Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/81655/7765/2024

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 998/1979, 4915/2022, 4354/2015/Α.19
ΦΕΚ: 4431/Β/29.07.2024

Καθορισμός αποζημίωσης προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. διάρκειας έως έξι (6) μηνών, κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/249/2019

Εάν είναι νόμιμες συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, οι οποίες έχουν συναφθεί κατόπιν της ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2018 του Αιγινήτειου Νοσοκομείου με προσωπικό της κατηγορίας/ειδικότητας Υ.Ε. Προσωπικού Εστίασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συμβάσεις ι.δ.ο.χ. διάρκειας έως είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, οι οποίες συνήφθησαν, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, κατόπιν της ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2018 του Αιγινήτειου Νοσοκομείου με προσωπικό της κατηγορίας/ειδικότητας Υ.Ε. Προσωπικού Εστίασης έως την 31η Δεκεμβρίου 2019, και των οποίων η διάρκεια εκτείνεται πέραν της ημερομηνίας αυτής, με ανώτατο όριο, ωστόσο, τους 24 μήνες, είναι νόμιμες. Η Υπηρεσία του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχει πλέον αρμοδιότητα για τον προληπτικό έλεγχο των σχετικών δαπανών και, συνεπώς, ο σχετικός έλεγχος θα γίνει από τον αρμόδιο Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών. Υπό τη ρητή προϋπόθεση ότι το κόστος της νέας σύμβασης βρίσκεται εντός των ορίων των εγγεγραμμένων πιστώσεων, η νέα σύμβαση μπορεί να έχει ισχύ έως 24 μηνών, χωρίς να ασκεί επιρροή το χρονικό διάστημα που διανύθηκε από την εργαζόμενη που παραιτήθηκε, καθώς οι ρυθμίσεις του άρθρου 63 του ν. 4430/2016 αναφέρονται σε ατομικές συμβάσεις εργασίας που συνάπτονται έως την 31η Δεκεμβρίου 2019, ανεξάρτητα από το πρόσωπο του συμβαλλομένου εργαζομένου.


ΝΣΚ/33/2018

Δυνατότητα ή μη επαναπογραφής ως ναυτικών του ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) στο ΚΕΣΕΝ, δεν εξαιρείται της δυνατότητας επαναπογραφής ως ναυτικών. (ομόφ.)


ΑΕΠΠ/1347/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος και την ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου για την Ομάδα 1 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης για ένα χρόνο και πυρασφάλειας για έξι μήνες κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου σε Πάρκα & Άλση αρμοδιότητας της Περιφέρειας, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά από οικονομική άποψη.


ΑΕΠΠ/1727/2020

Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Νοσοκομείο) η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές έξι οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό για την 'ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΦΥΛΑΞΗΣ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του νοσοκομείου για διάρκεια 12 μηνών, με δυνατότητα τρίμηνης και εννεάμηνης παράτασης. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι αναδεδειγμένοι οικονομικοί φορείς δεν πληρούσαν τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τις άδειες εργασίας του προσωπικού και την εμπειρία των φυλάκων. Η σύμβαση είχε προϋπολογισμένη δαπάνη 265.322,58 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και απαιτούνταν ημερήσια απασχόληση 12 εργαζομένων σε τρεις βάρδιες.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)85/2015

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε εργαζομένους Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. δίμηνης διάρκειας, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143/2007), καθόσον η πρόσληψη στο Δήμο των ως άνω εργατών καθαριότητας και οδηγών απορριμματοφόρων είναι μη νόμιμη, διότι δεν αιτιολογείται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σαφώς, ειδικώς και επαρκώς η συνδρομή κατεπείγουσας πρόσκαιρης ή εποχικής ανάγκης, η οποία επέβαλε την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για χρονικό διάστημα δύο μηνών, κατ’ επίκληση της ανωτέρω διάταξης, αλλά αντιθέτως η πρόσληψη των ως άνω εργαζομένων έγινε για την κάλυψη αναγκών που προέκυψαν, λόγω της έλλειψης τακτικού προσωπικού στο Δήμο, δηλαδή προκειμένου να ικανοποιηθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΕλΣυν/Τμ.1/195/2010

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι είναι δυνατή η πρόσληψη από τους ο.τ.α. προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας δύο μηνών για την κάλυψη κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών. Κατεπείγουσες εποχικές ή πρόσκαιρες είναι οι ανάγκες που έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια και οφείλονται σε έκτακτα γεγονότα, που εκφεύγουν της αναμενόμενης εξέλιξης της προγραμματισμένης δραστηριότητας των Ο.Τ.Α. και απαιτούν άμεση αντίδραση για την αντιμετώπισή τους. Εάν δεν συντρέχει η προϋπόθεση αυτή, τότε η πρόσληψη και η απασχόληση τέτοιου προσωπικού δεν είναι νόμιμη και, επομένως, δεν είναι νόμιμη και η αξίωση των προσληφθέντων για απόληψη των σχετικών αποδοχών (βλ. Πρακτικά Ι Τμήμ. 10ης/5.5.2010, θέμα Β΄, πρβλ. Πράξη Ι Τμήμ. 236/2006).


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)132/2014

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ι.Δ.Ο.Χ.: Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης πρώτης μισθοδοσίας σε υπαλλήλους, που προσελήφθησαν από Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ. δίμηνης διάρκειας, με απόφαση του Προέδρου του Δ.Σ. της επιχείρησης, καθόσον η πρόσληψή τους διενεργήθηκε χωρίς να συντρέχουν οι όροι που τάσσονται, από το άρθρο 206 παρ. 1 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007, ΦΕΚ 143 Α΄), για την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία πρόσληψης προσωπικού, δεδομένου ότι δεν αποδεικνύεται από την Επιχείρηση, ότι οι προσλήψεις έγιναν για την αντιμετώπιση κατεπείγουσων εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, που οφείλονται όλως έκτακτες και απρόβλεπτες περιστάσεις που εκφεύγουν της αναμενόμενης εξέλιξης της προγραμματισμένης λειτουργίας της επιχείρησης. Η φύση των αναγκών αυτών, πρέπει να εξειδικεύεται στην απόφαση του αρμοδίου οργάνου και να αποδεικνύεται και από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)189/2014

Μη νόμιμη η πρόσληψη από Δήμο, υπαλλήλου  Δ.Ε. με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) οκτάμηνης διάρκειας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 205 του ν. 3584/2007, ως χειριστή γκρέιντερ, διότι ούτε από την σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει με ειδική, πλήρη και επαρκή αιτιολογία ότι οι ανάγκες που αυτός καλύπτει είναι εποχικές ή πρόσκαιρες ή περιοδικές σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο στο οποίο αυτές ανεφύησαν. Επιπλέον το γεγονός ότι από τη λήξη της προηγούμενης σύμβασής του υπαλλήλου με το Δήμο και μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης , δεν είχε παρέλθει το διάστημα των 3 μηνών του άρθρου 5 του π.δ. 164/2004, δεν ασκεί επιρροή, καθόσον ήταν μοναδικός υποψήφιος για τη θέση αυτή και ως εκ τούτου συνέτρεχαν αντικειμενικοί λόγοι για την πρόσληψή του, κατά παρέκκλιση της ως άνω απαγόρευσης. Αλλωστε, η μοναδικότητα του υποψηφίου αναγνωρίζεται ως λόγος άρσης και του κωλύματος πρόσληψης, που αφορά στην υπέρβαση των οκτώ μηνών εργασίας σε συνολικό διάστημα 12 μηνών, που τίθεται από το άρθρο 21 του ν. 2190/1994. 

ΝΣΚ/97/2016

Υπάλληλοι δημοσίου τομέα με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου - Ανώτατη Διάρκεια Συμβάσεων έως 24 μήνες – Προσμέτρηση, στο όριο των 24 μηνών, του χρονικού διαστήματος της απασχόλησης σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, προσωρινά εκτελεστών. Ο συνολικός χρόνος διάρκειας απασχόλησης των υπαλλήλων δημοσίου τομέα ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου απαγορεύεται να υπερβαίνει τους 24 μήνες. Στο όριο των 24 μηνών, που τίθεται με τις διατάξεις των άρθρων 5, 6 και 7 του π.δ. 164/2004, δεν συνυπολογίζονται τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης που διανύθηκαν σε εκτέλεση οριστικών δικαστικών αποφάσεων που είχαν κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστές και προσωρινών διαταγών που εκδόθηκαν με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια από την 76/2016 Γνωμ. του Ε’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ.


ΕΣ/ΤΜ.1/231/2011

Καταβολή αποδοχών και εξόδων μετακίνησης:..Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα διαλαμβάνονται στην απόφαση αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου, η πρόσληψη του προσωπικού κρίθηκε αναγκαία για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που παρουσιάστηκαν σε διάφορους τομείς δραστηριότητας του Δήμου λόγω έναρξης της θερινής περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται πολλές εκδηλώσεις στην περιοχή όπως το Φεστιβάλ ..., ο Μουσικός Ιούλιος, το πανηγύρι Αγροτουρισμού αλλά και λόγω των συχνών βροχοπτώσεων που σημειώνονται. Ακολούθως, καταρτίστηκαν μεταξύ του Δημάρχου ... και των φερομένων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων ..... οι 7317/28.7.2001 και 7692/16.8.2011 ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας δύο (2) μηνών, με ημερομηνία έναρξης από 1.8.2011 για τον πρώτο και 16.8.2011 για τη δεύτερη. Για την καταβολή δε σ΄ αυτούς αποδοχών και εξόδων κίνησης μηνός Αυγούστου 2011 εκδόθηκαν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής. Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου φέρει επαρκή αιτιολογία ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων για την πρόσληψη των ανωτέρω υπαλλήλων ως εποχιακού προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο μηνών. Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και ως εκ τούτου τα χρηματικά αυτά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.