100029/9582/18/2019
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ακυρότητα της Πράξης Βεβαίωσης Παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. λόγω αναγραφής εσφαλµένων ή ελλιπών στοιχείων
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2515/1/41-α’/2024
Ψηφιοποίηση Πράξης Βεβαίωσης Τροχονομικών Παραβάσεων.
ΣΤΕ/2984/2019
Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο δεν υποχρεούται, σύμφωνα με τα άρθρα 46 και 62 παρ. 2 περ. α΄ του ΚΔΔ, να εξετάσει αυτεπαγγέλτως τυχόν ακυρότητα του δικογράφου της προσφυγής εταιρείας λόγω της μη αναγραφής σε αυτό των στοιχείων του νομίμου εκπροσώπου της. Ούτε το δευτεροβάθμιο δικαστήριο υποχρεούνταν να εξετάσει αυτεπαγγέλτως το ανωτέρω ζήτημα, σύμφωνα με το άρθρο 97 παρ. 1 και 2 του αυτού Κώδικα.
ΕΑΔΗΣΥ/1534/2023
Ο προσφεύγων ζητεί με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της υπ’ αριθμ. ... απόφασης της ... Επιτροπής, ειδικά στο σκέλος που έγιναν δεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων «...», «...», «...». Επιδιώκει επ’ αυτού την ανάδειξή του ως αναδόχου, υποστηρίζοντας ότι οι δεκτές προσφορές είναι παράνομες λόγω ελλιπών ή ανακριβών δικαιολογητικών (π.χ. μη δήλωσης ακριβών ετήσιων κύκλων εργασιών, έλλειψης στοιχείων έργων για τεχνική ικανότητα, μη έγκυρης βεβαίωσης ΜΕΕΠ, παράβασης περιβαλλοντικής νομοθεσίας από τρίτο φορέα). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα της κατηγορίας «...», με εκτιμώμενη αξία 3.873 €.
40657/2024
Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την αποσβεστική προθεσμία βεβαίωσης προστίμων Κ.Ο.Κ..
2/71587/ΔΕΠ/2021
Καθορισμός αποζημίωσης των μελών Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας βεβαίωσης και παρακολούθησης των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).
Φ.80000/οικ.23795/791/2013
Καθορισμός στοιχείων της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής για την είσπραξη καθυστερούμενων ασφαλιστικών οφειλών
Δ.Εφ.Θεσ/271/2011
Από το συνδυασμό των παραπάνω διατάξεων ( Ν.2690/1999 )προκύπτει ότι η κανονιστική πράξη, όπως η διακήρυξη του δημόσιου διαγωνισμού, αποκτά νόμιμη υπόσταση από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνεπώς η έλλειψη χρονολογίας έκδοσης δεν επιφέρει ακυρότητά της, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με την ατομική διοικητική πράξη η οποία αποκτά νόμιμη υπόσταση με τη χρονολογία και υπογραφή της, οπότε έλλειψη των στοιχείων αυτών επιφέρει ακυρότητα της πράξης.Από τις διατάξεις του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 συνάγεται ότι προκειμένου να αποφευχθεί η έκδοσή κανονιστικής πράξεως που συνεπάγεται δαπάνη, αν δεν έχει εγγραφεί σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό, ο νομοθέτης απαίτησε την αναφορά σ' αυτήν των στοιχείων που αναγράφονται ειδικότερα στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου αυτού. Ανήγαγε μάλιστα με την παράγραφο 4, τη σχετική αναφορά σε ουσιώδη τύπο για την έκδοση της κανονιστικής πράξης, η παράλειψη του οποίου οδηγεί στη ακυρότητα της πράξης. Από αυτά συνάγεται ότι, κατά το ρητό γράμμα της προαναφερθείσας διάταξης του άρθρου 90 π.δ. 63/2005, κάθε κανονιστική πράξη πρέπει πάντοτε να περιέχει μνεία των στοιχείων που απαιτούνται, κατά περίπτωση, στις παραγράφους 2 και 3, σε περίπτωση δε που τα στοιχεία αυτά έχουν παραληφθεί, η τυχόν δημοσιευθείσα χωρίς την παράθεσή τους κανονιστική πράξη είναι ανίσχυρη και ακυρωτέα. Υπό την αντίθετη εκδοχή ότι, δηλαδή, μόνη κύρωση της μη αναγραφής των επίμαχων στοιχείων είναι η μη δημοσίευση της συγκεκριμένης κανονιστικής πράξεως στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε αν η εν λόγω πράξη ήθελε, παρά ταύτα, σκοπίμως ή εκ λάθους, δημοσιευθεί, τούτο να μην έχει καμία συνέπεια στο κύρος της, είναι πρόδηλο ότι θα ήταν δυνατή η περιγραφή του προαναφερθέντος σκοπού του κοινού και, σε τελική ανάλυση, του συντακτικού νομοθέτη ( Ολ. Σ.τ.Ε. 3217-8/2003 ).
ΑΕΠΠ/105/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με ημερομηνία 12.12.2018, η οποία επικύρωσε το Πρακτικό της Μόνιμης Επιτροπής για την αποδοχή των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό (συστημικός αριθμός: 43152.1) για την προμήθεια 17.888 σετ σύμμεικτων στολών πυροσβεστών (Τμήμα Α'). Ειδικότερα, ζητείται η ακύρωση της απόφασης ως προς το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας, καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξης, λόγω σημαντικών παραβάσεων στους όρους της διακήρυξης, όπως η μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές, η υποβολή ελλιπών δικαιολογητικών και η στήριξη σε υπεργολάβους χωρίς τη σχετική τυπική διαδικασία.
ΕΑΔΗΣΥ/232/2025
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας «...», λόγω μη υποβολής του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) του τρίτου οικονομικού φορέα στον οποίο στηρίζεται και λόγω ελλιπών/ανακριβών πληροφοριών στα κριτήρια επιλογής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ... εντός των ... της αναθέτουσας αρχής, με διάρκεια 11 έτη και εκτιμώμενη αξία 1.178.385,03€ χωρίς ΦΠΑ. Η επιτροπή έκρινε ότι η προσφορά της «...» έπρεπε να απορριφθεί λόγω παραβάσεων των όρων της Διακήρυξης και του ν.4412/2016.
45892/2010
Πρωτοβάθμιοι και Δευτεροβάθμιοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας με το Ν. 3852/2010 και αναλογική κατανομή πληθυσμού στις δημοτικές κοινότητες του άρθρου 2, παρ. 4 του Ν. 3852/2010, ο οποίος δεν είναι δυνατόν να κατανεμηθεί, λόγω ελλιπών στοιχείων τόπου εγκατάστασης.