2/12884/0026/2004
Τύπος: Έγγραφα
Εναρξη χρόνου πενταετίας είναι η ημερομηνία κατά την οποία η συγκεκριμένη περιοχή που τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός , εντάχθηκε στις προβληματικές περιοχές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/59/2005
Δικαιούνται επιδότησης αγοράς/κατασκευής κατοικίας οι διορισθέντες προβληματική περιοχή πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 2085/1992, δηλαδή πριν την 11.11. 1992, διότι ο σκοπός του νομοθέτη, σύμφωνα δε και με την εισηγητική έκθεση του άνω νόμου, είναι η καταβολή επιδότησης για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή να αποτελέσει όχι μόνο κίνητρο προσέλκυσης των υπαλλήλων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί, στις προβληματικές περιοχές αλλά πολύ περισσότερο κίνητρο μακροχρόνιας παραμονής αυτών στις προβληματικές αυτές περιοχές.
ΣτΕ/1385/2007
Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2085/1992.Ο σκοπός της διάταξης του άρθρου 64 παρ. 4 του ν. 1943/1991, όπως το άρθρο τούτο αντικαταστάθηκε, - η αποσυμφόρηση δηλαδή των κεντρικών δημόσιων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη ενίσχυση των περιφερειακών δημόσιων υπηρεσιών - εκπληρούται και με τη θέσπιση κινήτρων για την παραμονή στις τελευταίες υπηρεσίες των υπαλλήλων που ήδη υπηρετούν σε αυτές, εφόσον αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται για τους συναδέλφους τους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στις περιοχές αυτές μετά τις 11.11.1992 (πενταετής παραμονή μετά τις 11.11.1992, δήλωση περί παραμονής τους για μία ακόμη δεκαετία, αγορά κατοικίας), δεδομένου ότι, κατ’ αυτό τον τρόπο, αποτρέπεται η ροή υπηρετούντων στις προβληματικές περιοχές υπαλλήλων προς το κέντρο, όπως και οι προσχηματικές απομακρύνσεις υπαλλήλων προκειμένου αυτοί να τύχουν ευεργετημάτων με την εκ νέου μετάθεσή τους σε αυτές. Επομένως, η ανωτέρω διάταξη, σύμφωνα με τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, εφαρμόζεται και επί υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε προβληματικές περιοχές πριν από τις 11.11.1992 και οι υπάλληλοι αυτοί πληρούν τις τιθέμενες από τη διάταξη αυτή προϋποθέσεις
ΝΣΚ/20/2005
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος πριν από την εφαρμογή της παραπάνω διατάξεως υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή και στη συνέχεια μετατάχθηκε ή μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία εντός της ίδιας προβληματικής περιοχής. Το παραπάνω ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος ο οποίος πριν από το προαναφερθέν χρονικό σημείο υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, μετά από αυτό καταρτίσθηκε νέα σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, ακολούθως δε ο υπάλληλος τοποθετήθηκε σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τέλος μονιμοποιήθηκε με ταυτόχρονη αναγνώριση της προηγούμενης υπηρεσιακής του καταστάσεως για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
ΝΣΚ/429/2012
Νομιμότητα εγγραφής συνταξιούχου αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, πτυχιούχου παιδαγωγικού τμήματος, στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών – Προϋποθέσεις – Ανάκληση ή μη της πράξης εγγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις εγγραφής του Β.Ν. στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών (πίνακας Γ΄), καθόσον απαραίτητη προϋπόθεση για να εγγραφεί κάποιος στον πίνακα αυτό είναι να είναι συνταξιούχος δημόσιος εκπαιδευτικός, ιδιότητα την οποία δεν διέθετε κατά την εγγραφή του, με αποτέλεσμα η εκδοθείσα πράξη της εγγραφής του στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως συνταξιούχου δημοσίου εκπαιδευτικού να είναι παράνομη. (ομοφ). β) Η ανωτέρω πράξη μπορεί στην παρούσα φάση να ανακληθεί ελεύθερα, καθόσον, δεν έχει παρέλθει από την έκδοσή της, ο εύλογος χρόνος της πενταετίας, σε κάθε δε περίπτωση συντρέχουν και λόγοι δημοσίου συμφέροντος, για την ανάκληση της πράξης αυτής, με αποτέλεσμα η ανάκληση να μπορεί να λάβει χώρα και πέραν του ευλόγου χρόνου της πενταετίας. (ομοφ).
ΝΣΚ/313/2006
Εξέταση αιτήσεων από τη Διοίκηση. Ισχύς συμφώνων γνωμών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δύναται να εξετάζει εκκρεμείς αιτήσεις ιδιωτών για τη μίσθωση θαλασσίων χώρων προς υδατοκαλλιέργεια νέων θαλασσίων ειδών και μετά την παρέλευση χρόνου άνω της πενταετίας από την υποβολή τους. Σύμφωνες γνώμες συναρμοδίων Υπηρεσιών μετά την παρέλευση χρόνου άνω της πενταετίας από την έκδοσή τους είναι ανεπίκαιρες.
ΕΣ/Τ1/54/2009
Επιδότητηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ούτε η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά την παρέλευση της πενταετίας από την τοποθέτηση του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή ούτε η παρέλευση της πενταετίας αυτής αρκούν για τη γέννηση της αξίωσης χορήγησης της επιδότησης καθώς, κατά το νόμο, απαιτείται περαιτέρω και η δήλωση του υπαλλήλου ότι θα παραμείνει στην προβληματική περιοχή ακόμη επί μια δεκαετία. Χωρίς δε, τη συνδρομή και της τελευταίας αυτής προϋπόθεσης δεν μπορεί να νοηθεί ούτε γέννηση της αξίωσης ούτε πολύ περισσότερο να τεθεί ζήτημα έναρξης της παραγραφής αυτής. Την επιδότηση για ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή δικαιούνται όλοι οι υπάλληλοι, που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που τοποθετήθηκαν στην προβληματική περιοχή μέχρι τη θέση σε ισχύ του, ήτοι μέχρι τις 23.2.2005 (βλ. άρθρο 10 ν.3320/2005). Και τούτο, ανεξαρτήτως του εάν η τοποθέτηση τους έλαβε χώρα είτε πριν τις 11.11. 1992, δηλαδή, πριν την έναρξη ισχύος του ν.2085/1992.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/321/2017
Καταβολή επιδόματος απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει νόμιμη, ήτοι για το χρονικό διάστημα από 29.8.2017 (και όχι από 23.8.2017), οπότε και βεβαιώνεται, κατά τα προεκτεθέντα, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος αυτού ανέλαβε καθήκοντα, έως 31.10.2017, απορριπτομένου ως αλυσιτελούς του σχετικού λόγου διαφωνίας. Και τούτο, διότι, ανεξαρτήτως του εάν η απασχόληση σε περιοχή Ζ.Ε.Π. του Δήμου ..... νοείται ως απασχόληση σε περιοχή, η οποία δικαιολογεί την καταβολή του επίδικου επιδόματος, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος απασχολείτο σε καθημερινή βάση, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, στο Εργοτάξιο της ....., ήτοι σε περιοχή εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου της πόλεως της ..... και εκτός του πολεοδομικού σχεδίου αυτής, ήτοι σε περιοχή η οποία υπάγεται στις προβληματικές περιοχές κατηγορίας Α΄ της προεκτεθείσας ΚΥΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847 και, συνεπώς, συντρέχει το πραγματικό γεγονός της απασχόλησης αυτού σε περιοχή που εκ του νόμου δικαιολογεί την καταβολή του επίδικου επιδόματος. Κατόπιν τούτων, ο φερόμενος στο ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα ως δικαιούχος υπάλληλος δικαιούται να λάβει το επίδομα απομακρυσμένων-παραμεθόριων περιοχών από τον χρόνο ανάληψης των καθηκόντων αυτού, ήτοι στις 29.8.2017, έως 31.10.2017, διότι πληρούνται στο πρόσωπο του οι προεκτεθείσες νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση του επιδόματος αυτού.
ΝΣΚ/237/2008
Τρόπος υπολογισμού συντελεστή δόμησης γηπέδου εντός της Ζ.Ο.Ε. Μυκόνου το οποίο εκτείνεται σε δύο διαφορετικές και συνεχόμενες περιοχές (ζώνες χρήσης γης).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί γηπέδων που εκτείνονται σε δύο συνεχόμενες περιοχές (ζώνες χρήσης γης) της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (Z.O.E.) Μυκόνου, στις οποίες ορίζονται διαφορετικές χρήσεις γης, περιορισμοί και όροι δόμησης, ο συντελεστής δόμησης που ισχύει για την περιοχή στην οποία επιτρέπεται συγκεκριμένη χρήση, θα υπολογισθεί, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 19 του ΠΔ 7-3-2005, για την υλοποίηση της χρήσης αυτής, επί του εμβαδού μόνο του τμήματος του γηπέδου που εμπίπτει στην περιοχή αυτή και όχι επί ολόκληρου του ενιαίου γηπέδου.
ΝΣΚ/89/2020
1) Αν επιτρέπεται ο έλεγχος δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης πέραν της πενταετίας, στις περιπτώσεις που η εντολή ελέγχου εκδόθηκε μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4571/2018 και εκτείνεται σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της πενταετίας από τη λήξη του έτους υποβολής της δήλωσης, 2) αν επιτρέπεται ο έλεγχος δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης πέραν της πενταετίας, στις περιπτώσεις που η εντολή ελέγχου εκδόθηκε πριν την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4571/2018 και εκτείνεται σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της πενταετίας από τη λήξη του έτους υποβολής της δήλωσης και 3) αν διαφοροποιείται η απάντηση στις περιπτώσεις που άλλη Αρχή, η οποία διενεργεί προκαταρκτική εξέταση κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας για ποινική διερεύνηση αδικημάτων, έχει αιτηθεί στην πρώην Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, ήδη Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, έλεγχο δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, λόγω αρμοδιότητας, βάσει των διατάξεων του ν. 3213/2003.(...)Επί του 1ου και 2ου υποερωτήματος: Δεν επιτρέπεται ο έλεγχος δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης υπόχρεου για χρόνο μεγαλύτερο της πενταετίας από το τέλος του έτους υποβολής της δήλωσης, ανεξαρτήτως αν οι σχετικές εντολές ελέγχου έχουν εκδοθεί πριν ή μετά την ισχύ του ν. 4571/2018, με την επιφύλαξη της συνδρομής της εξαιρετικής περίπτωσης του νόμου. Περαιτέρω, η Διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει τις σχετικές εντολές ελέγχου κατά το μέρος που το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα εκτείνεται πέραν της πενταετίας (ομόφωνα). Επί του 3ου υποερωτήματος: Η απάντηση δεν διαφοροποιείται στις περιπτώσεις που η εντολή ελέγχου δηλώσεως περιουσιακής κατάστασης εκδόθηκε κατόπιν αιτήματος άλλης Υπηρεσίας, η οποία διενεργεί προκαταρκτική εξέταση κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας (ομόφωνα).
ΝΣΚ/29/2004
Αιτήσεις για εξαγορά χρόνου υπηρεσίας από ναυτικούς, προς θεμελίωση δικαιώματος επικουρικής συντάξεως από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφαλίσεως Ναυτικών (ΚΕΑΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υποβολή – και μόνον – αιτήσεως προς εξαγορά χρόνου υπηρεσίας από ναυτικούς, σε περίπτωση μη καταβολής των εισφορών τουλάχιστον μιας πενταετίας, ουδεμία συνέπεια συνεπάγεται. Οι αιτήσεις εξαγοράς χρόνου υπηρεσίας, που υποβάλλονται σήμερα από ασφαλισμένους, οι οποίοι δεν έχουν καταβάλει ολοσχερώς τις εισφορές της πενταετίας και είχαν υποβάλει, στο παρελθόν, άλλη σχετική αίτηση, θα εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της 2311.1/18/89/27-2-89 αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.