×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/120/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομική φύση των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών και περιεχόμενο αρμοδιοτήτων των Επιτροπών Απαλλαγών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1°. Οι γνωματεύσεις, οι οποίες εκδίδονται από τις συγκροτούμενες στις Ελληνικές προξενικές αρχές ειδικές στρατολογικές επιτροπές δεν αποτελούν εκτελεστές ατομικές διοικητικές πράξεις και δεν είναι δεσμευτικές για τις επιλαμβανόμενες, στη συνέχεια, Επιτροπές Απαλλαγών, που εκδίδουν την τελική γνωμάτευση για την για λόγους υγείας αδυναμία προσέλευσης για κατάταξη των στρατεύσιμων. 2°. Οι διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.Δ. 1327/1973 εφαρμόζονται παράλληλα με αυτές του άρθρου 15 του ιδίου Ν.Δ. 3ο. Οι τελικώς επιλαμβανόμενες Επιτροπές Απαλλαγών έχουν ευρεία διακριτική ευχέρεια : α. Να αναβάλουν την εκφορά της οριστικής κρίσης επί της σωματικής ικανότητας στρατεύσιμου, εφόσον συντρέχουν λόγοι, που να την δικαιολογούν β. Να ζητήσουν αιτιολογημένα την αυτοπρόσωπη παρουσίαση του ενδιαφερόμενου ενώπιόν τους, παρά την ήδη πιστοποιηθείσα από τις ειδικές στρατολογικές επιτροπές, που λειτουργούν στις προξενικές αρχές, αδυναμία μετακίνησής του για λόγους υγείας και να εκτιμήσουν ελεύθερα τους λόγους αδυναμίας αυτοπρόσωπης εμφάνισης, γ. Να ζητήσουν την προσκόμιση περισσότερων στοιχείων πέραν της γνωμάτευσης της ειδικής στρατολογικής επιτροπής. 4°. Ο μη εκτελεστός χαρακτήρας των γνωματεύσεων των ειδικών στρατολογικών επιτροπών δεν διαφοροποιεί τις απαντήσεις στα ως άνω ερωτήματα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Β.Δ.374/1973

Περί της συνθέσεως, αρμοδιοτήτων και λειτουργίας των Επιτροπών Απαλλαγών και των Επιτροπών Αναρρωτικών Αδειών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ν.5018/2023-ΦΕΚ:25/Α/09.02.2023:Άρθρο 82-Μετονομασία Επιτροπών Απαλλαγών σε Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές: 1.Οι Επιτροπές Απαλλαγών του ν.δ. 1327/1973 (Α’ 16) και του β.δ. 374/1973 (Α’ 115), μετονομάζονται σε «Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές». 2.Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «Επιτροπές Απαλλαγών» αντικαθίσταται από τον όρο «Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές».


ΙΚΑ/Υ70/7/2013

ΘΕΜΑ: «Α. Ισχύς των γνωματεύσεων που εκδίδονται από τις Υγειονομικές Επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας καθώς και των Υγειονομικών Επιτροπών που λειτουργούσαν μέχρι τις 31/08/2011. Β. Αξιολόγηση των γνωματεύσεων που εκδίδονται από το ΚΕ.Π.Α. στις περιπτώσεις ασφαλιστικής μονιμοποίησης της συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας.»


ΝΣΚ/50/2000

Δημόσιο. Ειδικές Επιτροπές. Αρμοδιότητα κατά χρόνον Επιτροπών άρθρου 5 παρ.13 Ν.1943/91.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιες για την εξέταση των αιτήσεων καταβολής "χρηματικού ποσού" λόγω μη τηρήσεως των προθεσμιών του άρθρου 5 του Ν.1943/1991, που είχαν υποβληθεί πριν από την έναρξη ισχύος του Ν.2690/1999 και δεν είχαν εξεταστεί από την Ειδική Επιτροπή, που είχε συσταθεί στο τ.Υπουργείο Προεδρίας της Κυβερνήσεως, είναι οι Ειδικές Επιτροπές, που συστάθηκαν στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και στις έδρες των Περιφερειών με το άρθρο δεύτερο παρ.2β του Ν.2690/1999 (με το οποίο αντικαταστάθηκε η παρ.13 του άρθρου 5 του Ν.1943/1991).


ΝΣΚ/81/2008

Συγκρότηση επιτροπών δημοπρασιών από τη δημαρχιακή επιτροπή.Οι επιτροπές διαγωνισμού αναθέσεως δημοτικού ή κοινοτικού έργου, πρέπει να αποτελούνται από τρία υπηρεσιακά μέλη


ΝΣΚ/722/1995

Κρατικές προμήθειες. Συγκρότηση επιτροπών διαγωνισμών. Οι υπηρετούντες στα πολιτικά γραφεία των Υπουργών και Υφυπουργών μετακλητοί υπάλληλοι, ειδικοί σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες, ως και οι ειδικοί σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων, δεν μπορούν να μετέχουν στις επιτροπές διαγωνισμών κρατικών προμηθειών.


ΝΣΚ/430/2001

Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές ΙΚΑ. Ασφαλιστικές διαφορές. Προθεσμία - άσκηση προσφυγής - αναστολή εκτέλεσης αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προθεσμία και η άσκηση προσφυγής, δεν αναστέλλουν (χωρίς υποβολή σχετικής αίτησης αναστολής και έκδοση αντίστοιχης απόφασης του αρμοδίου Δικαστηρίου) την εκτέλεση των αποφάσεων των Τοπικών Διοικητικών Επιτροπών του ΙΚΑ (που αποφαίνονται επί ενστάσεων αφορωσών το σύνολο των κοινωνικοασφαλιστικών διαφορών), μετά την έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (Ν 2717/1999), ο οποίος, μεταξύ άλλων, κατήργησε και όλες τις αντίθετες προς τις διατάξεις του, ειδικές για το ΙΚΑ, ρυθμίσεις.


ΝΣΚ/135/2005

Νομιμότητα ή μη της συμμετοχής ως Προέδρων, στις Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές του ΙΚΑ, «εν ενεργεία» δικαστικών λειτουργών. Αντικατάσταση αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας, η συμμετοχή «εν ενεργεία» δικαστικών λειτουργών σε συμβούλια ή επιτροπές, μη αμιγώς πειθαρχικού, ελεγκτικού ή δικαιοδοτικού χαρακτήρα, απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Ως εκ τούτου, επιβάλλεται η αντικατάστασή τους και από τη θέση των Προέδρων των ΤΔΕ του ΙΚΑ, την οποία κατέχουν, διότι στις Επιτροπές αυτές έχουν ανατεθεί μικτά καθήκοντα (δικαιοδοτικά και γνωμοδοτικά). Κατά την άποψη όμως, της μειοψηφίας, ο ορισμός δικαστού ως Προέδρου ΤΔΕ του ΙΚΑ, είναι συνταγματικά ανεκτός, διότι οι αρμοδιότητες της Επιτροπής αυτής είναι, κατά κύριο λόγο, αποφασιστικού και όχι γνωμοδοτικού χαρακτήρα. Συνεπώς, κατά την πλειοψηφήσασα αυτή γνώμη, η εν λόγω αντικατάσταση θα χωρήσει, κατ’ ελεύθερη επιλογή, εκ των μελών του διδακτικού προσωπικού των διδασκόντων νομικά μαθήματα, στα Πανεπιστήμια, των μελών του κυρίου προσωπικού του ΝΣΚ και των συνταξιούχων δικαστικών, αλλά και εκ των δικηγόρων πενταετούς δικηγορικής υπηρεσίας. Οι τελευταίοι μπορούν να ορισθούν ως Πρόεδροι, μόνο σε όσες εκ των ΤΔΕ των λοιπών -πλην Αθηνών, Πειραιώς και Θεσ/νίκης- Υποκ/των του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εδρεύουν σε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, στις οποίες δεν λειτουργεί γραφείο του ΝΣΚ. Στην περίπτωση αυτή, είναι εφικτός ο ορισμός ως Προέδρων, των ως άνω Τοπικών Διοικητικών Επιτροπών του ΙΚΑ, και διοικητικών υπαλλήλων με βαθμό Α΄ του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας ή εποπτευομένου, απ’ αυτό, Οργανισμού, μόνον εάν υπάρχει έλλειψη ή αδυναμία ορισμού ενός εκ των προαναφερομένων κατηγοριών προσώπων, συμπεριλαμβανομένων και των ως άνω δικηγόρων. Αντιθέτως, κατά την άποψη της μειοψηφίας, η ως άνω αντικατάσταση θα γίνει από τα πρόσωπα που αναφέρονται στις διέπουσες το ΙΚΑ, ειδικές διατάξεις.


ΝΣΚ/127/2006

Επιτροπές που γνωμοδοτούν για την άρση της απαγόρευσης κτήσεως εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ανωτέρω επιτροπές συγκροτούνται και προεδρεύονται από το Νομάρχη, δεν υπάρχει δυνατότητα συγκροτήσεώς των από Επάρχους, έχουν πενταετή θητεία, δεν μετέχει σ αυτές ως μέλος εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Γεωργίας, (ήδη Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) πρέπει να ορίζεται από το Υπουργείο και όχι από την Περιφέρεια. Η αρμοδιότητα του Νομάρχη για συγκρότηση της επιτροπής μπορεί να μεταβιβασθεί σε Αντινομάρχη. Αρμόδιο Υπουργείο για ρυθμίσεις στο καθεστώς των επιτροπών κρίνεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η διάταξη του εδαφίου β της παρ.9 του άρθρου 10 του Ν 2503/1997 ισχυροποιεί τις πράξεις συγκροτήσεως Επιτροπών, οι οποίες αναρμοδίως συγκροτήθηκαν από τους Νομάρχες και μόνο για τον λόγο αυτό.


ΝΣΚ/16/2018

Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Αεροπορίας (ΕΛΟΑΑ) - Υπολογισμός του εφάπαξ βοηθήματος του ν.δ. 398/1974 – Δυνατότητα συνέχισης της μετοχικής σχέσης του δικαιούχου, ο οποίος διέκοψε τη μετοχική του σχέση με τον ΕΛΟΑΑ με τη λήψη του ως άνω βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα χορηγηθέντα από τον ΕΛΟΑΑ από 1-8-2012 έως 12-11-2012 εφάπαξ βοηθήματα του ν.δ. 398/1974, ορθώς και νομίμως υπολογίστηκαν με το μισθολογικό καθεστώς που ίσχυε μέχρι 31-7-2012, οι δε μέτοχοι που με τη συμπλήρωση 35ετίας έλαβαν το εφάπαξ βοήθημα και επέλεξαν να διακόψουν τη μετοχική τους σχέση με τον ΕΛΟΑΑ, δεν μπορούν να ζητήσουν τη συνέχισή της, έστω και αν είναι ακόμη εν ενεργεία. (ομόφ.)


ΝΣΚ/22/2012

Υποχρέωση ή μη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις εταιρειών κατά των Ν.Π.Ι.Δ. «Οργανωτικές Επιτροπές Αθλητικών Εκδηλώσεων».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν οφείλει να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις της εταιρείας «… Ε.Π.Ε.» κατά των προαναφερομένων οργανωτικών επιτροπών αθλητικών εκδηλώσεων, οι οποίες πηγάζουν από συμβάσεις συναφθείσες μεταξύ τους, δηλαδή από συμφωνίες απότοκες μη δεσμευτικής για το Δημόσιο δράσεως Ν.Π.Ι.Δ. (ομοφ.)