32740/2013
Τύπος: Έγγραφα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠ.ΕΣ/94670/2021
Αποσβεστική προθεσμία βεβαιώσεων εισφοράς σε χρήμα (άρθρο 9 ν. 1337/1983) και παραγραφή των απαιτήσεων που απορρέει από αυτές.
ΥΠ.ΕΣ/17729/2024:«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»
ΥΠ.ΕΣ/17729/2024
«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»
ΔΤΕ/β/οικ/55213/1052/2011
ΘΕΜΑ: Διατάξεις του άρθρου 42 του Ν.4030 (ΦΕΚ 249 Α΄/ 25-11-2011) «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις» που τροποποιούν τα άρθρα 9 και 12 του Ν.1337/83.
ΝΣΚ/170/2020
Χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση των αξιώσεων εισφοράς σε χρήμα κατά των υπόχρεων ιδιοκτητών και χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων προς είσπραξη των βεβαιωμένων ως άνω οφειλών.(...)α) Ο χρόνος παραγραφής προς είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών των υπόχρεων ιδιοκτητών από τις εισφορές σε χρήμα είναι πενταετής (5) και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική βεβαίωση αυτών σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 του α.ν. 344/1968 (ομόφωνα). β) Ο χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση εισφοράς σε χρήμα είναι πενταετής και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η κύρωση της οικείας πράξης εφαρμογής, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του α.ν. 344/1968 με την επιφύλαξη των οριζομένων εξαιρετικών περιπτώσεων στο β' εδάφιο της ανωτέρω παραγράφου, ανεξαρτήτως του χρόνου γέννησης των σχετικών απαιτήσεων των Ο.Τ.Α., προ ή μετά την ισχύ του άρθρου 2 του ν. 4315/2014 (κατά πλειοψηφία).ΑΠΟΔΕΚΤΗ
5998/2012
Εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων του άρθρου 16 του ν. 1337/83 στα οποία έχουν κατασκευαστεί και νέες αυθαίρετες κατασκευές
Αριθμ.48666/2586/1988
Μεταγραφή των πράξεων εφαρμογής του άρθρου 12 του Ν. 1337/83, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του Ν.1772/1988
ΝΣΚ/98/2024
Ερωτάται εάν η μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής του άρθρου 12 του ν. 1337/1983,όπως ισχύει αποτελεί αναγκαία και απαρέγκλιτη προϋπόθεση για: α) τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής, β) τη βεβαίωση και επίδοση των εισφορών σε χρήμα του άρθρου 9 του ίδιου νόμου και γ) την έκδοση οικοδομικών αδειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως προς τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής. Η ανάκληση (εν όλω ή εν μέρει) της Πράξης Εφαρμογής και η σύνταξη διορθωτικής πραγματοποιείται εντός ευλόγου χρόνου από την κύρωσή της, έτσι ώστε η μεταγραφή της να μην αποτελεί προϋπόθεση για τη σύνταξη διορθωτικής Πράξης Εφαρμογής. Ως προς την, κατά την ορθή διατύπωση του β΄σκέλους του ερωτήματος, έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων, με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και την ερμηνεία αυτών, η παραγραφή του δικαιώματος των ΟΤΑ, αφενός να εκδώσουν πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα και αφετέρου να προβούν στην ταμειακή βεβαίωση της επιβληθείσας εισφοράς, (εν ευρεία και εν στενή εννοία βεβαίωση της εισφοράς σε χρήμα), συνέχεται με τον χρόνο κύρωσης της Πράξης Εφαρμογής, η μεταγραφή αυτής δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων. Ως προς την έκδοση οικοδομικών αδειών, της σύνταξης (και κύρωσης) της Πράξης Εφαρμογής προηγείται η προκαταρκτική φάση της σύνταξης του κτηματογραφικού διαγράμματος και του κτηματολογικού πίνακα με βάση τις δηλώσεις ιδιοκτησίας (και τα σε αυτές συνημμένα: συμβόλαια, τίτλους, διαγράμματα) τις οποίες, μετά από σχετική πρόσκληση, έχουν υποβάλει οι φερόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Ως εκ τούτου, στην Πράξη Εφαρμογής που ακολουθεί αποτυπώνονται οι ιδιοκτησίες και οι ιδιοκτήτες, όπως, εν τέλει, προέκυψαν από τις δηλώσεις ιδιοκτησίας που υποβλήθηκαν. Ενόψει δε, της ιδιαίτερης σημασίας που αποδίδεται από το νομοθέτη στη δήλωση ιδιοκτησίας που υποβλήθηκε κατά την προκαταρκτική φάση της σύνταξης της Πράξης Εφαρμογής, οικοδομική άδεια δύναται να εκδοθεί – τηρουμένων των λοιπών νόμιμων προϋποθέσεων - στο όνομα του φερόμενου ως ιδιοκτήτη στην κυρωμένη Πράξη Εφαρμογής, χωρίς να απαιτείται η μεταγραφή της. Συνεπώς, για τη διενέργεια των επόμενων της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής διοικητικών πράξεων, και συγκεκριμένα α) της σύνταξης διορθωτικών Πράξεων Εφαρμογής, β) της έκδοσης και επίδοσης των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων και γ) της έκδοσης οικοδομικών αδειών δεν αποτελεί προϋπόθεση η μεταγραφή της, καθόσον, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, ο νομοθέτης θέλησε να αποσυνδέσει την έκδοση των ανωτέρω διοικητικών πράξεων από τη μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής (ομόφωνα).
Π.Δ.236/1984
Για τις περιφράξεις γηπέδων μέσα σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημοσίων λιμνών σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 1 του Ν. 1337/83.
ΣΤΕ/3932/1995
Εφαρμογή πολεοδομικής μελέτης:..Από το συνδυασμό των πιό πάνω διατάξεων προκύπτει ότι η πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα εκδίδεται μετά την κύρωση της πράξεως εφαρμογής κατά την διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του πρ.δ/τος 5/1986 και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του οικείου τριμελούς διοικητικού πρωτοδικείου. Εν προκειμένω η αναγραφή στον κτηματολογικό πίνακα της προσβαλλόμενης αποφάσεως του αριθμού των τετραγωνικών μέτρων για τον υπολογισμό της εισφοράς σε χρήμα δεν αποτελεί, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, την πράξη επιβολής της εν λόγω εισφοράς, η αμφισβήτηση της νομιμότητας της οποίας όταν ολοκληρωθεί υπάγεται στην αρμοδιότητα του οικείου διοικητικού πρωτοδικείου.Συνεπώς οι λόγοι ακυρώσεως με τους οποίους αμφισβητείται η νομιμότητα της εν λόγω εισφοράς είναι απορριπτέοι ως απαράδεκτοι.
ΔΤΕ/βοικ/31902/673/2011
ΘΕΜΑ: «Αρμοδιότητες θεμάτων πράξεων εφαρμογής του άρθρου 12 του ν.1337/83 και πράξεων αναλογισμού αποζημίωσης λόγω ρυμοτομίας, τακτοποίησης, προσκύρωσης κλπ. μετά την ισχύ του Ν. 3979/2011( ΦΕΚ 138 Α716-6-2011) για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις.»