3 07107/220284/975/118/2018
Τύπος: Αποφάσεις
ΦΕΚ: 2893/Β/19.07.2018
Χαρακτηρισμός ως κινητών μνημείων τετρακοσίων (400) αντικειμένων (ενδυμάτων και εξαρτημάτων) από το Ιστορικό Βεστιάριο του Εθνικού Θεάτρου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/2/2022
Αναγνώριση κυριότητας αρχαίων κινητών μνημείων.(...)Δεν μπορεί να γίνει δεκτή η από 2.8.2021 αίτηση της Ε.-Κ. Ι., και να αναγνωριστεί η κυριότητα των 17 αρχαίων αντικειμένων για τα οποία της έχει αναγνωριστεί η κατοχή τόσο με την παλιά, όσο και με τη νέα αρχαιολογική νομοθεσία, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε και ισχύει με το ν. 4858/2021 (ομόφωνα).
906/Δ/1999
Χαρακτηρισμός χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών του κόλπου Λαγανά και των νήσων Σροφάδων ως Εθνικό θαλάσσιο Πάρκο και χαρακτηρισμός ως περιφερεαική ζώνη του Εθνικού θαλασσίου πάρκου της χερσαίας έκτασης του Δήμου Ζακύνθου και του Δήμου Λαγανά.
Π.Δ.22/2000
Χαρακτηρισμός χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών του Σχινιά - Μαραθώνα Αττικής ως Εθνικού Πάρκου.
ΠΔ 1272/2003
Τροποποιήση του απο Π.Δ/τος: Χαρακτηρισμός χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών του κόλπου Λαγανά και των νήσων Σροφάδων ως Εθνικό θαλάσσιο Πάρκο και χαρακτηρισμός ως περιφερεαική ζώνη του Εθνικού θαλασσίου πάρκου της χερσαίας έκτασης του Δήμου Ζακύνθου και του Δήμου Λαγανά
ΔΜΕΟ/ο/4595/ε/806/2010
Χαρακτηρισμός Μελετών για την διαχείριση οδικής ασφάλειας σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας ως εθνικού επιπέδου.
116492/E2/2016
Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σχολικού έτους 2016-2017. Δ.ΣΦ ΦΕΚ-2279/Β/22.7.2016:Διορθώνεται το εσφαλμένο:.................«iν) κύρια ειδικότητα πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ της παρ. 1.3 περ. γ του άρθρου 20 του Ν.3699/2008 ή/και ν) σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή/και vi) προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», στο ορθό:«iν) σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή/καιν) προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».
ΝΣΚ/132/2024
Ερωτάται: α) Aν. με βάση το συγκεκριμένο ιστορικό του ερωτήματος, κατά το οποίο ανατέθηκαν στον Κ., υπάλληλο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και με κλάδο και ειδικότητα Δ.Ε. Οδηγών, επιπλέον καθήκοντα σε θέση φύλακα-κλητήρα παράλληλα με τα καθήκοντα του οδηγού, επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων άλλου κλάδου ή ειδικότητας βάσει των διατάξεων του άρθρου 30 παρ. 2 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) και β) αν, βάσει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 469 παρ. 2 του ν. 4957/2022 (Α΄141), επιτρέπεται ο πρόσθετος χαρακτηρισμός από το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Σ.Κ.Τ. της συγκεκριμένης θέσης Δ.Ε. Οδηγών, ως Δ.Ε. Κλητήρα ή ως Δ.Ε. Οδηγού-Υποστηρικτικού Προσωπικού.(...)α) Επιτρέπεται η ανάθεση στον Κ.. υπάλληλο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθηκόντων άλλου κλάδου ή ειδικότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 2 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), κατ’ εξαίρεση, και μόνο σε περιπτώσεις επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών, που δεν μπορούν να καλυφθούν με άλλον τρόπο, για χρονικό διάστημα έως δύο (2) μηνών, με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου του, το οποίο μπορεί να παραταθεί έως έξι (6) μήνες ακόμη, μετά από αιτιολογημένη γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και β) δεν επιτρέπεται, βάσει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 469 παρ. 2 του ν. 4957/2022 (Α΄141), ο πρόσθετος χαρακτηρισμός από το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Σ.Κ.Τ. της συγκεκριμένης θέσης Δ.Ε. Οδηγών, ως Δ.Ε. Κλητήρα ή ως Δ.Ε. Οδηγού-Υποστηρικτικού Προσωπικού (ομόφωνα).
ΝΣΚ/137/2024
Ερωτάται, αν υφίσταται δυνατότητα έντοκου δανεισμού μεταξύ των κληροδοτημάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Σ.Χ. και Χ.Π. με αποπληρωμή του δανείου εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, για την αποκατάσταση ακινήτου και μετατροπή του σε Μουσείο Μαθηματικών.(...)Υπό το συγκεκριμένο ιστορικό, είναι επιτρεπτή η έντοκη δανειοδότηση του κληροδοτήματος Χ.Π. από το κληροδότημα Σ.Χ., προκειμένου να αποκατασταθεί το αναφερόμενο ακίνητο και να μετατραπεί σε Μουσείο Μαθηματικών, δεδομένου ότι η σημερινή οικονομική δυσχέρεια για την υλοποίηση αυτού του έργου εμφανίζεται ως προσωρινή. Απαραίτητη, πάντως, προϋπόθεση για τη σύναψη του υπ’ όψη δανείου είναι να μην αναιρείται ή δυσχεραίνεται εν όλω ή εν μέρει με την κατάρτισή της η πραγματοποίηση του σκοπού του δανείζοντος κληροδοτήματος.
ΕλΣυν/Τμ.6/2730/2010
Από το σύνολο των προπαρατεθεισών διατάξεων, ερμηνευομένων εν όψει και της επιτασσομένης από το άρθρο 24 παρ. 6 του Συντάγματος προστασίας των μνημείων, προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι, για την πραγματοποίηση επεμβάσεων σε μνημείο το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ιστορικό διατηρητέο, απαιτείται η συνδρομή τόσο των προϋποθέσεων της νομοθεσίας περί προστασίας των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, οι οποίες σχετίζονται με το χαρακτηρισμό του κτίσματος ως μνημείου, όσο και των προϋποθέσεων της πολεοδομικής νομοθεσίας. Τούτο δε διότι οι προϋποθέσεις που τίθενται από τις ανωτέρω νομοθεσίες δεν επικαλύπτονται, αλλά είναι διακεκριμένες και επί τη βάσει διαφορετικών κριτηρίων (πρβλ. ΣτΕ 2128/2006, γνωμοδ. ΝΣΚ 277/1978). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, για την εκτέλεση εργασιών σε μνημείο που έχει κηρυχθεί διατηρητέο, απαιτείται, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του ν.1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός», ισχύουσα οικοδομική άδεια. Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται, ότι η θεσμοθέτηση πρότυπων τευχών διακηρύξεων αποβλέπει στην εξυγίανση της διαδικασίας του διαγωνισμού, με απώτερο στόχο την εξασφάλιση υγιούς και ανόθευτου ανταγωνισμού (βλ. σχετ. Εισαγωγή και άρθρο 9 της αιτιολογικής έκθεσης του ν.3263/2004). Ενόψει αυτού και προς αποφυγή νόθευσης του ανταγωνισμού στις διαγωνιστικές διαδικασίες, απαγορεύεται, κατ΄ αρχήν, οποιαδήποτε μεταβολή των τεθέντων με τα ως άνω πρότυπα τεύχη όρων, κατά τη σύνταξη των διακηρύξεων δημοπράτησης δημοσίων έργων (Πρ. VI Τμ. Ελ. Συν. 7,17, 44/2007). Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η προσθήκη στην οικεία διακήρυξη επιπλέον όρων υπαγορευομένων από το είδος και την πολυπλοκότητα του υπό ανάθεση έργου, πλην όμως η προσθήκη αυτή υπόκειται αναγκαία σε προηγούμενη έγκριση με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και ήδη Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Τμήματος Κατασκευών του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γ.Γ.Δ.Ε..
ΕλΣυ/Τμ.4/5/2012
ΙV. Α. Με την κρινόμενη αίτηση γίνεται επίκληση της νέας διάταξης του άρθρου 20 παρ. 14 του ν. 4019/2011 «Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 216/30.9.2011), με την οποία ορίστηκε ότι: «Η από 16.4.2010 σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ του Ο.Α.Ε.Ε. και της εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.) Α.Ε.», η οποία αφορά στην αποστολή ταχυδρομικών αντικειμένων επιστολικού ταχυδρομείου και δεμάτων, καθώς και οι κατά τη διάρκεια της ισχύος αυτής διενεργηθείσες πράξεις και δαπάνες θεωρούνται νόμιμες». Β. Η επιχειρούμενη με την παρατεθείσα διάταξη νομιμοποίηση της από 16.4.2010 σύμβασης παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, σκοπό έχει να καταστήσει νόμιμη την εξόφληση της αναδόχου ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε., παρά τα περί του αντιθέτου κριθέντα με τις προσβαλλόμενες Πράξεις του Τμήματος. Εφόσον, όμως, όπως με τις Πράξεις αυτές διαγνώσθηκε, χωρίς τούτο να αμφισβητηθεί από τον Ο.Α.Ε.Ε., η επίμαχη σύμβαση συνήφθη κατά παράβαση του παράγωγου κοινοτικού δικαίου - της εφαρμοστέας εν προκειμένω 2004/17/ΕΚ Οδηγίας, που μεταφέρθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το π.δ. 59/2007 και, σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος, έχει αυξημένη τυπική ισχύ έναντι των κοινών νόμων - η νομιμοποίηση της σύμβασης αυτής κείται εκτός των ορίων της αρμοδιότητας του εθνικού νομοθέτη, συνιστώντας ανεπίτρεπτη τροποποίηση των ρυθμίσεων της Οδηγίας.Και τούτο διότι, με τη νομιμοποιητική διάταξη, για το δικαιολογητικό λόγο θέσπισης της οποίας, σημειωτέον, τίποτε, πέραν της «ρύθμισης» της οφειλής του Ο.Α.Ε.Ε., δεν αναφέρεται στην εισηγητική έκθεσή της, κατ’ ουσίαν εισάγεται μία περαιτέρω εξαίρεση από τον κανόνα της διενέργειας διαγωνισμού, που το άρθρο 40 της Οδηγίας (25 του π.δ/τος 59/2007) καθιερώνει, διά της περιοριστικής απαρίθμησης των περιπτώσεων στις οποίες επιτρέπεται η κάμψη του, χωρίς να καταλείπεται κανένα απολύτως περιθώριο διεύρυνσης των περιπτώσεων αυτών από τον εθνικό νομοθέτη. Τα ίδια ισχύουν, ακόμη και εάν υποτεθεί ότι η επιχειρούμενη νομιμοποίηση περιορίζεται μόνον στις απορρέουσες από τη σύμβαση δαπάνες, δοθέντος ότι, ως εκ της αδυναμίας θεμελίωσης, με δικονομικούς όρους, εννόμου συμφέροντος εκ μέρους των λοιπών ενδιαφερομένων για την ανάληψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών, η ευδοκίμηση της ευθείας προσβολής της απευθείας ανάθεσης ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων αποκλείεται, με συνέπεια, αιρομένου και του κωλύματος εξόφλησης της μη νομίμως αναλαβούσας τις υπηρεσίες αυτές «ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.», να μην απολείπεται πλέον, στο πλαίσιο της εσωτερικής έννομης τάξης, πεδίο συναγωγής των συνεπειών της παραβίασης του κοινοτικού δικαίου και, έτσι, πλήρως να αποδυναμώνεται η δεσμευτικότητά του (πρβλ. τα Πρακτικά 17ης Γεν. Συν./21.10.2009 Ολομ. και την 225/2010 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.). Κατ’ ακολουθίαν, η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 14 του ν. 4019/2011 δεν επιδέχεται καμίας εναρμονισμένης με το κοινοτικό δίκαιο ερμηνείας και, ως αντίθετη προς τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις της Οδηγίας 2004/17/Ε.Κ., είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα.