ΥΠΕΝ/ΔΔΔ/84410/2919/2024
Τύπος: Αποφάσεις
Ενεργοποίηση Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας και μεταφορά δασεργατών σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς ή άλλης φυσικής καταστροφής.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΝ/ΔΔΔ/67801/2268/2024
Αμοιβή και αποζημιώσεις για τη μεταφορά δασεργατών και ενεργοποίηση Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς ή άλλης φυσικής καταστροφής.
ΥΠΕΝ/ΔΔΔ/21934/568/2020
Διευκρινίσεις επί ερωτημάτων σχετικών με συγχωνεύσεις Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας ΑΔΑ: ΨΓ1Δ4653Π8-ΨΚ2
ΝΣΚ/83/2023
Ερωτάται εάν, μετά τη μεταφορά, δυνάμει του άρθρου τρίτου της από 13.8.2021 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 143), που κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 (A΄ 156), των Δασικών Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (μεταξύ των οποίων οι Γενικές Διευθύνσεις Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, σε ότι αφορά τις ασκούμενες αρμοδιότητες του τομέα δασών, οι οποίες μετονομάσθηκαν αρχικά σε Γενικές Διευθύνσεις Δασών και ήδη σε Επιθεωρήσεις Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής), τα Περιφερειακά Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΠΕΣΠΑ), που συστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 2.α. του ν. 4014/2011 σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στα οποία, κατά την παρ. 2.β. του ίδιου άρθρου, συμμετέχει ως μέλος «ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης», συγκροτούνται νόμιμα με τον ορισμό σε αυτά ως μέλους του Προϊσταμένου της οικείας Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής.(...)Μετά τη μεταφορά, δυνάμει του άρθρου τρίτου της από 13.8.2021 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 143), που κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 (A΄ 156), των Δασικών Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (μεταξύ των οποίων οι Γενικές Διευθύνσεις Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, σε ότι αφορά τις ασκούμενες αρμοδιότητες του τομέα δασών, οι οποίες μετονομάσθηκαν αρχικά σε Γενικές Διευθύνσεις Δασών και ήδη σε Επιθεωρήσεις Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής), τα Περιφερειακά Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΠΕΣΠΑ), που συστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 2.α. του ν. 4014/2011 σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στα οποία, κατά την παρ. 2.β. του ίδιου άρθρου, συμμετέχει, ως μέλος, «ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης», συγκροτούνται νόμιμα με τον ορισμό σε αυτά, ως μέλους, του Προϊσταμένου της οικείας Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής (ομόφωνα).
ΝΣΚ/42/2017
Ζήτημα εφαρμογής της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013 - Δυνατότητα ανάκλησης αδειών εκχέρσωσης δασικών εκτάσεων που εκδόθηκαν στα πλαίσια της δασικής νομοθεσίας σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού για τον οποίο εξεδόθησαν και χαρακτηρισμού των εκτάσεων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου (...)Η ρύθμιση που εισήχθη με την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013, επαναλήφθηκε με τη διάταξη του άρθρου 154 του ν. 4389/2016 και προστέθηκε ως παράγραφος 7 στο άρθρο 3 του ν. 998/1979, συνεπώς δεν έχει καταργηθεί. Σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού της παραχώρησης ή της άδειας εκχέρσωσης, που χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, είναι δυνατή η ανάκληση της σχετικής διοικητικής πράξης και η έκδοση πράξης χαρακτηρισμού (ομόφωνη).
ΝΣΚ/192/2002
Μετατροπή θέσης ΤΕ σε ΠΕ στη Σχολή Ικάρων. Εφαρμογή του άρθρου 155 ΥΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η περίπτωση μονίμου υπαλλήλου-καθηγητή Φυσικής Αγωγής της Σχολής Ικάρων, ο οποίος δεν έχει εξομοιώσει το πτυχίο Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής που κατέχει, με πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου, και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να υπαχθεί αυτοδίκαια στις μετατραπείσες με τον Ν 2913/2001 θέσεις Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Σχολής Ικάρων, σε θέσεις ΠΕ, δύναται να αντιμετωπισθεί με εφαρμογή του άρθρου 155 ΥΚ, δηλ. με μετάταξή του σε κενή, οργανική θέση άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ. κατόπιν αιτήσεώς του, και σε περίπτωση μη υποβολής από αυτόν σχετικής αιτήσεως, με την απόλυσή του.
ΝΣΚ/69/2023
Συνυπολογισμός ή μη του χρονικού διαστήματος απουσίας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας).(...)Το χρονικό διάστημα απουσίας των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική δεν συνυπολογίζεται στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας) (ομόφωνα για την περίπτωση της μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας και κατά πλειοψηφία για την περίπτωση της άδειας μητρότητας και διευκόλυνσης για την ανατροφή τέκνου).
ΝΣΚ/25/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία. Περιστατικό σοβαρής φυσικής καταστροφής. Αποδείξεις συνδρομής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Για να θεωρηθεί κατ άρθρο 11 παρ.2 του Κανονισμού 3887/92, ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, ικανό να θεραπεύσει την μη τήρηση της υποχρεώσεως διατηρήσεως των επιλεξίμων ζώων για 100 ημέρες, και να επιτρέψει την καταβολή στους παραγωγούς της σχετικής πριμοδότησης, απαιτείται η (εμπρόθεσμη) επίκληση του περιστατικού αυτού, να συνοδεύεται από αξιόπιστη και ικανοποιητική για την αρμόδια υπηρεσία, κατά κανόνα δε έγγραφη απόδειξη της συνδρομής του. Η εκτίμηση της επάρκειας και αξιοπιστίας της πιθανολογουμένης απώλειας ζώων που δεν ευρέθησαν, διότι πιθανώς καταπλακώθηκαν από φερτά υλικά της νεροποντής, εξαρτάται από τις ειδικότερες συνθήκες του συγκεκριμένου περιστατικού, και από την δυνατότητα προσκομίσεως ή μη άλλων αποδεικτικών στοιχείων, εναπόκειται δε σε κάθε περίπτωση στην ουσιαστική κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας. Σοβαρή φυσική καταστροφή (χαλαζόπτωση και έντονη πλημμυρική βροχόπτωση κατά μήνα Μάϊο, που προκάλεσε την απώλεια επιλέξιμων ζώων) πληροί κατ αρχήν το αντικειμενικό και υποκειμενικό στοιχείο της ανωτέρας βίας, στην ουσιαστική πάντως κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας εναπόκειται σε κάθε περίπτωση η διαπίστωση, αν οι παραγωγοί είχαν λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα προστασίας (πλην των υπερμέτρων θυσιών) κατά του ασυνήθους περιστατικού.
ΝΣΚ/309/2011
Μεταφορά προσωπικού Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης στις Περιφέρειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης Μαγνησίας το οποίο συγχωνεύθηκε με την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ «ΚΕΚΑΝΑΜ Α.Ε.» και συνεχίζει να λειτουργεί ως οργανικό τμήμα της προελθούσης από τη συγχώνευση Αναπτυξιακής Εταιρείας «ΚΕΚΑΝΕΜ Α.Ε.», δύναται να μεταφερθεί νόμιμα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας σε περίπτωση είτε λύσης της ανωτέρω Εταιρείας, είτε κατάργησης του ανωτέρω Κέντρου ως οργανικού της τμήματος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/108/2010
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αναγνώριση ή μη του χρόνου υπηρεσίας στο τ. ΤΑΞΥ οδοντίατρου με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, μετά την ένταξη του κλάδου ασθενείας στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την κατάταξή της σε μισθολογικά κλιμάκια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος υπηρεσίας οδοντιάτρου στο ΤΑΞΥ, με αμοιβή της κατά πράξη και περίπτωση, κατά τον οποίο είχε αναγνωρισθεί ότι συνδεόταν με το Ταμείο με σχέση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου και ληφθείς υπόψη για την κατάταξή της σε μισθολογικά κλιμάκια κατά τον διορισμό της σ’ αυτό δυνάμει του Ν 1476/1984, λαμβάνεται υπόψη, κατά την κατάταξή της σε μισθολογικά κλιμάκια, μετά την ένταξη του κλάδου ασθενείας του ΤΑΞΥ στον κλάδο ασθενείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και την συνεπεία αυτού μεταφορά της στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (πλειοψ.)
ΕφΘεσσ/219/2016
Σύμβαση εξηρτημένης εργασίας- τροπή πλήρους σε μερική απασχόληση:..Με βάση τα παραπάνω, καθίσταται πρόδηλο ότι η πρόταση της εναγομένης προς τους φύλακες των εγκαταστάσεων του ..., μεταξύ των οποίων και προς τον ενάγοντα, για μείωση του ημερησίου ωραρίου εργασίας τους, σύμφωνα με τη σύμβαση που είχε καταρτίσει με το τελευταίο, δεν αποτελούσε δυσμενή μεταβολή των όρων εργασίας του και τούτο, διότι αυτή έγινε στα πλαίσια διαβουλεύσεων με τους εργαζομένους της εταιρίας, με σκοπό την εξεύρεση συναινετικής λύσης στο ζήτημα που είχε ανακύψει και με την παροχή σε αυτόν της δυνατότητας να μην αποδεχθεί την τροποποίηση του ημερησίου ωραρίου εργασίας του και να μετακινηθεί στη φύλαξη άλλης εγκατάστασης, όπου θα εξακολουθούσε να εργάζεται επί οκτάωρο ημερησίως. Ούτε εξάλλου η μετακίνηση του ενάγοντος στη φύλαξη άλλης εγκατάστασης δύναται να θεωρηθεί ότι συνιστά δυσμενή μεταβολή των όρων υπό τους οποίους παρείχε την εργασία του, καθόσον, ενόψει της εξέλιξης αυτής, η εναγόμενη δεν είχε άλλη επιλογή από το να μεταβάλλει τον τόπο εργασίας του, προκειμένου να συνεχίσει να τον απασχολεί επί οκτάωρο ημερησίως, ενώ σε κάθε περίπτωση, ο ακριβής τόπος παροχής της εργασίας του ενάγοντος ουδέποτε είχε αποτελέσει ρητό όρο της μεταξύ τους, από 07-08- 1995, σύμβασης εργασίας. Ως εκ τούτου, δεν συντρέχει περίπτωση δυσμενούς μεταβολής των όρων της εργασιακής σχέσης του ενάγοντος και το αγωγικό αίτημα, περί αναγνωρίσεως του ότι η μεταβολή αυτή συνιστά καταγγελία της εργασιακής του σχέσης, πρέπει να απορριφθεί ως κατ` ουσίαν αβάσιμο, όπως ορθά έκρινε και η εκκαλουμένη απόφαση, ο δε σχετικός λόγος της έφεσης του ενάγοντος πρέπει να απορριφθεί, ως ουσιαστικά αβάσιμος.(...)Συνεπώς, δεν αποδείχτηκε, ότι η ανωτέρω εξώδικη δήλωση της εναγομένης εργοδότριας εταιρίας αποτελεί στην πραγματικότητα εκδήλωση της πρόθεσής της να παύσει οριστικά να αποδέχεται στο εξής την εργασία του ενάγοντος, οπότε αυτή δεν συνιστά καταγγελία της εργασιακής τους σχέσης, με συνέπεια να μην οφείλεται στον τελευταίο η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης, το δε σχετικό αίτημα της αγωγής πρέπει να απορριφθεί, ως ουσιαστικά αβάσιμο. Η εκκαλουμένη απόφαση, που δέχτηκε το ανωτέρω αίτημα, ως ουσιαστικά βάσιμο, εσφαλμένα εκτίμησε τις αποδείξεις, γι` αυτό και ο σχετικός λόγος της έφεσης της εναγομένης πρέπει να γίνει δεκτός και, ως ουσιαστικά βάσιμος, ο δε αντίστοιχος λόγος της έφεσης του ενάγοντος, που διώκει την επιδίκαση μεγαλύτερου ποσού αποζημιώσεως απολύσεως, πρέπει να απορριφθεί, ως ουσιαστικά αβάσιμος.