×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/340/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συλλέκτης νεοτέρων κινητών μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 31 του Ν 3028/2002 κωλύματα αναγνώρισης, από το Υπουργείο Πολιτισμού, φυσικού προσώπου ως συλλέκτη κινητών αρχαίων μνημείων, ισχύουν και για τους ενδιαφερομένους να αναγνωριστούν, από το ίδιο Υπουργείο, ως συλλέκτες κινητών νεοτέρων μνημείων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/420/2004

Αμοιβή για ανεύρεση κινητών αρχαίων μνημείων. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες δεν δικαιούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού οιαδήποτε, κατά τον αρχαιολογικό νόμο (Ν 3028/2002), αμοιβή, για τα κινητά αρχαία μνημεία που αποκαλύφθηκαν κατά την, υπ’ αυτών εκτέλεση, κατά το Ν 6133/1934, εργασιών εκσκαφής για ανεύρεση κρυμμένου δημόσιου θησαυρού, τον Αύγουστο 2003, στην αγροτική τοποθεσία Άνω Λουτράκι Αριδαίας Πέλλας.


ΝΣΚ/2/2022

Αναγνώριση κυριότητας αρχαίων κινητών μνημείων.(...)Δεν μπορεί να γίνει δεκτή η από 2.8.2021 αίτηση της Ε.-Κ. Ι., και να αναγνωριστεί η κυριότητα των 17 αρχαίων αντικειμένων για τα οποία της έχει αναγνωριστεί η κατοχή τόσο με την παλιά, όσο και με τη νέα αρχαιολογική νομοθεσία, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε και ισχύει με το ν. 4858/2021 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/84/2021

Εκτίμηση της χρηματικής αξίας αρχαίων κινητών. Αρμοδιότητα τριμελούς επιτροπής ειδικών επιστημόνων κατ’ άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002.(...)Η προβλεπόμενη στο άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002 τριμελής επιτροπή ειδικών επιστημόνων είναι αρμόδια για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων κινητών που δηλώθηκαν στην αρχαιολογική υπηρεσία και η κατοχή τους περιέρχεται στο Δημόσιο, στις περιπτώσεις που η χρηματική αξία των αρχαίων υπερβαίνει το ποσό των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Όταν η χρηματική αξία των αρχαίων είναι κατώτερη του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, αρμόδιος για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων, όπως και για τον προσδιορισμό του ύψους της αμοιβής σε όποιον προέβη στη δήλωσή τους, προκειμένου η κατοχή τους να περιέλθει στο Δημόσιο, είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Περιφερειακής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟΑ (ομόφωνα).


ΝΣΚ/6/2022

Ανανέωση άδειας κατάρτισης ιδιωτικής συλλογής αρχαίων κινητών. Δικαιώματα κατοχής αναγνωρισμένων κατά το προϊσχύον του ν. 3028/2002 νομοθετικό καθεστώς, συλλεκτών αρχαίων κινητών. Ιδιωτικό συμφωνητικό περί διανομής αντικειμένων συλλογής αρχαίων. (...) α) Προϋπόθεση της ανανέωσης της άδειας κατάρτισης συλλογής κατά τη μεταβατική διάταξη του άρθρου 73 παρ. 5 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε με το νόμο 4858/2021, είναι η εμπρόθεσμη υποβολή της σχετικής αίτησης (ομόφωνα). β) Ο αναγνωρισμένος συνσυλλέκτης υπό το καθεστώς του προϊσχύσαντος του ν. 3028/2002 δικαίου, παραμένει συγκάτοχος των αντικειμένων της συλλογής, παρά την αυτοδίκαιη λήξη της ισχύος της άδειάς του λόγω της μη εμπρόθεσμης υποβολής αίτησης για την ανανέωσή της (ομόφωνα). γ) Η δυνατότητα διάσπασης της συλλογής κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των συγκατόχων της, θα κριθεί από την υπηρεσία μετά από εκτίμηση της σημασίας της συλλογής και των συνεπειών της διάσπασής της, σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 10 του άρθρου 31 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε με το νόμο 4858/2021 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/159/2018

Αρχαιότητες - Δικαίωμα αμφισβήτησης εκτίμησης της αξίας - Έννομο συμφέρον.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ιδιώτης ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση αμοιβής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του Ν. 3658/2008 και της κατ' εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσας αριθ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΔΕΑΜΤΠΠΑ/ ΤΤΠΠΑ/338116/193120/1461/514/2014 Κ.Υ.Α., δεν δικαιούται να αμφισβητήσει την εκτίμηση της αξίας των κινητών αρχαίων μνημείων, στην ανάκτηση των οποίων συνέβαλε, από την Επιτροπή της παραγράφου 11 του άρθρου 73 του Ν. 3028/2002. (ομόφ.)


ΝΣΚ/9/2018

Έννοια αρχαίων κινητών μνημείων - Αρχαιότητες αλλοδαπής – Εισαγωγή και καθεστώς προστασίας - Παράλειψη ή καθυστέρηση δήλωσης εισαγωγής κινητών μνημείων - Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα δηλωθέντα από τον Γ.Χ. κινητά αντικείμενα είναι «αρχαία» κινητά μνημεία, κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 3028/2002, προστατευόμενα ως τέτοια από την ελληνική νομοθεσία. Εφόσον, η οικεία Υπηρεσία εκτιμήσει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, υπήρξε παράλειψη (άρθρο 73 παρ. 3 του ν. 3028/2002) ή υπαίτια καθυστέρηση από τον Γ.Χ. της δήλωσης της εισαγωγής τους (άρθρα 24 παρ. 1 και 33 παρ. 2 του ν. 3028/2002), ανεξάρτητα από το πότε πράγματι μεταφέρθηκαν αυτά στην Ελλάδα, θεωρούνται ως ευρεθέντα στην Ελλάδα, ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και ο Γ.Χ. δεν έχει δικαίωμα σε αναγνώριση κυριότητας ή κατοχής αυτών. Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη της Σύμβασης των Παρισίων, που αφορά τα ληπτέα μέτρα για την απαγόρευση και παρεμπόδιση της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής και μεταβίβασης της κυριότητας των πολιτιστικών αγαθών και κυρώθηκε με το ν. 1103/1980, δηλαδή ότι δεν αποδεικνύεται ότι τα ανωτέρω κινητά αρχαία, έχουν μεταφερθεί και κατέχονται στην Ελλάδα, μετά παράνομη αφαίρεση από νόμιμο ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών στην αλλοδαπή. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/224/2015

Αρχαιότητες – Κυριότητα – Αναγνώριση κυριότητας ιδιώτη – Προϋποθέσεις – Ποινική καταδίκη.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Σε περίπτωση εισαγωγής από την αλλοδαπή κινητών αρχαίων μνημείων, χρονολογούμενων έως και το 1453, εφόσον προκύπτει ότι συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις και όροι, που τάσσονται από τις διατάξεις των άρθρων 28 παρ.5 και 7, 33 παρ.3 του ν. 3028/2002 και του άρθρου μόνου της ΚΥΑ με αρ. 17759/1.3.2004, τότε αναγνωρίζεται στον αιτούντα ενδιαφερόμενο εισαγωγέα δικαίωμα κυριότητας επί των εισαχθέντων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ποινική του κατάσταση και, ειδικότερα, η τυχόν καταδίκη του για οιοδήποτε ποινικό αδίκημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/42/2019

Χορήγηση άδειας κατοχής αιγυπτιακών κινητών μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Υπηρεσία που είναι αρμόδια για την έκδοση απόφασης περί χορήγησης ή μη της αιτούμενης άδειας κατοχής αιγυπτιακών κινητών μνημείων, αφού προηγουμένως: α) έχει επιβεβαιώσει τη γνησιότητα των μνημείων αυτών, έτσι ώστε αυτά, ως αρχαία κινητά μνημεία, να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του ν. 3028/2002 και β) εξακριβώσει κατά το δυνατόν ότι το Κράτος της (φερόμενης) προέλευσης των μνημείων αυτών (ή άλλος νόμιμος ιδιοκτήτης ή κάτοχος αυτών στην αλλοδαπή) δεν μπορεί να θεμελιώσει και να τεκμηριώσει δικαιώματα διεκδίκησης και ανάκτησης αυτών, κατά τα οριζόμενα στη Διεθνή Σύμβαση των Παρισίων (ν. 1103/1980), θα αποφασίσει ή μη τη χορήγηση της αιτούμενης άδειας κατοχής επί των εν θέματι κινητών μνημείων και αναλόγως της απαντήσεως, αρνητικής ή καταφατικής, θα καθορίσει τη τηρητέα διαδικασία έκδοσης της σχετικής απόφασης, το περιεχόμενο της απόφασης και την τύχη των μνημείων αυτών.


ΥΠΠΟ/Γ2/Φ515254/81397/2199/2005

Καθορισμός τελών: α) φωτογράφησης-κινηματογράφησης-βιντεοσκόπησης σε Μουσεία, Μνημεία και Αρχαιολογικούς Χώρους, β) δημοσίευσης φωτογραφιών αρχαιολογικού περιεχομένου για εμπορική εκμετάλλευση γ) ηλεκτρονικών εκδόσεων, δ) χρήσης εικόνων στο Διαδίκτυο και ε) εκδηλώσεων σε αρχαία θέατρα και άλλους αρχαιολογικούς χώρους. στ) Διαδικασία καταβολής τελών για εκμαγεία, αντίγραφα και απεικονίσεις ακινήτων και κινητών μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο. ζ) Διαδικασία καταβολής τελών για χρήση ακινήτων και κινητών μνημείων σε λογότυπο.

356481/254593/7509/2927/2019- ΦΕΚ: 2812/Β/4.7.2019 Με την παρούσα καταργούνται α) η με αρ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ ΓΔΑΠΚ/ΔΜΕΕΠ/Γ2/Φ51-52-54/81397/2199/12.5.2005 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1491/Β΄/27.10.2005) και β) η με αρ. πρωτ. ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ42/ 1020/62/10-04-2012 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1138/ Β΄/10-04-2012) «Έγκριση όρων και διαδικασιών για την πραγματοποίηση κινηματογραφικών λήψεων σε  μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και σε μουσεία, σύμφωνα με το συνημμένο κατάλογο».

Αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/126463/2011,ΦΕΚ-3046/Β/30-12-2011,άρθρο 13: «Η αριθμ. ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΔΜΕΕΠ/Γ2/Φ51-52-54/81397/2199/12-9-2005 κοινή υπουργική απόφαση των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού καταργείται, με εξαίρεση τις διατάξεις της οι οποίες αφορούν τα της προβλεπόμενης στην παράγραφο 4 του άρθρου 46 του Ν. 3028/2002 αδείας.»


ΕΣ/ΚΛ.Ε/552/2020

Προγραμματική σύμβαση για το έργο "Αποκατάσταση, ανάδειξη, ανάπτυξη και λειτουργική επανένταξη της Δημοτικής Αγοράς.."..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά παράβαση της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν.3852/2010, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την παράγραφο 10 του άρθρου 8 του ν.4071/2012, δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των συμβαλλομένων μερών στη σύμβαση το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (ήδη Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού), το οποίο πρέπει να εγκρίνει τη σύναψη και το κείμενο του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης που θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Και τούτο, διότι το ως άνω Υπουργείο συμμετέχει υποχρεωτικά σε προγραμματικές συμβάσεις πολιτισμικής ανάπτυξης, που έχουν ως αντικείμενο την υλοποίηση έργων πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως οι παρεμβάσεις σε διατηρητέα κτίρια και η ανάδειξη μνημείων, περίπτωση που συντρέχει εν προκειμένω.