Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2/179846/ΔΠΓΚ/2022

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4765/2021
ΦΕΚ: 5859/Β/17.11.2022

Καθορισμός του τρόπου απόδοσης των ποσών που απαιτούνται, για τη διεξαγωγή διαγωνιστικών διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού, από φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης, στο Α.Σ.Ε.Π.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2020659/1996

Καθορισμός διαδικασιών απόδοσης δαπανών στο Α.Σ.Ε.Π.


34054οικ/Φ.321/2019

Καθορισμός του τρόπου, της διαδικασίας και του χρόνου απόδοσης των χρηματικών απαιτήσεων του Ελληνικού Δημοσίου και λοιπών φορέων, των σχετικών με την παρακατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και του τρόπου απόδοσης και διαφύλαξης από αυτό των χρηματικών ποσών και των εγγράφων που αφορούν δικαιώματα τρίτων, του τύπου των πιστοποιητικών, των σχετικών με την επιστροφή των χρηματικών ποσών στους δικαιούχους, των απαιτούμενων ηλεκτρονικών διαδικασιών και κάθε άλλης σχετικής λεπτομέρειας για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1-6 του ν. 4312/2014 «Ρύθμιση δεσμευμένων ή κατασχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 260). 


οικ.21423 ΕΞ 2019

Ρύθμιση του τρόπου πληρωμής των τελικώς οφειλομένων ποσών που προκύπτουν από την αναβίωση των συμβάσεων εργασίας ή έμμισθης εντολής του προσωπικού της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., καθώς και της διαδικασίας εκκαθάρισης και απόδοσης των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών. 


10095/2021

Καθορισμός επιμέρους προϋποθέσεων, χρόνου και διαδικασιών πρόσληψης των υποψηφίων που περιλαμβάνονται στους προσωρινούς πίνακες κατάταξης της προκήρυξης 6Κ/2018 (Α.Σ.Ε.Π. 17) της κατηγορίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ), που δεν κλήθηκαν από τον φορέα ή κλήθηκαν και δεν αποδέχθηκαν την πρόσληψή τους και διατήρηση ισχύος των συμβάσεων του προσωπικού του κλάδου ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, οι οποίες ανανεώθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4760/2020 (Α' 247).


ΕΣ/Τ4(ΚΠΕ)/185/2013

Χρηματοδότηση Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης.(...)Χωρίς την υποβολή από τους επιχορηγούμενους ή χρηματοδοτούμενους φορείς των στοιχείων που προβλέπονται στην παράγραφο 3, οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης δεν επιτρέπεται να προβαίνουν σε καμία απολύτως επιχορήγηση ή και χρηματοδότηση των φο¬ρέων αυτών (…)». Οι ανωτέρω διατάξεις επιβάλλουν στους επιχορηγούμενους ή χρηματοδοτούμενους από τη Γενική Κυβέρνηση φορείς, ανεξαρτήτως της νομικής τους μορφής, να υποβάλουν στο Γ.Λ.Κ. και στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με το πέρας διμήνου από τη λήξη του οικονομικού έτους, απολογισμό της συνολικής οικονομικής τους δραστηριότητας και ξεχωριστό απολογισμό της επιχορήγησης ή χρηματοδότησης που έλαβαν, εφόσον αυτή είναι μικρότερη του 100% των συνολικών ποσών που διαχειρίσθηκαν, καθώς και τον προϋπολογισμό τους για το επόμενο έτος, σύμφωνα με τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα (βλ. και αιτιολογική έκθεση ν. 4055/2012). (...) Λαμβανομένου υπόψη ότι τα συνολικά έσοδα του Ιδρύματος, όπως αυτά προκύπτουν από τον υποβληθέντα Απολογισμό – Ισολογισμό, δεν αποτελούνται μόνο από επιχορηγήσεις – χρηματοδοτήσεις από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, αλλά και από άλλα, διαφορετικής φύσεως, έσοδα (λ.χ. συνδρομές κάρτας νέων, έσοδα εστιών, τόκοι κ.ά.), έπρεπε, παράλληλα με τα ανωτέρω έγγραφα, να υποβληθεί στο Γ.Λ.Κ. και στο Ελεγκτικό Συνέδριο ξεχωριστός απολογισμός για την επιχορήγηση – χρηματοδότηση που έλαβε το Ίδρυμα κατά το οικονομικό έτος 2012, με ανάλυση του τρόπου ανάλωσής της. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι κατά τούτο βάσιμος.


ΕλΣυν/Κλ.7/117/2016

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ.Για  να είναι νόμιμη η επιχορήγηση φορέα από  φορείς  της  Γενικής  Κυβέρνησης, ο αιτούμενος επιχορήγησης φορέας πρέπει να έχει υποβάλει στους φορείς από τους οποίους εποπτεύεται, στους φορείς που τον έχουν επιχορηγήσει και οι οποίοι δεν ταυτίζονται με τους φορείς από τους οποίους εποπτεύεται και στο Ελεγκτικό Συνέδριο απολογισμό της συνολικής οικονομικής δραστηριότητάς του καθώς και ξεχωριστό απολογισμό της επιχορήγησης που έλαβε κατά το προηγούμενο έτος, εφόσον αυτή είναι μικρότερη του 100% του συνολικού χρηματικού ποσού που διαχειρίστηκε κατά το έτος αυτό (πρβλ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο IV Τμ. πράξεις 54/2014, 185/2013). (…)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, διότι για ουδένα από τους επιχορηγούμενους συλλόγους έχει εκπληρωθεί  το σύνολο των προβλεπόμενων από τη διάταξη του άρθρου 41 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4129/2013, όπως ισχύει, προϋποθέσεων που απαιτούνται για να είναι νόμιμη η επιχορήγηση.


ΠΔ 465/1975

Περί του τρόπου αναλήψεως δαπανών υπό των κυρίων ή δευτερευόντων διατακτών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.)

Π.Δ.113/2010 .ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΔΙΑΤΑΚΤΕΣ(…)  «Άρθρο 12 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται το π.δ. 138/1998 (Α΄ 107), καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά με την επιφύλαξη των περί δημοσίων επενδύσεων ειδικών διατάξεων. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του π.δ. 465/1975 (Α΄ 147) για όσους φορείς περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.»


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/216/2018

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ:Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το δυσερμήνευτο των εφαρμοστέων διατάξεων και τις διαφορετικές θέσεις που διατυπώνονται από διάφορους φορείς ως προς την εφαρμοστέα διαδικασία πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού από τους Ο.Τ.Α. (βλ. το 1067/10.7.2005 έγγραφο του Α.Σ.Ε.Π. και την 1/2018 Έκθεση του Επιθεωρητή του Α.Σ.Ε.Π. …..), καθώς και το γεγονός ότι η πρόσληψη των ανωτέρω προσώπων έγινε βάσει διαγωνιστικής διαδικασίας, με ουσιώδη απόκλιση από τη διαδικασία του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 τη μη παρεμβολή του Α.Σ.Ε.Π., και με γενικούς και αντικειμενικούς όρους και κριτήρια, έστω και ουσιωδώς διαφοροποιημένων από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11Α του ίδιου άρθρου, έλαβε δε επαρκή δημοσιότητα ο διαγωνισμός και προσήλθε ικανοποιητικός βαθμός διαγωνιζομένων, ώστε να μην τίθεται ζήτημα ουσιαστικής παραβίασης των αρχών της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, ενώ το κριτήριο της εντοπιότητας δεν επηρέασε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, τουλάχιστον για την πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, δοθέντος ότι δεν προσήλθαν άλλοι υποψήφιοι για τη θέση Π.Ε. Γυμναστών, ενώ ο …..θα προηγείτο στη βαθμολογία για τη θέση Τ.Ε. Μουσικού έναντι του δεύτερου σε σειρά κατάταξης υποψηφίου, ακόμη και χωρίς την προσμέτρηση των δεκαπέντε (15) επιπλέον μορίων του κριτηρίου εντοπιότητας, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι τα αρμόδια όργανα του Δημοτικού Νομικού Προσώπου Δήμου ......... ενήργησαν, εν προκειμένω, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων και συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η εν λόγω πρόσληψη εξαιρείται από το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, και ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί. Αντιθέτως, κατά τη μειοψηφούσα γνώμη της Παρέδρου Ελένης Νικολάου, η οποία δεν εκράτησε, η συγγνωστή πλάνη δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο λόγο θεώρησης του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, ενόψει και του γεγονότος ότι οι εντελλόμενες αποδοχές καταβάλλονται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγράμματος.


ΝΣΚ/257/2016

Εκκρεμής έλεγχος του ΣΔΟΕ επί επενδυτικού σχεδίου ενταγμένου στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 - Υποχρέωση της υπηρεσίας για διεξαγωγή όλων των ελέγχων αρμοδιότητάς της.(...)Ανεξάρτητα από την έκβαση του διεξαγόμενου ελέγχου από το ΣΔΟΕ (ήδη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων), η ερωτώσα υπηρεσία, πρέπει να μεριμνήσει να γίνουν όλοι οι προβλεπόμενοι έλεγχοι και να εξετασθεί η τήρηση όλων των όρων της απόφασης έγκρισης, η ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, η συνδρομή της ύπαρξης των ιδίων κεφαλαίων για την ένταξη στο Πρόγραμμα και γενικά η νομιμότητα όλων των αδειών, δικαιολογητικών και παραστατικών που απαιτούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ενωσιακού και του εθνικού δικαίου και με τους κανόνες που έχουν τεθεί από την νομολογία του Δ.Ε.Ε. Από τα συμπεράσματα των ανωτέρω ελέγχων, θα εξαρτηθεί κατά πόσον η ερωτώσα υπηρεσία θα προχωρήσει στην εξέταση των αιτημάτων του επενδυτή και της εκκαθάρισης πληρωμής ή θα ξεκινήσει διαδικασία απένταξης του επενδυτή από το Πρόγραμμα και καταλογισμού σε βάρος του των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών. Σε περίπτωση δε που κοινοποιηθεί εγκαίρως στην Υπηρεσία το πόρισμα του ελέγχου της Γ.Γ.Δ.Ε., πρέπει αυτή να το λάβει υπόψη της για τις ανωτέρω εκτιμήσεις. Εάν, αντιθέτως, το πόρισμα του ελέγχου της κοινοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος, από το περιεχόμενο και τις παραδοχές του θα εξαρτηθεί η απένταξη ή μη του επενδυτή από το Πρόγραμμα και, συνεπακόλουθα, ο καταλογισμός ή μη σε βάρος του των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.


ΕΣ/ΚΛ/Ζ/223/2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σύμβαση αυτή μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, της «..... Α.Ε.» και της «......» με το ανωτέρω περιεχόμενο, δεν αποτελεί δημόσια σύμβαση, συναπτόμενη εξ επαχθούς αιτίας, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 1 της Οδηγίας 2014/24//ΕΕ, αλλά είναι γνήσια προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν.3852/2010, το αντικείμενο της οποίας συνίσταται στη συνεργασία των ανωτέρω φορέων προς την επίτευξη ενός σκοπού δημόσιου συμφέροντος (σχετ. Ε.Σ. Τμ. Μείζ. – Επταμ. Σύνθ. 2769/2011, Ζ´ Κλ. 285/2015, 128/2013, πρβλ. Ε.Σ. Τμ. Μείζ. – Επταμ. Σύνθ.  2770, 2271/2011, Ζ´ Κλ. 175/2015). Ειδικότερα, από το υποβληθέν σχέδιο, προκύπτει η ανάληψη σχετικών υποχρεώσεων εκ μέρους όλων των συμβαλλόμενων μερών, με αλληλοσυμπλήρωση των αρμοδιοτήτων τους, το δε αντικείμενο της προγραμματικής σύμβασης παρίσταται συναφές τόσο με τους καταστατικούς σκοπούς της «..... Α.Ε.», όσο και με εκείνους της «......», και, επομένως, οι τρεις συμβαλλόμενοι εκκινούν από κοινή αφετηρία. Περαιτέρω, η ελεγχόμενη σύμβαση δεν επιφέρει στρέβλωση του ανταγωνισμού, καθόσον το σύνολο των ανοιχτών στον ανταγωνισμό παρασχεθησομένων υπηρεσιών και προμηθειών θα υλοποιηθούν με σειρά περαιτέρω διαγωνιστικών διαδικασιών, για τη σύναψη συμβάσεων με τρίτους φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα), ενώ η προβλεπόμενη καταβολή χρηματικών ποσών στις «..... Α.Ε.» και «......» δεν συνιστά μονομερή περιουσιακή μετακίνηση, ούτε αμοιβή τους για τις παρασχεθησόμενες υπηρεσίες, αλλά αποσκοπεί στην κάλυψη του κόστους εκτέλεσης των συμβατικών υποχρεώσεών τους, όπως αυτό αναλύεται στο σχετικό Παράρτημα του ελεγχόμενου σχεδίου. Τέλος, σε περίπτωση τυχόν παράβασης από τα συμβαλλόμενα μέρη των συμβατικών τους υποχρεώσεων, προβλέπεται (άρθρα 14 και 15 του ελεγχόμενου σχεδίου) η κατάπτωση των ορισθεισών ποινικών ρητρών, και, συνεπώς, υφίσταται έλεγχος, ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει κάθε φορέας δυνάμει της προγραμματικής σύμβασης.