16907/2025
Τύπος: Αποφάσεις
Καθορισμός των ειδικότερων λεπτομερειών και των αναγκαίων διαδικασιών για την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των δαπανών, που πραγματοποιήθηκαν και αφορούν σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής επιτήρησης υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων σε άδεια, κατά το χρονικό διάστημα από 01-12-2022 έως 31-12-2024.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/77/2021
Λήξη ή μη της ισχύος της 75547/2014 σύμβασης υλοποίησης του έργου «Πιλοτική εφαρμογή της λειτουργίας του θεσμού ηλεκτρονικής επιτήρησης υποδίκων, κατάδικων και κρατουμένων σε άδεια». Χρόνος λήξης της σύμβασης και δυνατότητα πληρωμής του αναδόχου για υπηρεσίες του μετά τη λήξη της. Νόμιμος τρόπος συνέχισης της λειτουργίας του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρησης, ενόψει της φύσεως του σκοπού που εξυπηρετεί, της ανάγκης που υπάρχει καθώς και για λόγους δημοσίου συμφέροντος.(,,,,)Η ισχύς της 75547/2014 σύμβασης υλοποίησης του έργου «Πιλοτική εφαρμογή της λειτουργίας του θεσμού ηλεκτρονικής επιτήρησης υποδίκων, κατάδικων και κρατουμένων σε άδεια» έληξε, σύμφωνα με τη συμβατική πρόβλεψη, όταν εξαντλήθηκαν οι διαθέσιμες πιστώσεις της. Η πληρωμή του αναδόχου για τις υπηρεσίες του μετά τη λήξη της σύμβασης είναι δυνατή, είτε με δικαστική απόφαση, κατόπιν άσκησης σχετικής αγωγής, είτε εξωδίκως με πρακτικό του Ν.Σ.Κ., υπό τις προϋποθέσεις του νόμου. Η Υπηρεσία δύναται, έως ότου εκκινήσει και ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τη σύναψη νέας σύμβασης, να προσφύγει στις, προβλεπόμενες στον ισχύοντα ν. 4412/2016 (άρθρα 32 και 118), διαδικασίες για τις επείγουσες περιπτώσεις, τηρώντας τις προϋποθέσεις του νόμου (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΕΛΑΣ.ΟΛΟΜ./983/2023
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:«παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής επιτήρησης (CPV 79714000-2) υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων σε άδεια για τις ανάγκες της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 677.903,22 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (840.600,00 ευρώ με ΦΠΑ).(...)Το Δικαστήριο κρίνει ότι ο ανωτέρω ισχυρισμός περί διαρκώς μεταβαλλόμενου αριθμού χρηστών παρίσταται απορριπτέος ως αβάσιμος, δοθέντος ότι ο πληθυσμός των ωφελούμενων με βάση τις διατάξεις του ποινικού και σωφρονιστικού κώδικα είναι δυνητικά προσδιορίσιμος, λαμβανομένου υπόψη του ότι αφορά σε κρατούμενους που ήδη έχουν εκτίσει ένα μέρος της επιβληθείσας ή απειλούμενης σε βάρος τους ποινής και η όποια απόκλιση θα μπορούσε να προβλεφθεί με την διατύπωση σχετικής ρήτρας συν/πλην συγκεκριμένου ποσοστού (π.χ. 10%) ενόψει και της μέσης χρήσης του μέτρου της ηλεκτρονικής επιτήρησης κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, το οποίο εν προκειμένω ανάγεται στην επταετία πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου ηλεκτρονικής επιτήρησης. Επίσης, ο ισχυρισμός της παρεμβαίνουσας, που αποτυπώνεται και στο από 24.4.2023 υπόμνημά της, ότι η προβλεπόμενη στη διακήρυξη ελάχιστη ημερήσια δαπάνη δεν αποτελεί σταθερή δαπάνη για το Δημόσιο, διότι αν χάριν παραδείγματος οι επιτηρούμενοι μέσα σε ένα μήνα είναι πενήντα (50) και ουδείς εξ αυτών άπορος, τότε η δαπάνη του Δημοσίου θα είναι μηδενική (σελ. 16), πρέπει να απορριφθεί, δοθέντος ότι ανάγεται στο στάδιο λειτουργίας της σύμβασης και εκκαθάρισης της αμοιβής του αναδόχου και ως τέτοιο, πέραν του υποθετικού και αβέβαιου χαρακτήρα του, δεν μπορεί να στηρίξει την τεκμηρίωση του προϋπολογισμού της σύμβασης, η οποία ανάγεται στο προδιαγωνιστικό στάδιο κατάρτισης των εγγράφων του διαγωνισμού.(...)Επιπλέον, απορριπτέος παρίσταται και ο ισχυρισμός της παρεμβαίνουσας περί οικονομικής ζημίας της από την επταετή προηγούμενη εφαρμογή του θεσμού, καθόσον πέραν του ότι προβάλλεται χωρίς να αποδεικνύεται από αντίστοιχα στοιχεία, είναι και επί εσφαλμένης βάσης, υπό την έννοια ότι θα μπορούσε να επιδρά ενδεχομένως στη διαμόρφωση της τιμής προσφοράς της, όχι όμως στην κατά το άρθρο 45 του ν. 4412/2016 τεκμηρίωση του προϋπολογισμού της δημόσιας σύμβασης.Απορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης της 145/2023 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/145/2023
Ζητείται η ανάκληση της 6/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην 3η Υπηρεσία Επιτρόπου Τομέα Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της ανώνυμης εταιρείας με τον διακριτικό τίτλο «….S.A.» με αντικείμενο την «παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής επιτήρησης (CPV 79714000-2) υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον κρίθηκε κατά πλειοψηφία ότι συντρέχουν οι δύο εκ των τριών διακωλυτικών λόγων που διαπιστώθηκαν με την προσβαλλόμενη πράξη, η κρινόμενη προσφυγή και η υπέρ αυτής παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν.Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την από 2.1.2023 προσφυγή της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.Απορρίπτει την υπέρ αυτής παρέμβαση της ανώνυμης εταιρείας με τον διακριτικό τίτλο «…S.A.».Δεν ανακαλεί την 6/2022 πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη 3η Υπηρεσία Επιτρόπου του Τομέα Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΕΛΑΣ.ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/983/2023
12980/Ε3/2023
Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων και αναγκαίων τεχνικών λεπτομερειών σχετικά με τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη, την επικαιροποίηση και τη λειτουργία της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του άρθρου 81 του ν. 4823/2021.
ΔΔΠ0008470/0514Β/ΕΞ2017
Τροποποίηση της υπ’ αριθ. ΔΔΠ0007378/0454Β΄/ 11-05-2017 κοινής υπουργικής απόφασης περί «Καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών» (ΦΕΚ 1636Β΄/ 12-05-2017) .
ΔΔΠ0009186/0575Β/ΕΞ2017
Τροποποίηση της αριθ. ΔΔΠ0008470/0514Β΄ ΕΞ2017/01-06-2017 (ΦΕΚ Β΄ 1970/07-06-2017) κοινής υπουργικής απόφασης περί τροποποίησης της αριθ. ΔΔΠ0007378/0454Β΄ΕΞ 2017/ 11-05-2017 κοινής υπουργικής απόφασης περί «Καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών» (ΦΕΚ 1636 Β΄/ 12-05-2017).
2191/85624/2020
Τροποποίηση της 2745/328012/17/12/2019 (ΦΕΚ 4761 Β΄) απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «καθορισμός των αναγκαίων θεμάτων και λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 53, 54, 56, και 58 του ν. 4647/2019 (Α΄ 204), σχετικά με τις Διεπαγγελματικές Οργανώσεις σε εθνικό επίπεδο στους τομείς της παρ. 2 του άρθρου 1 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1308/2013» (ΦΕΚ 4761 Α΄) .
ΔΔΠ/Β0010068/0624Β/2017
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. ΔΔΠ0007378/0454Β΄ ΕΞ2017/11-05-2017 (ΦΕΚ 1636 Β΄/12-05-2017) κοινής υπουργικής απόφασης περί «Καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις: α) ΔΔΠ0008470/0514Β΄ ΕΞ2017/01-06-2017 (ΦΕΚ Β΄1970/07-06-2017) και β) ΔΔΠ0009186/0575Β΄ ΕΞ2017/13-06-2017 (ΦΕΚ Β΄2098/19-06-2017) όμοιες κοινές υπουργικές αποφάσεις.
ΝΣΚ/146/2014
Αγορές ακινήτων στις περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείο του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, βάσει των διατάξεων των άρθρων 43 και 44 του ν. 4030/2011 – Υπαγωγή ή μη στον προβλεπόμενο από αυτές μειωμένο συντελεστή φ.μ.α., παρά το ότι δεν εκδόθηκε ποτέ η προβλεπομένη στις διατάξεις αυτές σχετική κοινή υπουργική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αγορές ακινήτων και οι συστάσεις εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων, που πραγματοποιήθηκαν στις περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείο του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 43 και 44 του ν. 4030/2011, έπρεπε να υπαχθούν στον οριζόμενο από τις διατάξεις αυτές μειωμένο συντελεστή φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων, παρά το ότι δεν εκδόθηκε ποτέ η προβλεπομένη στην περίπτωση Ε των εν λόγω άρθρων σχετική Κ.Υ.Α. για τον καθορισμό των αναγκαίων λεπτομερειών, διαδικασιών, δικαιολογητικών και κάθε άλλου θέματος σχετικού με την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση είναι λεπτομερής και μπορούσε να εφαρμοσθεί αυτοτελώς. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ε/558/2018
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ – ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν στοιχειοθετείται η συνδρομή των απαιτούμενων προϋποθέσεων για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα, οι προβαλλόμενες από την αναθέτουσα αρχή ως αναγκαίες συμπληρωματικές εργασίες αφορούν σε αντικείμενο άσχετο (τη διαμόρφωση του περιαστικού περιβάλλοντος και την ολοκλήρωση του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής) σε σχέση με εκείνο που αποτέλεσε αντικείμενο της διαγωνιστικής διαδικασίας και της αρχικής σύμβασης (ανέγερση κτιρίου) και κατά τούτο, συνιστούν ανεπίτρεπτη επέκταση του τεχνικού της αντικειμένου. Σε κάθε δε περίπτωση, τα στοιχεία που προβάλλονται αορίστως σχετικά με τον περιβάλλοντα χώρο (ρέμα Εσχατιάς, περιμετρικές οδοί, ενεργά πηγάδια, μικρό πλάτος δρόμου) δεν ανέκυψαν αιφνιδίως μετά τη δημοπράτηση του επίμαχου έργου εξαιτίας απρόβλεπτων περιστάσεων για την αναθέτουσα αρχή, αλλά αντίθετα υπήρχαν και ήταν γνωστά κατά το χρόνο της δημοπράτησης του έργου. Εξάλλου, οι διαπιστούμενες από τον ελεγκτή δόμησης αποκλίσεις και η ανάγκη αναθεώρησης της οικείας οικοδομικής άδειας, δε συνιστούν απρόβλεπτο, δεδομένου ότι πραγματοποιήθηκαν από τον ανάδοχο, εν γνώσει του, κατά παρέκκλιση από τα προβλεπόμενα στην οικοδομική άδεια και την υλοποιούμενη μελέτη εφαρμογής και συνεπώς, δεν μπορεί να γίνει επίκλησή τους για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Ως εκ τούτου, οι επικαλούμενες ως άνω περιστάσεις δεν αποτελούν, κατά το νόμο, λόγο σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης.