ΣΤΕ/ΕΑ/79/2009
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
Προμήθεια ψηφιακού μαστογράφου και ψηφιακού ακτινολογικού συγκροτήματος...Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία αυτά προκύπτει (α) ότι τα φύλλα της προσφοράς της εταιρείας …… φέρουν συνεχή αρίθμηση που ολοκληρώνεται στο Παράρτημα Γ και δεν συνεχίζεται στα Παραρτήματα Δ και Ε καθώς και στα «ΤΕΧΝΙΚΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ – PROSPECTUS» που περιέχονται στην εν λόγω προσφορά, (β) ότι η ίδια ως άνω προσφορά περιλαμβάνει ευρετήριο περιεχομένων που δεν καλύπτει τα «ΤΕΧΝΙΚΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ – PROSPECTUS», (γ) ότι τα φύλλα της προσφοράς της εταιρείας …… φέρουν συνεχή αρίθμηση που ολοκληρώνεται σε ορισμένο σημείο με τον αριθμό 157 και δεν συνεχίζεται περαιτέρω, και (δ) ότι η προσφορά της εταιρείας …… περιλαμβάνει ευρετήριο περιεχομένων που δεν παραπέμπει σε συνεχή αρίθμηση των αναφερόμενων σε αυτό εγγράφων. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, η Επιτροπή Αναστολών πιθανολογεί σοβαρά ότι η απόρριψη της προδικαστικής προσφυγής της αιτούσας κατά της απόφασης του καθού περί αποδοχής των προσφορών των εταιρειών …… δεν ήταν νόμιμη. Για το λόγο αυτό, βασίμως προβαλλόμενο, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, καθόσον αφορά στην αποδοχή των προσφορών των των εταιρειών ……, ενώ καθίσταται αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών αιτιάσεων της αιτούσας που αφορούν την αποδοχή των ως άνω προσφορών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
4113.297/01/2012
Πρότυπη συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οργανισμού που αναγνωρίζεται και εξουσιοδοτείται από την Ελλάδα για τη διενέργεια των απαιτούμενων από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας επιθεωρήσεων, έκδοση, θεώρηση πιστοποιητικών και παρακολούθησή τους, εκτός εκείνων που εμπίπτουν σε αρμοδιότητα αναγνωρισμένου οργανισμού του ΕΚ 391/2009 και των συναφών αυτού διατάξεων, για πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία.
ΝΣΚ/66/2012
Α.Ε.Ι. – Εκλογή προσωρινού Γραμματέα – Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διορισμός του Γραμματέα των Α.Ε.Ι. είναι μία σύνθετη διοικητική ενέργεια που άρχεται από την προκήρυξη της θέσης, συνεχίζεται με την εκλογή αυτού από τη Σύγκλητο του οικείου Α.Ε.Ι. και ολοκληρώνεται με την πράξη διορισμού του Πρύτανη. Αν δεν έχει εκλεγεί γραμματέας κατά τη δημοσίευση του νόμου παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής ανάθεσης καθηκόντων του γραμματέα σε γενικό διευθυντή ή, αν δεν υπάρχει, σε προϊστάμενο διεύθυνσης των διοικητικών υπηρεσιών του ιδρύματος έως την εκλογή του νέου γραμματέα. Η προσωρινή ανάθεση γίνεται με απόφαση του Πρύτανη, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.6/1645/2014
Προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας. (..) ζητείται η ανάκληση της 16/2014 Πράξεως του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που με αυτή κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμβάσεως μεταξύ της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «.......», με αντικείμενο την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας με συνοδό εξοπλισμό (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η προσφορά της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία ......., η οποία υπεβλήθη σε δύο αντίγραφα, ήταν νομίμως συντεταγμένη, το δε οριζόμενο ως «πρωτότυπο» περιείχε τα στοιχεία αυτής μόνον στην εμπρόσθια όψη (σελίδα) του φύλλου, κάτω από το λογότυπό της, και μόνον αυτή έφερε αρίθμηση και μονογραφή, η δε δεύτερη σελίδα του ίδιου φύλλου παρέμεινε κενή κάθ’ ολοκληρίαν, χωρίς αρίθμηση ή υπογραφή και χωρίς να διακόπτεται κατ’ αυτόν τον τρόπο (με την αρίθμηση μόνον της εμπρόσθιας σελίδας) η συνεχής αρίθμηση των φύλλων της προσφοράς. Ακόμη και αν ήθελε θεωρηθεί ότι ο τοιούτος τρόπος αρίθμησης δεν προβλεπόταν στη διακήρυξη ή στις παρασχεθείσες διευκρινίσεις (όπου αναφέρονταν η αρίθμηση και η μονογραφή κάθε σελίδας της προσφοράς), υπό τις συνθήκες υπό τις οποίες διεξήχθη ο συγκεκριμένος διαγωνισμός (κατά την αποσφράγιση παρίσταντο εκπρόσωποι αμφότερων των συμμετεχουσών εταιρειών, οι οποίες δεν υπέβαλαν αντιρρήσεις, η Γραμματέας της Επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού προέβη δημόσια στη διάτρηση των κατατεθεισών προσφορών, τα στοιχεία της προσφοράς είχαν υποβληθεί και σε ψηφιακή μορφή χωρίς να υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους), δεν δημιουργείται καμία αμφιβολία ως προς το περιεχόμενο της προσφοράς ούτε πλήττεται η αξιοπιστία του διαγωνισμού με την προσβολή ή αλλοίωση των όρων του ανταγωνισμού ή της διαφάνειας. ..Ανακαλεί την 16/2014 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που με αυτήν κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεως μεταξύ της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας και της ανώνυμης εταιρείας .....
ΔΕΚ/C-15/2004
«Δημόσιες συμβάσεις — Οδηγία 89/665/ΕΟΚ — Διαδικασία προσφυγής στον τομέα της συνάψεως δημοσίων συμβάσεων — Ανάκληση προκηρύξεως διαγωνισμού μετά το άνοιγμα των προσφορών — Δικαστικός έλεγχος — Έκταση — Αρχή της αποτελεσματικότητας»
Δ17γ/06/11/2010
Οδηγίες για τον ορθό έλεγχο των τεχνικών προσφορών και την ορθή αιτιολόγηση της βαθμολόγησής τους κατά τη διαδικασία ανάθεσης συμβάσεων μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών (Ν 3316/2005).ΕΓΚ.2/2010
ΣΤΕ/4146/2012
Ανέγερση οικισμού:..η αιτούσα προβάλλει ότι η ανάκληση της διακήρυξης με την προσβαλλόμενη απόφαση, μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, λόγω του αναφερόμενου λογιστικού λάθους προκειμένου να επαναδημοπρατηθεί το επίμαχο έργο χωρίς κατ’ ουσία να τροποποιηθεί το συμβατικό αντικείμενο, υπερβαίνει τα ακραία όρια της διακριτικής εξουσίας της αναθέτουσας αρχής και καταργεί κάθε έννοια ανταγωνισμού, αφού παρέχει το δικαίωμα της οιονεί αντιπροσφοράς στους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό σε βάρος της ιδίας. Ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος διότι αφενός το συγκεκριμένο σφάλμα διαπιστώθηκε, πάντως, μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, και αφετέρου η εξ αυτού οικονομική διαφορά είναι τέτοιου μεγέθους που δεν ήταν δυνατό να καλυφθεί στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαγωνισμού, όπως αιτιολογημένα διαπιστώνεται με βάση όσα μνημονεύονται στα στοιχεία του φακέλου. Περαιτέρω, μετά τη δημοσίευση νέας νόμιμης προκήρυξης θα είναι δυνατή η υποβολή νέων οικονομικών προσφορών προσαρμοσμένων στα ορθά δεδομένα, που, όπως εξετέθη, είναι ουσιωδώς διαφορετικά από εκείνα, στα οποία είχε στηριχθεί ο αρχικός προϋπολογισμός, με συνέπεια να διαφοροποιούνται πλέον, αντίστοιχα, και οι νέες οικονομικές προσφορές.(..)η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/188/2006
Σχεδιασμός και παραγωγή διαφημιστικής εκστρατείας...Με τα πραγματικά αυτά περιστατικά και με βάση τα όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας η διακήρυξη του επίμαχου διαγωνισμού αφενός, αναφέρει αόριστα το συντελεστή Γ (οικονομική προσφορά), ο οποίος εκ των υστέρων προσδιορίστηκε με μέθοδο που επέλεξε η Ε.Δ. κατά το στάδιο αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών, αφετέρου μνημονεύει και το κριτήριο Ε ως κριτήριο αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, το οποίο δεν αναλύεται σε τι συνίσταται ούτε χρησιμοποίηθηκε κατά τη διαδικασία αξιολόγησης. Συνεπώς, η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού δεν είναι σαφής και για το λόγο αυτό είναι μη νόμιμη. Περαιτέρω, ο προσδιορισμός και η χρησιμοποίηση του προαναφερόμενου συντελεστή Γ το πρώτον κατά το στάδιο αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών, παραβιάζει πρωτίστως την αρχή της διαφάνειας, καθώς δεν κατέστη γνωστός κατά το χρόνο σύνταξης και υποβολής των προσφορών των διαγωνιζομένων. Εξάλλου, ο συντελεστής αυτός αναφέρεται στη διαφημιστική ωφέλεια του ..., έννοια η οποία ούτε αναφέρεται στη διακήρυξη ούτε περαιτέρω εξειδικεύεται η μέθοδος αξιολόγησής της. Εξαιτίας της ασάφειας αυτής καθίσταται αδύνατο να ελεχθεί δικαστικά αν ο συντελεστής αυτός καθορίστηκε λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία δυνάμενα να επιφέρουν αποτέλεσμα συνιστάμενο σε δυσμενή διάκριση εις βάρος ενός των υποβαλόντων προσφορά. Συνεπώς, η χρησιμοποίηση του συντελεστή αυτού καταλείπει αμφιβολίες ως προς την παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης.
Δεν ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.6/181/2006
ΑΕΠΠ/530/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 9, η οποία αφορά την ανάδειξη προσωρινών αναδόχων σε διάφορα τμήματα του διαγωνισμού για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης προμήθειας ελαιολιπαντικών συνολικής αξίας 305.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ειδικότερα, ο προσφεύγων επικεντρώνεται στην απόρριψη των προσφορών των συμμετεχόντων, ισχυριζόμενος ότι τα τεχνικά φυλλάδια (TDS) και τα φύλλα δεδομένων ασφαλείας (MSDS) που υποβλήθηκαν δεν ήταν στην ελληνική γλώσσα ή σε νόμιμα επικυρωμένη μετάφραση, όπως απαιτεί η διακήρυξη. Αυτή η παράβαση, κατά τον προσφεύγοντα, οδηγεί στην αναγκαιότητα αποκλεισμού των εν λόγω προσφορών και, κατ' επέκταση, στην ακύρωση της σχετικής απόφασης.
ΑΕΠΠ/1658/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ανάκληση ή ακύρωση της απόφασης 550/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία εγκρίνει τα Πρακτικά ηλεκτρονικής αποσφράγισης προσφορών (18-06-2020) και ελέγχου δικαιολογητικών (28-09-2020), ιδίως στο μέρος που αφορά την αποδοχή και βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών της παρεμβαίνουσας και άλλης εταιρείας, προκρίνοντάς τες στο στάδιο αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δράσεις σήμανσης και ανάδειξης θεματικών διαδρομών στη περιοχή των Χανίων, με στόχο τη δημιουργία δικτύου διαδρομών, πληροφοριακών πινακίδων και ψηφιακού υλικού για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομίας, με προϋπολογισμό 166.432,80 ευρώ (συμπεριλ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/661/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ανάκληση ή ακύρωση της απόφασης 372/14.06.2018 του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής «ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ». Η απόφαση αυτή ενέκρινε τα πρακτικά ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού αρ. 16/2017, ειδικά όσον αφορά την προμήθεια ενός ψηφιακού μαστογράφου (συστημικός αριθμός 44396,1). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η αξιολόγηση ήταν εσφαλμένη και αντίθετη προς το νόμο και τη διακήρυξη. Ζητά την ανάκληση/ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης και των πρακτικών, την αναστολή αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών και συνέχισης της διαγωνιστικής διαδικασίας, την απόρριψη των τεχνικών προσφορών άλλων εταιρειών, και επικουρικώς, την αναβαθμολόγηση της δικής του τεχνικής προσφοράς και την υποβαθμολόγηση των προσφορών των άλλων εταιρειών.