1054455/1145/Α0012/2003
Τύπος: Έγγραφα
ΘΕΜΑ: Προσδιορισμός φόρου υπεραξίας και λοιπών υποχρεώσεων, κατά τη λύση Ο.Ε. και άσκηση ατομικής επιχείρησης στον ίδιο χώρο, από μέλος αυτής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
1093016/1817/Α0012/2007
ΘΕΜΑ: Διακοπή εργασιών υποκαταστημάτων ομόρρυθμης εταιρείας κι έναρξη δραστηριότητας ατομικής επιχείρησης στον ίδιο χώρο από αποχωρούν μέλος αυτής.
ΠΟΛ 1169/2011
Μη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ΚΦΕ σε περίπτωση διακοπής των εργασιών επιχείρησης και έναρξης στον ίδιο χώρο με το ίδιο αντικείμενο εργασιών άλλης επιχείρησης.
Δ12 Α 1040935 ΕΞ 2012
ΘΕΜΑ: Πώληση των παγίων και εμπορευμάτων επιχείρησης που διακόπτει τις εργασίες της, σε άλλη επιχείρηση που κάνει έναρξη εργασιών στον ίδιο χώρο με το ίδιο αντικείμενο.
ΝΣΚ/94/2002
Προϋποθέσεις για την απαλλαγή από το φόρο υπεραξίας άρθρου 3 παρ.12 Ν 2753/99.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τα τελευταία εδάφια της περ.α της παρ.1 άρθρου 13 Ν 2238/1994 (προστεθέντων δι άρθρου 3 παρ.12 Ν 2753/1999), συνάγεται ότι, προκειμένης απαλλαγής από το φόρο υπεραξίας, δεν απαιτείται να συντρέχει ως προϋπόθεση η ιδιότης της έννοιας του νέου επιχειρηματία ή επιτηδευματία στα τέκνα ή τον άλλο σύζυγο, προς τους οποίους γίνεται η μεταβίβαση ατομικής επιχείρησης ή μεριδίου ΟΕ ή ΕΕ. Δεν τίθενται άλλες προϋποθέσεις εκτός της οριζομένης συγγενικής σχέσεως και της συνταξιοδότησης του γονέα ή συζύγου μεταβιβάζοντος.
ΝΣΚ/450/2013
Ένοπλες Δυνάμεις - Προσδιορισμός των αρμοδιοτήτων της Αναπληρώτριας Υπουργού Εθνικής Άμυνας - Συγκρότηση υγειονομικών μονάδων -- Χρησιμοποίηση των πιστώσεων του ΥΕΘΑ -- Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ σε θέματα που σχετίζονται με τη διάθεση πιστώσεων για την άσκηση της υγειονομικής πολιτικής στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις αρμοδιότητες της Αναπληρώτριας Υπουργού Εθνικής Άμυνας ανήκει-εκτός των άλλων- και η συγκρότηση, ανασυγκρότηση και διάλυση των υγειονομικών μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, αφού της έχει ανατεθεί η άσκηση, ως συνόλου, της υγειονομικής πολιτικής στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και όλα τα ζητήματα που συντελούν στην άσκηση και υλοποίηση της παραπάνω πολιτικής, μεταξύ των οποίων είναι και η χρησιμοποίηση τόσο των πιστώσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όσο και των χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ. (ομοφ.)
ΥΠΕΣ/12066/2011
Πραγματοποίηση δαπανών δήμων που αφορούν α) στη μισθοδοσία του προσωπικού που μετατάχθηκε ή μεταφέρθηκε σε αυτούς με τον ν.3852/2010 και β) στην εκπλήρωση ανειλημμένων συμβατικών υποχρεώσεων εκτέλεσης έργων, ή προκύπτουν από την άσκηση νέων αρμοδιοτήτων που μεταβιβάσθηκαν με τον ίδιο νόμο, μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού τους, έτους 2011.
ΔΕΔ/Θεσ/910/2025
Η απόφαση 910/19.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ακύρωση οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021. Η αρχική πράξη είχε επιβάλει συνολικό ποσό φόρου και προστίμου €75.918,15 στον προσφεύγοντα, βασιζόμενη σε προσαύξηση περιουσίας ύψους €153.370,00, η οποία προέκυψε από ανεξήγητες πρωτογενείς καταθέσεις μετρητών. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι ο τραπεζικός του λογαριασμός χρησιμοποιήθηκε για τη διαχείριση της ατομικής επιχείρησης του πατέρα του (είσπραξη εσόδων μετρητών από πωλήσεις και άμεση πληρωμή υποχρεώσεων). Η ΔΕΔ, εξετάζοντας τα στοιχεία, διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός χρησιμοποιήθηκε εκτενώς για την κάλυψη δραστηριοτήτων της επιχείρησης του πατέρα, με τις πιστώσεις (€186.714,26) να αντιστοιχούν σε εξόφληση υποχρεώσεων (€184.115,03). Κατά συνέπεια, η ΔΕΔ έκρινε βάσιμους τους ισχυρισμούς του, ακύρωσε την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, και μηδένισε την οριστική φορολογική υποχρέωση.
ΔΕΔ/Θεσ/1240/2025
Η Απόφαση 1240/07.07.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων της Δ.Ο.Υ. Λάρισας για το φορολογικό έτος 2023. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε το προσωρινό διορθωτικό προσδιορισμό φόρου εισοδήματος και το σημείωμα διαπιστώσεων ελέγχου, υποστηρίζοντας ότι οι καταθέσεις μικροποσών σε τραπεζικούς λογαριασμούς συνιστούσαν εισόδημα από την άσκηση οικογενειακής επιχείρησης (εκμετάλλευση υπεραστικού λεωφορείου) το οποίο ήδη είχε φορολογηθεί. Η ΔΕΔ απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή ως απαράδεκτη, κρίνοντας ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις (σημείωμα διαπιστώσεων ελέγχου και προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός) δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, κατά των οποίων προβλέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής βάσει του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
ΔΕΔ/Θεσ/63/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ιδιοκτήτη ατομικής επιχείρησης (ψητοπωλείο), ο οποίος ζητούσε την ακύρωση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων εισοδήματος και ΦΠΑ για τα έτη 2018 και 2019. Οι πράξεις βασίστηκαν στην έμμεση τεχνική ελέγχου της αρχής των αναλογιών, καθώς ο έλεγχος διαπίστωσε αρνητικούς ή πολύ χαμηλούς συντελεστές μικτού κέρδους και αποκλίσεις εσόδων. Το Δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος περί εσφαλμένου υπολογισμού της φύρας και παράλειψης μεταφοράς ζημιών, κρίνοντας ότι ο προσδιορισμός έγινε ορθά με βάση τα πραγματικά δεδομένα των αγορών της επιχείρησης και τις οδηγίες της διοίκησης. Επιπλέον, κρίθηκε ορθή η παράλειψη συμψηφισμού ζημιών, καθώς ο φορολογούμενος είχε φορολογηθεί βάσει αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης (τεκμήρια) τα προηγούμενα έτη. Ως εκ τούτου, η οριστική φορολογική υποχρέωση του προσφεύγοντος διατηρήθηκε.
ΝΣΚ/148/2019
Εάν είναι δυνατή η έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης υπό αίρεση και υπό όρο και υπό ποιές προϋποθέσεις στην περίπτωση τοποθέτησης ιατρού στο νοσηλευτικό ίδρυμα Γ.Ν.Α. ΚΑΤ για άσκηση και προς απόκτηση ειδικότητας χωρίς να έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή να τυγχάνει νόμιμης αναβολής στράτευσης, τουλάχιστον ισόχρονης με το χρόνο τοποθέτησής του για ειδίκευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης περί τοποθέτησης αιτούντος ιατρού στο Γ.Ν.Α. ΚΑΤ για άσκηση και προς απόκτηση ειδικότητας υπό την αίρεση ή υπό τον όρο μελλοντικής ρύθμισης των στρατιωτικών του υποχρεώσεων, εξαιτίας της έλλειψης της τυπικής προϋπόθεσης που αφορά στο πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης και συγκεκριμένα, εξαιτίας της μη τουλάχιστον ισόχρονης αναβολής με το χρόνο τοποθέτησής του για ειδίκευση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ.3 της υ.α. με αριθμό Α2δ/Γ.Π.οικ.9106/15-2-2016 (ομόφ.).