ΣΤΕ/831/2015
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ:Επειδή, προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση ότι είναι εσφαλμένη η κρίση αυτή του δικάσαντος εφετείου, διότι α) σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 3 του ν. 178/1975, με την οποία καταργήθηκε η διάταξη του άρθρου 5 παρ. 4 του ν.δ/τος 3430/1955 ως αντίθετη προς νεότερη διάταξη, για τη χορήγηση των επιδίκων επιδομάτων απαιτείτο η έκδοση προεδρικών διαταγμάτων, τα οποία δεν είχαν εκδοθεί κατά τον κρίσιμο εν προκειμένω χρόνο, και διότι, β) δεν ήταν εφαρμοστέες εν προκειμένω οι Φ.83-58/1988 και 2014615/1224/0022/1991 ΚΥΑ, οι οποίες αφορούν μόνο τους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών και όχι τους υπαλλήλους του ... Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι αβάσιμοι διότι, όπως έγινε ανωτέρω δεκτό, η κατάργηση της εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 5 παρ. 4 του ν.δ. 3430/1955 δεν είχε ως συνέπεια και την κατάργηση της κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσας 46683/6547/2-4-1975 ΚΥΑ, με την οποία το επίδομα υπηρεσίας των μονίμων υπαλλήλων του … ορίσθηκε ίσο με το εκάστοτε καταβαλλόμενο επίδομα στους ομοιόβαθμους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, συνεπώς εφαρμόζονται εν προκειμένω οι δύο ανωτέρω ΚΥΑ ετών 1988 και 1991. Ενόψει αυτών η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της ως αβάσιμη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΔ 167/2007
Κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο, με τον τίτλο «Κώδικας Συντάξεων Προσωπικού Σιδηροδρόμων» των διατάξεων που ισχύουν για την απονομή των συντάξεων σε σιδηροδρομικούς υπαλλήλους που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955.
ΝΣΚ/454/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Αδεια εννέα μηνών για ανατροφή τέκνου. Αποδοχές. Επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις μητέρες υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, που λαμβάνουν άδεια εννέα μηνών κατ αναλογική εφαρμογή του άρθρου 53 του Υπαλληλικού Κώδικα, καταβάλλεται και το επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής, καθ όλο τον χρόνο κατά τον οποίο είναι τοποθετημένες νομίμως στην αλλοδαπή.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)203/2014
Μη νόμιμες οι δαπάνες που αφορούν την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών από το ΕΤΑΑ σε δύο (2) ασφαλισμένους (γιατρό και φαρμακοποιό), λόγω διαγραφής αυτών από την κατηγορία των μονοσυνταξιούχων του Τ.Σ.Α.Υ., παρόλο που οι ανωτέρω δαπάνες ερείδονται σε νόμιμη απαίτηση των ασφαλισμένων να τους αποδοθούν οι προσαυξήσεις επί των εισφορών της κύριας σύνταξης που κατέβαλαν στο ΤΣΑΥ ως μονοσυνταξιούχοι του Ταμείου (άρθρο 18 του ν. 1976/1991, ΦΕΚ Α΄ 184/1991), κατά το χρονικό διάστημα της παράλληλης υπαγωγής τους στην ασφάλιση άλλων Ταμείων, καθόσον οι αξιώσεις τους εν μέρει έχουν υποπέσει στην τριετή παραγραφή του άρθρου 48 παρ. 2 του ν.δ. 496/1974. Η πενταετής παραγραφή του άρθρου 137 του ν.3655/2008, ως νεώτερη περί παραγραφής διάταξη, καταλαμβάνει και τις πριν από την έναρξη ισχύος της γεννηθείσες αξιώσεις, (γενική διάταξη του άρθρου 18 ΕισΝΑΚ), εκτός από εκείνες για τις οποίες είχε ήδη συμπληρωθεί η προβλεπόμενη από τις προισχύσασες διατάξεις παραγραφή, (όπως εν προκειμένω το άρθρο 48 παρ.3 του ν.δ.496/1974) .
Ν.2452/1996
Ρύθμιση θεμάτων προσφύγων κατά τροποποίηση των διατάξεων του Ν.1975/1991 και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/47/2011
Υπουργείο Εξωτερικών – Υπάλληλοι Διπλωματικοί – Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών – Συνάφεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από το άρθρο 8 του Ν 3205/2003 και ως εκ της αδιαστίκτου διατυπώσεως αυτού, σαφώς προκύπτει ότι το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών χορηγείται σε όλους τους υπαλλήλους για τους οποίους το υπηρεσιακό συμβούλιο έχει αποφανθεί για τη συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, ανεξαρτήτως με το αν ο σχετικός τίτλος ήταν ή όχι προϋπόθεση για το διορισμό τους. (ομοφ.)
ΕΣ/Τμ.1/(ΚΠΕ)/236/2014
Μη νόμιμη η καταβολή πρόσθετης αμοιβής σε νομική σύμβουλο του ΕΟΦ, καθόσον με την διάταξη του άρθρου 30 παρ. 1 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), η αποζημίωση που προβλεπόταν από το άρθρο 6 παρ. 10 του ν.1965/1991 (ΦΕΚ Α΄ 146/1991) καταργήθηκε τόσο για τους υπαλλήλους του Ε.Ο.Φ., όσο και για τους δικηγόρους που υπηρετούν με σχέση έμμισθης εντολής στον Οργανισμό.
ΝΣΚ/488/2008
Κανονισμός συντάξεως – Επίδομα θέσης ευθύνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον δεν εκδόθηκε η προβλεπόμενη από την παρ.8 του άρθρου 16 του Ν 1586/1986 κοινή υπουργική απόφαση ή με άλλη διάταξη νόμου δεν προβλέφθηκε αντιστοίχηση των διαφορετικής ονομασίας οργανικών μονάδων των προϊσχυσάντων οργανικών διατάξεων του Υπουργείου Οικονομικών (ΠΔ 636/1977) προς τις προβλεπόμενες (Γενική Διεύθυνση, Διεύθυνση, Τμήμα, Αυτοτελές Γραφείο) από τις μεταγενέστερα ισχύσασες και ήδη ισχύουσες οργανικές διατάξεις (ΠΔ 284/1988 και ΠΔ 551/1988), η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού Τελωνείων δεν δύναται να προβεί στην εν λόγω αντιστοίχηση, κατά τη χορήγηση βεβαιώσεων υπηρεσιακών μεταβολών σε συνταξιούχους τελωνειακούς υπαλλήλους, προκειμένου να τις προσκομίσουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για τον αναπροσδιορισμό της συντάξεώς τους κατά την περ.ι’ της παρ.2 του άρθρου 9 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/2007), όπως αυτή προστέθηκε με την παρ.4 του άρθρου 4 του Ν 3620/2007.
ΝΣΚ/76/2014
Διατήρηση ή μη από τον Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ του δικαιώματος να ασκεί παράλληλα αρμοδιότητες, τις οποίες έχει μεταβιβάσει με απόφασή του σε έτερο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Στην διάταξη του εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955, δεν προβλέπεται ότι ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες, που αναθέτει σύμφωνα με το εδάφιο αυτό. Επομένως ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν μπορεί να ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες που μεταβιβάζει, σύμφωνα με το εδ. ιδ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953, όπως τούτο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 3210/1955. 2) Οι αρμοδιότητες που ασκούνται από τον Διοικητή του Ιδρύματος σύμφωνα με τις ως άνω παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 4 του ν.δ. 2698/1953 ασκούνται και κατά μερική τροποποίηση κειμένων διατάξεων νόμων ή κανονισμών, οι οποίες τυχόν προβλέπουν την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών από άλλο όργανο πλην του Διοικητή, των διατάξεων αυτών παραμενουσών σε ισχύ κατά τα λοιπά, αν δηλ. προβλέπουν και έτερα θέματα προς ρύθμιση, η διάταξη δηλ. της παρ.3 του άρθρου 4 δεν ρυθμίζει θέματα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/321/2010
Δυνατότητα άμεσης εφαρμογής της παρ.19 του άρθρου 10 του Ν 3863/2010 στους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών και δη άνευ προηγουμένης τροποποιήσεως του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το θέμα της αποχώρησης από την υπηρεσία των υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας ή συγκεκριμένων ετών υπηρεσίας ρυθμίζεται κατά τρόπο λεπτομερειακό από τις διατάξεις του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, λόγω της ειδικής φύσεως των καθηκόντων των υπαλλήλων του εν λόγω Υπουργείου (ΣτΕ 1559/2009, 410/2003, 3458/2002, ΔΕΑ 2876/2008 κ.λπ.). Επομένως δεν καταλείπεται πεδίο εφαρμογής των σχετικών με το θέμα αυτό διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα που ισχύουν για τους δημοσίους υπαλλήλους. Εξάλλου εφόσον για το παραπάνω προσωπικό δεν είχε εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα, το ίδιο θα ισχύσει και μετά τη συμπλήρωση της από τη διάταξη της παρ.19 του άρθρου 10 του πρόσφατου νόμου 3863/2010. Η δυνατότητα δηλαδή που παρέχεται με την προσθήκη αυτή θα περιορισθεί στον κύκλο των προσώπων για τα οποία ισχύει ο Υπαλληλικός Κώδικας. (πλειοψ.)
2/88188/0022/2008
Επίδομα προβληματικών-παραμεθορίων περιοχών στους υπαλλήλους του Νομού Σερρών