση ασφαλιστικών μέτρων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/ΕΑ/449/2009

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Με την αίτηση αυτή ζητείται να διαταχθούν ασφαλιστικά μέτρα σχετικά με τον ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε με την υπ’ αριθμ. 99/2008 διακήρυξη του καθ’ ου νοσοκομείου.(....)προκηρύχθηκε δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός για την ανάδειξη χορηγητή διάφορων καθετήρων για ένα έτος με μονομερές δικαίωμα του νοσοκομείου για δίμηνη παράταση με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.(....)Με τα δεδομένα αυτά, η προσβαλλόμενη απόφαση, με την οποία απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη η προδικαστική προσφυγή της αιτούσας κατά της ως άνω αποφάσεως, με την αιτιολογία ότι υποβλήθηκε μετά το πέρας του ωραρίου της τελευταίας ημέρας εκπνοής της προθεσμίας, δεν πιθανολογείται σοβαρά ως παράνομη, οι δε περί του αντιθέτου ισχυρισμοί της αιτούσας πρέπει να απορριφθούν. Δεν πιθανολογείται, δε, σοβαρά ως βάσιμος ούτε ο ειδικότερος ισχυρισμός της ότι στην προκειμένη περίπτωση, λόγω της εκτάσεως του πρακτικού τεχνικής αξιολόγησης, θα έπρεπε να επιτραπεί η μικρή, ως άνω, υπέρβαση της προθεσμίας, κατ’εφαρμογή και της διατάξεως της παραγράφου 6 του άρθρου 10 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας περί ανωτέρας βίας κλπ.Απορρίπτει την αίτηση.


ΣΤΕ/ΕΑ/226/2013

Καθαρισμός σταθμών μετρό:...Επειδή, η Επιτροπή Αναστολών, σταθμίζοντας, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 3886/2010, τα συμφέροντα των διαδίκων, κρίνει ότι οι ανωτέρω ισχυρισμοί της «...» δεν αρκούν για να θεωρηθεί ότι συντρέχει εν προκειμένω επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος, σταθμιζόμενος προς τη βλάβη της αιτούσης, θα επέβαλε την απόρριψη της κρινομένης αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων. Τούτο δε διότι –ανεξαρτήτως της δυνατότητος της «...» να συνεχίσει την ακολουθούμενη μέχρι σήμερα (προς αντιμετώπιση των καθυστερήσεων κατά την εξέλιξη του προκηρυχθέντος με την ΤΔ-032/2012 διακήρυξη διαγωνισμού) πρακτική της διεξαγωγής διαγωνισμών βραχείας διαρκείας- η ανωτέρω εταιρεία δύναται, πάντως, όπως η ίδια αναφέρει στο από 6.6.2013 έγγραφο συμπληρωματικών απόψεων, είτε να προβεί σε απ’ ευθείας ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών είτε να προσφύγει στην διαδικασία των διαπραγματεύσεων. Εν όψει των ανωτέρω, η Επιτροπή Αναστολών κρίνει ότι πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να ανασταλεί η εκτέλεση της ΤΔ-027/13 διακηρύξεως της «...» μέχρι τη δημοσίευση οριστικής αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αιτήσεως ακυρώσεως, την οποία οφείλει να ασκήσει η αιτούσα εντός τριάντα ημερών από την έκδοση της παρούσης αποφάσεως, προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύς του διατασσομένου ασφαλιστικού μέτρου (άρθρο 5 παρ. 7 του ν. 3886/2010), κατόπιν δε τούτου παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών αιτιάσεων που προβάλλονται με την κρινόμενη αίτηση κατά της ανωτέρω διακηρύξεως.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/242/2015

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:To σχέδιο σύμβασης και η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου …, για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.850.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)(....) Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση ο όρος αυτός  παρίσταται αόριστος, αφού  δεν εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις  άσκησης του  δικαιώματος επέκτασης του συμβατικού αντικειμένου, ούτε  προσδιορίζεται αυτό  ποιοτικά, με εξειδίκευση και καταγραφή συγκεκριμένων υπηρεσιών. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου … «…» και της εταιρείας «… A.E.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Νοσοκομείου, για χρονικό διάστημα ενός έτους, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό.


ΕΣ/ΤΜ.6/91/2007

Υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας:    ζητείται η ανάκληση της 95/2007 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου​..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι μη νομίμως ανατέθηκαν με τη διενεργηθείσα διαδικασία των διαπραγματεύσεων οι προαναφερόμενες υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας των κτιρίων και εξωτερικών χώρων του ... στις ως άνω εταιρείες, καθόσον δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις προσφυγής στην εν λόγω διαδικασία, δεδομένου ότι η τήρηση χρονοβόρων, ενδεχομένως, διαδικασιών διενέργειας διαγωνισμών ανάθεσης υπηρεσιών, εξαιτίας της υποβολής ενστάσεων, προσφυγών και αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων εκ μέρους των συμμετεχόντων στον επίμαχο διαγωνισμό, δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, καθισταμένης ούτως επείγουσας της ανάγκης απευθείας ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών, μέσω της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη του Κλιμακίου. Εντούτοις, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου που προσκομίσθηκαν ενώπιον του Τμήματος τούτου, το ..Πανεπιστήμιο .. είχε και στο παρελθόν προσφύγει επανειλημμένως στην αυτή ως άνω διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την (απευθείας) ανάθεση των εν λόγω υπηρεσιών, ενόψει της αντικειμενικής αδυναμίας τήρησης των προθεσμιών διενέργειας αντίστοιχων δημοσίων ανοικτών ή κλειστών διαγωνισμών και ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών. Ως εκ τούτου δε το Τμήμα αποφαίνεται ότι πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς το Πρυτανικό Συμβούλιο του .. υπέλαβε, ομοίως και στην υπό κρίση περίπτωση, ότι συνέτρεχαν απρόβλεπτες περιστάσεις που καθιστούσαν επιτακτικά επείγουσα την ανάγκη, αφενός φύλαξης, αφετέρου καθαριότητας του Πανεπιστημίου και συνεπώς ηδύνατο να ακολουθήσει την προεκτεθείσα διαδικασία, παρά τις σαφείς διατυπώσεις των οικείων διατάξεων, με σκοπό την αδιάλειπτη και απρόσκοπτη παροχή των ως άνω υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας του συνόλου των πανεπιστημιακών κτιριακών εγκαταστάσεων και των εξωτερικών χώρων αυτών...Ανακαλεί την 95/2007 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, 


ΣΤΕ/ΕΑ/1100/2010

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με την αίτηση αυτή ζητείται να διαταχθούν ασφαλιστικά μέτρα σχετικά με τον ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε με την υπ’ αριθμ. .../27.4.2010 διακήρυξη του καθ’ ου.(...) προκηρύχθηκε διεθνής δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός με κριτήριο κατακυρώσεως τη χαμηλότερη τιμή , για την ανάθεση σε συνεργείο καθαριότητας του έργου του καθαρισμού των κτιρίων ευθύνης του και ειδικότερα για τα κτίρια ..., προϋπολογισθείσης δαπάνης 485.113,16 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους.(...)Εξ άλλου ο ισχυρισμός της παρεμβαίνουσας ότι, λόγω του μεγέθους της επιχείρησης, μπορούσε να αντικαταστήσει στο διάστημα της αδείας τους εργαζομένους χωρίς πρόσθετο κόστος, διότι διαθέτει 137 εργαζομένους σε άλλα έργα, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι στο ελάχιστο κόστος μισθοδοσίας περιλαμβάνεται κάθε αναγκαίο ποσό για την κάλυψη των αναγκών των κτηρίων ευθύνης του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αθηνών με το προβλεπόμενο προσωπικό καθαριότητας σε όλη τη διάρκεια του έτους, κατ’ ακολουθία δε και το ποσό για την απασχόληση πρόσθετου προσωπικού κατά τη διάρκεια της αδείας των εργαζομένων. Και τούτο, διότι, ανεξάρτητα αν το πρόσθετο προσωπικό περιλαμβάνεται στο προσωπικό που διατηρούν, εν γένει, οι διαγωνιζόμενοι στην επιχείρησή τους για άλλα έργα, πάντως, εφόσον το προσωπικό αυτό διατίθεται για την κάλυψη των αναγκών των κτιρίων για ορισμένο, έστω, διάστημα, αποτελεί κόστος των υπηρεσιών καθαριότητας του επίδικου διαγωνισμού(...)Δέχεται την αίτηση.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/683/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης με αντικείμενο την ανάθεση, από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «…» (εφεξής, το Νοσοκομείο), των υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος (1) με δικαίωμα παράτασης (προαίρεσης) για επιπλέον δώδεκα (12) μήνες, ποσού 300.208,68 ευρώ πλέον ΦΠΑ ετησίως (372.258,76 ευρώ με τον ΦΠΑ).(....)Με την επισήμανση που αναφέρεται στο σκεπτικό της παρούσας, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της από 28.6.2022 σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…».


ΕΣ/Κλ.Τμ.4/36/2017

Καταβολή ποσού στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «... », ως αμοιβή της για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Νοσοκομείου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκαν οι ανωτέρω υπηρεσίες καθαριότητας με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία, δεδομένου ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιτρεπτής προσφυγής στην εν λόγω διαδικασία, που τίθενται από τις διατάξεις του άρθρου 25 του π.δ. 60/2007, στο πεδίο εφαρμογής των οποίων εμπίπτει η επίμαχη σύμβαση ενόψει της αξίας της, αλλά και της αναγόμενης σε ετήσια βάση αξίας των υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Νοσοκομείου, η οποία υπερβαίνει το όριο των 209.000,00 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τον πάγιο και διαρκή χαρακτήρα αυτών. 


ΑΕΠΠ/170/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης ΔΣ του Νοσοκομείου Καρδίτσας υπ’ αρ. 1494/17.11.2017 και της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, οι οποίες αφορούν τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η πρόσληψη 30 ατόμων για την κάλυψη επειγουσών αναγκών καθαριότητας των κτιρίων του νοσοκομείου, με ετήσιο οικονομικό κόστος 352.800 ευρώ. Ο προσφεύγων επιχορηματολογεί ότι έπρεπε να γίνει δημόσιος διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας αντί της άμεσης πρόσληψης προσωπικού.


ΑΕΠΠ/808/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία, με αντικείμενο δραστηριότητας την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση: (α) της απόφασης 5666/15.03.2018 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, (β) της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2018, (γ) της παραλείψεως διενέργειας δημοσίου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών καθαριότητας, και (δ) όλων των συναφών προηγούμενων ή μεταγενέστερων πράξεων. Το αντικείμενο της διαφοράς αφορά τη σύναψη 35 ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη αναγκών καθαριότητας σε κτίρια του νοσοκομείου, χωρίς τη διεξαγωγή δημοσίου διαγωνισμού. Η προσφυγή επικαλείται παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις, μη νόμιμη παράλειψη διαγωνισμού και παραβίαση συνταγματικών αρχών.


ΑΕΠΠ/68/2017

Η εταιρεία προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, με την οποία εγκρίθηκε η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την πρόσληψη 98 ατόμων για υπηρεσίες καθαριότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κάλυψη αναγκών καθαριότητας, εστίασης, σίτισης και φύλαξης του νοσοκομείου, με σκοπό την εξοικονόμηση δημοσιονομικής ωφέλειας σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι πράξεις αυτές παραβιάζουν το ενωσιακό δίκαιο, ιδίως την οδηγία 2014/24/ΕΕ και τα άρθρα 49 και 56 ΣΛΕΕ, καθώς και το Σύνταγμα, καθώς της στερείται τη δυνατότητα συμμετοχής σε δημόσιες συμβάσεις καθαριότητας.