ΥΠΕΣ/12066/2011
Τύπος: Έγγραφα
Πραγματοποίηση δαπανών δήμων που αφορούν α) στη μισθοδοσία του προσωπικού που μετατάχθηκε ή μεταφέρθηκε σε αυτούς με τον ν.3852/2010 και β) στην εκπλήρωση ανειλημμένων συμβατικών υποχρεώσεων εκτέλεσης έργων, ή προκύπτουν από την άσκηση νέων αρμοδιοτήτων που μεταβιβάσθηκαν με τον ίδιο νόμο, μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού τους, έτους 2011.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/58/2003
Οι απόφασεις απόσπασης πρέπει να περιέχουν σαφή, ειδική και πλήρη αιτιολογία για τη συνδρομή των συγκεκριμένων όλως εξαιρετικών περιπτώσεων, που καθιστούν αναγκαία την πραγματοποίηση της απόσπασης ή οι τελευταίες να προκύπτουν ευθέως από τα στοιχεία του φακέλου,
Ε.2183/2019
Φορολογική μεταχείριση των χρηματοοικονομικών εξόδων που προκύπτουν σε περίπτωση καταβολής τόκων δανείου (ομολογιακού ή μη) όταν το ποσό του φόρου επανενσωματώνεται προκειμένου ο δικαιούχος να λαμβάνει το συνολικό ποσό των συμβατικών τόκων χωρίς το βάρος της παρακράτησης φόρου (ρήτρα “tax gross-up”). ΑΔΑ:6ΞΤΞ46ΜΠ3Ζ-3Η5
2/36602/0022/2011
ΘΕΜΑ: «Αποδοχές προσωπικού πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Ν.Α.) που μετατάχθηκε σε Δήμους».
οικ.568/2018
Διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Ειδικό Λογαριασμό για την εκπλήρωση υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου που προκύπτουν από Σύμβαση Παραχώρησης και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.
οικ.715/2016
Διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε υφιστάμενους Ειδικούς Λογαριασμούς για την εκπλήρωση υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου που προκύπτουν από Συμβάσεις Παραχώρησης, άνοιγμα νέου Ειδικού Λογαριασμού προς το σκοπό αυτό και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.
ΕΣ/ΤΜ.7/399/2010
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αμιγούς δημοτικής επιχείρησης. Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι, .... η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι σύμφωνα με τα εκτεθέντα στις προηγούμενες σκέψεις η καταβολή της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ανωτέρω αμιγούς δημοτικής επιχείρησης εχώρησε αφενός κατόπιν επέκτασης των καταστατικών σκοπών και δραστηριοτήτων της (δια της προσθήκης στους καταστατικούς της σκοπούς και της ανέγερσης-λειτουργίας του Πολιτιστικού και Συνεδριακού Κέντρου ... (Π.Σ.Κ.Η.) το οποίο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί) και μετά από σύνταξη σχετικής οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας (βλ. την προσκομιζόμενη Μαρτίου 2010 οικονομοτεχνική μελέτη, αναφορικά με την αποπεράτωση της ανωδομής των κτιρίων Α και Β του Π.Σ.Κ.Η.) και αφετέρου σε εκπλήρωση ανειλημμένων υποχρεώσεων του Δήμου ..., για την πραγματοποίηση του αυτοχρηματοδοτούμενου τμήματος του έργου από πόρους του Δήμου....Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Κλ.Τμ.7/141/2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, από το περιεχόμενο της επίμαχης σύμβασης προκύπτει ότι, αν και η ελεγχόμενη σύμβαση φέρεται ως προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, αυτή συνιστά κατ’ ουσία απευθείας ανάθεση υπηρεσιών από το Δήμο ... στην «... Α.Ε.». Ειδικότερα, από το αντικείμενό της και, κυρίως, από τον προσδιορισμό των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των μερών προκύπτει ότι η εταιρεία υποχρεούται, έναντι ανταλλάγματος, σε παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών προς το Δήμο, που συνίστανται στη σύνταξη του ΣΔΑΕΚ, καθώς και στην οργάνωση και πραγματοποίηση Ενημερωτικής Ημερίδας, προκειμένου να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για το Σύμφωνο των Δημάρχων και τα οφέλη που προκύπτουν για το Δήμο από αυτό. Η συμβολή του Δήμου ..., που περιορίζεται στην αποτύπωση ενεργειακών δεδομένων, στη συλλογή στοιχείων, καθώς και στην καταγραφή των προγραμματισθέντων ή υλοποιηθέντων δράσεων του Δήμου, αποτελεί δευτερεύον σκέλος της συμφωνίας και δεν αναιρεί το γεγονός ότι η σύμβαση εμπεριέχει απευθείας ανάθεση υπηρεσιών στην ως άνω ανώνυμη εταιρία..
ΥΠΕΣ/74301/2010
Ρύθμιση θεματων οικονομικής διοίκησης και διαχείρισης των περιφερειών που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων του 3852/2010
ΕλΣυν.Τμ.7/216/2010
Παράθεση γεύματος – δεξίωσης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. α΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006, δεδομένου ότι η διοργάνωση συναντήσεων που προβλέπεται στο άρθρο αυτό δεν περιλαμβάνει και την πραγματοποίηση υπηρεσιακών συσκέψεων στο περιθώριο ή στο πλαίσιο ενός γεύματος ούτε στην περιπτ. γ’ του ίδιου άρθρου, δεδομένου ότι οι εκεί προβλεπόμενες δαπάνες δημοσίων σχέσεων (στο πλαίσιο των οποίων είναι δυνατή η παράθεση γευμάτων) συνδέονται μόνο με την απονομή τιμητικών διακρίσεων, αναμνηστικών δώρων και τη φιλοξενία αντιπροσωπειών ή φυσικών προσώπων που συνέβαλαν στην ανάπτυξη ή προβολή του δήμου και δεν περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση γευμάτων εργασίας για τον προγραμματισμό ή την αποτίμηση από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του έργου τους ή της αποτελεσματικότητας των ενεργειών τους. Περαιτέρω, η ανωτέρω δαπάνη δεν συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Κλ.1/74/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, ο οποίος μετατάχθηκε στον Δήμο από τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.), κατ' εφαρμογή του άρθρου 30 του ν. 4223/2013, καθόσον είναι νόμιμη η ανωτέρω μετάταξη, διότι ο ΕΣΔΝΑ αποτελεί φορέα προέλευσης που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω διάταξης. (Όμοια η 75/2015 πράξη του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)