×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

20931/2024

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 5089/2024

Οδηγίες για την εφαρμογή του ν.5089/2024 - ΦΕΚ Α’ 27/16.02.2024 «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» προς τους Δήμους, τα Ληξιαρχεία και τις Ελληνικές Προξενικές Αρχές ΑΔΑ:9Υ8Ν46ΜΤΛ6-ΙΣΚ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.5089/2024

Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα σε άλλες διατάξεις.


12779/2024

Καθορισμός διαδικασίας υποβολής αίτησης της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 5083/2024 για λογαριασμό εκλογέων από τις αρμόδιες ελληνικές Προξενικές Αρχές.


Ε.2033/2024

«Θεώρηση αποδείξεων λιανικής πώλησης αγοραστών - ταξιδιωτών, μη εγκατεστημένων στην Κοινότητα, κατά την έξοδό τους από τη χώρα μας, με απευθείας μετάβασή τους σε τρίτη χώρα κατά τις ημερομηνίες 2 και 3 Απριλίου του έτους 2024, από τις Ελληνικές Προξενικές Αρχές» ΑΔΑ:6Υ5Ν46ΜΠ3Ζ-Β2Λ


ΝΣΚ/120/2016

Νομική φύση των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών και περιεχόμενο αρμοδιοτήτων των Επιτροπών Απαλλαγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1°. Οι γνωματεύσεις, οι οποίες εκδίδονται από τις συγκροτούμενες στις Ελληνικές προξενικές αρχές ειδικές στρατολογικές επιτροπές δεν αποτελούν εκτελεστές ατομικές διοικητικές πράξεις και δεν είναι δεσμευτικές για τις επιλαμβανόμενες, στη συνέχεια, Επιτροπές Απαλλαγών, που εκδίδουν την τελική γνωμάτευση για την για λόγους υγείας αδυναμία προσέλευσης για κατάταξη των στρατεύσιμων. 2°. Οι διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.Δ. 1327/1973 εφαρμόζονται παράλληλα με αυτές του άρθρου 15 του ιδίου Ν.Δ. 3ο. Οι τελικώς επιλαμβανόμενες Επιτροπές Απαλλαγών έχουν ευρεία διακριτική ευχέρεια : α. Να αναβάλουν την εκφορά της οριστικής κρίσης επί της σωματικής ικανότητας στρατεύσιμου, εφόσον συντρέχουν λόγοι, που να την δικαιολογούν β. Να ζητήσουν αιτιολογημένα την αυτοπρόσωπη παρουσίαση του ενδιαφερόμενου ενώπιόν τους, παρά την ήδη πιστοποιηθείσα από τις ειδικές στρατολογικές επιτροπές, που λειτουργούν στις προξενικές αρχές, αδυναμία μετακίνησής του για λόγους υγείας και να εκτιμήσουν ελεύθερα τους λόγους αδυναμίας αυτοπρόσωπης εμφάνισης, γ. Να ζητήσουν την προσκόμιση περισσότερων στοιχείων πέραν της γνωμάτευσης της ειδικής στρατολογικής επιτροπής. 4°. Ο μη εκτελεστός χαρακτήρας των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών δεν διαφοροποιεί τις απαντήσεις στα ως άνω ερωτήματα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


77094/2024

Αριθ. Εγκυκλίου: 39/2024 - Εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων - Διαδικασία ανάκλησης διαγραφής από τους εκλογικούς καταλόγους μετά από αίτηση εκλογέων της ειδικής κατηγορίας της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 5083/2024 (Α΄ 12) στους Δήμους και τις Προξενικές Αρχές. ΑΔΑ:9Υ3546ΜΤΛ6-ΩΨΡ

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΟ ΥΠ.ΕΣ.: ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ/ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για τη διαδικασία εκκαθάρισης των εκλογικών καταλόγων


2341.4-2/36381/2020

Αποδοχή αναθεωρημένων οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM CODE) από τις Αρχές, όπως οι οδηγίες αυτές υιοθετήθηκαν από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) σύμφωνα με την υπ’ αρ. A.1118(30)/6.12.2017 απόφαση.


Π2β/Γ.Π.οικ.14957/2001

«Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ) από Δήμους και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου αυτών, Επιχειρήσεις ιδιωτικού δικαίου ή Εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 741 του αστικού κώδικα, άλλα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού και κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ιδιώτες».

Η υπ’ αρ. 14957/9.10.2001 απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Β΄ 1397) καταργείται από τη δημοσίευση του παρόντος. με την παρ.3 του άρθρου 3 του N.4756/2020 - ΦΕΚ: 235/A/26.11.2020 


ΝΣΚ/242/2016

Απαλλαγή άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού CEDEFOP.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αγορά αγαθών που προορίζονται για πώληση έναντι αντιτίμου από το εστιατόριο-κυλικείο προς τους υπαλλήλους του Οργανισμού (CEDEFOP) ή τρίτους, δεν εμπίπτει στην απαλλαγή της διατάξεως της παραγράφου 1, περιπτώσεις στ - δδ του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000) και, ως εκ τούτου, δεν υφίσταται υποχρέωση επιστροφής από το Ελληνικό Δημόσιο του ΦΠΑ, που κατέβαλε ο Οργανισμός κατά την αγορά των αγαθών που πωλούνται στο κατάστημα αυτό. Ο Οργανισμός CEDEFOP, όσον αφορά στις υπαγόμενες σε ΦΠΑ πράξεις παράδοσης αγαθών (ή παροχής υπηρεσιών εστίασης), αλλά και για την απόδειξη του βάσιμου κάθε αιτήματος επιστροφής ή για τον ακριβή προσδιορισμό του επιστρεπτέου φόρου υπόκειται στις διατάξεις και διαδικασίες του ελέγχου που ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις και οφείλει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, παρέχοντας κάθε πληροφορία ή στοιχεία που κρίνονται αναγκαία και ζητούνται από την Φορολογική Αρχή.


ΝΣΚ/147/2006

Σύμβαση προμηθείας διεπομένη από το π.δ. 394/1996. Ποιος εκ των συμβαλλομένων φέρει τον κίνδυνο καταστροφής ή χειροτερεύσεως των υπό προμήθεια υλικών μέχρι της οριστικής (ποιοτικής και ποσοτικής) παραλαβής ή απορρίψεως αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση αντιμετώπισε ειδική περίπτωση και, μετά από ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων του π.δ. 394/1996 (Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου) και του Αστικού Κώδικα, σε συνδυασμό και προς τους όρους συγκεκριμένης συμβάσεως προμηθείας τεσσάρων (4) σκαφών για την κάλυψη αναγκών του Υ.Ε.Ν., καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποχρέωση για τον ασφαλή ελλιμενισμό, παραμονή και φύλαξή των, κατά νόμο σε συνδυασμό και προς τους όρους της συμβάσεως, ερμηνευομένους ως απαιτεί η καλή πίστη, τα συναλλακτικά ήθη και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο μέχρι την οριστική (ποσοτική και ποιοτική) παραλαβή ή την απόρριψη αυτών, δι’ αποφάσεως του αρμοδίου προς τούτο οργάνου του.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/77/2017

Καταβολή αμοιβής στον πολιτικό μηχανικό…, ο οποίος διορίστηκε πραγματογνώμονας στο πλαίσιο πολιτικής δίκης.(,,,)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη μείζονα σκέψη της παρούσας, η δαπάνη είναι νόμιμη, διότι από τις προπαρατεθείσες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας δεν προκύπτει, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, ότι η αμοιβή του πραγματογνώμονα που διορίζεται από το δικαστήριο, προκειμένου να διευκολύνει το έργο του σε θέματα που χρήζουν ειδικών τεχνικών ή επιστημονικών γνώσεων, καθορίζεται κατά δίκαιη κρίση από το τελευταίο, το δε άρθρο 219 του ίδιου Κώδικα, στο οποίο παραπέμπει η διάταξη του άρθρου 8 του β.δ. της 25ης Μαρτίου (6ης Απριλίου) του 1835 έχει καταργηθεί υπό την προγενέστερη διατύπωσή του. Συνεπώς, ορθώς εν προκειμένω το ύψος της αμοιβής ορίσθηκε αρχικώς από τον δικαιούχο πραγματογνώμονα, αποτέλεσε δε τελικά προϊόν διαπραγματεύσεων μεταξύ αυτού και του ενδιαφερόμενου Δήμου, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 7 του ν. 3919/2011, καθώς και αυτών του π.δ. 696/1974 περί των νομίμων, πλέον, αμοιβών των μηχανικών για την παροχή εργασίας. Λαμβάνοντας, μάλιστα, υπόψη τις διαδοχικές εκπτώσεις που επήλθαν στο αρχικώς καθορισθέν ποσό, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η καταβλητέα αμοιβή βρίσκεται εντός των ορίων που υπαγορεύουν οι αρχές της χρηστής διοίκησης και της συνετούς διαχείρισης του δημόσιου χρήματος και είναι εύλογη.