2/34389/0026/2003
Τύπος: Έγγραφα
Aπό τις σχετικές διατάξεις του Ν. 2685/99, καθώς και την αριθ. 2/54866/0022/1999 απόφαση Υπ. Οικ. δεν παρέχεται η δυνατότητα καταβολής δαπάνης σε περίπτωση ,μη πραγματοποίησης της μετακίνησης σε βάρος του Κρατικού Π/Υ ή του Π/Υ Ν.Π.Δ.Δ. και λόγω μη προσκόμισης παραστατικών στοιχείων που να αποδεικνύουν την για λόγους ανωτέρας βίας ματαίωση του ταξιδιού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/251/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Αίτηση μερικής ακύρωσης πιστοποιητικού εξαγωγής με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Οι σχετικές αποδείξεις του γεγονότος της ανωτέρας βίας πρέπει να προσκομίζονται εντός 6 μηνών από την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού. Αποδοχή περίπτωσης λόγω συνδρομής στοιχείων ανωτέρας βίας, υπό την προϋπόθεση προσκόμισης πρόσθετων αποδεικτικών στοιχείων.
ΝΣΚ/466/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο, και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η γνωστοποίηση των λόγων ανωτέρας βίας και οι σχετικές αποδείξεις πρέπει να προσκομίζονται γραπτώς εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης είναι σε θέση να το κάνει. Απόρριψη συγκεκριμένης περιπτώσεως λόγω εκπρόθεσμης προσκόμισης των αποδείξεων επικαλούμενης ανωτέρας βίας.
ΕλΣυν/Τμ.1/228/2009
Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών (2685/1999,2/54866/0022/20.7.1999)προκύπτει ότι οι υπάλληλοι που μετακινούνται εκτός έδρας με εντολή του δημοσίου και των ν.π.δ.δ. για εκτέλεση υπηρεσίας δικαιούνται εξόδων μετακίνησης, στα οποία περιλαμβάνεται και η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης, όταν επιτρέπεται κατά τις μετακινήσεις η χρήση ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου. Για την αναγνώριση, τη νόμιμη εκκαθάριση και εντολή πληρωμής της δαπάνης αυτής απαιτείται, σύμφωνα με ρητή διάταξη της προαναφερθείσας 2/5486/0022//20.7.1999 υπουργικής απόφασης, ως απαραίτητο δικαιολογητικό, η προσκόμιση των αποδείξεων διοδίων, στις οποίες θα αναγράφεται υποχρεωτικά από τις υπηρεσίες διοδίων και η ημερομηνία διέλευσης.
ΝΣΚ/472/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Ακύρωση πιστοποιητικού εισαγωγής. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο, και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η γνωστοποίηση των λόγων ανωτέρας βίας και οι σχετικές αποδείξεις πρέπει να προσκομίζονται γραπτώς εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού. Η απεργία των γεωπόνων δύναται να θεωρηθεί ως γεγονός το οποίο συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη μη εισαγωγή προϊόντων εντός του χρόνου ισχύος του πιστοποιητικού υπό τον όρο της εμπρόθεσμης προσκόμισης των οριζομένων αποδείξεων.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)25/2015
Μη νόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε υπαλλήλους Νοσοκομείου με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ., καθόσον: α) οι ανωτέρω υπάλληλοι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ Α΄ 35/1999) μετακινήθηκαν, χωρίς να έχει εγκριθεί η μετακίνησή τους από το αρμόδιο όργανο διοίκησης του Νοσοκομείου και β) δεν προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, από τα οποία να αποδεικνύεται η πραγματοποίηση των ως άνω μετακινήσεων (Κ.Υ.Α. 2/54866/0022/1999, ΦΕΚ Β΄1583/1999).
ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)171/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη η καταβολή δαπανών μετακίνησης (οδοιπορικών εξόδων, δαπάνης διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης) από Περιφερειακό Υποκατάστημα Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. σε τρεις υπαλλήλους του, λόγω της εκτός έδρας μετακίνησής τους στην Αθήνα από 4.2.2015 έως 5.2.2015 για εκτέλεση υπηρεσίας, καθόσον οι σχετικές εντολές μετακίνησης, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 3 του ν.2685/1999 και της 2/54866/0022/20.7.1999 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, δεν προσδιορίζουν την αιτία κάθε μετακίνησης με συνοπτική περιγραφή των εργασιών που πρόκειται να εκτελεστούν, ούτε το μεταφορικό μέσο της μετακίνησης ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ
ΔΕΔ/Θεσ/86/2025
Η απόφαση 86 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) Θεσσαλονίκης απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ/επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2019, συνολικού ύψους 21.038,48€. Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε την πράξη επικαλούμενη αοριστία της έκθεσης ελέγχου και ανωτέρα βία λόγω πλημμύρας για τη μη προσκόμιση παραστατικών. Ο έλεγχος διαπίστωσε τη μη αναγνώριση δικαιώματος έκπτωσης ΦΠΑ εισροών ύψους 14.025,65€, κυρίως λόγω μη προσκόμισης νομίμων φορολογικών στοιχείων για δαπάνες καυσίμων (42.557,49€ καθ. αξία). Επίσης, δεν αναγνωρίστηκε έκπτωση για ενδοκοινοτικές αποκτήσεις (13.348,23€ καθ. αξία) λόγω έλλειψης εγγράφων μεταφοράς. Η ΔΕΔ έκρινε επαρκώς αιτιολογημένη την πράξη και απέρριψε τους ισχυρισμούς περί ανωτέρας βίας και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, καθώς η προσφεύγουσα δεν έφερε το βάρος της απόδειξης των ισχυρισμών της.
ΔΕΔ/Θεσ/957/2025
Η απόφαση 957/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ, με ημερομηνία 20-05-2025, αφορά ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα έτη 2018 και 2019, που επιβλήθηκαν σε ατομική επιχείρηση (πρατήριο καυσίμων) από τη Δ.Ο.Υ. Βόλου. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε ανωτέρα βία (πλημμύρα ΙΑΝΟΣ και σοβαρά προβλήματα υγείας) για τη μη προσκόμιση φορολογικών στοιχείων και αμφισβήτησε την εφαρμογή της έμμεσης τεχνικής ελέγχου «ανάλυσης ρευστότητας». Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς περί ανωτέρας βίας και εσφαλμένης υπαγωγής στις έμμεσες τεχνικές (η οποία επιβεβαιώθηκε για το 2019 λόγω ανεπαρκούς δηλωθέντος εισοδήματος). Ωστόσο, έγινε μερική αποδοχή λόγω προσκόμισης νέων παραστατικών αγορών/δαπανών (συνολικής καθαρής αξίας 1.397,15€ για το 2018 και 1.898,70€ για το 2019). Η πράξη διορθωτικού προσδιορισμού εισοδήματος 2019 επικυρώθηκε, ενώ οι πράξεις για το 2018 (εισόδημα και ΦΠΑ) και ΦΠΑ 2019 τροποποιήθηκαν, μειώνοντας τις καταλογιζόμενες διαφορές φόρου.
ΔΕΔ/Θεσ/88/2025
Η απόφαση 88/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019. Η πράξη καταλόγιζε συνολικό ποσό €63.954,88. Ο καταλογισμός βασίστηκε σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες ύψους €89.496,34 (κυρίως λόγω εξόφλησης φορολογικών στοιχείων άνω των €500 χωρίς τραπεζικό μέσο και μη απόδειξη δαπανών καυσίμων) και σε μη συμπεριληφθέν έσοδο €10.000 από πώληση μηχανήματος. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας περί αοριστίας της έκθεσης ελέγχου, περί ανωτέρας βίας (πλημμύρα) για τη μη προσκόμιση παραστατικών και περί παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας.
ΝΣΚ/310/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπρόβειου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η γαγγραινώδης μαστίτιδα και η εντεροτοξιναιμία συνιστούν περιπτώσεις επιζωοτίας κατά το άρθρο 11 παρ.3 εδ.στ του Καν.(ΕΟΚ) 3887/92 και άρα λόγο ανωτέρας βίας, πλην όμως, η συγκεκριμένη γνωστοποίηση της ως άνω περιπτώσεως ανωτέρας βίας δεν έγινε όπως απαιτεί το άρθρο 11 παρ.2 Καν.(ΕΟΚ) 3887/92 ήτοι εντός 10 εργασίμων ημερών -με προσκόμιση και των αποδεικτικών στοιχείων- από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης ήταν σε θέση να το κάνει. Συνεπώς, μη εκπληρωθείσης της προϋποθέσεως της εντός 10 εργασίμων ημερών γνωστοποιήσεως του γεγονότος και προσκόμισης των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων και της μη επικλήσεως υπό του παραγωγού, γεγονότος προκαλέσαντος παντελή αδυναμία αυτού για την εμπρόθεσμη γνωστοποίηση (δηλ. δεν επικαλέστηκε ούτε προσκόμισε στοιχεία ότι από το τέλος Μαρτίου 1999 που απωλέσθηκαν τα ζώα έως την 7η Μαίου 1999 που υπεβλήθη η δήλωση δεν ήταν σε θέση ο παραγωγός να κάνει την γνωστοποίηση) η Διοίκηση δεν δύναται να αποδεχθεί το αίτημα του ως άνω παραγωγού.